fast5 Opublikowano 21 Lipca 2015 Opublikowano 21 Lipca 2015 Całkiem przypadkiem trafiłem tutaj podróżując po googlach i zbierając dane na temat spalania oleju w grupie vag a konkretnie rodziny 2.0L Z ciekawości czytałem temat, prawie wszyscy zachwalają: profi robota, ori części itp. Szczerze stary temat, nie chciało mi sie specjalnie jakoś rejestrować i odpisywać tym bardziej że MaciekW. pewnie już lata nową fura i zapomniał o braniu oleju. Nikt nie zauważył że honowanie cylindrów jest spieprzone na maxa, czym on to robił szczotą drucianą na kiju ? co to za kąty skrzyżowania (honowania) śladów obróbki ? są praktycznie równoległe, a prawidłowe zgodne z sztuką i z normami fabrycznymi to ok. 45° co widać na "honowaniu przed remontem" Nawet taka "prosta, wikipedia co z mechaniką ma tyle wspólnego co kowal z muzyką, prezentuje absolutnie minimum podstawowej wiedzy" cyt. "Honowanie" wiki: "Kąt skrzyżowania śladów obróbki zależy od prędkości posuwisto-zwrotnej głowicy i przyjmuje się dla żeliwa α=45°" add. tak ALT blok jest alu, kąt podobny jak dla żeliwa. Druga sprawa to szorowany na palę cały tłok dookoła !! też pewnie szczotą drucianą na kiju No ludzie żeby rysować boczny płaszcz tłoka i rowki na pierścienie ? tłoki się myje w chemii i delikatnie usuwa produkty spalania pędzlem/szczoteczką z włóknem syntet. można ewentualnie spolerować denka Nie wspomnę o pomiarze owalizacji cylindra bo już ktoś tam po drodze wspominał o temacie. Czasy się zmieniły to nie PRL gdzie tylko młotek i przecinak na wyposażeniu stodoły był, A kowal robił dużego fiata za flaszkę bimbru. I wcale ori części nie są takie doskonałe, choćby ori pierścienie tłokowe dla benzyn od 15lat aż po dziś (TFSI) Bez urazy dla "mechanika" bo widać że chłopak się postarał, ładnie wszystko wypiaskował/przeszlifował, pięknie się świeci, no ale trochę mu nie wyszło...
grubass.ml Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Witam wszystkich jestem jak wielu z was nieszczesnym wlascicielem audi a4 z silnikiem alt. Zdecydowalem sie na remont silnika. Auto bralo olej ok. 1l na 1000km czasami nawet wiecej. Oddalem auto do mechanika silnik wyciagniety zamontowane nowe tloki, .mahle nowe pkerscienie nowy dwumas doslownie wszystko pod macha nowe, z niecierpliwoscia czekam na odbior auta ktord w warsztacie jest juz prawie 8tygodni :/ mam nadzieje ze bedzie okej bo pomijajac koszty bo prawie blisko 7ts z robocizna co mnie dobija na maksa i doprowadza da zalamania nerwowego :/ ale trudno powiedzialo sie A to teraz trzeba powiedziec i B. Cholernie czekam na efekty remontu. Auto odbieram w piatek i juz nie moge sie doczekac. Dodam jeszcze ze moj mechanik to taki fanatyk perfekcjonista... z tego co sie dowiedzialem od niego to robil pomiary cylindrow i wyszlo ze wydadza do 0,04 mm nie znam sie na tym ale twierdzi ze teraz auto bedzie za***rdalac. Wapomne o tym ze na drugim cylindrze mialem kompresje w granicach 20 % a w reszcie ok 80-85 %. Jestem cholernie ciekaw co z tego remontu wyniknie. Napewno cos jeszcze tu napisze, bo jesli okaze sie ze romont mackaW. I moj nic nie dal dobrego to naprawde nie pakujcie sie w koszta.... pozdrawiam Michal Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Rafal1988Lodz Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 7tys to bardzo duzo. Uwazam ze to bedzie lekcja dla innych ktorzy beda mieli zamiar remontowac silnik. Zdecydowanie za te 7tys mialbys 1.8T bexa na gotowe wlozonego i bys smigal i dopiero bys mial pod noga i bys stwierdzil ze teraz to zapierdziela:)
xsebo1 Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Może i był by 1.8t bex, w niewiadomym stanie
