honzik07 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 witam dzis zaopserwowałem ze jak zapaliłem auto i zabrałem sie za odsiniezanie z wydechu poiawił sie niebieski dym i smierdzi spalonym olejem po odsniezeniu sprawdziłem stan oleum i git niedawno wymieniany po ruszeniu i przejechaniu kawałek zatrzymałem sie i juz nie kopciła teraz pytanie moze ktos tak miał zastanawiam sie czy to turbo czy silnik juz cos nie chalo dwa lata temu miałem podobny obiaw jak przymarzła odma ale wtedy zbierało sie cisnienie w silniku a dzis jak odkreciłem korek to nic nie psikło wiec to chyba nie to
Dev Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 uszczeniacze na zaworach albo w turbo
ja74687 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Może poprostu lipne pb lejesz zmień CPN i zobacz co się będzie działo
honzik07 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2013 pb odpada ewidentnie waliło spalonym olejem i niebieski dym własnie tez myslałem ze turbina albo uszczelniacze tylko za od wymiany do wymiany co 10tys dolewam z 300ml oleum chyba ze to teraz nagle cos sie zesrało musze jeszcze przyobserwowac jak wyjde z pracy i zapale ma ktos jakis patent zeby sprawdzic czy to turbo puszcza oleum
Konrad.jpg Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Jak ściągniesz wąż od turbiny do intercolera to zobaczysz czy jest olej w dolocie
Dev Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 zawsze bedzie, bez wzgledu na to czy turbo jest nowe czy stare
honzik07 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2013 zawsze tam miałem olej no oczywiscie nie jakos wiele tak wilgno tłusto
kaka26 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Pewnie cos nagle sie zesralo moj AEB rzadko kopcil na niebiesko a bral 1l/1000km teraz jest Motul 10/40 a zrobilem ponad 1500km i nie musze dolewac oleju choc kilka milimetrow ubylo z bagnetu ( sprawdzam na zimnym rano na rownej powierzchni).
Gość adus20 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 wydaje mi sie ze duzo ci bierze tego oleju, obserwuj poziom
honzik07 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2013 trzy setki na 10tys to duzo? dzis rano nic wszystko w normie mysle ze przymarzła mi odma i poprostu wypchło ten syf i dlatego tak przykopciła
Onkel Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Pewnie cos nagle sie zesralo moj AEB rzadko kopcil na niebiesko a bral 1l/1000km teraz jest Motul 10/40 a zrobilem ponad 1500km i nie musze dolewac oleju choc kilka milimetrow ubylo z bagnetu ( sprawdzam na zimnym rano na rownej powierzchni). Oleju może przestał brać ale kwestią czasu jest padnięcie turbiny przy takim oleju.
danielom Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Pewnie cos nagle sie zesralo moj AEB rzadko kopcil na niebiesko a bral 1l/1000km teraz jest Motul 10/40 a zrobilem ponad 1500km i nie musze dolewac oleju choc kilka milimetrow ubylo z bagnetu ( sprawdzam na zimnym rano na rownej powierzchni). Oleju może przestał brać ale kwestią czasu jest padnięcie turbiny przy takim oleju. Bo
Magicbattle Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Pewnie cos nagle sie zesralo moj AEB rzadko kopcil na niebiesko a bral 1l/1000km teraz jest Motul 10/40 a zrobilem ponad 1500km i nie musze dolewac oleju choc kilka milimetrow ubylo z bagnetu ( sprawdzam na zimnym rano na rownej powierzchni). Oleju może przestał brać ale kwestią czasu jest padnięcie turbiny przy takim oleju. Bo bo tu jest powszechna opinia ze 1.8T powinno jezdzic na 5w.
honzik07 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2013 ja tez jezdze od czterech lat na 10w40 valvoline maxlife i nic sie nie dzieje
pastaldo Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Pewnie cos nagle sie zesralo moj AEB rzadko kopcil na niebiesko a bral 1l/1000km teraz jest Motul 10/40 a zrobilem ponad 1500km i nie musze dolewac oleju choc kilka milimetrow ubylo z bagnetu ( sprawdzam na zimnym rano na rownej powierzchni). Oleju może przestał brać ale kwestią czasu jest padnięcie turbiny przy takim oleju. Bo bo tu jest powszechna opinia ze 1.8T powinno jezdzic na 5w. Bo producent silnika taki olej przewidział.
Dev Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 ja tez jezdze od czterech lat na 10w40 valvoline maxlife i nic sie nie dzieje jak zacznie to wymienisz silnik razem z turbo
honzik07 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2013 przez te cztery lata zrobiłem ponad 60tys i na lpg i nic jej nie jest
pastaldo Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 przez te cztery lata zrobiłem ponad 60tys i na lpg i nic jej nie jest Skąd wiesz? Rozbierałes silnik i wiesz co jest w środku? Czy poprostu korby nie wyszły bokiem to jest ok?
honzik07 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2013 nic nie robione silnik chodzi cicho równo i ubytek tak jak pisałem około 3setki co 10tys dwa lata temu zmieniałem uszczelke pod pokrywa zaworów w srodku czysciutko bez nagarów gdybym lał 10w jakis sit to moze i bym mu zaszkodził
Dev Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Nastepnym razem wlej Motula xcessa albo valoline 5w40 Wowczas zobaczysz jak pracuje silnik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się