lukasz1813 Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Witam Od jakiegoś czasu zauważyłem po rozgrzaniu się silnika wydobywający się biały dym z bagnetu i po odkręceniu korka wlewu oleju. Skąd się on bierze? Czy coś może być uszkodzone? Silnik nadal pracuje tak jak do tej pory, lecz martwi mnie obecny stan. Co z tym można zrobić, jak się z tym uporać?
lukasz1813 Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Opublikowano 4 Marca 2013 Petro Canada 5W30 Co do odmy to jeszcze nie sprawdzałem. W tym celu mszę zdjąć pokrywę zaworów ?
lukasz1813 Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Opublikowano 4 Marca 2013 Jak sprawdzić czystość tej odmy? A co do oleju to dobry wybór do tego silnika?
Sztomel Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Od jakiegoś czasu zauważyłem po rozgrzaniu się silnika wydobywający się biały dym z bagnetu i po odkręceniu korka wlewu oleju. Skąd się on bierze? W obecnych warunkach bierze się z różnicy temperatur silnika i otoczenia. Jeśli silnik nie stracił nic na dynamice to nie ma powodów do niepokoju. Nie sprawdza się czystości odmy tylko jej drożność ale z tą w silnikach TDI nigdy nie było problemu chyba, że silnik ciągle używany na krótkich odcinkach drogi i w arktycznych warunkach - zbiera się wtedy w wężu odmy i na korku wlewu oleju kremowy osad - emulsja czyli połączenie oleju z wodą powstałą od skraplania się schłodzonego powietrza pod pokrywą zaworów w ujemnych temperaturach zewnętrznych (czy jakoś tak ). Wystarczy wtedy zdjąć pokrywę zaworów z wężem odmy i je wyczyścić z tego osadu lub przejechać się autem w dłuższą trasę by silnik dłużej popracował w temperaturze roboczej czyli 90*C.
lukasz1813 Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Opublikowano 4 Marca 2013 Autko nie straciło swojej dynamiki, nadal fajnie śmiga jeździ dość długie trasy Jeszcze jest taka sprawa że na postoju czuje w kabinie zapach tak jakby przepalonego oleju
Sztomel Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Jeszcze jest taka sprawa że na postoju czuje w kabinie zapach tak jakby przepalonego oleju To czas najwyższy zdjąć plastikową górną osłonę silnika i spojrzeć jak wygląda i gdzie będą widoczne ewentualne ślady wycieków lub zapoceń Przy okazji warto też sprawdzić poziom wszystkich płynów eksploatacyjnych, wymienić filtr paliwa itd. zwłaszcza jeśli pod maskę zaglądało się ostatni raz podczas zakupu samochodu bo i takie przypadki są powszechnie znane.
lukasz1813 Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Opublikowano 5 Marca 2013 Olej cieknie mi z zaworu EGR. Wszystkie płyny uzupełnione, nie zauważyłem któregoś z nich ubytku. Filtry były wymienione w styczniu. Ogólnie to dbam o swój samochód. Regularnie go serwisuje. Ala nadal nie mam odpowiedzi na pytanie skąd ten biały dym po odkręceniu korka
piotrsob1 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Ala nadal nie mam odpowiedzi na pytanie skąd ten biały dym po odkręceniu korka Ten typ poprostu tak ma Nie szukaj dziury w całym .
Sztomel Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 Ala nadal nie mam odpowiedzi na pytanie skąd ten biały dym po odkręceniu korka A mnie się wydaje, że odpowiedzi na ten temat udzieliłem w pierwszym swoim poście.
lukasz1813 Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Opublikowano 30 Marca 2013 Objaw dymienia z korka i bagnetu ustał, zrobiło się cieplej teraz po nagrzaniu silnika nie ma tego dymu Dzięki wszystkim za zainteresowanie Pozdrawiam !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się