miro1983 Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Witam. Jestem na etapie usprawnienia swojej elektrowni w Quattruśce pod Car Audio. Siedzą u mnie dwa wzmacniacze: Helix A4 i Helix A1. Alternator nie wyrabia (mam ori 90A). Kiedy słucham na dość głośnym poziomie oświetlenie samochodu (zewnętrzne jak i wewnętrzne) a także diody wzmacniaczy przygasają mimo wkręcenia silnika na większe obroty. Jaki altek powinienem wsadzić aby było optymalnie? No i czy musze coś jeszcze przy takiej modyfikacji wymienic? np. kable od alternatora itd? No i czy czegoś nie uwale w aucie kiedy dam wiekszy alternator. Chciałbym też aby wymiana była na zasadzie Plug&Play (wymontować i wmontować bez żadnych przeróbek mocowania/rolek przy bloku silnika/alternatorze. Proście,j czy są identyczne alternatory jak mój tylko, że z większym amperażem.
alest Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Alternator nie wyrabia (mam ori 90A). Chciałbym też aby wymiana była na zasadzie Plug&Play (wymontować i wmontować bez żadnych przeróbek mocowania/rolek przy bloku silnika/alternatorze. Proście,j czy są identyczne alternatory jak mój tylko, że z większym amperażem. ...jak dobrze pamiętam w B5 w zależności od wersji silnikowej oprócz 90A montowane były 70A i 120A - te ostatnie w wersjach na pewno z bogatszym wyposażeniem elektrycznym (chociażby ogrzewaniem postojowym) gdzie jest poprostu większy akumulator ....
miro1983 Opublikowano 17 Października 2012 Autor Opublikowano 17 Października 2012 wiadomo, że akumulator musi być większy. Dobrze by było, gdyby mi też ktoś odpowiedni akumulator doradził 120A byłoby optymalnym rozwiązaniem?
mar_92 Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 mam do sprzedania alternator 120 A z 99r 1,9 tdi 110 kucy
alest Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 wiadomo, że akumulator musi być większy. Dobrze by było, gdyby mi też ktoś odpowiedni akumulator doradził 120A byłoby optymalnym rozwiązaniem? ...120A? pytasz dalej o alternator czy już o akumulator do takiego alternatora i masz na mysli jego pojemność czyli 120Ah?
miro1983 Opublikowano 28 Października 2012 Autor Opublikowano 28 Października 2012 narazie pytam o alternator. mar_92 z ofertą wpadnij na PW:) No i pytanko czy np. do mnie będzie pasował altek powiedzmy z 1.9tdi 99r? (od strony mechanicznej, bez żadnych przeróbek i bez kombinowania z paskiem) ---------- Post dopisany 28-10-2012 at 11:30 ---------- Poprzedni post napisany 17-10-2012 at 22:03 ---------- no co jest?
ŁYSY44 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 bez przeróbek to tylko 120 A altek podejdzie akumulator 120 A? chodzi ci o Ah tak , ciekawe gdzie go zmieścisz? ja na wcisk włożyłem 100Ah jakie kable przeciągnąłeś do wzmacniaczy, może warto zainwestować w kondensator u mnie dopiero on pomógł na skoki napięcia
miro1983 Opublikowano 28 Października 2012 Autor Opublikowano 28 Października 2012 narazie chodzi mi o sam alternator. O aku bede sie martwil za miesiac po wyplatce. Wracajac do alternatora, to jest jakas roznica miedzy alternatorem z tdi a z benzyny? czy musze szukac tylko z benzyniaka zeby pasowal montazowo? Co do kabli zasilajacych, to kazdy z piecy ma po 20mm2 czyli optymalnie. Kondek w tej sytuacji raczej mi nie pomoze, bo sprawdza sie jedynie przy mocniejszych jednorazowych "strzalach" a tutaj spadki napiecia sa mimo wkrecania silnika na obroty.
dani270 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Alternator 120A wystarczy a aku najlepiej zelowy bo taki zwykly szybko padnie jak bedziesz sluchal muzy na postoju.
miro1983 Opublikowano 28 Października 2012 Autor Opublikowano 28 Października 2012 zelowe sa w cenie... :/
dani270 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 zgadza sie ale nawet uzywki dlugo wytrzymuja dluzej niz zwykle aku
Bromchit Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Ja do siebie kiedyś włożyłem alternator 150A, bardziej ze względu na dołożenie elektryki, i jakież było nie dawno moje zdziwienie jak pozycje i diody przygasały w takt basu po podłączeniu tuby i wzmacniacza (nazwy nie pamiętam, ale producent zaleca przewód zasilający 25mm2).
dani270 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Grube przewody i kondensator to podstawa by uniknac przygasajacych swiatel ale sam przewody nie pomoga na spadek napiecia.
miro1983 Opublikowano 28 Października 2012 Autor Opublikowano 28 Października 2012 spadki napiecia sa w calej elektryce auta (swiatla, podswietlenie itd) nie tylko na wzmacniaczach
dani270 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 polecam poczytac o zastosowaniu kondensatorow w samochodzie.
miro1983 Opublikowano 28 Października 2012 Autor Opublikowano 28 Października 2012 Ja do siebie kiedyś włożyłem alternator 150A, bardziej ze względu na dołożenie elektryki, i jakież było nie dawno moje zdziwienie jak pozycje i diody przygasały w takt basu po podłączeniu tuby i wzmacniacza (nazwy nie pamiętam, ale producent zaleca przewód zasilający 25mm2). Mozliwe, ze przyczyna byly zbyt cienkie przewody pozostale ze slabszego alternatora (do karoserii i z karoserii do aku, i tak samo na plusa) ---------- Post dopisany at 18:18 ---------- Poprzedni post napisany at 18:03 ---------- no i moje pytanie co do przewodow z alternatora, czy ja tez bede zmuszony je wymienic jesli bede przesiadal sie z altka 90A na 120A
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się