The a4 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2013 Wlasnie powiedzcie mi jak to jest mozliwe ze temp.oleju jest nizsza od wody ? skoro woda 90 to oliwa min 100 tak mysle w silnikach bez chlodnicy oleju U mnie mam 120 125 wachania zalezy czy but czy luz Skad bierzecie odczyty tych temperatur mnie ciekawi JAKA TEMP MACIE NA BLACIE NIE NA KLIMATRONIKU
Dev Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 z temperatura oleju jest troche inaczej jak z wodą układ chłodzenia ma cos takiego jak termostat, który ma za zadanie regulowac własciwa temperature w układzie smarowania go nie ma (przynajmniej w A4) ponieważ olej ma o wiele wieksza temperature wrzenia i nie potrzebuje dodatkowego obiegu, wystarczy zwykla chłodniczka ale nie oznacza to że ta temp cały czas bedzie niska np 90 stopni wystarczy że silnik bedzie osiagał wieksze moce w porównianiu z mocą nominalną (chip+ cos tam, cos tam) a bedziemy potrzebowac wydajniejszego ukladu do schłodzenia tej masy
Kowi87 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Wlasnie powiedzcie mi jak to jest mozliwe ze temp.oleju jest nizsza od wody ? skoro woda 90 to oliwa min 100 tak mysle w silnikach bez chlodnicy oleju U mnie mam 120 125 wachania zalezy czy but czy luzSkad bierzecie odczyty tych temperatur mnie ciekawi JAKA TEMP MACIE NA BLACIE NIE NA KLIMATRONIKU o jakim ty klimatroniku piszesz, Ci co podają temperature w przedziale patrzą na wskaznik temp z zegarów:whistling: a Ci co pisza że maja zawsze 90 nie wiedzą nawet co sprawdzają, kanał51 to nie jest temp oleju:whistling: pozatym masz chłodnice oleju:hi:120-125stopni to masz coś nie tak:whistling: ---------- Post dopisany at 21:55 ---------- Poprzedni post napisany at 21:41 ---------- @ A4 A6 PASSAT B5 1.9 TDI AFN @ CHŁODNICZKA OLEJU (2884615902) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. tak wygląda chłodnica w 1,9TDI VP:whistling:
The a4 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2013 A gdzie ta chlodnica w AHU jest kolego bo wydaje mi sie ze tylko w podstawie filtra to jako chlodnica robi tam tez mam czujnik temp.
Kowi87 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 tak w podstawie:wink: zadnej innej nie ma, ale w dziale warsztat masz opisane jak zamontować zewnętrzną chłodniczke parorzędową jeśli ten wątek do tego zmierza
JulianSR Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 :wink:Ja na bladzie nigdy nie mialem 90 stopni oleju przy poganiaczu może skoczy do 80 stopni ale to bardzo zadko.
MAGIC87 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 wczoraj gdy na dworze było około - 4*C 70 *C... w sumie lajtowa jazda. w lato w upalne dni po miescie z butem w podłodze max 110-120
Kowi87 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 :wink:Ja na bladzie nigdy nie mialem 90 stopni oleju przy poganiaczu może skoczy do 80 stopni ale to bardzo zadko. to albo nie ganiasz, albo jeżdzisz wyłącznie zimą, taka prawda, 90 stopni to taka norma dla pracy silnika:whistling:
JulianSR Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 No może i tak ale tak zegary pokazują. Nic nie ruszam nic nie rezam, spalnie dobre jest wiec nie ma potrzeby ruszać.
Wujek141 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Ja leję Motula Synergie 10W40, tak jak teraz, zimą temperatura osiąga mi około 80-90 st Latem czasem dochodzi do 120 st, ale to tylko przy baardzo dynamicznej jeździe i to jeszcze po mieście
The a4 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2013 Wlasnie jak kolega wczesniej pokazal na zdjeciu co to za chlodnica taka jak by jej nie bylo i dlatego mnie ciekawi jaki macie temperatury ale widze ze 120 to malo kto pisze moze cos mam z czujnikiem ale w sumie nowy albo z blatem
Kowi87 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 dlatego pisze że masz cos nie teges, normalna temperatura pracy podczas jazdy powinna miescić sie w 100-110st
vauxhall95 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 120 to naprawde trzeba dobrze dawac.Tyle złapalismy z kolega jego a6 afn przy 220 i jakis 4800obrotow przez minute. U mnie max 110.Tak do 200 jazda w lato
Pulpit Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 AFN z raz może dziesięć widziałem u siebie temp. w okolicach 110-115oC brak osłon pod i na silniku w lecie na długich trasach i sporych prędkościach trzyma się w okolicach sety, raczej jej nie przekraczając
Dev Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Ja leję Motula Synergie 10W40, tak jak teraz, zimą temperatura osiąga mi około 80-90 st Latem czasem dochodzi do 120 st, ale to tylko przy baardzo dynamicznej jeździe i to jeszcze po mieście Zmien na Xcessa, szkoda tdika
rikardo Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 AFN z kompletem osłon, olej Motul X-cess 5W40 w okresie letnim przy normalnej jeździe drogami lokalnymi wskaźnik pokazuje ok 98 - 100. W ubiegłym roku podczas jazdy węgierska autostradą przy + 40 stopniach z prędkością 140 km wskaźnik pokazywał około 105-107 i to samo wskazanie miałem w Chorwacji gdzie było + 35.
marokruk Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 AVF jak kupiłem grzał się do 70stopni, przy katowaniu do 90 ale gdy tylko sie wrzucało na luz bądź dalej spokojnie jechało to spadało do 70. Wymieniłem termostat i tak się złożyło że i olej Liqui Moly 5w40 i teraz trzyma 90 przy normalnej jeździe.. jak stanę na światłach, ustawie temperaturę na HI i włączę dmuchawę na ponad połowę to temperatura potrafi spaść do ok.70 ale myślę, że to normalne. Dodam jeszcze że mam chłodnicę zasłoniętą i komplet osłon.
machina Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 AVF jak kupiłem grzał się do 70stopni, przy katowaniu do 90 ale gdy tylko sie wrzucało na luz bądź dalej spokojnie jechało to spadało do 70. Wymieniłem termostat i tak się złożyło że i olej Liqui Moly 5w40 i teraz trzyma 90 przy normalnej jeździe.. jak stanę na światłach, ustawie temperaturę na HI i włączę dmuchawę na ponad połowę to temperatura potrafi spaść do ok.70 ale myślę, że to normalne. Dodam jeszcze że mam chłodnicę zasłoniętą i komplet osłon. To jest wątek o temp. oleju która podajemy z zegara temp. oleju. W B6 takiego nie ma, a Ty podajesz temp. płynu chłodniczego:facepalm:
Normano1973 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Dziś robiłem trasę ok 500 km, na zewnątrz średnio -9 olej Motul 10W40 spokojna jazda, wszystkie osłony oryginalne, temperatura oleju na zegarku pomiędzy 80-90 stopni. 2lata temu montowałem nowy oryginalny czujnik podwójny w misce.Nie przypominam sobie bym kiedykolwiek latem miał więcej niż 100 stopni na zegarku od temp oleju a czasem katuję trasy w górach w Norwegii po paręset km,choć tam za gorąco nie jest .
The a4 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2013 PROSZE o podawanie T E M P E R A T U R Y O L E J U nie wody ...........................nie wody ,,,,,,,,,,oleju oleju panowie z zegarow po lewej na dole nie na srodku obok paliwa nie z klimartonika TEMPERATURA OLEJU PRZYPOMINAM JAKA MACIE TEMPERATURE OLEJU
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się