Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co ile wymiana rozrządu w A4 B6 2.0 ALT?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 2.07.2020 o 21:30, MaTeo85 napisał:

058109229B - taki łańcuch jest do ALT:

cena w ASO - 299,90zł bez zniżek

oczywiście do tego dochodzą uszczelki pokrywy zaworoewj itp.

image.png

A czy możesz podać numery części do tak  zwanego wariatora ...? 
Kolejne pytanie potrzebuje numerów do drugiego rozrządu pasek napinacz rolka itp. Czy to nie problem ?

Opublikowano
12 minut temu, LukiTuki napisał:

A czy możesz podać numery części do tak  zwanego wariatora ...? 
Kolejne pytanie potrzebuje numerów do drugiego rozrządu pasek napinacz rolka itp. Czy to nie problem ?

Jakiego drugiego rozrządu? 

Rozrząd jest tylko jeden. NR INA kpl 530054610

Opublikowano
W dniu 18.02.2021 o 19:48, Wandej napisał:

Jakiego drugiego rozrządu? 

Rozrząd jest tylko jeden. NR INA kpl 530054610

Chodziło mi o łańcuch z napinaczom do wałków. Spotkałem się z różnymi opiniami niektórzy wymieniają sam napinacz inni łańcuch z napinaczom jeszcze inni z wariatorem. Czy jak przy odpaleniu na zimnym przez dwie sekundy zaterkocze to trzeba od razu wszystko czy wystarczy łańcuch napinacz. Dodam że auto ma 211000 tys.

Opublikowano
2 minuty temu, LukiTuki napisał:

Chodziło mi o łańcuch z napinaczom do wałków. Spotkałem się z różnymi opiniami niektórzy wymieniają sam napinacz inni łańcuch z napinaczom jeszcze inni z wariatorem. Czy jak przy odpaleniu na zimnym przez dwie sekundy zaterkocze to trzeba od razu wszystko czy wystarczy łańcuch napinacz. Dodam że auto ma 211000 tys.

Witam 

To nie wina napinacze czy łańcucha?, tam jest winny wariator. Ja miałem ten sam problem z terkotaniem przez 3 sekundy po rozruchu. Wariator wysyłałem do regeneracji do Rzeszowa i teraz mam spokuj  nawet przy  minus 15 stopni nic nie słychać.

Opublikowano
2 godziny temu, Chudy2525 napisał:

Witam 

To nie wina napinacze czy łańcucha?, tam jest winny wariator. Ja miałem ten sam problem z terkotaniem przez 3 sekundy po rozruchu. Wariator wysyłałem do regeneracji do Rzeszowa i teraz mam spokuj  nawet przy  minus 15 stopni nic nie słychać.

Kolega mówił że wystarczy sam łańcuch i napinacz ... ale może ludzie nie chcieli tyle wydawać ... może znasz numer części katalogowej 

 

Opublikowano
8 godzin temu, LukiTuki napisał:

Czy jak przy odpaleniu na zimnym przez dwie sekundy zaterkocze to trzeba od razu wszystko czy wystarczy łańcuch napinacz.

Producent dopuszcza to jak nazwałeś terkotanie przy zimnym rozruchu do 3s i jest wszystko w normie....

Powiem tak, jeżeli ten odgłos dochodzi tylko przy pierwszym odpaleniu zimnego silnika, a pózniej motor pracuje bez jakichkolwiek uwag jeżeli chodzi o to zagadnienie to w ogóle bym tego nie ruszał

Pytanie też jest zasadne na jakim oleju jezdzisz i co ile km/czasu go wymieniasz....

Jaki przebieg ma auto? (jeżeli wiesz)

Oczywiście możesz wymieniać to i tamto lecz jeżeli chcesz to robić z powodu tych 2s głośniejszej pracy na zimnym to wg. mnie mija się to z celem.

No ale zrobisz jak uważasz, to tylko moja sugestia.

Opublikowano
30 minut temu, AndrzejK. napisał:

Producent dopuszcza to jak nazwałeś terkotanie przy zimnym rozruchu do 3s i jest wszystko w normie....

Powiem tak, jeżeli ten odgłos dochodzi tylko przy pierwszym odpaleniu zimnego silnika, a pózniej motor pracuje bez jakichkolwiek uwag jeżeli chodzi o to zagadnienie to w ogóle bym tego nie ruszał

Pytanie też jest zasadne na jakim oleju jezdzisz i co ile km/czasu go wymieniasz....

Jaki przebieg ma auto? (jeżeli wiesz)

Oczywiście możesz wymieniać to i tamto lecz jeżeli chcesz to robić z powodu tych 2s głośniejszej pracy na zimnym to wg. mnie mija się to z celem.

No ale zrobisz jak uważasz, to tylko moja sugestia.

Auto przebieg 211000 km olej co 10000 km 3w30 valvoline. No i jest to dosłownie 2 sek na zimnym, mój znajomy mówi że wystarczy tylko łańcuch i napinacz wymienić... Ja po prostu chce jeździć i dbać ...

Opublikowano
4 minuty temu, LukiTuki napisał:

Auto przebieg 211000 km olej co 10000 km 3w30 valvoline. No i jest to dosłownie 2 sek na zimnym, mój znajomy mówi że wystarczy tylko łańcuch i napinacz wymienić... Ja po prostu chce jeździć i dbać ...

