barrowiec1 Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Sonda żyje, zmienia wartości... A tą nową adaptację to już na cisnieniu 1.10bar? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
bawół1 Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 jak punkty sa nad linią PB to znaczy że komp LPG wydłuzył w tym miejscu czas wtrysku LPG bo bylo za biednie. cytat z innego forum oto odpowiedź od doradcy technicznego z ac ,,Jeżeli mapka gazowa jest poniżej benzynowej, oznacza to iż mieszanka jest zbyt uboga. Z tym że należy pamiętać, o zbieraniu map, benzynowej jak i gazowej aby były tworzone w tych samych warunkach drogowych. Dopiero wtedy można się sugerować , czy mnożnik trzeba opuścić lub podnieść." Jak mapa gazowa (zielona) jest pod mapa benzyny (to znaczy ze ecu bezn wydluza czasy wtrusku bo jest za ubogo na lpg) to wy obnizacie mnożnik? przecież mapa gazu jeszcze bardziej wtedy idzie na doł (czasy się jeszcze wydłużają) Co potwierdza to że już nie w jednym aucie ustawiałem mapę i właśnie podnosząc mnożnik mapa gazowa idzie w górę ---------- Post dopisany at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany at 18:01 ---------- Blok 32 sprawdzony : 3.6 i 21.1błędy: 16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded tym razem od wczoraj wyskoczył tylko 1 błąd, wcześniej było jeszcze: 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent ale już się nie pokazuje dzisiaj nie mogę już jeździć, dlatego zrobiłem screeny http://i1354.photobucket.com/albums/q689/barrowiec1/untitled.jpg http://i1354.photobucket.com/albums/q689/barrowiec1/untitled1.jpg 13ms na wykresie daj ze dwa razy w dół skasuj błędy vag-iem jeżeli tego nie zrobiłeś i pojeździj trochę i zobacz ile pokaże blok 32 powinno być zbliżone do zera, ale bezpieczniej jak jest minusowa wartość bo masz wtedy trochę bogato np -3, wartości dodatnie to mieszanka uboga i właśnie miałeś taki błąd, wiadomo wypalanie zaworów i podwyższona temp. to ja już zgłupiałem . Bo widzimy u kolegi że od 10 ms punkty gazowe są nad PB , gdyby było za bogato to w adaptacji nie byłoby +21 . Ja bym tam podniósł mnożnik od tych 10 ms w górę Ale może się nie znam wiec proszę się nie sugerować.
edekxp Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 to ja już zgłupiałem . Bo widzimy u kolegi że od 10 ms punkty gazowe są nad PB , gdyby było za bogato to w adaptacji nie byłoby +21 .Ja bym tam podniósł mnożnik od tych 10 ms w górę Ale może się nie znam wiec proszę się nie sugerować. +21% pewnie miał wcześniej zanim pojechał do gazownika Na takiej mapie co teraz ma powinno być około zera może nawet minus Wystarczy wyzerować adaptację i pojeździć nawet nie ruszać mapy i na pewno bedzie lepiej
barrowiec1 Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Te 21 to wciągu paru ostatnich dni... błędy były ostatnio kasowane... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 ---------- Post dopisany 28-11-2012 at 00:00 ---------- Poprzedni post napisany 27-11-2012 at 21:03 ---------- kanał 32 na benzynie : 3.5 i 11.7 !