grubass.ml Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Zastanawialem sie nad kupnem silnika 1.8t no ale wiecie jak to jest nawet mechanik moj stwierdzil ze lepiej robic to co sie ma niz pakowac hajs w nie wiadomo co... u mnie to bylo tak ze mialy byc uszczelniacze zaworowe pozniej okazalo sie ze szukamy glebiej no i jak mechanior dostal sie do kadluba to sie zalamal i dzwoni do mnie ze tloki na bank do wymiany :/ załamałem sie normalnie ale za ori tloki mahle zaplacil 1900zl a normalnie prawie 3tysie :/ stwierdzilem no c**j jak juz tyle kasy to brniemy dalej przeciez nie powiem mu Panie Wiesiu skręcaj go z powrotem pier**le bede lał oliwe i bede jezdzil.... :/ w miedzy czasie okazalo sie ze dwumas do wymiany no f*ck..... jutro podobno fura do odebrania ciekawe ciekawe... jak bedzie bral oliwe no spale suke ) 8tyg bez audi wożąc sie golfem mk3 to mordęga!!!!!!!!!!!!!!!! Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
staszek_kolasa Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 W 2.0 ALT jest dwumas? Hm... myślałem, że w 2.0 go nie było...
xsebo1 Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Jest, w moim kolega wymieniał ze sprzęgłem przy przebiegu 160 tyś, rok później odkupilem Co do swapu silnika to jest masakra, silnik, skrzynia, polosie, poduszki, katalizator z wydechem... Mało kto się podejmie takiego przeszczepu, oprócz silnika potrzebny jest osprzęt jak intercooler, turbina itd itd...
grubass.ml Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 No wlasnie wiec troche zabawy jest i koszta tez niezle wiec chyba nie ma sensu... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Panowie fura odebrana... efekt bez porownania przed i po... teraz aby tylko nastukac km... i pytanie czy bedzie bral olej... po przejechaniu 150km stan na bagnecie bez zmian jutro wyjazd 200km i ciekawe jakie beda efekty narazie jestem zadowolony bo autko cichutko pracuje i dobrze sie zbiera przy emeryckiej jezdzie ) heheh Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
xsebo1 Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Pedał pędzel gaz podłoga [emoji14]
grubass.ml Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Narazie po emwrycku a pozniej Łogień Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
xsebo1 Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 hehehe Mnie też kusi remont, tylko kiedy ja znajdę na to czas. Auto ciągle potrzebne...
grubass.ml Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 No ja na finisz remontu czekalem 2 miechy ale mam sprawdzonego mechanika ktory jest uczciwy... wszystkie graty ktore wymienial dostalem w worku, nawet scinki kabelkow ad wtryskow byly bo i to poprawial... robi dlugo ale porzadnie i daje gwarancje. Jesdnak czasem warto posluchac rad ojca ) i udac sie do spraedzonego specjalisty... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
xsebo1 Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Jaki olej zalał, na jaki zmienisz po dotarciu? Jak z mocą, jest różnica?
grubass.ml Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 Zalal castrola edge 5w30 zdziwilem sie ze taki olej bo myslalem ze to syf ale mechanik powiedzial ze kazdy olej jest dobry to tylko kwestia kierowcy jaka ma noge no i jak czesto wymienia olej... co do mocy to jest roznica na plus fakt faktem narazie mam krecic go max do 3tys obr. I okolo 100 maks predkos i jezdzic na bdnzynce bo to dopiero poczatki. 2tys i zmiana oleju i przeglad czy jest oki. A co do okeju na jakim bede jezdzil nie wiem jeszcze zobacze jak bedzie sprawowal sie na na tym castrolo. Chociaz ja docelowo myslalem o mobilu 5w40... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
xsebo1 Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 To masz nowe tłoki Mahle ze standardowymi pierścieniami zgarniajacymi?