Jeżeli wymiana łańcucha i napinacza nic nie zmieni to bez sensu ... ogólnie robiłem testy na silniku dynamiczny i statyczny i wyszło wszystko luks trochę mnie niepokoją uszczelniacze niby nie kopci ale na jednym wyszedł chwilowo dziwny pomiar 

Opublikowano

Olej to chyba 5W30.....

Serwisujesz właściwie i olej też w porządku choć 5w40 byłby lepszy. To SynPowerr?

Co do Twojego "problemu" jak wspomniałem powyżej nic bym nie ruszał, bo nie ma takiej potrzeby (jest w normie)

i sprostowanie, to się oddzywa wariator, a nie łańcuch...

Tak się domyślam, bo nie słyszałem....

A to,że chcesz dbać/dbasz to pełny szacun....coraz mniej jest osób tak podchodzących do tematu.

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, AndrzejK. napisał:

Olej to chyba 5W30.....

Serwisujesz właściwie i olej też w porządku choć 5w40 byłby lepszy. To SynPowerr?

Co do Twojego "problemu" jak wspomniałem powyżej nic bym nie ruszał, bo nie ma takiej potrzeby (jest w normie)

i sprostowanie, to się oddzywa wariator, a nie łańcuch...

Tak się domyślam, bo nie słyszałem....

A to,że chcesz dbać/dbasz to pełny szacun....coraz mniej jest osób tak podchodzących do tematu.

Przepraszam oczywiście 5w30

Edytowane przez LukiTuki
Opublikowano

Ja nie ruszałem wariatora. U mnie odkąd kupiłem auto 8 lat temu z przebiegiem bodajże 114tys było go słychać około 1-2 sekundy na zimnym przy odpalaniu. I później już cały czas cisza. Olej co 15 tys Mobila 5W40. Rozrząd z pompą wody co 120tys. I nie dzieje się kompletnie nic. Obecnie auto ma trochę ponad 390tys i nie dzieje się kompletnie nic! Nadal tak samo wariator się odzywa po odpaleniu. Nic się nie pogorszyło. 

Kompresja ok,pobór oleju non stop taki sam od zakupu auta(testowałem kilka innych marek oleju i bez zmian,to wróciłem do Monika),nic tylko jeździć. Ale na razie stoi,bo kupiłem inne auto. Szkoda go będzie,ale pewnie trafi na sprzedaż. 

Dlatego jak wyżej. Ja bym nie ruszał,bo jak widać na moim przypadku nic się w temacie wariatora nie pogorszy. Chyba że komuś przeszkadza ten chwilowy dźwięk po odpaleniu :) Pilnowac zmian olejów z filtrami,rozrząd na dobrych częściach i jeździć i cieszyć się jazdą ;)

Opublikowano

I ma to sens i logikę co napisałeś.

Wartościowy wpis dla osób, którym przeszkadza to co....producent dopuszcza.

Opublikowano

No niestety,ale tak jest. Tak samo jak z pobieraniem oleju. Producent spaprał i ma to gdzieś. Możesz albo się z tym pogodzić i dolewać,albo włożyć mnóstwo pieniędzy w remont i nie mieć pewności że pomoże na 100%. 

Mnie tak straszyli że co jak kupiłem,że silnik zły, że pobiera olej itd. A tu jak widać nie taki diabeł straszny ^^ Ja się z tym pogodziłem i wolałem cieszyć się bezawaryjną jazdą. 

I coś obstawiam że zrobi spokojnie ten silnik z 500-600tys. 

Opublikowano (edytowane)

Ja akurat mam kompletnie bezobsługowo w całym zakresie technicznym i oleju nie pobiera mi nic lub prawie nic między wymianami, ale w B7 to trochę inna bajka, bo poprawili to i tamto i dodatkowo moje auto jest z końca produkcji tego modelu, więc pewnie ma to też znaczenie....

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego silnika.

Edytowane przez AndrzejK.
Opublikowano

Dzięki Panowie za szczere opinie... ogólnie to wymieniłem rozrząd z całym osprzętem plus wszystkie rolki napinacze itp. Wariator przy zimnych dniach a takich było to nawet i 3 sek. zagadał, a teraz przy cieplejszych dniach to nawet sekundę to nie trwa. 

Opublikowano

Witam zbliża się wymiana rozrządu w moim Alteku.co obecnie polecacie i w jakiej konfiguracji? Do kogo z forum warto uderzyć w sprawie części?

Opublikowano

Pisz do    @dzik  

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

zapraszam po rozrząd do nas - pomożemy w temacie bez kłopotu :)

 

Opublikowano

Jakiś czas po wymianie rozrządu zaczął mi lecieć olej z tego miejsca, czyżby to z pod czujnika halla? olej leci po lewej stronie silnika patrząc od przodu, aż na sam dółIMG_20220620_191736.thumb.jpg.22a2e5b11f19ecf3ffd1a1b31aa6f755.jpg

Opublikowano

Pany, mam zapytanie. Przy wymianie łańcucha i napinacza, trzeba tez wymieniać śruby mocujące podpory wałków wht 002015?

Jak dobrze licze jest tam ich 16 sztuk po ok 14 zł sztuka. W sam naprawiam audi jest napisane że każdorazowo nowe. Prawda to? Czy można wkręcić stare? Bo wychodzi prawie 230zł za śruby.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...