Jump to content
5 5
audam4

Akumulator kodowanie wymiana

Recommended Posts

35 minut temu, Kosa64 napisał:

Witam, czy moj akumulator to totalny trup?

Na to wyglada. Pokaz jeszcze te parametry jak auto jest odpalone


Program 300+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam u siebie wg VAGA Varte 110 Ah . Mowie ok . najdroższy z możliwych to normalka u mnie :D poszedłem ale do auta i go zmierzyłem i ma 34.5 cm na 17 cm 
poszedłem do sklepu i sprzedawca zaproponował mi boscha S5 110 ah ale on ma kurcze 39 cm szerokości . i warta o tej pojemności tez ? 
Akumulator ktory posadam w tej chwili wyglada na oryginalny ale 34,5 maja tylko aku o pojemności 95ah . Co byście zrobili na moim miejscu ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kubajvc napisał:

Panowie mam u siebie wg VAGA Varte 110 Ah . Mowie ok . najdroższy z możliwych to normalka u mnie :D poszedłem ale do auta i go zmierzyłem i ma 34.5 cm na 17 cm 
poszedłem do sklepu i sprzedawca zaproponował mi boscha S5 110 ah ale on ma kurcze 39 cm szerokości . i warta o tej pojemności tez ? 
Akumulator ktory posadam w tej chwili wyglada na oryginalny ale 34,5 maja tylko aku o pojemności 95ah . Co byście zrobili na moim miejscu ? 

Masz napisane na aku pojemność sprawdź u siebie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie małe pytanko miałem aku 95Ah 760A teraz kupiłem 95Ah 800A moje pytanie muszę przekodować czy nie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.01.2019 o 23:16, maniekkg napisał:

Witam Panowie małe pytanko miałem aku 95Ah 760A teraz kupiłem 95Ah 800A moje pytanie muszę przekodować czy nie ?

Ponawiam pytanie bo rowniez kupiłem akumulator marki niech s4 95ah 800a. Stary akumulator ma wartości 95ah i 760a czy cos musze zmieniać bo na tym akumulatorze nie ma tego kodu BEM co trzeba wpisać do vcds

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.01.2019 o 23:16, maniekkg napisał:

Witam Panowie małe pytanko miałem aku 95Ah 760A teraz kupiłem 95Ah 800A moje pytanie muszę przekodować czy nie ?

Zawsze trzeba przekodować

W dniu 27.01.2019 o 14:29, Kosa64 napisał:

Ponawiam pytanie bo rowniez kupiłem akumulator marki niech s4 95ah 800a. Stary akumulator ma wartości 95ah i 760a czy cos musze zmieniać bo na tym akumulatorze nie ma tego kodu BEM co trzeba wpisać do vcds

Tak musisz. Zmień ostatnią cyfrę kodu o jedną cyfrę wyżej i będzie ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.  Sprawdziłem w bagażniku akumulator jaki posiadam i siedzi MOLL M3 plus K2 95Ah a poniżej oznaczenia 510A  850A(EN). Jaka  jest ważniejsza wartość przy zakupie nowego 510A czy 850A(EN) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tydzień temu zacząłem przymierzać się do wymiany akumulatora.
Stary to Varta Volkswagen 95Ah 760A, data produkcji to styczeń 2011 więc nie mógł być od nowości, ale wymieniony gdzieś obstawiam 2011/2012.
Także podziałał z 8-9 lat. Jakieś było moje zdziwienie gdy sprawdziłem jakie jest kodowanie... Otóż były tam same zera. (to daje mocno do myślenia na temat zasadności kodowania).

Naklejka BEM była z kodem 000915105DK VAO 310122M07M ale on nie wchodził (pewnie dlatego nie zakodowali w ASO :grin: ) więc spróbowałem kolejny kod "od prawej" i 000915105AH VAO 310122M07M już weszło.

Problemy ze starym były ciągle więc kupiłem nowy akumulator Varta 95Ah 800A. Po zamontowaniu zmieniłem 2 cyfry w numerze seryjnym i wbiłem przez VCDS coś takiego 000915105AH VAO 310122M09N.

Ogólnie wszystko jest OK, auto odpala itp. w MMI po zamontowaniu nowego było 50% ale zanim zdążyłem dojechać do domu i zakodować bardzo szybko podeszło do 100%.

