Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Działanie, montaż i wymiana Vaccum pompy (tandemowa) w Audi A4 B6 1.9TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po co cytujesz post który i tak jest podwieszony ???? część schematów jest z elsy reszta ze zbiorów własnych.

Opublikowano

No niestety telepanie przy zapalaniu i gaszeniu silnika nie ustało po wymianie pampy vacum ,ale cieszy mnie fakt ze teraz jest suchutko :) koledzy z forum piszą, że po zaślepieniu egr telepanie może zniknąć lub zmniejszyc się . olega ma takie samo A4 z takim samym silnikiem i u niego nie ma takiego telepania jak u mnie :( Nie ma zaślepionego egr.

Mi tak samo telepie, zarówno przy odpalaniu jak i gaszeniu, nie zawsze jednakowo, raz mniej, raz więcej. Po wymianie EGRa na nowy telepanie troszkę się ograniczyło, głównie przy gaszeniu. Nalatane niby 250 tysi na blacie.

Opublikowano (edytowane)

No niestety telepanie przy zapalaniu i gaszeniu silnika nie ustało po wymianie pampy vacum ,ale cieszy mnie fakt ze teraz jest suchutko :) koledzy z forum piszą, że po zaślepieniu egr telepanie może zniknąć lub zmniejszyc się . olega ma takie samo A4 z takim samym silnikiem i u niego nie ma takiego telepania jak u mnie :( Nie ma zaślepionego egr.

Mi tak samo telepie, zarówno przy odpalaniu jak i gaszeniu, nie zawsze jednakowo, raz mniej, raz więcej. Po wymianie EGRa na nowy telepanie troszkę się ograniczyło, głównie przy gaszeniu. Nalatane niby 250 tysi na blacie.

Czy sprawdzałeś podciśnienia na Vacuum? są OK ?

Może masz jakąś nieszczelność w jakimś wężyku na drodze Vacuum -> zawór -> EGR

Działanie samego zaworka sprawdzałeś ?

U mnie po uszczelnieniu układu podciśnienia przestało telepać :) Klapa gasząca musi pracować.

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

No niestety telepanie przy zapalaniu i gaszeniu silnika nie ustało po wymianie pampy vacum ,ale cieszy mnie fakt ze teraz jest suchutko :) koledzy z forum piszą, że po zaślepieniu egr telepanie może zniknąć lub zmniejszyc się . olega ma takie samo A4 z takim samym silnikiem i u niego nie ma takiego telepania jak u mnie :( Nie ma zaślepionego egr.

Mi tak samo telepie, zarówno przy odpalaniu jak i gaszeniu, nie zawsze jednakowo, raz mniej, raz więcej. Po wymianie EGRa na nowy telepanie troszkę się ograniczyło, głównie przy gaszeniu. Nalatane niby 250 tysi na blacie.

Czy sprawdzałeś podciśnienia na Vacuum? są OK ?

Może masz jakąś nieszczelność w jakimś wężyku na drodze Vacuum -> zawór -> EGR

Działanie samego zaworka sprawdzałeś ?

U mnie po uszczelnieniu układu podciśnienia przestało telepać :) Klapa gasząca musi pracować.

Nie sprawdzałem nic, hamulce działają w miarę prawidłowo, więc nie ruszałem tego tematu, nie sądziłem nawet, że to może być jakoś powiązane z tym telepaniem? A gdzie dokładnie u Ciebie była ta nieszczelność?

Opublikowano

Ludzie nie cytujcie cytatow bo robicie smietnik.

Opublikowano (edytowane)

Telepanie wynikało z braku podciśnienia na klapce gaszącej (nieszczelności w układnie, gdzie dokładniej niestety nie wiem). Odkąd mam sprawną klapkę gaszącą, telepanie ustało.

Edytowane przez Ralen
Opublikowano

Panowie dopadł mnie ten sam problem co chyba wszystkich w tym temacie, mam AWX-a i problem z cieknącą pompa vacum, po przeczytaniu całego wątku wiem co należy z tym zrobić ,ale zastanawia mnie jedna sprawa czy w komplecie do tej uszczelki :

http://allegro.pl/uszczelka-pompy-paliwa-038145215-038-145-215-oryg-i5352454146.html

nie powinno być jakiś oringów uszczelniających? na zdjęciu widać że wokół otworów montażowych są rowki, do czego one służą?

Czy zakupując uszczelkę z tej aukcji oraz pompę mam cały kpl do wymiany obecnej pompy?

Opublikowano

tak ,tylko ta uszczelka,możesz jeszcze wężyk odpowietrzający układ chłodzenia wymienić ,bo z pompy właśnie na niego leci ropa i go rozwala

Opublikowano

Super dzięki za tak szybkie info, postaram się szybko załatwić ten temat, i dam znać jakie przyniosło to efekty, wężyk również wymienię, masz rację bo jest w opłakanym stanie.

Opublikowano

U mnie wymiana tej uszczelki nic nie zmienilo.

Opublikowano

Ale kolega chce wymienić również pompę

Opublikowano

Michał kupujesz pompkę + uszczelkę którą podlinkowałeś i nic więcej. Żadnych Oringów do niej nie ma. Uszczelkę najlepiej kup sobie w ASO, kosztuje +/- 35zł a będziesz wiedział co kupujesz. Ja tak zrobiłem i jest OK.

Opublikowano

Tak dokładnie ja wymienię cały kpl tj pompa + uszczelka + wężyk odpowietrzający, pompę wrzucę tą z końcówką N nowej nie ma co kupować , N-kę można tanio wyrwać z młodego rocznika więc to powinno załatwić sprawę.

Opublikowano

Ja montowałem z końcówką N i nie ma powodu do narzekań, nic nie cieknie, pali dobrze.

Opublikowano

ja założyłem nową boscha żeby nie wracać do tego

Opublikowano

Ja z kolei mam bardzo wyrobiony a zarazem luźny ten króciec z vacmpompy... może to być przyczyna nie otwierającej się gruszki turbiny? dodam, że hamulce mam nawet ok

Opublikowano

w starej pompie miałem luźny króciec ,z mocą nic się nie działo ,wymieniłem na nową tylko dlatego ,że stara ciekła,po wymianie może minimalnie lepsze hamulce i żywsze auto ,ale to nie jest wielka różnica

Opublikowano

A stara miałeś też boscha czy luka?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

luk ,teraz mam bosch

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...