peju Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Po niecalym rocznym uzytkowaniu auta i zapewnianiu mnie ze wszystko jest OK (zadnych bledow, objawow, dziwnych dzwiekow) ciagle mnie dreczylo wrecz za duze spalanie w moim 1.9TDI 115KM. Troche pomogla jakis czas temu wymiana filtra paliwa, ale przy predkosciach rzedu 120-130km/h mam wynik na FISie ok 8.5l/100km a podczas jazdy autostrada wskazowka paliwa normalnie spadala w oczach. Nikt nie widzial w tym nic dziwnego a mi sie nie podobaly zbyt duze rozbieznosci nie tylko miedzy tym co wyczytalem na necie wg raportow spalania ale rowniez w relacjach znajomych ktorzy osiagali wyniki rzedu 5.5-6.5l/100km dla takiej predkosci (skrzynia manual, tempomat). Rozumiem ze FIS moze przeklamywac ale nie az o tyle: 8.5 vs 5.5. Przeczucie ze cos jest nie tak, nie mylilo mnie. Pojechalem wkoncu na hamownie i okazalo sie ze brakuje mi 15 kucykow. Ponizej wykres: http://www.fotoload.pl/index.php?id=ef1c5e525ef5ef6efaa3f83ddeafb9c8133 Turbine mialem niedawno regenerowana i jej praca jest bez zarzutow. Podczas testow nic nie trzeslo, nic nie dymilo. Gosc z obslugi wskazal mi w pierwszej kolejnosci dwa powody: zawor EGR i przeplywomierz. I teraz tak... na jutro jestem umowiony z mechanikiem, sprawdza i przeczyszcza mi zawor, natomiast tak jakby przestraszyli sie wizja naprawy/czyszczenia przeplywomierza probujac mnie przy tym przekonac ze to napewno nie jest przyczyna, choc ja stanowczo upieram sie by sprawdzili mi obie rzeczy. Zatem pytanie, czy w czyms jest problem ze sie tak boja tego przeplywomierza? Czy jego usterka/zapchanie moze przebiegac bezobjawowo/bez bledow na FISie i w diagnostyce?? Sam az dziw jestem ze kiedy zglaszalem ze cos jest nie tak z autem, ze spala wg mnie za duzo a nie ma zadnych bledow, to nikt wczesniej nie sugerowal mi czyszczenia EGR i przeplywomierza. Wszedzie tylko stala gadka: filtr paliwa do wymiany, sprawdz spalanie tankujac do pelna i najlepszy tekst: "widocznie tak musi byc albo ten typ tak ma".
wojtek26 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Kolego skoro podchodzisz do tematu jak piszesz to wnioskuje że masz dużo kasy. Najpierw pełne logi i wtedy można ewentualnie wskazać przyczyne tego nie domagania i zwiększonego zuzycia paliwa.
peju Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 nie mam mozliwosci zrobienia teraz logow i musze sie zdac na wstepnie taka diagnoze.
wojtek26 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Pojechałbys do jakiegos kumatego mechanika i bez problemów zrobiłby logi i pełną diagnostykę. Bez tego możesz wymieniasz pół samochodu i dalej nie znajdziesz przyczyny. Wyglada jakby przepływka i stąd braki w mocy ale równie dobrze może byc usterka w układzie paliwowym.
peju Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 zapytam jutro o to... egr i tak dam do czyszczenia, nie jest to duzy koszt, przeplywka chyba tez, zwlaszcza ze ostatni wlasciciel poza wymiana filtrow nie dbal o takie rzeczy. jezeli tam gdzie mi to zrobia nie beda mieli mozliwoscie zrobienia logow a czyszczenie nic nie da, wowczas juz bede diagnozowal auto a nie wymienial "na macajewa" po kolei kazdy element.
srb38vx Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 może warto to sprawdzić mi na hamowni też brakowało 15 Km i nikiedy dudniło z filtra powietrza , byłem sprawdzić w aso auto ,powiedzieli ze wszystko w porządku jeden telefon do Jaro4444 diagnoza wypadły broki (zaslepki) z wałków PD i miał jaro 100% racji i konie sie znalazy
SotoM Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 a ja bym zainteresował sie katalizatorem czy nie jest zatkany/podtopiony...moze byc ze sie motór dusi własnym oddechem... i jak znalazł - brak błedów duze spalanie...
peju Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2013 Auto jest wrocilo z warsztatu. Zrobili mi cos tam z przeplywomierzem. Poprawilo to troche charakterystyke ale wciaz brakuje troche. Brakuje 8koni i nie wiedza gdzie. Wykres: http://www.fotoload.pl/123aa43/8ceaba7b8d5e24bc7d584199ec01ee982960.jpg
tomasimo Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 NIe zawsze silnik dostaje tyle koni co pisze w specyfikacji ! Jedni dostają mniej a inni więcej ! Nie jestem pewien czy 8 koni to duzo ale napewno nie ma zawsze tak samo
lukaseq1 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 z tego co wiem to vw raczej ma zawsze wiecej
kanu Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 no i klima zabiera około 7-8KM w czasie jazdy
arek_cccp Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 A spalanie Ci się poprawiło ? Jak silnik zdrowy to moim zdaniem powinno być więcej niż seria lub min tyle samo.
krzysiekml Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 no i klima zabiera około 7-8KM w czasie jazdy a kolega testował? bo przy wyprzedzaniu np. klima zostaje rozłączona
marcin4x4 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 bo przy wyprzedzaniu np. klima zostaje rozłączona a przy jeździe na wysokich rpm już nie ?....
krzysiekml Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 przy określonej wartości obciążenia silnika
Jarek882 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 A spalanie Ci się poprawiło ? Jak silnik zdrowy to moim zdaniem powinno być więcej niż seria lub min tyle samo. Dokładnie ja rok swojego mierzyłem AVF seria 131 km a wypluło 136 przebieg blisko 300 tyś. Ciekawi mnie ile mial po wyjeździe z fabryki.
Homiczek Opublikowano 12 Czerwca 2015 Opublikowano 12 Czerwca 2015 macie linki do działających wykresów ? najlepiej obydwu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się