Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Katalizator w Audi A4 B6 3.0 ASN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dnia 8.06.2017 o 20:02, mariuszz708 napisał:

Hej, przymierzam się do zakupu tych zamienników i chcę poznać opinie po ponad roku użytkowania zamiennika AS

 

Po roku użytkowania bez problemów, nie robiłem testów sprawności katalizatora bo od roku nie pojawia się check engine więc kompa też specjalnie nie podłączam.

Opublikowano
Dnia 10.03.2016 o 21:05, buczek1980 napisał:

Zaryzykowałem i kupiłem dedykowany katalizator. Zamiennik wykonany bardzo solidnie przez hiszpańską firmę AS.

http://katalizatory123.pl/katalizator-audi-a4-24-230-30-2322.html

W zestawie wszystko co potrzebne do montażu ( uszczelka, nakrętki i obejma). Na całość 2 lata gwarancji.

Jak się ktoś jeszcze zastanawia i szuka to mogę śmiało polecić.

W końcu wszystko hula :)

Witam, myslę nad zakupem zamiennika AS tylko nie mogę w sklepie informacji znależć czy do quattro to taki sam ten katalizator jak do ośki????

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Cześć, wpadł mi do głowy pomysł wymiany samych wkładów w pierwszych katalizatorach. Wie ktoś może jakie wymiary powinien mieć wkład, ew jakie są wymiary pierwszych katalizatorów ?

Opublikowano

A nie wolisz całkowicie pozbyć się katalizatora? Z tego co widzę po opisie Twojego profilu, masz w aucie zamontowane LPG. Nawet jeśli wymienisz ten wkład, prędzej czy później znowu coś będzie nie tak - z gazem tak to już jest. Na wielu skupach masz naprawdę świetne ceny (tu masz niezły cennik http://katalizatorychrzanow.pl/), więc nawet jeszcze możesz zyskać na tym coś kasy. Szkoda czasu na montowanie nowego kata, a co dopiero na wymianę wkładu, który przy LPG i tak długo nie pośmiga.

Opublikowano

Nie. Myślałem na wkładem metalowym, który jest wytrzymalszy niż ceramiczny. Zamiast kata musiałbym zrobić tłumiki przelotowe, gotowców brak. Musiałbym zgłosić się do jakiegoś tunera, żeby mi drugie lambdy ogarnął. Z 1.8t nie było by problemów, tu niestety są. Koszt wszystkiego byłby zbliżony do wymiany samego wkładu, także wydaje się ,że to byłaby najrozsądniejsza opcja.

Opublikowano

Cześć jak kupiłem swojego to się okazało że też miał w jednym zdaje się od pasażera wsadzony metalowy wkład. Nic to nie dało zgłaszał błąd i tak i tak...

Wymontowałem cały wydech od kolektora do drugich katów (a to nie jest łatwe w Tipie..) pojechałem z nimi do warsztatu tłumi karskiego  rozcięli wszystkie 4 i wsadzili tam przelotowe tłumiki - zrobili je od ręki. Zaspawali je potem  od góry tak że jak wchodzisz pod samochód to widać że katy są... Do tego wywalisz sondy żadnych z tym problemów W wawie  nie  było i do tej pory nie ma..

Cały koszt tłumiki 500 program też 500  a katy poszły na Bemowie chyba za 600 zeta.

W tym czasie jak to robiłem to nie było praktycznie żadnych katów które by sprawdzały się w tym silniku z resztą teraz też jest to loteria.

Po za tym te silniki mają wadę konstrukcyjną w postaci  bardzo małej odległości katów z portkami od bloku silnika. Przy nawet nie dużym pałowaniu i kijowych katach lub zapchanych temp. wydechu w okolicy bloku tak wzrasta ze blok się gotuje i nie wytrzymuje tego i pęka najczęściej tuleja miedzy 2 a 3 cylindrem z tego co pamiętam.

