Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 1.8T 150 czy 180KM? - niedobór mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piotr, AJL ma dłuzsze przełożenia od AEB

miałem AEB a mam AJL więc dokładnie wiem

przy tych samych obrotach silnika sa inne predkosci (w AJL-u wyższe)

wszystko pozostałe zgadza sie co napisałes

Opublikowano

a w przedliftach? w sumie tylko rok AJL byl produkowany przedliftem

---------- Post dopisany at 23:57 ---------- Poprzedni post napisany at 23:52 ----------

shiftback najlepiej niech wstawi VIN to sam sobie sprawdze bo kiedys widzialem chyba naklejke z bagaja gdzie bylo polaczenie skrzyn DWR i silnika AJL, DWR mam u siebie w AEBie

Opublikowano

Miałem AJL-a ale się silnik skończył... włożyłem teraz silnik AEB. Różnice jakie zauważyłem, to tylko ciśnienie doładowania się zmieniło było 0,8-0,9 teraz jest 0,75...Prędkości max nie mierzyłem - brak warunków. Wymieniłem tylko słupek, cały osprzęt pozostał z AJL-a: turbina, wtryskiwacze, komputer itp. Skrzynia biegów pasuje, półosie również. Potwierdzam to co Dev napisał, to te same silniki, tylko diabeł tkwi w szczegółach typu komuter, turbina, pompa paliwa, wydajność wtryskiwaczy/?/itp. Przy okazji jak było wszystko na wierzchu to zmieniłem sprzęgło, wymieniłem odmę, sprawdzono szczelność dolotu, wymieniłem uszczelniacze, uszczelki kolektorów. Nie wiem jak teraz jest moc silnika - logi zrobię jak będzie cieplej, może przepływka coś powie o KM. Jestem zadowolny z całej "operacji" tylko te koszta...mnie przerażają.

Reasumując, moc 150a 180km jest i tak duża w obu przypadkach by jednoznacznie stwierdzić brak lub nadmiar kilku kucy bez hamowni i logowania. A w życiu prywatnym przy zwykłej jeździe obie są wystarczające...trzeba zadbać tylko o szczelność dolotu i ogólne "zdrowie" jednostki napędowej bo jak tego nie ma to i mając 200km które uciekną w powietrze nic nie da, bo zostanie tylko połowa stada...

Pozdrawiam.

Dzięki Panowie za wcześniejszą pomoc.

Opublikowano

turbina / wtryski sa te same

wiec powinienes miec to samo co przed swapem jesli wszystko jest na tip top przelozone

Opublikowano

Pogoda jaka jest to widać...Nie ma warunków na testowanie i logowanie. Wg wskaźnika to tylko ciśnienie doładowania jest mniejsze...a odczucia z jazdy z przyspieszania, zbierania się auta wręcz przeciwnie - teraz jest lepiej. Przyjdzie wiosna to wszystko posprawdzam. Na razie jest ok.Planuję jeszcze tylko montaż wskaźnika ciśnienia oleju, nauczony doświadczeniem z poprzednim silnikiem...

Opublikowano

moze miales delikatne przeladowanie wczesniej?:) ale jak ogolna kondycja motoru jest ok i odczucie masz tez ok to ja bym juz nie szukal problemu szczegolnie w taka pogode jaka mamy ;]

Opublikowano

czyli podsumowując: nic nie stoi na przeszkodzie, zeby do AEBa założyc ECU od AJLa. oczywiscie lepiej jes wymienic polosie i przeguby na "silniejsze" ale fizycznie nie ma takiej potrzeby. poprawcie mnie jezeli zle cos podsumowalem.

Opublikowano

Zeby wszystko hulalo musisz zdjac immo w ECU

Zeby zmienic polosie i przeguby musisz wymienic tez zwrotnice

A to bez sensu.

Opublikowano

tak, o zwrotnicach nie napisalem, ale pamietalem o nich. o immo tez wiedzialem. dzieki za wypisanie :D

btw ma ktos ecu od ajl? :D

Opublikowano

zwrotnice olej, polosie tez, ludzie robia po 250km i jakos nikt nie uszkodzil polosi jeszcze

napisz tylko czy sterownik masz na 5 czy na 2 wtyczki, bo kompy od AJLa mialy tylko 2 wtyczki i tylko do takiego AEBa podejdzie

a jesli nie chcesz wywalac immo to szukaj tez licznika typowo od AJLa albo najlepiej kup juz komplet licznik+komputer z jednego auta wtedy pozostanie ci tylko adaptacja kluczyka i ewentualne dorobienie calej kabelkologii do zrobienia FISu

Opublikowano

fisa mam juz dorobionego bo w moim aebie nie bylo. kompa mam na dwie wtyczki 557t chyba takie oznaczenie.

a ktos juz to robił?

tzn wymienial samego kompa?

Opublikowano

ja wymieniałem ale żeby nie wywalac immobilizera (bo komp z AJL nie chcial chodzic na zadnym liczniku jaki mialem a mialem ze 3 rozne) to dokupilem ori licznik z AJLa EU na bialych tarczach

kwestia tego czy licznik poliftowy AJL dziala z przedliftowym kompem AJL i na odwrot, i jeszcze jaki licznik/instalacje FIS masz teraz, na czerwoną czy na szarą wtyczke środkową licznika

Opublikowano

co do koloru wtyczek to nie wiem, bo nie zwracalem uwagi, calosc robil mi kolega. lisznik mam przed liftowy, na czeronych literach i cyfrach. temat zmiany kompa poki co to ogarniam tylko teoretycznie, bo narazie i tak nie mam kasy na licznik od ajla bo na allegro sa po 450zl....

Gość Shiftback
Opublikowano

bede jeszcze sprawdzał szczelność dokładnie bo mechanicy

nie chcą mi zrobić tylko pół auta rozebrać.

Spadło mi już o 0,15 czyli dziursko jakieś....

Jednak jak sie ma do tego luźny napinacz? (pare osób już mi powiedziało że ten temat może robić robote - nierówna praca czy coś i spadnie moc)

był rozrząd cofnięty o ząbek jak go zmieniałem, a niedawno kolega wspomninał coś napinaczu i że ucieka mi pasek i tego typu tematy.... Jak to z grubsza wygląda?

Opublikowano

rozbierzesz to bedziesz wiedział

Opublikowano

Panowie od poczatku mam problem a dzisiaj to juz hardkor , otóz na nierównosciach odcina mi gaz , obroty spadają na 0 i wracają spowrotem, dzisiaj juz nawet zgasł kilka razy :facepalm: wie ktoś w czym może być problem?

Opublikowano

Vag ????

Opublikowano

Zatanakuj:wink: gdzie mu to VAG znajdzie:decayed:

Opublikowano

Paliwa jest w hoi , błedów nie ma

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...