rs4wagon Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 u mnie awx,zrobiony na 190km i 390nm na brd,nie ma lekko,jezdze na motul specyfik norma dla PD,nie powiem bo oliwy lyka,ale tez latwo nie ma,1.2 bieg plus trókja krece ,jak zacznie ciagnac ponad 2000obr to juz trzyma do 1.8bar autem nie jezdze na codzien bo na co dzien mam Vana,ale od sierpnia zrobilem 2 razy polske,10tys km ponad,zbliza sie wymiana,ale 5L starcza spokojnie.Olej zakupilem w 2011 i zalalem go,teraz mam swiezynke MOTULA,plus quantum z audi servisu na plukanie,przeplukam do najpierw z 10km do odcinki, i znowu motul,ale raczej nie narzekam na ta marke,w 1.8t w poprzednim tez na tym jezdzilem i nie bylo przeciwskazan,plus mam tez golfa mk1 340km 1.8t tez na motulu i jest ok
lukaszooo Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Powiedz mi o czym ty wogole piszesz ???? Co to ma do tematu ??
rs4wagon Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 haha no chyba rzeczywiscie cos nie na temat,a wydawalo mi sie ze czytam o pobieraniu oleju
baszmak7 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) To używasz naszego nie wchodząc na stronę producenta? Typowe postępowanie polaka.Instrukcja dopiero do ręki jak wybuchnie. [emoji12] Ups i pozmieniali.Jeszcze rok temu zalecali wymiany co 7 a teraz nawet 30.[emoji12] buhahahaha widać kto nie czyta,nigdy ale to przenigdy nie było takich info że co 7kkm u mnie awx,zrobiony na 190km i 390nm na brd,nie ma lekko,jezdze na motul specyfik norma dla PD,nie powiem bo oliwy lyka,ale tez latwo nie ma,1.2 bieg plus trókja krece ,jak zacznie ciagnac ponad 2000obr to juz trzyma do 1.8bar autem nie jezdze na codzien bo na co dzien mam Vana,ale od sierpnia zrobilem 2 razy polske,10tys km ponad,zbliza sie wymiana,ale 5L starcza spokojnie.Olej zakupilem w 2011 i zalalem go,teraz mam swiezynke MOTULA,plus quantum z audi servisu na plukanie,przeplukam do najpierw z 10km do odcinki, i znowu motul,ale raczej nie narzekam na ta marke,w 1.8t w poprzednim tez na tym jezdzilem i nie bylo przeciwskazan,plus mam tez golfa mk1 340km 1.8t tez na motulu i jest ok super info,jakieś plany co jeszcze kupisz z jaką mocą i co zalejesz? Edytowane 4 Lutego 2015 przez baszmak7
SotoM Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Olej zakupilem w 2011 i zalalem go,teraz mam swiezynke MOTULA, a sprawdzałeś datę ważności na opakowaniu - olej zmienia się co przebieg lub co rok... sory ze pouczam kolekcjonera KM/PS/HP czy jak kto woli
choco Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 (edytowane) Porównanie olejów. Ciekawe laboratoryjne porównanie czystości poszczególnych olejów. Edytowane 9 Lutego 2015 przez choco
lukaszooo Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 Przerabiałem na własnym przykładzie, 1.9 AVF na mobilu ubytek oleju na 24 tysi czyli dwie wymiany zużyłem 11L oleju licząc ze na wymiane wchodzi ok 4,4L to na 24 tysiące wzioł mi 2,2L na motulu na wymiane kupuje 5L robię 12 tysi i zostaje mi ok 100ml czyli bierze ok 400ml. Motul moze być najbardziej brudzący na całym rynku ale mojemu parnikowi odpowiada i pomaga i nie jest to spostrzeżenie po miesiącu jazdy tylko po 3 latach użytkowania tego oleju.
choco Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 (edytowane) Ja leje castrol edge 5w40. Tez 1.9 avf i na jakieś 14k km wymiana oleju plus dolewki drobne 4l opakowanie starczało. Także bierze koło 300ml. Podobnie jak kolega wyżej. A na wymianę nie wchodzi 3.7? Edytowane 9 Lutego 2015 przez choco
michal_maz Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Jak część kolegów również polecam valvoline 5w40. Pół roku temu kupiłem swoją A4 i mimo, że poprzedni właściciel mówił, że dopiero co był zmieniany olej dla pewności go zmieniłem jak i komplet filtrów. Na szczęście nie bierze mi oleju ale jak ma służyć na lata to lepiej zainwestować. Wcześniej miałem A3 (1.9 TDI 90 km) i na Castrolu 5w40 niestety brała mi olej (około 1.2 L na 10 000 km) to jak zalałem valvoline co prawda problem nie zniknął ale na 3 kolejne wymiany oleju brakowało max 0,4 L na 10 kkm.