Więc wywalenie całkowite katów i wstawienia tam tłumików przelotowych w tym silniku akurat mu wychodzi podwójnie na dobre..

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam. Jestem nowy ale też mam problem z katami. Jak sprawdzałem z mechanikiem temperaturę na katach

to jedna strona miała 260C a druga 460C. 

Opublikowano

Ja u siebie wywaliłem katy. w ich miejsce poszła prosta rura , zostawiłem gniazda pierwszych sąd zaś drugie podłączone wiszą sobie gdzieś w komorze silnika. Żadnych błędów itp tylko dziwny dzwięk przy gwałtownym podnoszeniu obrotów, coś w stylu odbijania się dwięków w tylnej części auta.

Opublikowano

Pełny przelot w ASN zamiast katów nie jest  wskazany

a to z dwóch względów

1)    Dźwięk zamiast V6  można porównać do Poloneza  z rozpadającym się wydechem

2)   Układ jest zaprojektowany tak aby było w nim ciśnienie przy braku ciśnienia nie działa prawidłowo kiedyś ktoś opisywał to dokładnie na forum

Opublikowano
19 godzin temu, Robero321 napisał:

Pełny przelot w ASN zamiast katów nie jest  wskazany

a to z dwóch względów

1)    Dźwięk zamiast V6  można porównać do Poloneza  z rozpadającym się wydechem

2)   Układ jest zaprojektowany tak aby było w nim ciśnienie przy braku ciśnienia nie działa prawidłowo kiedyś ktoś opisywał to dokładnie na forum

Dokładnie o taki dzwięk chodziło jak Polonez.

Co z tym zrobić? Oczywisice w rozsądnych granicach? 

Zauważyłem że dostępne są downpipe w których nie ma katów. Wyglądają jak moje po wycięciu katów tylko są ładniejsze.

U mnie siedzi stanowy silnik o innym oznaczeniu niz ASN. Teoretycznie powinien posiadać tylko 2 sądy , a posiada 4. 

Co to są prekaty? Ja mam począwszy od kolektorów po już nieistniejące katalizatory , środkowy wspólny tłumik i 2 końcowe tłumiki. Gdzie ich szukać?

Opublikowano

Hej mam pytanie. Poprzedni właściciel usunął katalizatory i chyba zostawił puste puchy bo brzmi jak polonez z dziurawym tłumikiem. Pytania dwa:

1) jak rozumiem trzeba by wspawać w puchy tłumiki przelotowe ? Może ktoś polecić ?

2) ECU jest ogarnięte bo sondy błędów nie dają, zapłony nie wypadają. Czy po takiej operacji coś trzeba grzebać w sofcie?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 24.07.2017 o 22:40, Robero321 napisał:

... rozcięli wszystkie 4 i wsadzili tam przelotowe tłumiki - zrobili je od ręki. Zaspawali je potem  od góry tak że jak wchodzisz pod samochód to widać że katy są... Do tego wywalisz sondy żadnych z tym problemów W wawie  nie  było i do tej pory nie ma..

Cały koszt tłumiki 500 program też 500  a katy poszły na Bemowie chyba za 600 zeta.

 

Dnia 29.07.2017 o 13:29, Robero321 napisał:

Pełny przelot w ASN zamiast katów nie jest  wskazany

a to z dwóch względów

1)    Dźwięk zamiast V6  można porównać do Poloneza  z rozpadającym się wydechem

2)   Układ jest zaprojektowany tak aby było w nim ciśnienie przy braku ciśnienia nie działa prawidłowo kiedyś ktoś opisywał to dokładnie na forum

Robiłeś jakieś przewężenia w tłumikach przelotowych ? Widziałem, że są takie rzeczy:

05853939079172631612.jpg

Drugie pytanie, czy w ASN oba katalizatory są ceramiczne ?

Ile kosztuje taka zabawa w zrobienie tłumików przelotowych ?