bawół1 Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Te 21 to wciągu paru ostatnich dni... błędy były ostatnio kasowane...Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Bo jest jak mówiłem . Skasuj adaptację kasując błędy i zrób sobie LOG z jazdy na LPG z kanału gdzie są korekty krótkoterminowe ( korekty długie muszą być wykasowane). Będziesz wiedział przy jakich obrotach i czasach wtrysku jest źle ustawiona istalacja LPG. Jestem prawie pewny ,że ECU benzynowe nie wchodzi nawet w OL bo jest za ubogo . A od 11-14 ms brakuje na oko 10-15 % i conajmniej takich koret tam bym sie spodziewał. ---------- Post dopisany at 23:32 ---------- Poprzedni post napisany at 23:04 ---------- Te 21 to wciągu paru ostatnich dni... błędy były ostatnio kasowane...Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 ---------- Post dopisany 28-11-2012 at 00:00 ---------- Poprzedni post napisany 27-11-2012 at 21:03 ---------- kanał 32 na benzynie : 3.5 i 11.7 ! po ilu km jazdy tak sie ustawiły korekty ? czasem trzeba do tego sporo km aby wróciły w normalny zakres. A jak tak będą nadal stały to problem jest w benzynie również.
barrowiec1 Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 a to zrobiłem z 5-7 km
bawół1 Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 a to zrobiłem z 5-7 km to po 50 km powinny być w naturalnym zakresie +-5% , jak nie to co nie tak na PB.
barrowiec1 Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Bo jest jak mówiłem . Skasuj adaptację kasując błędy i zrób sobie LOG z jazdy na LPG z kanału gdzie są korekty krótkoterminowe ( korekty długie muszą być wykasowane). Będziesz wiedział przy jakich obrotach i czasach wtrysku jest źle ustawiona istalacja LPG. Jestem prawie pewny ,że ECU benzynowe nie wchodzi nawet w OL bo jest za ubogo . A od 11-14 ms brakuje na oko 10-15 % i conajmniej takich koret tam bym sie spodziewał. to reasumując... 1. pojeździć jeszcze z 50 km na Pb, 2. zrobić logi na benzynie (który kanał jest odpowiedzialny za korekty krótkoterminowe i jak wykasowac tylko długoterminowe??) 3. podnieść ciśnienie na 1.1 i zrobić kalibrację od nowa, 4. pojeździć za LPG i zrobić logi zgadza sie??
bawół1 Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Bo jest jak mówiłem . Skasuj adaptację kasując błędy i zrób sobie LOG z jazdy na LPG z kanału gdzie są korekty krótkoterminowe ( korekty długie muszą być wykasowane). Będziesz wiedział przy jakich obrotach i czasach wtrysku jest źle ustawiona istalacja LPG. Jestem prawie pewny ,że ECU benzynowe nie wchodzi nawet w OL bo jest za ubogo . A od 11-14 ms brakuje na oko 10-15 % i conajmniej takich koret tam bym sie spodziewał. to reasumując... 1. pojeździć jeszcze z 50 km na Pb, 2. zrobić logi na benzynie (który kanał jest odpowiedzialny za korekty krótkoterminowe i jak wykasowac tylko długoterminowe??) 3. podnieść ciśnienie na 1.1 i zrobić kalibrację od nowa, 4. pojeździć za LPG i zrobić logi zgadza sie?? 1. Skasuj błędy silnika , tym samym skasujesz korekty długoterminowe. Następnie zrób około 50-100 km. 2. Po 50 km sprawdź jakie korekty długoterminowe się wypracowały.Jak będą jak juz 10 x pisałem +- 5 % to jest ok. 3. Ustaw ciśnienie na reduktorze na 1,1 . Zrób autokalibrację , następnie zbieranie mapy PB i LPG i ustawienie modelu. 4 Dopiero wtedy szukasz sam gdzie / na którym kanale są korekty krótkoterminowe i robisz log i jedziesz , 5 minut jazdy gdzie wykorzystasz pełen zakres obrotowy silnika. W domu oglądasz logi , korekty krótkoterminowe mająbyć w zakresie +- 10 % . Jak gdzieś będzie więcej , patrzysz przy jakich obrotach i jakim czasie wtrysku i wprowadzasz korekty w tabeli korekt po RPM.
edekxp Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Skasuj korekty i pojeździj na pb, może coś jest nie tak a ty szukasz winy w lpg. Może jakieś lewe powietrze lub przepływomierz mało mierzy zrób logi 2, 115, 118, 20 auto dobrze ciągnie od dołu?
