cabanmat Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Też wnioskuję żeby podwiesić post
Yassu Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Dodam po ostatniej wymianie u siebie, żeby po odkręceniu śrub mocujących pokrywę termostatu z blokiem, lekko odchylić pokrywę i śrubokrętem płaskim wysunąć o-ring uszczelniający, to pomoże uchronić wyłamaniu się ramion trzymających termostat, kiedy ten mocno siedzi w bloku. Dodam, że teraz mam zamontowany termostat Wahler i jak na razie jest wszystko ok. Płyn chłodzący - kupiłem koncentrat FEBI z aprobatą G12, butelki po 1,5L szt.2 i rozcieńczałem w stosunku 1:1 co daje w sumie 6L
PRZEMEKC Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 ta dolna sruba pokrywy termo psuje zabawe jakis gietki klucz trzeba miec zeby to odkreci,ciezkie podejscie tam jest.
Yassu Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 PRZEMEKC - masz rację, jest ciężki dostęp, ale jest rozwiązanie dość proste, jeśli oczywiście posiadasz np. zestaw kluczy z grzechotką 1/4" albo coś w tym stylu. Ja poradziłem sobie tak: grzechotka 1/4" + przejściówka na bity i w przejściówkę bit (imbus 5). Po zluzowaniu śruby, wyjąłem grzechotkę, ze względu na brak miejsca. Gdybym wykręcał grzechotką śrubę to by mi się oparła grzechotka o alternator. Następnie przedłużki z grzechotki do imbusa ok.15cm może ciut więcej, wsunąłem klucz z prawej strony patrząc z przodu na silnik i wykręciłem imbus. Jest trochę zamieszania z tym, jeśli ktoś nie posiada kluczy i przedłużek to lepiej niech się za to nie zabiera. Grube przedłużki typu 1/2" nie mieszczą się, więc tylko małe zestawy kluczy 1/4".
Biszczan Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 Do odkręcenia śrub użyłem długiego imbusa z kulką i bez problemu poszło
PRZEMEKC Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 aha. pomocyn moze byc tez moze klucz gietki lub przedłuzka
rudi2891-1 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Znajomy mechanik mówił że najlepszy będzie wahler i taki mi założył i wszystko ok.
radio22 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Widzę że opinie są podzielone co do termostatu (ori i wahler ) ja osobiście zamontowałem u siebie Wahlera za 38zł i jak na razie wszystko ładnie pokazuję 90 stopni:)
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Panowie. Opowiem troche jak ja mam z wahlerem. A mianowicie silnik AJM juz 5 termostat wahlera i nadal nie trzyma. to potrzyma 2 tygodznie. Tydzien. Niekiedy w ogole nie dobije do 90. I tak 5 razy wahlera i nadal nie dziala. Kupilem nowy kruciec ten z tymi ramionwmi ori bo w starym mialem 1 zlamany. I gowno prawda ze to sie lapie. Jak przykladalem do tego wahlera to ledwo co dotykal. Napewno nie jest tak jak ktos tu pokazywal na tych rysunkach. Moze ori sie tak zaklada ale na pewno nie wahler. I teraz jestem zdesperowany. Czy jechac po kolejnego wahlera czy po ori. Szczerze to zastanawiam sie dla odmiany za najtanszym gownem. Mam juz takak wprawe z wymiana ze robie to w 20 min tracac 100ml plynu. A temp 90 jak nie ma tak nie ma. trzyma w ok 80-85. Masakra. Myslalem ze wahler to ori tyl;ko poprostu nie ma znaczków jak w ori gratach. Szkoda gadac . Pozdro
rafal9119 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 tez się mailem z wahlerami wymieniłem 3 i wszystkie poszly na reklamacje ,poznij był gates lipa na maxa ,teraz kupiłem verneta i trzyma w granicach 88-93C
sasza Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 U nas na warsztacie masowo montujemy wahlery i nigdy z żadnym nie ma problemów. U mnie w audi jeździ już ponad rok w fieście 3 lata i też jest ok. Temperaturę płynu sprawdzajcie vagiem, nie sugerujcie się wskazówką na liczniku, nie zawsze wskazują idealnie. Dobrze odrazu zalać świeży płyn.
