Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Dziwny przypadek bicia na kierownicy zagadka nie do rozwiazania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam powazny problem i nikt a nawet ja sam nie znam odpowiedzi chodzi o drgania..W niedziele jadąc nagle po puszczeniu gazu zaczeło tłuc kierownica to od razu pomyslalem ktore koło kapcia złapało zatrzymałem sie ogladam wsio ok.Ruszyłem pierwsze 10km wszystko cacy,potem znow to samo co sie dzieje dokładnie otoz jade sobie np 80km/h na godzine puszcze gaz nagle czuc jakbym dostał z młotka gumowego w opone i zaczyna tłuc kiera jakby mial mega guza na oponie rzuca kierownica strasznie.Wystarczy ze dodam gazu na 10% i jest idealnie.Dzieje sie to rowniez na wcisnietym hamulcu,na luzie i na wcisnietym sprzegle tez.Dojechałem do domu.W niedziele potem znow pojechałem sprawdzilem koła na wywazarce,wachacze podniosłem auto wrzuciłem bieg polosie ładnie rowno sie kreca.Przejechałem 25km w niedziele i było ok.

Dzisiaj zrobiłem 120km wszystko bylo idealnie to pomyslalem ze cos do opony sie przykleilo innego wytłumaczenia nie było i nagle powoli zaczelo bić,czestotliwosc sie stopniowo zwiekszała az było tak ze jechałem ciagle z gazem wcisnietym bo mysłalem ze urwie sie koło.Nagle przez 3km jest idealnie potem znow dostaje padaczki.I tutaj ciekawostka,wystarczy ze stane na minute i przez 20km znow jest ok.Napewno nie trzymaja hamulce,koła proste zawiecha ok.Przypadek nie codzienny.ALe autem nie da sie jechac,na szarpakach zero luzu.

Dodam ze jak delikatnie dodam gazu na 2-3% wtedy najbardziej szarpie puszcze gaz szarpnie dodam tez szarpnie.

Jak juz bicia pojawia sie ze sa ciagle na odpuszczonym gazie to z kazdym km jakby sie nasila ze trzeba wiecej gazu trzymac.A nagle pojawia sie mniej.

Jak bicia sa sporadyczne to jak wjade na dziury czuc wtedy bicia.Opony sprawdzone pod katem guzow.

Bicie jest tak mocne ze niewiem jak musi byc krzywa felga zeby tak było.Jakbym dostał z młota w opone i to conajmniej 20kg.

Pytam konkretne osoby i prosze nie pytac czy mam błedy na vagu albo czy ropa nie zamarzła bo moge zgasic silnik i jest to samo.

Opublikowano

Miałem kiedyś podobnie przez jakiś czas, a mianowicie w moim przypadku okazało się, że to był kończący się przegub. Wracając z pracy nagle zaczęło mi bić na kierownicy. Od razu się zatrzymałem żeby obczaić o co chodzi no ale nić nie zauważyłem. Jak wsiadłem do auta i zacząłem jechać dalej to wszystko ustało i nic nie biło. Parę dni później sytuacja znowu się powtórzyła. Po powrocie do domu wjechałem do garażu i po bardzo wnikliwych obserwacjach zauważyłem pękniętą gumę od przegubu. Wyjechałem z garażu poskręcałem na maxa w prawo i w lewo i stwierdziłem, że puka mi przegub. Po wymianie przegubu już nigdy mi się nie powtórzyło to nagłe bicie na kierownicy.

Opublikowano

Ja na twoim miejscu bym się jak najszybciej wybrał na sprawdzenie wszystkich wahaczy. Miałem u siebie podobny problem i po wymianie 2 górnych wahaczy się uspokoiło.

Opublikowano

wszystko spiete jest i sztywne,wjechałem na szarpaki to nie mial sie do czego przyczepic i jak mu opowiedziałem to jak na debila spojrzał.

---------- Post dopisany at 20:37 ---------- Poprzedni post napisany at 20:35 ----------

ktory miales przegub zew czy wew w twojej a4?

Opublikowano

Przegub zewnętrzny miałem do wymiany.

Opublikowano

jutro wyjme obie poloski całkiem i sprawdze je na imadle.Dzieki za pomoc.

Opublikowano

Przed wyjęciem półośki posłuchaj czy ci puka któryś z przegubów jak skręcasz na maxa.

Opublikowano

nie no takie rzeczy to dawno oczywiscie wykluczone.To jest usterka nietypowa,brałem pod uwage przegub bo smar sie nagrzewa i wtedy moze pojawia sie jakis luz.

Opublikowano

Ok to daj znać jutro czy coś zauważyłeś.

Opublikowano

jesli nie przegób to łozysko piasty lezy(przerabiałem taki temat kiedys) przegób wymieniłem dobry na nowy a potem łozysko.

Opublikowano

Przyjrzyj się może jednak tym wahaczom zwłaszcza tylny dolny u mnie też wydawał się w porządku. Bicia co prawda nie miałem na kierownicy, ale stukało tak konkretnie zwłaszcza jak z pewną umiarkowaną siłą używało się hamulca wtedy waliło konkret ( a drogi zaraz po remoncie równe jak stół). Po wymianie OK.

Opublikowano

wachacze sa ok.Dzisiaj znow sprawdzałem i wystepowało szybciej te bicie.

Rano przejechałem 30km moze tak ze 3 razy delikatnie stuknelo.Potem przejechałem 40km i juz po 20 pojawilo sie ciagle bicie.Dla sprawdzenia przejechałem w okolicach 200km/h i wszystko było ok jak sie pusci gaz to rzuca.

Opublikowano

Kiedyś miałem podobny problem w kadecie i bylo to łożysko, tylko nie pamietam czy drgała kiera, napewno bylo słyszalne z konkretnej strony

Opublikowano

mi przychodzą 2 pomysły do głowy, zbierzność, i ewentualne zamontowanie kamerki i lapka, np na lewe kolo od srodka, prawe itp, moze uda sie wychwycic problem, moze przynajmniej ocenisz czy to prawa czy lewa strona, a na szarpakach nie wychwycisz wszystkiego, moze na podnośnik i wtedy próbowac,

Opublikowano

Przeguby zewnetrzne rozwalone,wymontowałem polosie.Od kierowcy spory luz,od pasazera mniejszy.

Dodatkowo minimalny ledwo wyczuwalny na wewnetrznym od strony kierowcy.Od pasazera ok.

Opublikowano

mam taki sam problem dokładnie tak samo jak ty opisywałeś takie walenie szarpanie a jak puszczałem kiere to myślałem ze do rowu wjade od razu, usterka u mnie bardzo okresowa ostatnio to miałem z miesiąc spokój dzisiaj zaś i własnie te stukanie przy skręcie w prawo ,po pracy podjechałem na parking pod supermarket pootwierałem szyby i kręciłem się delikatnie w kolko jak pajac i faktycznie słysząc było postukiwanie tak myślałem własnie ze przegub;/

Opublikowano

Ja obstawiał bym kolumnę kierowniczą. Miałem tak samo w Audi A3. Smarowałem kielichy amortyzatorów, wymieniałem piasty i nic. Dopiero naprawa kolumny pomogła. Piszę to na własnym przypadku, oczywiście że u Ciebie nie musi być to przyczyną, lecz warto sprawdzić :)

Opublikowano

@wilczurek: mowiac o kolumnie masz na mysli luzy na drązkach kierowniczych lub ogólnie na maglownicy? Co własciwie naprawiles?

Opublikowano

u Mnie winą właśnie takiego bicia okazał się drążek kierowniczy i przegub wewnętrzny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...