pidzam Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Witam Panowie. Mam pytanie mam zrobione program z dpf i czy jest to możliwe by mi lekko przykapcał?
niestandardowy Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 jak dpf fizycznie usuniety to mozliwe, delikatnie moze kopcic... ja dzisiaj odebralem moje po wywaleniu dpf, ale nie mialem okazji zaobserwowac jak sie autko zachowuje... :) bynajmniej ma moc bo dodatkowo program zrobilem
pidzam Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 właśnie chodzi o to że jeszcze nie wywaliłem dpf i lekko przydymi.. sam byłem w szoku.. jaki koszt wyrzucenia dpf?
niestandardowy Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 W poznaniu wszedzie wolali okolo 500 za modyfikacje programu + 600 za fizyczne usuniecie ( rozpruta pucha i wywalone bebechy ) . ale znalazlem magika za cene 680 zl. szukaj w google vstr wojciech sarnowski. a jak juz dymi na filtrze to cos jest nie tak. nie wjechales w kaluze ? :)
MaciejK Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 A co panowie myślicie o wymianie DPF na np taki Filtr Czastek Stalych DPF AUDI A4 2.0 TDI (3317063142) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
RS Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 A co panowie myślicie o wymianie DPF na np taki Filtr Czastek Stalych DPF AUDI A4 2.0 TDI (3317063142) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. A że tak się spytam... Czym on sie różni od oryginalnego?
MaciejK Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Chyba główna różnica to cena. A skoro ten kosztuje tyle co usunięcie to czy jest sens usuwać?? Dają też 2 lata gwarancji, a to też coś znaczy. Aktualnie mam 68g popiołu w filtrze i autko zaczęło troszkę mulić ( tak jakby straciło na mocy) więc jestem w rozterce, usuwać czy wymieniać??
RS Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 No wlasnie, i nie zastanawia cie dlaczego ktoś sprzedaje prawie identyczny ( nie wiem co jest w środku) DPF jak w ASO za prawie 1/7 ceny ASO i jeszcze twierdzi ze jest lepszy od tego z ASO? Acha, i jeszcze jest zainteresowany twoim starym )))
MaciejK Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 No właśnie zastanawia mnie to. A najbardziej to zdanie "Licytowany Filtr działa na zasadzie pasywnej regeneracji dzięki czemu nie zapycha się." Czy przypadkiem nie jest to filtr regenerowany. A jak tak to też jakiś popiół w sobie ma. RS widzię żę ogarniasz trochę temat. Powiedz mi czy 68g popiołu w filtrze może być powodem spadku mocy?? Czy to dużo i czy można z tym jeździć czy raczej pozbyć sie filtra?? 1
niestandardowy Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Chyba główna różnica to cena.A skoro ten kosztuje tyle co usunięcie to czy jest sens usuwać?? Dają też 2 lata gwarancji, a to też coś znaczy. Aktualnie mam 68g popiołu w filtrze i autko zaczęło troszkę mulić ( tak jakby straciło na mocy) więc jestem w rozterce, usuwać czy wymieniać?? czy jest sens usuwac? hm... mi przybywalo oleju na 10.000 km okolo 1.5 litra zbyt male odcinki robilem by sie do konca wypalal. to byl glowny powod dla ktorego go wywalilem, no i wkurzala mnie praca silnika. raz chodzi pieknie, moc niesamowita a raz jak stary klekot....\na Twoim miejscu bym sie nawet nie zastanawial nad wywaleniem...
slaby49 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Witam kolegów i koleżanki. Przymierzam się również do usunięcia dpf (audi a4 b7 2.0 140) oraz o dołożeniu paru koni. Pytanie jak przedstawia się spalanie po dodaniu programu wzrasta diametralnie oraz jak taki zabieg wpływa na żywotność silnika ?
