Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CAGA - Drgania, trzęsienie na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem, że na biegu jałowym, czyli kiedy stoję np. na światłach trzęsie, drga silnikiem a w zasadzie przenosi się to na całą budę.

Obroty wg zegara nie falują (są w granicach 820obr/min), ale czuć co jakiś czas, że mocniej zatrzęsie (tj.raz na około 10s)siedząc w srodku.

Kiedy delikatnie dodam gazu i utrzymuje obroty w granicach 900obr/min wszystko jest w porządku, nie trzęsie.

Błędów żadnych na kompie nie ma, auto przespiesza, jedzie normalnie, żadne komunikaty sie nie wyświetlaja na tablicy.

dodam że jest to audi a4 b8 sedan 2008r. 143KM CAGA

???

Opublikowano

a jak wciśniesz sprzęgło drgania ustają? Jeśli tak być może koło dwumasowe do wymiany

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

jak masz sporo kilometrow napykane to moze byc dwumas jak kolega wyzej pisze

Opublikowano

Tak jak kolega adam napisał, sprawdź czy na sprzęgle jak wciśniesz nie ma drgań.

A gdy wyłączasz silnik nie masz czasem większego bujnięcia budą?

Ile masz przejechane km?

Jeżeli to koniec dwumasa to współczuje - drogi gips.

Pozdrawiam

Opublikowano

gdy wcisnę sprzęgło nic sie nie zmienia,

nalatane mam oryginał 175 tys.km, dwumas był już raz wymieniany, przy 80tys.km

Opublikowano

oooo a to dziwne.moze poduchy na silniku

Opublikowano

albo wałki wyrównoważajace dają o sobie znac...

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli to trzęsienie i bujanie masz delikatne to normalne , te typy ( tdi w B6 i B7) tak mają :decayed:

Ciężko znaleźć egzemplarz , który bedzie pracował idealnie :whistling:

Problem jest dopiero jak auto pracuje na wolnych obrotach, a Ty stojąc obok będziesz widział jak się buda kołysze :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Radzę się przyzwyczaić, bo jak zaczniesz grzebać ( szukając przyczyny ) to może się okazać że wymienisz pół samochodu, a nic się nie poprawi :naughty:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

w B7 2.0 tdi też mi trzesie już 3 rok i sie nic nie dzieje po takim czasie jak by co miało sie zepsuc to by sie padło dawno przebieg niecałe 170kkm

Opublikowano

albo pompka z tego co wiem może nie domagać i takie objawy też mogą być ja miałem kiedys podobną sytuację i pomogło wlanie środka do czyszczenia wtryskiwaczy typu motul lub LM

---------- Post dopisany at 13:47 ---------- Poprzedni post napisany at 13:46 ----------

bo też się obawiałem że dwumas do wymiany

---------- Post dopisany at 13:47 ---------- Poprzedni post napisany at 13:47 ----------

tyle że w 1.9 a nie 2.0

Opublikowano

Korekcja równomierności biegu jałowego + koło dwumasowe + wałki wyrównoważające..... trochę za dużo grzybków w barszcz :decayed:

Trochę luzów na tych mechanizmach + korekcje dawki, jak to wszystko zaczyna rezonować, to silnik nie ma prawa równo pracować :whistling:

P.S. zapomniałem jeszcze o sprzęgiełku jednokierunkowym alternatora, które na pewno nie wpływa stabilizująco na obroty silnika :doh:

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Spokojnie i bezpiecznie jest nic nie robić z tym . Poprostu przyzwyczaić się ...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Albo sprawdzić stan koła dwumasowego tak abyś miał pewność że nie jest na wykończeniu, to samo zresztą jeżeli chodzi o poduchę silnika, chociaż uważam że w tym przypadku objawy byłyby nieco inne niż drgania na biegu jałowym.

Opublikowano

Ja zregenerowałem wszystkie pompowtryski i dalej telepie więc szkoda Twoich pieniędzy na szukanie problemu

Opublikowano

Witam. Mam podobny problem jak w temacie. Kiedy auto stoi na biegu jałowym to lekko trzęsie budą i lata lekko drążek biegów. Nie dzieje się tak jednak zawsze. Co może być przyczyną? Dwumasa wymieniona 2 miesiące temu. Jeszcze jeden problem który mnie wkurza to podczas gaszenia silnika słyszę stuknięcie z okolic silnika. Nie jest to często, może 1/10 ale jednak wkurzające

Opublikowano
Dnia 6.02.2013 o 21:39, piotrsob1 napisał:

Jeżeli to trzęsienie i bujanie masz delikatne to normalne , te typy (2,0 tdi w B7 i B8) tak mają :decayed:

Ciężko znaleźć egzemplarz , który bedzie pracował idealnie :whistling:

Problem jest dopiero jak auto pracuje na wolnych obrotach, a Ty stojąc obok będziesz widział jak się buda kołysze :decayed:

Masz racje te typy tak maja przy niskich temperaturach jak odpalam to tez trzesie buda nawet jak przygazuje to przod auta buja sie na boki a przyczyna jest taka ze te auta maja ulozone silniki pod katem 20 stopni

Opublikowano

Dokładnie taki sam problem.

Drgania na jałowym ALE DOPIERO PO DOBRYM ROZGRZANIU SILNIKA ! np po trasie min 50km...

Ten sam motor i rocznik tj. 2008 CAGA. 

Niedawno wymieniłem sprzęgło, dwumas, przepustnice, egr, rozrząd, wałeczek w pompie oleju, 4 swiece filtry... 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...