SotoM Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 ok 4,4L zależy jak spuści sie olej bardzo proszę o instrukcje jak ty to robisz ,jeszcze w życiu nie upchnąłem takiej ilości oleju do wzdłużnie posadzonego PDka. porównywałeś długości miarek oleju? może masz miarkę od poprzeczniaka...(krótszą) Jak część kolegów również polecam valvoline 5w40. Pół roku temu kupiłem swoją A4 i mimo, że poprzedni właściciel mówił, że dopiero co był zmieniany olej dla pewności go zmieniłem jak i komplet filtrów. Na szczęście nie bierze mi oleju ale jak ma służyć na lata to lepiej zainwestować. Wcześniej miałem A3 (1.9 TDI 90 km) i na Castrolu 5w40 niestety brała mi olej (około 1.2 L na 10 000 km) to jak zalałem valvoline co prawda problem nie zniknął ale na 3 kolejne wymiany oleju brakowało max 0,4 L na 10 kkm. Bo Valvoline to oleje z domieszka środka uszczelniającego (odrobinka MotoDr'a)- tak słyszałem nie od jednej osoby która siedzi w olejówce
lukaszooo Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Srednio z 5L zostaje mi ok 700-600ml, silnik zawsze gorący a korek zostawiam odkręcony na ok 30 min. Bagnet jest zgrany z czujnikiem oleju więc watpie zeby było kombinowane.
Grandus18 Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Witam, u siebie też zauważyłem duży ubytek oleju zrobiłem w trasie ok 700 km i pożarł od max do min ? dodam że turbina była regenerowana jakieś niecałe 10 000 temu. Auto nie kopci nie ma spadku mocy... ?
KluBB Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 U mnie auto pije około litra Motula od wymiany do wymiany-co 15k. Fakt, że turbo mogło trochę wciągać bo zaczęło je odcinać. 300km temu zrobiona regeneracja ze szkiełkowaniem, zobaczymy czy dalej będzie coś brał. Ciekawe są wpisy w książce serwisowej za pierwszego właściciela - raz na rok był dokupowany 1 do 2 litrów oleju w ASO. Pierwsza dolewka po 8k przebiegu, więc ten typ chyba tak ma, że lubi trochę wypić.
Pawci_o Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 U mnie też pożera, do tego lał egr, turbo regenerowane półtora roku temu, zrobiłem jakieś 30-40 tyś, jak odłączyłem wąż od odmy to kapał z niego olej przez dłuższą chwilę, do tego egr mi ciekł i pod autem plama... w weekend wymieniałem hamulce, przy okazji zdjąłem egr, wyczyściłem, zmieniłem pasek alternatora i wymieniłem przedni odbój silnika, dodatkowo założyłem odmę od Lublina - nie wiem czy to coś pomoże - rozważam zakup pokrywy zaworów, może ktoś podpowie jakie rozwiązanie będzie najlepsze?
lukaszooo Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zle spojzalem, myślałem za jakiś błąd. Jak nie zapomnę wrzucę link w którym gość opisuje co się zmieniło po wymianie pokrywy
Musashi Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 pokrywę zanim wymienisz, zamocz a pozniej wypłucz dobrze w benzynie. tylko nie wylewaj benzyny do kanalizacji.
Pawci_o Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 pokrywę zanim wymienisz, zamocz a pozniej wypłucz dobrze w benzynie. tylko nie wylewaj benzyny do kanalizacji. Czyli takie płukanie powinno pomóc? czytałem że w nafcie można umyć, w sumie to próba nie strzelba, sprawdzę to rozwiązanie, może mi się uda dziś zrobić. jeszcze jest Oli Crash Tank - zawsze to tańsze rozwiązanie i turbo w tym przypadku nie zaciąga oleju z odmy, teraz przy odmie od Lublina dalej turbo ciągnie olej... sprawdzę po 100 km ile tego oleju będzie w wężyku pod odmą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się