k232 Opublikowano 10 Lipca 2017 Opublikowano 10 Lipca 2017 5 godzin temu, zwonko napisał: A wentylatory oglądał czy się włączają? Nie wentylatory zwonko. Cały czas powinna kręcić się wiskoza a jak potrzebuje bardziej schłodzić silnik to powinna wejść na wyższe obroty. Drugi elektryczny wentylator jest wyłącznie od klimatyzacji. Przechodziłem ten temat już u Siebie. Jeżeli w wiskozie nie będą sprawne łożyska to nie ma szans na chłodzenie auta do roboczej temp.
kiciKic Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 przypomniało mi się, że gdy zemawialem termostat to dostałem chyba Gates ? Czerwone opakowanie i napisy na nim xantia zx, coś takiego. Czyli jakby z citroena. Pytałem i niby miał pasować. Działało wszystko ok aż do teraz. Za chwilę wymiana oleju i rozrzadu, więc zamówię dobry termkostat i zobaczę wtedy.
k232 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Ja jeżdżę na termostacie z Wahlera i jest git.
Langista Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Czysta loteria, naprawdę.. Ja kupiłem z Wahlera i padł po 2 tygodniach (zaciął się na otwartym położeniu), mechanik wstawił mi jakiś najtańszy noname, i trzymał 4 miesiące. Trzymał aż do dzisiaj, zaciął sie w zamkniętej pozycji. Nie mam pojęcia w sumie co zrobić, bo termostaty u mnie padają jak kawki, czy to za 150 czy za 30 zł. Do tej pory wymieniłem 4 (z czego 3 pod rząd, po 2 tygodniach - Wahler, Bosh, Myle, 'noname')
kiciKic Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 (edytowane) Ten od chłodnicy działa, chociaż na postoju jak patrzyłem to obroty miał niezawysokie. W dodatku dało się go zatrzymać, po czym znowu ruszył. Dolkny waz od chłodnicy gorący, chłodnica sama w sobie też gorąca. Dodatkowo Do dziś klima działała wzorowo. Nadal zmagam się z problemem przegrzewania. Dziś jadąc w korku włączyłem nawiem na gorące by zbić temperaturę z ok 115° nawet. Potem na parkingu chciałem sprawdzić jak działają wentylatory. Pierwszy dziala, choć wg mnie dość wolno jak na temp silnika. Włączam klime i usłyszałem tylko pisk i silnik zgasł. Ponownie odpalam i na koimatroniku bledy: 5.3 i 22.3 Klima nie działa, wentylator klimy nie działa. Na krótko sprawdzę go jak bede w domu. Temp. zewn. pokazuje poprawna. Jakieś pomysły ? Edytowane 20 Lipca 2017 przez kiciKic
wisiel Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Wisko w żadnym przypadku nie powinieneś zatrzymać ręką. Jeśli jest tak jak piszesz to jest do wymiany. Czasami przyczyna jest prozaiczna, a mianowicie zapchana chłodnica brudem. Nikt tego nie czyści a z biegiem lat syf się odkłada zapychając kapilary zmniejszając sprawność chłodnicy. Tak więc sprawdź wisko i przepłucz chłodnicę( od zewnątrz ma się rozumieć nie tam gdzie przepływa płyn )
kiciKic Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 dobrze rozumiem, myjka cisnienieniowa ja obmyc z zewnątrz ?
musiek Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Myjką ciśnieniową bym nie ryzykował, za duże ciśnienie lub za blisko przyłożysz i lamele pozaginasz. Polewaj chłodnicę woda z węża. Możesz zastosować jakiś środek do mycia silników, który rozpuści brud, potem spłucz dokładnie.
kiciKic Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Mam pytanie. Jaki nr wisko pasuje do mojego silnika ? Bo spotkałem dwa: 058 121 350 058 121 347
k232 Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Nie zmieniaj wiskozy tylko zmień łożyska w wiskozie.
wyzyk83 Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 tym bardziej że wisko w zamienniku to porażka
kiciKic Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 (edytowane) Uzywka ? Oplaca się ? Czyli jak nie zasprzegla wisko, da się go zatrzymać ręka przy nagrzanym silniku to wystarczy łożyska zmienic? Szkoda, że nie znam oznaczenia łożysk a, bo w robocie trochę tr9che tego mam to za jednym zamachem bym zrobił. Edytowane 21 Lipca 2017 przez kiciKic
k232 Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Jak się wiskozę da zatrzymać to prawdopodobnie łożyska ale niech ktoś to jeszcze potwierdzi.
wyzyk83 Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 (edytowane) wisko powinno się dać zatrzymać ręką a uszkodzone wisko objawia się zwiększaniem obrotów wraz ze wzrostem obrotów silnika prawidłowo obroty silnika nie powinny mieć wpływu na obroty wisko Edytowane 21 Lipca 2017 przez wyzyk83
kiciKic Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 11 minut temu, wyzyk83 napisał: wisko powinno się dać zatrzymać ręką a uszkodzone wisko objawia się zwiększaniem obrotów wraz ze wzrostem obrotów silnika prawidłowo obroty silnika nie powinny mieć wpływu na obroty wisko co osoba to opinia. Jedni mówią, że jak auto się zagrzeje to wentylatora nie powinno dać rady zatrzymać ręka, po zgaszeniu silnika również. U mnie na2et na przegrzanym silniku wentylator obraca się jak dla mnie zbyt wolno. Bez problemu to zatrzymuje ręka.
wyzyk83 Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 (edytowane) 8 minut temu, kiciKic napisał: co osoba to opinia. Jedni mówią, że jak auto się zagrzeje to wentylatora nie powinno dać rady zatrzymać ręka, po zgaszeniu silnika również. U mnie na2et na przegrzanym silniku wentylator obraca się jak dla mnie zbyt wolno. Bez problemu to zatrzymuje ręka. mówie o obrotach na biegu jałowym nie obroty silnika sterują wiskozą tylko element termiczny wiskozy Edytowane 21 Lipca 2017 przez wyzyk83
kiciKic Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Tak, doskonale to wiem, ale skoro obraca się ono dość wolno to czy nie oznacza, że jest do wymiany ? Mniej więcej takie obroty trzyma na przegrzanym silniku, tj. >100st.
wyzyk83 Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 a jak dajesz gazu to wisko przyśpiesza?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się