Opublikowano

Tak są delikatne przewężenia plus wyłożone są materiałem wygłuszającym  koszt tak jak wcześniej napisałem a Ty zacytowałeś 5 paczek z tym że tłumikarz miał na gotowe wyjęty układ z samochodu- nie musiał go wyjmować i wkładać bo to zrobione było w innym warsztacie koszt chyba koło 300 zł za wyjęcie i włożenie ale u mnie jest Q+Tip i jest naprawdę spory problem żeby to wyjąc przy zwykłym Q i manualu  nie ma problemu bo jest dużo więcej miejsca...

 

Tak te końcowe to ceramika przednie chyba też już nie pamiętam co tam jest z tego co sobie przypominam to jeden miałem ceramiczny a drugi chyba poprzedni właściciel wymieniał i był metalowy z tego by wynikało że wszystkie 4 to ceramiki

Opublikowano
Dnia 1.08.2017 o 21:33, rogigor napisał:

1) jak rozumiem trzeba by wspawać w puchy tłumiki przelotowe ? Może ktoś polecić ?

2) ECU jest ogarnięte bo sondy błędów nie dają, zapłony nie wypadają. Czy po takiej operacji coś trzeba grzebać w sofcie?

1 Należało by..

2 Nie nic nie potrzeba grzebać jeśli już raz było zrobione.

Opublikowano

Troszkę odświeżę. Prekaty mam wyprute i zostawione puchy, a katalizatorów głównych nie mam, w ich miejsce wspawane są rury.  Dalej mam tłumik środkowe i końcowe. Cel - pozbycie się efektu "poloneza". Ma fajnie mruczeć, ale nie drzeć japy.

W miejsce prekatów wstawić chcę katy sportowe:
http://rm-motors.pl/pl/katalizatory/184-katalizator-sportowy-mos30.html x2
lub
https://arto-pph.pl/pl/p/Owalny-ceramiczny-EURO-4-nr.-99034HM/550 x2 -> tylko że aż 400CPSI. Nie za dużo?

Następnie po drodze myślę, żeby wstawić tłumik przelotowy z wbudowanym xpipe - https://arto-pph.pl/pl/p/Tlumik-owalny-11385/112, 

Tłumiki środkowe wywalić w takiej konfiguracji?

Tłumiki końcowe na razie zostają. Coś jeszcze warto by tam dodać? Jakiś rezonator, czy jak to tam się nazywa? :) 
 

Opublikowano (edytowane)

Sondy masz już wyprogramowane ?

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

Tak. Błędów nie ma, w vagu widzę korekty na obydwu bankach więc ktoś już soft ogarnął. Plan ciut się zmienił:

- katy sportowe w miejsce praktów (te od rm-motors)

- zaraz po prekatach xpipe (ale dalej waham się czy x-pipe czy h-pipe)

- potem zostawiam tłumiki środkowe i końcowe, może w przyszłości je zmodzę.

Opublikowano
W dniu 19.06.2017 o 18:00, mariuszz708 napisał:

Witam, myslę nad zakupem zamiennika AS tylko nie mogę w sklepie informacji znależć czy do quattro to taki sam ten katalizator jak do ośki????

 

Witam też jestem ciekawy czy pasują te katalizatory do quattro bo kolega chyba zamontowal do ośki???

Opublikowano

No do quattro, ale kupiłem inny zamiennik na ebayu, sonda i tak wyłączona, więc sprawności nie sprawdzałem. Teraz tylko na polskiej stronie znalazłem https://www.kadex-tlumiki.pl/7450,katalizator-audi-a4-quattro-3-0i-asn-avk te na pewno do quattro pasują, i te z ebeya niemieckiego też były w polsce produkowane. 2tyś. kosztowały oba. Jedyna sprawa na minus to troszkę mniejsza średnica rur............

Opublikowano

Hej :)  znacie kogos w warszawie lub okolicy kto by sprawdzil katy i jesli jest taka potrzeba to wymienil ?? ew zregenerował ?? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...