RS Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 No właśnie zastanawia mnie to.A najbardziej to zdanie "Licytowany Filtr działa na zasadzie pasywnej regeneracji dzięki czemu nie zapycha się." Czy przypadkiem nie jest to filtr regenerowany. A jak tak to też jakiś popiół w sobie ma. RS widzię żę ogarniasz trochę temat. Powiedz mi czy 68g popiołu w filtrze może być powodem spadku mocy?? Czy to dużo i czy można z tym jeździć czy raczej pozbyć sie filtra?? Czy ogarniam... Usuwałem 2 razy u mnie DPF bo za pierwszym razem nie było perfekt, ale teraz jest juz swietnie, tylko muszę jeszcze małą korektę softu zrobić bo czasami jeszcze dawki mi obcina, jak ostrzej pojadę, ale jak jadę normalnie to jestem 100% zadowolony i pewny tego ze usunąłem. Co do ogłoszenia to nie mogę sobie wyobrazić filtra który sie nie zapycha ( no chyba ze taki który jest pusty w środku )). ) 68g popiołu to juz za dużo, w ASO wtedy wymienia sie filtr. DPF to dość złożony system. Jeśli nie funkcjonuje jak należy to przyczyna może leżeć praktycznie wszędzie. Najczęściej uszkodzają sie czujniki, ale często jakaś inna usterka wpływa ma ich uszkodzenie. To pózniej kolega zadał pytanie odnośnie spalania. W naturze filtra jest to ze filtrujac spowalnia ujscie spalin, co odczuwa sie w mocy auta. Zeby juz nie przeciągać : usuwając filtr masz wiecej mocy, co automatycznie nie znaczy ze auto mniej pali, bo DPF jest tak skonstruowany żeby nie obciążać silnika, ale w praktyce DPF sie zapycha i musi być regenerowany, a to sie dzieje kosztem paliwa. W moim przypadku było wiecej rzeczy zrobionych, ale efekt mnie zadowala w pełni. Padł mi silnik i oprócz niego wpadło sprzeglo ,pompowtryski, regenerowane turbo, różnego rodzaju uszczelki i poleciał DPF. Jeżdżę tak juz rok ( 40kkm) Efekt tego jes taki że przestał brać olej ( wcześniej 3l na 30kkm, a brał juz od nowości) , a spalanie spadło z 8,7 na 6,7 i nie muli juz, a V- max trzyma 230km/h nawet przy kołach 235. Pozdrawiam RS
dandek90 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Witam wszystkich trochę odświeże temat: Właśnie dzisiaj moja niunia odmówiła mi posłuszeństwa w najmniej odpowiednim momencie. Wszystko zaczęło się od ciepłych dni kiedy to pierwszy raz w tym roku (przez zime nic się nie działo) zapalił mi sie DPF wiec jak zwykle wieczorem wsiadłem wyskoczyłem na trase 4 bieg prędkość ok 75km/h i filterek przepalony kontrolka zgasła wiec zadowolony wróciłem do domku na drugi dzień znów to samo więc powtórzyłem operacje 3 dni później czytaj dzisiaj zaświecił sie po raz kolejny ale że było to rano a Lublin jest mocno zakorkowany i ja jechałem do pracy nie miałem możliwości go przepalić chwilę później zaświeciła sie i zaczęła migać kontrolka od świec żarowych po czym zapaliła się dioda silnika i auto zostało odcięte od turbiny zamulił się strasznie.... dojechałem do pracy po czym wyskoczyłem na trase żeby go przepalić jechałem ponad 30 min ze stałą prędkością jak zwykle i nic kontrolka nie gaśniej po czym samochód stracił zupełnie moc i zgasł. Odpaliłem go i po chwili potelepało nim troche i znów zgasł niestety do mechanika juz trafił po holowaniu prawdopodobnie filtr zatkał się na amen i chyba jedynym wyjściem z tej sytuacji jest całkowite usunięcie go z samochodu.... no chyba że ktoś może mi pomóc może przyczyna leży gdzieś indziej może to coś z turbiną albo zawór ERG??? ktoś z was drodzy forumowicze mial juz taka przygodę? jestem trochę w dołku i odechciało mi sie już diesla .... pozdrawiam Damian
Adamski87 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 witam Jak można zdiagnozować czy dpf działa poprawnie a kiedy zaczyna nawalać? Mam A4 B7 avant 1.9tdi (brb) i jest to moje pierwsze auto w którym jest takowe urządzenie tak więc moje doswiadczenie i wiedza odnośne dpf równa się zero Obawiam się, że mój dpf dostaje niezłe baty przez moją jazdę typu tylko praca-dom (okolo 3 km dziennie) czy w tej sytuacji lepiej jest myślec tylko o regeneracji dpf czy raczej o jego usunienciu? Czytając temat pisalicie też, że przy "podrasowaniu" silnika lepiej jest usunąć dpf i tu kolejne moje pytanko bowiem jakiś czas temu zrobiłem eco remap w tym aucie. w sumie dostał +20 koni i kiedy było cieplej na zewnątrz można było poczuc tą róznice w spalaniu no i w NM zaś kiedy jest już znacznie zimniej auto zanim sie nagrzeje silnik do 70-90 stopni to dymi niemal jak lokomotywa i potrafi spalic nawet do10 litrow ropy na setke. Niestety nie mam jak narazie robic dluższych tras choć wiem ze to byloby wskazane ale czy dpf w takiej stytuacji też macza w tym palce? 1
bartez80 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Najprościej to poprawność pracy DPF sprawdzisz vcds-em..