Ale wszedłem sobie w bloki pomiarowe i pojemność pokazuje 42Ah... tyle co miał stary akumulator. Nowy akumulator ma datę produkcji maj 2019, więc wg mnie OK.
Trochę mnie to niepokoi, bo 42Ah na 95Ah nowy akumulator to coś nie bardzo.

Macie jakiś pomysł na to? Wyjąć i podładować prostownikiem i wtedy sprawdzić? Czy nic nie robić i jeździć?
Jadę niedługo 1200km w Alpy i nie chciałbym żeby po tygodniu stania w mrozie auto nie odpaliło :mellow:

aku nowy 3 07.01.2020 po kodowaniu i po przejażdżce.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, proszę o pomoc. Muszę wymienić aku, obecny to już trup. Samochód postał 3 dni i napięcie spadło do 11.5 V. Planuję zakup Jenox Gold 95 Ah, w tej chwili w samochodzie mam zakodowany 110 Ah. W jaki sposób mogę zakodować nowy aku, kiedy wiadomo, że Jenox nie dostarcza naklejek BEM? Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to się przyda

95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK

Share this post


Link to post
Share on other sites

To są kody z Varty, nie będzie problemu przy aku innej firmy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w a6 c6 montowałem aku innej firmy a kodowałem na Vartę i od października jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam również problem z akumulatorem, najprawdopodobniej to już jego koniec.
Potwierdźcie proszę moje obawy na podstawie tych printscrinów:
Włączony zapłon, silnik nie pracuje:

800961bb71de.jpg

Włączony zapłon, silnik pracuje:

295b9310507d.jpg


Mój obecny akumulator to Bosch S5 A08 70Ah 760A - zakupił go poprzedni właściciel ze 4-5 lat temu.
Wg wyposażenia powinien być 92Ah 520A.
To jaki kupić!? O jakich parametrach no i jakiej firmy ?!


Było Audi A4 B7 140 KM
Jest Audi A3 8P  125 KM
oraz Audi A4 B8  211 KM Quattro.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Gregorski3 napisał:

U mnie w a6 c6 montowałem aku innej firmy a kodowałem na Vartę i od października jest ok.

Ok, dzięki za info. Będę wymieniał poniedziałek / wtorek, dam znać jak poszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, tomasm64 napisał:

Mam również problem z akumulatorem, najprawdopodobniej to już jego koniec.
Potwierdźcie proszę moje obawy na podstawie tych printscrinów:
Włączony zapłon, silnik nie pracuje:

800961bb71de.jpg

Włączony zapłon, silnik pracuje:

295b9310507d.jpg


Mój obecny akumulator to Bosch S5 A08 70Ah 760A - zakupił go poprzedni właściciel ze 4-5 lat temu.
Wg wyposażenia powinien być 92Ah 520A.
To jaki kupić!? O jakich parametrach no i jakiej firmy ?!

Patrząc ma pojemność akumulatora to jest jego koniec. Ja mam w tej chwili 110 Ah, zamieniam na 95 Ah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie akumulator u ojca w q5 pada byłem dzisiaj w sklepie pan powiedział ze nie ma o takich parametrach jak mój obecny . Pojechałem do aso cena 1300 zł dla mnie po zniżce 1000zl . Pytanie czy jak kupię identyczny w aso te same parametry to muszę kodować ?? Pan w aso powiedział żebym nie kupował zamiennika bo nie wytrzyma mi dłużej niż 3 miesiące . Jak to jest z tymi zamiennikami . Obecnie jest taki . Nr fabryczny akumulatora nie jest już dostępny . Po nr vin wyskakuje już inny 

4E4A7DE8-8D4F-4EE5-9D56-F1D24C081468.jpeg

C32C2A20-5720-42F9-97DD-904D16F5DB14.jpeg


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby tak było, to inni producenci jak Bosch czy Varta nie produkowali by tych akumulatorów. Wątpię aby w Audi był jakiś system świętości co innych Aku jak Ori nie przyjmuje bez kodowania..


