Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Działanie, montaż i wymiana Vaccum pompy (tandemowa) w Audi A4 B6 1.9TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 minut temu, lewiatan1989 napisał:

Dzięki za odpowiedź.

Tego się właśnie obawiałem- zassania.

Będę ją kleił bo podciśnienie jest dobre, problemów z odpalaniem i zasiedleniem w paliwo nie mam, jedynie ten twardniejący po długim postoju pedał. 

W trakcie jazdy muszę z 5-6 razy bardzo szybko podpompować aby podciśnienie się skończyło i hamulce osłabły, ale po sekundzie już jest hamulec ok. 

Tak więc dziś akcja klejenie. 

Pozdrawiam,

Darek

Już dobry rok na sklejonej jeżdżę i jest git. Jak już padnie to kupię nową ale póki co nie zapowiada się żeby miało puścić. 

Opublikowano (edytowane)

Ja przez 5 lat to ponad 15 sztuk tak skleiłem i wszystkie sie trzymają. Są węże bardziej elastyczne które są odporne na zassanie, ale nie warto kombinować. Zaklepać zakleić i po sprawie.

A jak ktoś koniecznie chce wyeliminować przyczyne- to zamiast wstawiać wąż elastyczny, polecam włożyć ten z ajm/atj a4 b5. Jest poprowadzony do góry nad rure dolotu i wchodzi w grodź czołową w okolicy serwa hamulcowego. Na tak dużej odległości drgania silnika już nie szkodzą króćcowi

Edytowane przez misiek95
Opublikowano

No i d*pa...

Króciec sklejony w sobotę- trzyma się elegancko. Jednak twardy pedał po nocy jak był tak jest. 

Wczoraj założyłem nową tuleję ten gumowy łącznik w grodzi łączący vacum z servem. Dziś rano z nadzieją w sercu wsiadłem do samochodu, noga na hamulec- twardy ?

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł na twardniejący pedał hamulca po nocy?

Opublikowano
W dniu 11.03.2018 o 17:08, misiek95 napisał:

No to w takim razie może faktycznie kwestia stanu pompy. Ja z 15 razy grzebałem w pompie i nigdy żaden Axx ładnie nie odpalił... za to BPW 2/2 idealnie :)

Kolego a może wiesz czy pompa vaku pasuje od silnika 2.0 tdi do 1.9 ??? tez mam ten problem tylko u mnie dosc sporawo kapie paliwo

Opublikowano

Witam bardzo prosze o pomoc.Mechanik wymienial mi walek rozrzadu, a wiec musial odkrecic pompe podcisnienia ,po ponownym zalozeniu pompy cieknie paliwo. Kupilem juz mu 3!!! uszczelki i dalej cieknie. Pompa nowego typu Bosch uszczelka metalowa z ASO ,z tylu pompa sucha. Co jest nie tak ,jakim momentem dokrecic te sruby? Prosze o pomoc pilne!!

Opublikowano
20 godzin temu, kamilkiero napisał:

Kolego a może wiesz czy pompa vaku pasuje od silnika 2.0 tdi do 1.9 ??? tez mam ten problem tylko u mnie dosc sporawo kapie paliwo

Od 2.0 8v- czyli BPW pasuje. Od 16v czyli brd bre blb itd. nie pasuje ;)

Opublikowano

Witam Panowie dołączę się do tematu. Silnik 2.0 BPW, niestety i u mnie zaczęło lecieć paliwo w okolicy vacu a więc wymieniłem uszczelkę a ropa dalej gdzieś cieknie przy dolnej części pompy. Pompa o nr 038 145 209 M oczywiście Bosh. I tu pytanie do tych którzy już przez to przeszli - pompa do wymiany? Czy szukać innej przyczyny? Posiada ktoś pewną sprawną na sprzedaż? Pozdrawiam. 

Opublikowano

Dokreciles odpowiednim momentem ? Tam jest inny moment na górne a inny na dolne śruby mocujące pompy...

Opublikowano

ja dokręcałem z wyczuciem i jest ok ,tyle że w 1,9

Opublikowano

Z racji braku klucza dynamometrycznego, dokręcone z wyczuciem, ale dość mocno. Wiem, że to żadna odpowiedź, ale na starej uszczelce jak ciekła to dość mocno dowaliłem te dolne śruby gdzie podaje paliwo i niestety nie pomogło.

Opublikowano
W dniu 27.11.2018 o 22:29, kamil-vag napisał:

Dokreciles odpowiednim momentem ? Tam jest inny moment na górne a inny na dolne śruby mocujące pompy...

Jakie te momenty sa?

Opublikowano

Dla 8V

  •  Górne śruby mocujące momentem 20 Nm.
  •  

Dolne śruby mocujące momentem 10 Nm.

A20-0611.png

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 11.04.2017 o 14:03, A4 B6 Multi napisał:

145

A dla Awx jaki moment dokrecania?? 

Czy jest możliwe ciekniecie z metalowej uszczelki ale dopiero po całej nocy lub paru godzinach puszcza ?? Bo szukałem od razu po jeździe i nie widać dopiero po paru godzinach plama pod autem ?? 

Pozdrawiam 

Opublikowano
11 minut temu, Czepa napisał:

A dla Awx jaki moment dokrecania?? 

ten sam, to jest 8V AWX, AVF, AVB, BPW itd... 

Opublikowano

Cześć. Czy ktoś jest wstanie mi powiedzieć czy pampa vacu do wymiany? Gdy wartości sie zmieniają naciskam 3 raz pedał stopu.

Opublikowano

Witam Panowie, pacjent to 2.0 tdi BPW, potrzebne śruby dolne do montażu vaccum pompy lub chociaż ich numery, bądź po prostu średnica gwintu x skok x długość. i teraz najważniejsze - czy to możliwe,że jest tam klucz gwiazdka? Bo gdzieś czytałem, że powinien być imbus? Nie wiem czy jest tak w oryginale czy mechanik wkręcił to co znalazł na półce.

Odebrałem wczoraj auto od mechanika, założona używka pompa (zdjęta z innego auta - była sucha, silnik również, więc obstawiałem,że w dobrym stanie), oczywiście nowa uszczelka i dalej leci ropa tak jakby spod tej dolnej śruby. Udało mi się ją jeszcze trochę ją dokręcić - oczywiście z wyczuciem, zobaczymy co będzie dalej.

Opublikowano (edytowane)

Do BPW/BRB/BKE:

Dolne dwie - N 10124408 M6x20

Górne dwie - N 10638901 M8x25

jaką pompę założyłeś ? z jakim nr ? 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Dzięki Kolego za szybką odpowiedź, pompa założona Bosh 038 145 209 z literką C. A czy przy nowszych BPW są śrubyodkręcane na gwiazdkę? No i jeszcze jaki skok tego gwintu?

Opublikowano

 Ta co podałeś to jeat na klucz torx a u mnie te śruby wyglądają tak jak na tym zdjęciu (pokazana górna,ale u mnie dolne takie same) vacupompa1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...