Śliwek Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 sprzedaje w sklepie moto i glownie handlujemy vernetem ale mamy tez wahlera. w podelku sa takie same i na obu made in france. ogolnie nikt po 2 razy nie wraca a co dopiero po 5 razy. mysle ze tu wina gdzie indziej jest. ale sprobuj z vernetem. u mnie jakos 55 zl kosztuje
cabanmat Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Hmm... ja mam Wahlera Made in Germany
rafal9119 Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 cabanmat zanudzasz tym . co ty się chwalisz ze masz wahlera? bo co temat to u ciebie ta sama gadka
Yassu Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 rafal9119 - cabanmat raczej się nie chwali, tylko Śliwek napisał, że posiada w sprzedaży wahlera made in france, cabanmat ma u siebie made in germany... Pytanie może sobie zadać osoba stojąca przed wyborem termostatu, czy wahler niemiecki jest "oryginalny" czy francuski... Wydaje mi się, że niemiecki jest "oryginalny".
cabanmat Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 rafal9119 - cabanmat raczej się nie chwali, tylko Śliwek napisał, że posiada w sprzedaży wahlera made in france, cabanmat ma u siebie made in germany... Pytanie może sobie zadać osoba stojąca przed wyborem termostatu, czy wahler niemiecki jest "oryginalny" czy francuski... Wydaje mi się, że niemiecki jest "oryginalny".
rafal9119 Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 yassu co ty wiesz masz 34 posty i mało siedzisz na forum by go ogarnąć. co watek to zawsze caban wyskakuje ze ma wahlera made in germany a ja co miałem tych wahlerow trzy niby made in germany jak to co nie którzy twierdza ori i były zepsute
Yassu Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Rafal9119 - to, że mam mało postów nie oznacza, że nie siedzę na forum...raczej dużo czytam, mało się udzielam Na pewno nie czytałem wszystkich tematów na temat termostatów, szukałem konkretnej odpowiedzi na swoje pytanie, znalazłem konkretny temat i tutaj też napisałem swoje zdanie na ten temat... Wracając...jeśli ktoś zakłada któryś z kolei wątek o termostacie i cabanmat napisze, że ma wahlera made in germany, to powiedz mi co w tym złego? Udziela po prostu informacji, że taki posiada w swoim aucie, działa i jest zadowolony, więc w jakimś stopniu pomaga... Zwróć uwagę np. na temat o oleju do silnika, co 5 str ktoś pisze czy wybrać olej x czy y i są tacy którzy piszą n-ty raz "ja mam x i jestem zadowolony", to samo tyczy się np. tematu o żarówkach do reflektorów, ludziom nie chce się przejrzeć 5 pierwszych stron i srają postami, każdy chce w jakimś stopniu pomóc i wypisuje 10 razy to samo Kolejny przykład to wybór klocków i tarcz hamulcowych, są użytkownicy, którzy w każdym temacie piszą "żadnego ATE", "klocki tylko Ferodo" etc... Musisz w takim razie zwrócić uwagę pozostałym użytkownikom forum, że w każdym nowym temacie piszą to samo...
Śliwek Opublikowano 9 Listopada 2013 Opublikowano 9 Listopada 2013 co do termostatu wahlera - bierze sie z kilku wiodacych w PL hurtowni (zalezy jaki model gdzie tanszy) i ogolnie jak wyciagam z podelka w wiekszosci jest france. natomiast podejrzwam ze to jest tak jak np z MANNem - sa made germany, austria a sa i china. poprostu nie jedna fabryka to klepie.
powaguspisz Opublikowano 9 Listopada 2013 Opublikowano 9 Listopada 2013 Wahler jak i Vernet to podstawa. Mało gdzie spotyka się inne, owszem są. Sprzedaję tego tony, i reklamacja jak się trafi to może raptem 5 w ciągu roku u ogółu sprzedaży. Inni producenci to m.in EPS, Valeo a i tak się nie sprzedają.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się