alpinex Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Witam!! Kupilem niedawno Audi A4 Avant z 2007r z silnikiem 2.0TDI 170KM Niestety spalanie na kompie wychodzi w cyklu mieszanym ok 13l a w mescie dochodzi do 16l. Aktualnie wymienilem 3 wtryski przy okazji akcji serwisowej audi ( zostal mi jeszcze jeden do wymiany we własnym zakresie). Mysle tez o wymianie zaworu EGR (zaślepiony) oraz o wymianie wszystkich filtrow i oleju (dodatkowo chce wymienic trzpien pompy oleju) Mam nadzieje ze te zabiegi troche pomoga w kwestii spalania ale bede wdzieczny za wszelkie sugestie dotyczace obnizenia spalania. Z góry dziekuje za pomoc. 1
wszary Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Rzeczywiście sporo. U mnie w mieście bierze średnio 8.3 l. Czy takie samo spalanie było przed wymianą wtrysków? Bo jak nie, to może od tego trzeba zacząć. Wysłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk
radioo11 Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 nie do konca wierzylbym w to co komp pokazuje,sprawdz najpierw to sam najlepiej starym sposobem zalac pod korek i po 100km znow na stacje i pod korek.gdzies w necie bylo o klamiących komputerach liczacych spalanie.
danielo Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Po pierwsze wszystkie filtry to się zawsze wymienia po kupnie auta rozrząd zresztą też tak dla świętego spokoju Po drugie zrób sam test spalania Po trzecie na jakich kołach jeździsz 16" czy 19":whistling: Po czwarte podjedz do nas na spota to podłączy się pod Vaga i sprawdzi wtryski
POPO Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 wtryski wtryski i jeszcze raz wtryski:decayed:
banan87 Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 też mam BRD i spalanie w mieście to min. 10l przy małych korkach, na trasie można spokojnie zejść na 6-7l, jutro mam wymieniane wtryski i się okaże, czy będzie jakaś różnica, bo moim zdaniem to moje spalanie też jest duże, ale to Twoje jest kosmiczne
klattaa Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Witam panowie u mnie BRD w Q po programie trasa 6-6,5 przy jeździe tak 100-140 miasto trochę róznie od 8-10 ale 10 to już max przy mocniejszym ganianiu. Wtryski wymieniane były jeszcze zanim akcja była pierwszy przy 45 tys km drugi 55 tys km trzeci 80 tys km i czwarty w ramach akcji przy 87 tys.
alpinex Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Opublikowano 18 Marca 2013 Panowie samochod mam ok 2tyg a wtryski wymienialem dokladnie w czwartek i w spalaniu przed i po wymianie nie ma wlasciwie roznicy. Niestety poprzedni wlasciciel samochodu wymienil juzjeden wtrysk wiec wymieniono mi 3 oryginalne a ten jeden zostal w dodatku z tego co mi powiedzieli w serwisie nie dziala tak jak powinien. Aktualnie szukam nowego w dobrej cenie moze ktos pomoze ?? Jezeli chodzi o test spalania dzisiaj zalalem pelny bak jak zrobie 200km jade na stacje zalac i zobaczymy czy wskazania kompa pokrywaja sie ze stanem faktycznym. Jezeli chodzi o opony to aktualnie mam 235/45/17" ale wydaje mi sie ze przy tej mocy silnika szeroka guma nie powinna byc az tak duzym problemem zeby spalanie z ok 9l (jak podaja na forach) wzrosło do 13l :/ Co do filtrow (powietrza, oleju, paliwa) oraz oleju bede je wymieniac w czwartek nastepny krok to wymiana EGR'a bo mam go aktualnie zaslepionego wiec pewnie juz nie ma opcji zeby go wyczyscic ostatniego wtrysku (zapewne na nowy ) . Myślalem tez o nieszczesnym DPF'ie a mianowicie rozebraniu go i sprawdzeniu w jakim jest stanie rzeczywistym. Jezeli po tym wszystkim nadal bedzie mi tyle palil to chyba pozostanie tylko otomoto... :/ PS jezeli chodzi o niepokojace objawy to od samego poczatku samochodem trzesie na biegu jałowym (jezeli dodamy mu chociaz delikatnie gazu problem znika )
alpinex Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Opublikowano 18 Marca 2013 klattaa twoje spalanie jest moim zdaniem w normie. mam nadzieje ze uda mi sie dowiedziec dlaczego moj tyle pali. Jezeli chodzi o komputer to na biegach od 1-3 nawet przy 1500-2000 rpm pokazuje spalanie 13-18l a wiadomo ze w miescie najczesciej uzywa sie niskich biegow. Na trasie jest duzo lepiej bo potrafi zejsc do 6l ale miasto to tragedia. Ostatnio po przejechaniu 8km odcinku po miescie w srednich korkach srednia na kompie wyszla 16l a zaznaczam ze nie przekraczam 3tys obrotow :/ ---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 22:42 ---------- slyszalem o wycinaniu dpf-a ale nie zawsze wychodzi to na + szegolnie srodowisku :/ wolalbym na poczatek zobaczyc w jakim jest stanie i czy moze powodowac wieksze spalanie.
