AudiRacer11 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Myślę, że zacząć można chociażby od aprobat. Zacząłem się tym trochę interesować no i ich oleje nie tyle spełniają normy ale mają też aprobaty producenta OEM, więc były jeszcze przebadane niezależnie na zewnątrz. W ogóle jeśli jakiś producent dopuszcza stosowanie jakiegoś oleju w jego silniku bez utraty gwarancji (jeśli mamy nowe auto) to już o czymś świadczy. w yacco mają aprobatę 504,00/507,00 i nawet już znalazłem u nich 0W20 już teżz aprobatą VW 508.00/509.00. No i bardziej "namacalne dowody" w karcie technicznej, wystarczy porównać z innymi. Ja chyba spróbuję.
Dev Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 3 minuty temu, AudiRacer11 napisał: Myślę, że zacząć można chociażby od aprobat. Zacząłem się tym trochę interesować no i ich oleje nie tyle spełniają normy ale mają też aprobaty producenta OEM, więc były jeszcze przebadane niezależnie na zewnątrz. W ogóle jeśli jakiś producent dopuszcza stosowanie jakiegoś oleju w jego silniku bez utraty gwarancji (jeśli mamy nowe auto) to już o czymś świadczy. w yacco mają aprobatę 504,00/507,00 i nawet już znalazłem u nich 0W20 już teżz aprobatą VW 508.00/509.00. No i bardziej "namacalne dowody" w karcie technicznej, wystarczy porównać z innymi. Ja chyba spróbuję. silnik w Twoim aucie nie nadaje się do oleju 0W20
kabas Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Witam, Zbliża się wymiana oleju w aucie(silnik 2.0 TDI CAHA przebieg 163 tyś.) i zastanawiam się czy pozostać przy Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 czy zmienić na Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5W-30 albo Motul 8100 X-clean+ C3 5W30 ? Co radzicie?
jedenastka Opublikowano 4 Września 2018 Opublikowano 4 Września 2018 mannol 5w30 dpf, może śmiech i strach ale śmigam 4 rok i śmieje się z tych co bulą 250 za wymiane z robocizną a ja 100;
AudiRacer11 Opublikowano 4 Września 2018 Opublikowano 4 Września 2018 W dniu 21.06.2018 o 09:00, Dev napisał: silnik w Twoim aucie nie nadaje się do oleju 0W20 tak tak, wiem napisałem tylko, że już mają olej z normą 508/509 aby podkreślić, że raczej to dość nowoczesna firma bo ma w ofercie oleje z najnowszymi normami/aprobatami. Ja się jednak skusiłem na Yacco i kupiłem olej o nazwie DE 5w30, kosztuje w okolicach 215zł za 5l więc nie jest źle. Może to i drogo w porównaniu do innych za 85zł ale nikt mnie nie przekona, że za 1/3ceny to porządny olej być może jest "wystarczający" ale dla mnie to za mało dlatego wybrałem tak jak wybrałem. Póki co ok 3tyś km przejechałem i jeżdżę ze spokojną głową bo mam aprobatę
KINIAM Opublikowano 4 Września 2018 Opublikowano 4 Września 2018 5 godzin temu, jedenastka napisał: mannol 5w30 dpf, .... A jaki dokładnie olej zalewasz ? Mannol DIESEL TDI, Mannol Energy .... czy też coś O.E.M. .... ?. Silnik coś bierze tego oleju ?. Firma SCT zleca blendowanie tych olejów chyba na Litwie.
KINIAM Opublikowano 4 Września 2018 Opublikowano 4 Września 2018 2 godziny temu, AudiRacer11 napisał: Ja się jednak skusiłem na Yacco i kupiłem olej o nazwie DE 5w30, ... Olej nie jest tani ale wart swojej ceny tym bardziej, że masz pojazd z 2015 roku więc nie ma co oszczędzać na oleju. Olej jest w górnej granicy specyfikacji ACEA C2 /czyli dłuższa żywotność DPF i katalizatorów/ ale został zaliczony do C3 z uwagi na wyższe i stabilne HTHS / czyli wzmocniona ochrona silnika/. To dość trudne zadanie w tribologii lecz firma YACCO realizuje to w jedynej swojej fabryce i laboratorium w Normandii. Wśród fachowców oleje tej firmy są nazywane olejami rekordów świata.
