Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Biały dym z korka wlewu oleju i bagnetu co to takiego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu zauważyłem po rozgrzaniu się silnika wydobywający się biały dym z bagnetu i po odkręceniu korka wlewu oleju. Skąd się on bierze?

Czy coś może być uszkodzone? Silnik nadal pracuje tak jak do tej pory, lecz martwi mnie obecny stan. Co z tym można zrobić, jak się z tym uporać? :co:

Opublikowano

jaki masz olej ?

odma czysta ?

Opublikowano

niekoniecznie, ale warto tez pod nią zajrzec

Opublikowano
Od jakiegoś czasu zauważyłem po rozgrzaniu się silnika wydobywający się biały dym z bagnetu i po odkręceniu korka wlewu oleju. Skąd się on bierze?

W obecnych warunkach bierze się z różnicy temperatur silnika i otoczenia. Jeśli silnik nie stracił nic na dynamice to nie ma powodów do niepokoju.

Nie sprawdza się czystości odmy tylko jej drożność ale z tą w silnikach TDI nigdy nie było problemu chyba, że silnik ciągle używany na krótkich odcinkach drogi i w arktycznych warunkach - zbiera się wtedy w wężu odmy i na korku wlewu oleju kremowy osad - emulsja czyli połączenie oleju z wodą powstałą od skraplania się schłodzonego powietrza pod pokrywą zaworów w ujemnych temperaturach zewnętrznych (czy jakoś tak :wink:). Wystarczy wtedy zdjąć pokrywę zaworów z wężem odmy i je wyczyścić z tego osadu lub przejechać się autem w dłuższą trasę by silnik dłużej popracował w temperaturze roboczej czyli 90*C.

Opublikowano

Autko nie straciło swojej dynamiki, nadal fajnie śmiga :) jeździ dość długie trasy :decayed:

Jeszcze jest taka sprawa że na postoju czuje w kabinie zapach tak jakby przepalonego oleju :confused4:

Opublikowano
Jeszcze jest taka sprawa że na postoju czuje w kabinie zapach tak jakby przepalonego oleju :confused4:

To czas najwyższy zdjąć plastikową górną osłonę silnika i spojrzeć jak wygląda i gdzie będą widoczne ewentualne ślady wycieków lub zapoceń :wink: Przy okazji warto też sprawdzić poziom wszystkich płynów eksploatacyjnych, wymienić filtr paliwa itd. zwłaszcza jeśli pod maskę zaglądało się ostatni raz podczas zakupu samochodu bo i takie przypadki są powszechnie znane.

Opublikowano

Olej cieknie mi z zaworu EGR. Wszystkie płyny uzupełnione, nie zauważyłem któregoś z nich ubytku. Filtry były wymienione w styczniu. Ogólnie to dbam o swój samochód. Regularnie go serwisuje. Ala nadal nie mam odpowiedzi na pytanie skąd ten biały dym po odkręceniu korka :facepalm:

Opublikowano
Ala nadal nie mam odpowiedzi na pytanie skąd ten biały dym po odkręceniu korka :facepalm:

Ten typ poprostu tak ma :whistling:

Nie szukaj dziury w całym .

Opublikowano
Ala nadal nie mam odpowiedzi na pytanie skąd ten biały dym po odkręceniu korka :facepalm:

A mnie się wydaje, że odpowiedzi na ten temat udzieliłem w pierwszym swoim poście.

Opublikowano

Objaw dymienia z korka i bagnetu ustał, zrobiło się cieplej teraz po nagrzaniu silnika nie ma tego dymu :banan:

Dzięki wszystkim za zainteresowanie

Pozdrawiam !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...