grubass.ml Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 Wiesz co co do pierscieni mowil mi ze robil tak aby bylo dobrze ale czy standardowe to nie odpowiem Ci na to pytanie, ale jak bede widzial sie z nim w sobote to zapytam Dzis zrobilem kolejne 200km i efekt bez zmian stan oleju trzyma... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
piietras91 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Wiesz co co do pierscieni mowil mi ze robil tak aby bylo dobrze ale czy standardowe to nie odpowiem Ci na to pytanie, ale jak bede widzial sie z nim w sobote to zapytam Dzis zrobilem kolejne 200km i efekt bez zmian stan oleju trzyma... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka I jak tam stan oleju okej? Bo strasznie mnie ciekawi ta kwesta tym bardziej, że stoje przed dylematem remontu silnika
grubass.ml Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Siemanko na blacie juz prawie 600km z tego wzgelu ze jezdze po miescie ale stan oleju nadal trzyma bez zmian do piatku bedzie juz z 800km a w weekend naleci ze 300km kolejne bo jezdze z warszawy w swoje rodzinne strony wiec w ciagu 2 tygodni 2000km sie zrobi i wymiana filtra i oleju i jazda ogolnie jestem zadowolony bo autko naprawde fajnie jezdzi teraz. ŁADNIE sie zbiera nie szarpie i przede wszystkim elegancko i cichutka pracuje, nic nie kopci nie stęk... mam nadzieje ze wreszcie skonczył sie mój problem z bańką oliwy w bagażniku i martwieniem się że oil minimum sie zapali... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka A co do remontu to powiem tak mechanik musi miec pojęcie aby sie za to zabrać no i musi być dokladny bo remonty silnika przez pseudo mechanikow mogą sie skonczyć tylko wywaleniem kasy w błoto.... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
tomi81no1 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Witam! Podepnę się do tematu. Mam zamiar przeprowadzić remont silnika. Po konsultacji z firmą Krasnobrodzka Racing z Warszawy w grę wchodzą 2 opcje naprawy: 1-Szlif nad wymiarowy cylindrów, wymiana tłoków na nad wymiarowe oraz powiększenie kanału w tłoku na większy pierścień olejowy. Koszty: szlif-350 pln, przeróbka tłoków-800 pln, zakup nowych tłoków nad wymiarowych około 2000 pln. 2-Przeróbka tłoków 800 pln, tulejowanie bloku pod moje tłoki 1200 pln. Skłaniam się bardziej do drugiej opcji. Moje pytanie brzmi co sądzicie o takim remoncie?
piietras91 Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Siemanko na blacie juz prawie 600km z tego wzgelu ze jezdze po miescie ale stan oleju nadal trzyma bez zmian do piatku bedzie juz z 800km a w weekend naleci ze 300km kolejne bo jezdze z warszawy w swoje rodzinne strony wiec w ciagu 2 tygodni 2000km sie zrobi i wymiana filtra i oleju i jazda ogolnie jestem zadowolony bo autko naprawde fajnie jezdzi teraz. ŁADNIE sie zbiera nie szarpie i przede wszystkim elegancko i cichutka pracuje, nic nie kopci nie stęk... mam nadzieje ze wreszcie skonczył sie mój problem z bańką oliwy w bagażniku i martwieniem się że oil minimum sie zapali... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka A co do remontu to powiem tak mechanik musi miec pojęcie aby sie za to zabrać no i musi być dokladny bo remonty silnika przez pseudo mechanikow mogą sie skonczyć tylko wywaleniem kasy w błoto.... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Dzięki za odpowiedź, twój post wnosi nadzieje ;D Siemanko na blacie juz prawie 600km z tego wzgelu ze jezdze po miescie ale stan oleju nadal trzyma bez zmian do piatku bedzie juz z 800km a w weekend naleci ze 300km kolejne bo jezdze z warszawy w swoje rodzinne strony wiec w ciagu 2 tygodni 2000km sie zrobi i wymiana filtra i oleju i jazda ogolnie jestem zadowolony bo autko naprawde fajnie jezdzi teraz. ŁADNIE sie zbiera nie szarpie i przede wszystkim elegancko i cichutka pracuje, nic nie kopci nie stęk... mam nadzieje ze wreszcie skonczył sie mój problem z bańką oliwy w bagażniku i martwieniem się że oil minimum sie zapali... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka A co do remontu to powiem tak mechanik musi miec pojęcie aby sie za to zabrać no i musi być dokladny bo remonty silnika przez pseudo mechanikow mogą sie skonczyć tylko wywaleniem kasy w błoto.... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Jeszcze jedna kwestia jak tam spalanie paliwa bo mi fis pokazuje 13-14 litrów...;0
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się