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Chodzi o to ze o tych parametrach co mam obecnie jest dostępny tylko w aso . Ktoś podpowie jaki dobrać zamiennik , które parametry musza być takie same i co z tym kodowaniem . Trzeba kodować czy nie . Dzięki z góry za pomoc

 

p.s kolega znalazł mi taki . Podejdzie czy nie image.jpeg

Edited by peter22

Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najważniejsze jest to, aby nie był słabszy od tego, patrzysz na takie które mają minimum 520A i 110 Ah. Z firmwszstko zależne od kieszeni.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co wtedy z kodowaniem ?


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, peter22 napisał:

A co wtedy z kodowaniem ?

Ważna jest pojemność aku, prąd rozruchowy może być inny. Kodowac musisz zawsze przy zmianie. Zanim założysz nowy to naładuj go do pełna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.04.2020 o 21:25, tomasm64 napisał:

Mam również problem z akumulatorem, najprawdopodobniej to już jego koniec.
Potwierdźcie proszę moje obawy na podstawie tych printscrinów:
Włączony zapłon, silnik nie pracuje:

800961bb71de.jpg

Włączony zapłon, silnik pracuje:

295b9310507d.jpg


Mój obecny akumulator to Bosch S5 A08 70Ah 760A - zakupił go poprzedni właściciel ze 4-5 lat temu.
Wg wyposażenia powinien być 92Ah 520A.
To jaki kupić!? O jakich parametrach no i jakiej firmy ?!

Kup taki z jakim auto wyjechało z fabryki bądź o większej pojemności ale dedykowany do a4, który będziesz mógł zakodować. Jak myślisz dlaczego aku padł po 4 czy 5 latach? Nie był zakodowany bo ktoś wsadził przypadkowy aku, który nie był poprawnie ładowany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, corradoowner napisał:

Ważna jest pojemność aku, prąd rozruchowy może być inny. Kodowac musisz zawsze przy zmianie. Zanim założysz nowy to naładuj go do pełna. 

a jakieś podpowiedzi w kodowaniu takiego nie z aso akumulatora ??


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, peter22 napisał:

a jakieś podpowiedzi w kodowaniu takiego nie z aso akumulatora ??

A jaki aku chcesz kupić? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, corradoowner napisał:

A jaki aku chcesz kupić? 

image.jpegTen chce kupić . Kolega chwali ta firmę . Mówi  ze sprzedał dużo i żadnych reklamacji i problemów z nimi nie ma 


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, peter22 napisał:

Ten chce kupić . Kolega chwali ta firmę . Mówi  ze sprzedał dużo i żadnych reklamacji i problemów z nimi nie ma 

Możesz śmiało kupić ten akumulator. Ma tą samą pojemność co obecny. Naładuj go do pełna przed montażem. Co do kodowania to zmień tylko ostatnią cyfrę w obecnym kodowaniu na wyższa o jeden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki 


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten Exide napewno bedzie ok.

Alternatywa jest tez VARTA SILVER 110AH 920A ,chyba jest nawet tanszy ,zalozylem taki blisko 2 lata temu ,zadnych problemow.

Do tego chyba wiekszosc aku dla VAGa robi wlasnie VARTA.


290KM ,430Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj byłem u kumpla i w a5 3.0 tdi ma identyczny akumulator tylko ze producenta varta  zdjęcie z kodem może komuś się przyda 

 

 

28B9B370-E688-4ADA-92E5-CC263ECAF570.jpeg

2BED7D6E-931E-46F0-85C9-FBE002E1BB72.jpeg


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.04.2020 o 07:36, peter22 napisał:

image.jpegTen chce kupić . Kolega chwali ta firmę . Mówi  ze sprzedał dużo i żadnych reklamacji i problemów z nimi nie ma 

Exide, bardzo dobra firma - można śmiało zakładać. Z tego co wiem mają własne kody BEM, także jest szansa, że skorzystasz z naklejki na aku. Jeżeli jej nie będzie użyj kodu Varty dla 110 Ah i jako serial number możesz podać datę założenia nowego aku. Ważne, żeby serial miał 10 cyfr (może to być ciąg przypadkowych cyfr, gdybym dzisiaj zakładał to będzie 2020041001). Zakodowanie jest ważne, nawet jeżeli zmieniasz aku na tę samą pojemność (wtedy wystarczy tylko serial number). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
5 5

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...