Dev Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Piotr, AJL ma dłuzsze przełożenia od AEB miałem AEB a mam AJL więc dokładnie wiem przy tych samych obrotach silnika sa inne predkosci (w AJL-u wyższe) wszystko pozostałe zgadza sie co napisałes
pioteros Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 a w przedliftach? w sumie tylko rok AJL byl produkowany przedliftem ---------- Post dopisany at 23:57 ---------- Poprzedni post napisany at 23:52 ---------- shiftback najlepiej niech wstawi VIN to sam sobie sprawdze bo kiedys widzialem chyba naklejke z bagaja gdzie bylo polaczenie skrzyn DWR i silnika AJL, DWR mam u siebie w AEBie
kandrzej Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Miałem AJL-a ale się silnik skończył... włożyłem teraz silnik AEB. Różnice jakie zauważyłem, to tylko ciśnienie doładowania się zmieniło było 0,8-0,9 teraz jest 0,75...Prędkości max nie mierzyłem - brak warunków. Wymieniłem tylko słupek, cały osprzęt pozostał z AJL-a: turbina, wtryskiwacze, komputer itp. Skrzynia biegów pasuje, półosie również. Potwierdzam to co Dev napisał, to te same silniki, tylko diabeł tkwi w szczegółach typu komuter, turbina, pompa paliwa, wydajność wtryskiwaczy/?/itp. Przy okazji jak było wszystko na wierzchu to zmieniłem sprzęgło, wymieniłem odmę, sprawdzono szczelność dolotu, wymieniłem uszczelniacze, uszczelki kolektorów. Nie wiem jak teraz jest moc silnika - logi zrobię jak będzie cieplej, może przepływka coś powie o KM. Jestem zadowolny z całej "operacji" tylko te koszta...mnie przerażają. Reasumując, moc 150a 180km jest i tak duża w obu przypadkach by jednoznacznie stwierdzić brak lub nadmiar kilku kucy bez hamowni i logowania. A w życiu prywatnym przy zwykłej jeździe obie są wystarczające...trzeba zadbać tylko o szczelność dolotu i ogólne "zdrowie" jednostki napędowej bo jak tego nie ma to i mając 200km które uciekną w powietrze nic nie da, bo zostanie tylko połowa stada... Pozdrawiam. Dzięki Panowie za wcześniejszą pomoc.
pioteros Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 turbina / wtryski sa te same wiec powinienes miec to samo co przed swapem jesli wszystko jest na tip top przelozone
kandrzej Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Pogoda jaka jest to widać...Nie ma warunków na testowanie i logowanie. Wg wskaźnika to tylko ciśnienie doładowania jest mniejsze...a odczucia z jazdy z przyspieszania, zbierania się auta wręcz przeciwnie - teraz jest lepiej. Przyjdzie wiosna to wszystko posprawdzam. Na razie jest ok.Planuję jeszcze tylko montaż wskaźnika ciśnienia oleju, nauczony doświadczeniem z poprzednim silnikiem...
pioteros Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 moze miales delikatne przeladowanie wczesniej? ale jak ogolna kondycja motoru jest ok i odczucie masz tez ok to ja bym juz nie szukal problemu szczegolnie w taka pogode jaka mamy ;]
elpiotrek Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 czyli podsumowując: nic nie stoi na przeszkodzie, zeby do AEBa założyc ECU od AJLa. oczywiscie lepiej jes wymienic polosie i przeguby na "silniejsze" ale fizycznie nie ma takiej potrzeby. poprawcie mnie jezeli zle cos podsumowalem.
Dev Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zeby wszystko hulalo musisz zdjac immo w ECU Zeby zmienic polosie i przeguby musisz wymienic tez zwrotnice A to bez sensu.
elpiotrek Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 tak, o zwrotnicach nie napisalem, ale pamietalem o nich. o immo tez wiedzialem. dzieki za wypisanie btw ma ktos ecu od ajl?
pioteros Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 zwrotnice olej, polosie tez, ludzie robia po 250km i jakos nikt nie uszkodzil polosi jeszcze napisz tylko czy sterownik masz na 5 czy na 2 wtyczki, bo kompy od AJLa mialy tylko 2 wtyczki i tylko do takiego AEBa podejdzie a jesli nie chcesz wywalac immo to szukaj tez licznika typowo od AJLa albo najlepiej kup juz komplet licznik+komputer z jednego auta wtedy pozostanie ci tylko adaptacja kluczyka i ewentualne dorobienie calej kabelkologii do zrobienia FISu
elpiotrek Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 fisa mam juz dorobionego bo w moim aebie nie bylo. kompa mam na dwie wtyczki 557t chyba takie oznaczenie. a ktos juz to robił? tzn wymienial samego kompa?
pioteros Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 ja wymieniałem ale żeby nie wywalac immobilizera (bo komp z AJL nie chcial chodzic na zadnym liczniku jaki mialem a mialem ze 3 rozne) to dokupilem ori licznik z AJLa EU na bialych tarczach kwestia tego czy licznik poliftowy AJL dziala z przedliftowym kompem AJL i na odwrot, i jeszcze jaki licznik/instalacje FIS masz teraz, na czerwoną czy na szarą wtyczke środkową licznika
elpiotrek Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 co do koloru wtyczek to nie wiem, bo nie zwracalem uwagi, calosc robil mi kolega. lisznik mam przed liftowy, na czeronych literach i cyfrach. temat zmiany kompa poki co to ogarniam tylko teoretycznie, bo narazie i tak nie mam kasy na licznik od ajla bo na allegro sa po 450zl....
Gość Shiftback Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 bede jeszcze sprawdzał szczelność dokładnie bo mechanicy nie chcą mi zrobić tylko pół auta rozebrać. Spadło mi już o 0,15 czyli dziursko jakieś.... Jednak jak sie ma do tego luźny napinacz? (pare osób już mi powiedziało że ten temat może robić robote - nierówna praca czy coś i spadnie moc) był rozrząd cofnięty o ząbek jak go zmieniałem, a niedawno kolega wspomninał coś napinaczu i że ucieka mi pasek i tego typu tematy.... Jak to z grubsza wygląda?
OLI_B5 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Panowie od poczatku mam problem a dzisiaj to juz hardkor , otóz na nierównosciach odcina mi gaz , obroty spadają na 0 i wracają spowrotem, dzisiaj juz nawet zgasł kilka razy wie ktoś w czym może być problem?
Gość Shiftback Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Zatanakuj:wink: gdzie mu to VAG znajdzie:decayed:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się