jedenastka Opublikowano 4 Września 2018 Opublikowano 4 Września 2018 6 godzin temu, KINIAM napisał: A jaki dokładnie olej zalewasz ? Mannol DIESEL TDI, Mannol Energy .... czy też coś O.E.M. .... ?. Silnik coś bierze tego oleju ?. Firma SCT zleca blendowanie tych olejów chyba na Litwie. tak oem puszka 5 L 79 zł w hurcie, 5w30 ma normy a4b8 tdi, niskopopiołowy ; 6 godzin temu, KINIAM napisał:
jedenastka Opublikowano 4 Września 2018 Opublikowano 4 Września 2018 nic nie bierze oleju, na yt. są testy on niczym nie odbiega od motula
AudiRacer11 Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 W dniu 4.09.2018 o 08:17, jedenastka napisał: mannol 5w30 dpf, może śmiech i strach ale śmigam 4 rok i śmieje się z tych co bulą 250 za wymiane z robocizną a ja 100; W dniu 11.06.2018 o 07:28, jedenastka napisał: ja leje od 3 lat mannol za 85 zł do tdi niskopopiołowy, 11 koła i wymiana i mam gdzieś drogi marketnig czy ładne pudełka; W dniu 20.08.2018 o 06:33, jedenastka napisał: a ja mannola tdi leje już 5ty rok i cała wymiana z fitrem i robocizną nie przekracza 100 zł ; heh szybko ten czas leci Widać, że masz jakieś udziały bo próbujesz reklamować tego mannola jak tylko się da a prawda jest taka, że to nic specjalnego...
Daro32 Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 Koledzy ile oleju biorą wasze silniki 2.0 tdi od wymiany do wymiany? Ja u siebie po wymianie zrobiłem około 6000km (z czego 2500 po autostradzie) i musiałem dolać 200-300ml. Leje olej Liqui Moly Top Tec 4200 5W30
KINIAM Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 32 minuty temu, Daro32 napisał: Koledzy ile oleju biorą wasze silniki 2.0 tdi od wymiany do wymiany? Ja u siebie po wymianie zrobiłem około 6000km (z czego 2500 po autostradzie) i musiałem dolać 200-300ml. Leje olej Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 Niczym nie powinieneś się martwić jeśli chodzi o takie ilości spalonego/odparowanego oleju. Wszystko zależy od stanu silnika, rodzaju oleju, stylu jazdy i robionych tras. Widuje takie co biorą znacznie więcej. 1
kabas Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 Panowie a tak wracając do mojego pytania, który z podanych olei byście polecili ? Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 czy zmienić na Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5W-30 albo Motul 8100 X-clean+ C3 5W30 ? Mannola nie znam więc na chwilę obecną odpada.
k232 Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 1 godzinę temu, kabas napisał: Panowie a tak wracając do mojego pytania, który z podanych olei byście polecili ? Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 czy zmienić na Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5W-30 albo Motul 8100 X-clean+ C3 5W30 ? Mannola nie znam więc na chwilę obecną odpada. A jak miałeś wlany LM to brało ci go coś?
kabas Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 Obecnie przejechałem prawie 10000 km i jak na kompie na początku był max to teraz mam 3/4 tylko międzyczasie robiłem dwumas ze sprzęgłem i uszczelniaczem a uszczelniacz był reklamowany bo przepuszczał więc według mnie to jest bardzo przyzwoicie
KINIAM Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) 3 godziny temu, kabas napisał: Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 czy zmienić na Valvoline SYNPOWER XL-III C3 5W-30 albo Motul 8100 X-clean+ C3 5W30 ? Ustawiłeś te oleje zgodnie z ich jakością jeśli wierzyć w to co podają ich producenci. Motul ma jednak podwyższoną lepkość HTHS przy wysokich temperaturach pracy silnika, oszczędności na paliwie nie będzie ale zapewne lepsza ochrona silnika. Silnik CAHA ma chyba coś 170 KM ale znam jednostki gdzie podniesiono moc powyżej 200KM i tam ten Motul powinien się sprawdzić. Mannol to też dobre ekonomiczne oliwy szczególnie te O.E.M. Edytowane 5 Września 2018 przez KINIAM
k232 Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 Godzinę temu, kabas napisał: Obecnie przejechałem prawie 10000 km i jak na kompie na początku był max to teraz mam 3/4 tylko międzyczasie robiłem dwumas ze sprzęgłem i uszczelniaczem a uszczelniacz był reklamowany bo przepuszczał więc według mnie to jest bardzo przyzwoicie To po co chcesz zmieniać? Zostań przy tym oleju, masz sprawdzony i jest to bardzo dobry olej, na pewno silnik jest zadowolony
jedenastka Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 6 godzin temu, AudiRacer11 napisał: heh szybko ten czas leci Widać, że masz jakieś udziały bo próbujesz reklamować tego mannola jak tylko się da a prawda jest taka, że to nic specjalnego...
jedenastka Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 udziały, hm... marzenie, pisze o nim bo nikt go nie zna a warto poznać i nie warto przepłacać za megamarketing ;
jedenastka Opublikowano 6 Września 2018 Opublikowano 6 Września 2018 co do lat to stosuje go długo bo od paska b6 potem b7, mannol był wtedy po 65 zł teraz ok 90 myśle że do 100 za 5l dobije bo jeśli się spełnia wszystkie normy vw to znawca już nie ma pytań ; nic nie ma w necie o nim temu go chwale; sam sie bałem bo mi go odradzano dla mnie cena/jakość nr w europie i tyle w temacie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się