Adamski87 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Najprościej to poprawność pracy DPF sprawdzisz vcds-em.. No i tu jest problem bo nie mam kabla vcds, nie mam o tym pojęcia, ani nawet nie znam nikogo kto się w to bawi. Póki co jedyne na czym moge polegać to na Waszych wypowiedziach i doświadczeniach porównując je do objawów w moim aucie. Edytowane 3 Grudnia 2016 przez Adamski87
audikrk_ Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Na podstawie Twojego opisu wynika że W OGÓLE nie powininenś kupować diesla (pomijam już, że dpfem...)bo na ciągłych odcinkach 3 km - nigdy się nie dogrzeje (w zimę to już tragedia), spala tyle co PB, dostaje dużo bardziej po 4 literach. Dymić może, bo remap zrobiony kijowo. Kup kabel i sam bardzo prosto sprwadzisz w jakim stanie jest dpf i wiele innych rzeczy. Edytowane 3 Grudnia 2016 przez audikrk_
Adamski87 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Na podstawie Twojego opisu wynika że W OGÓLE nie powininenś kupować diesla (pomijam już, że dpfem...)bo na ciągłych odcinkach 3 km - nigdy się nie dogrzeje (w zimę to już tragedia), spala tyle co PB, dostaje dużo bardziej po 4 literach. Dymić może, bo remap zrobiony kijowo. Kup kabel i sam bardzo prosto sprwadzisz w jakim stanie jest dpf i wiele innych rzeczy. Od dłuższego czasu mam diesle i zdecydowanie bardziej zachwalam ON jak PB. Swego czasu miałem dużo tras między miastowych, od niedawna tak mi sie ułozyło, że auto w wiekszości słuzy mi na tryb praca-dom. Udzielając sie w tym temacie chiałem dowiedzieć sie czy faktycznie dpf jest potrzebny dla mnie i czy zastanowić się na poważnie nad jego usunięciem. Widzę po opisach, że to jest "kula u nogi" zwłaszcza podczas krotszych tras, tak więc już wiem, że będe musiał się rozejrzeć za wykastrowaniem tego ustrojstwa. Kijowo zrobiony reamap jeżeli juz to zacząłby dymić odrazu po zabiegu, nie w momencie przymrozków. Własnie wynikła bardzo ciekawa historia, otóż zajrzałem do ksiązki serwisowej gdzie na naklejce wyposażenia znalazłem kod 7GN co oznacza "Koncepcja spalin eu4 i przygotowanie do filtra czĄsteczek". Prawdopodobnie narzekałem na coś czego nie ma no ale i tak bede musiał zajżeć pod auto i zobaczyć czy faktycznie jest czy nie ma bo skoro auto było przygotowane na dpf to nie mam pewnosci czy Brytol od którego kupilem samochód nie zamontował filtra. Może ktoś z kolegów ma też Audi A4 B7 Avant 2006 1.9tdi BRB "Anglikia"? Jezeli tak to jak u Was wygląda sprawa z dpf-em?
and_koz Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Witam forumowiczów. Mam pytanie do tych co usunęli filtr, bo sam chcę się go pozbyć. Jak z przeglądami technicznymi? Czy podpinają wam analizator spalin do rury i wszystko ok? Czy jeździcie na takie stacje, gdzie nie posiadają analizatora spalin do diesla? Obecnie nie mam problemów z filtrem, choć przebieg 260k km (wypala mi się co ~600km). Ale naczytałem się dużo o dpf'ach i nie chcę mieć w przyszłości problemów z silnikiem. Swoją drogą dpf'y nie są takie super, bo najdrobniejszych cząstek - tych najbardziej szkodliwych - nie filtrują. Gdyby je filtrowały to auto zatykałoby się momentalnie...
Limo89 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Witam. Czy możecie polecić jakiś dobry zakład, który usunie DPF-a mechanicznie i elektronicznie oraz podniesie moc w okolicach Krakowa +/- 60 km? Z góry dzięki za info!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się