danielo Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Tutaj poczytaj http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/usuniecie-dpf-plusy-minusy-257335/
alpinex Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Opublikowano 18 Marca 2013 Mysle ze poczekam do lata z tym dpf-em i zobacze co mi powiedza przy chip'owaniu...
Pawlo 2004 Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 sprawdz spalanie fizycznie czyli zatankuj do pełna zrób z 300 km zatankuj znów do pełna i oblicz ile tak naprawde spalił bo FIS tez lubi oszukiwać
borczan Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 Witam, zazwyczaj tankuję do pełna, średnio na zbiorniku 70l/700km, spalanie: miasto_12-14l, trasa_7-9, mieszany_9-12, ale jak jeździ małżonka to inna bajka ,nawet do 1000km na zbiorniku:wink:,BRD to nie jest oszczędny silnik, ale jeździ się przyjemnie.
niestandardowy Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 dpf mozesz sprawdzic z vaga, nie musisz go rozcinac co do spalania, zatkaj sobie nos i probuj oddychac, to samo w aucie, nr 1 - filtry, szczegolnie powietrza...
feti Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 Mi trzasl na jalowym jak mialem filtr paliwa zapchany. Niech mechanik sprawdzi Ci też ciśnienie na pompie tandemowej. Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
banan87 Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 dzisiaj mi wymienili pompowtryski i od razu zauważyłem mniejsze spalanie i o wiele lepszą kulturę silnika, więc jednak te pompki są ważne i robią robią różnicę!
alpinex Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Opublikowano 19 Marca 2013 Dziekuje za porady! W czwartek sprawdze dpf z VAG'a wiec bede mial rozeznanie w sytuacji. tak jak napisalem poleca tez wszystkie filtry i sam olej oraz trzpien do pompy oleju (podobno najlepiej wymienic go miedzy 150-200tys a ja mam 160tys) bo z tego co slyszalem duzo przypadkow bylo w tych modelach peknietego trzpienia a w konsekwencji zatarcia silnika. banan87 jaka masz roznice w spalaniu na nowych pompkach?? Wymienili Ci wszystkie 4??
michier Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 dzisiaj mi wymienili pompowtryski i od razu zauważyłem mniejsze spalanie i o wiele lepszą kulturę silnika, więc jednak te pompki są ważne i robią robią różnicę! all new?
Dragan Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 Witam. W mojej A4 (opony 235 / 17") średnie spalanie z ostatnich dwóch lat to 7,94 L/100km z tendencją spadkową bo z ostatnich 6 miesięcy jest 7,24 a z dwóch ostatnich jest 6,71 (w tym dużo tras poza miastem). Bardzo dużo zależy od samego stylu jazdy. Maksymalne jakie udało mi się uzyskać to 11,57 L/100km (zima, jazda tylko po mieście - Wrocław). Dodam, że dwa pompowtryski mam nowe (wymienione w zeszłym roku) a pozostałe dwa dzisiaj dostanę. : )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się