barrowiec1 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2013 w miarę dobrze, turbina włącza się od 2500 obr ale logi i tak chce zrobić zrobię jeszcze trochę km na Pb ---------- Post dopisany 17-01-2013 at 01:35 ---------- Poprzedni post napisany 29-11-2012 at 00:36 ---------- witam ponownie po półtora miesiąca nieobecności... logi na benzynie zrobione i wyszło, że walnięta była przepływka i n75. dlatego były błędy w silniku i zapalała się kontrolka silnika ( wartość w blokach pomiarowych na kanale 32 dochodziło do 20% na samej benzynie - sonda lambda chyba ). Po wymianie części max 1.8 . Autokalibracja zrobiona. Ustawiłem na początku ciś. 1.1 i po kalibracji zeszło do 1.07 Po przejechaniu jakiś 20km na benzynie i 20 na gazie : to, że słabe wtryski i się zapętlają, to wiem:doh: i teraz jak to dokładnie poustawiać? podnieść pierwszą kropkę po lewej stronie (mnożnik zdaje się)? To wtedy cała zielona linia powinna się podnieść i resztę ustawiać pozostałymi kropkami? czy mnożnik zostawić i bawić się kropkami 2-7??
edekxp Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Każda kropka to mnożnik tylko w innym czasie 3,4,5 kropka ze dwa razy w górę Skąd wiesz że wtryski Ci pętli? jak koniec wykresu to 6000 obr to zapętlanie masz przy 20ms, czyli nie ma u ciebie takiego czasu, bo mnożnik przy 18ms = 1 może ciśnienie spada przy większym obciążeniu
barrowiec1 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2013 to tak kropka (a właściwie pół kropki) na linii mnożnika od czego jest?? zrobiłem drugi wykres i przy wyższych obrotach zielona linia pokrywa się w miarę z niebieską... a jak ciśnienie spada to co jest winne? czym to sprawdzić... sprawa reduktora - długo kręci przy zapalaniu... do wymiany??
edekxp Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 1 kropka tak jak pozostałe mnożnik ale tu masz dobrze dlatego tą zostaw Jak ciśnienie spada do reduktor kuleje lub filtry zabite Sprawdz sobie teraz korekty vag-iem pewnie bedzie na + (czyli ubogo) sprawa reduktora - długo kręci przy zapalaniu... do wymiany?? a co to ma do odpalania auta, przecież odpalasz na PB? w tym sterowniku nie ma opcji "ciepły start"
barrowiec1 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2013 Jak go zgasze na gazie to pozniej jest problem przy zapalaniu... puszcza gaz i zalewa silnik... mozliwe, ze to to? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
darko Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Jak go zgasze na gazie to pozniej jest problem przy zapalaniu... puszcza gaz i zalewa silnik... mozliwe, ze to to? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2[/quote jak go zgasisz to zdejmij wężyk podciśnienia,ten który idzie z reduktora do dolotu,psiknij na ten wężyk jakąś pianką lub powąchaj czy nie śmierdzi gazem.Jak puszcza gaz,stąd problemy z odpaleniem po postoju
edekxp Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Jak go zgasze na gazie to pozniej jest problem przy zapalaniu... puszcza gaz i zalewa silnik... mozliwe, ze to to? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 możliwe że to reduktor, albo wtryski nie domykają i zalewa gazem jak zgasisz na benzynie to normalnie odpala?
barrowiec1 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2013 Na Pb ne zawsze jest od pierwszego strzala, troszke trzeba pokrecic. A jak zgasze na gazie to i z 5sek trzeba pokrecic... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
edekxp Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 hmm u mnie na pb pali na dotyk, z gazem tak samo. tylko jak mi niespodziewanie zgasnie na lpg, np za mało gazu przy ruszaniu to wtedy muszę dłużej kręcić - wiadomo zalało go może stare świece masz
barrowiec1 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2013 Świece 2 dni temu wymieniane... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się