radek_m Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Panowie tak jak w temacie w układ wdała się nieszczelność. czy można jeździć autem na wyłaczonej klimie czyli poprzez ECO? czy jednak grozi to zatarciem sprężarki? pozdrawiam
Gość cwiara Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Sprężarka Ci sie nie zatrze ponieważ jej sprzegło nie załączy. Załączenie sprężarki w tym przypadku blokuje czujnik ciśnienia który wykrywa brak cisnienia w ukladzie, ale jak bedziesz dlugo tak jeździł to może się zastać. Najlepiej ją zaślepić porządnie.
Dev Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Cwiara, jestes na 10000% pewien ? sprezarka w B6 nie ma sprzęgła i pracuje przez cały czas
Gość cwiara Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 ostatnio w B6 robiłem klime i klient przyjechał bez czynnika i na klimatroniku swieciła sie dioda na przycisku eco i nie można było wyłączyć trybu eco dopuki sie nie napełniło układu czynnikiem. Musi być możliwość rozłączenia sprężarki w przypadku naglego rozszczelnienia. ---------- Post dopisany at 18:55 ---------- Poprzedni post napisany at 18:51 ---------- Spręzarka jest ze sprzegłem sztywnym i sterowana elektromagnesem i rzeczywiście pracuje cały czas.
radek_m Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 ok dzięki panowie w poniedziałek klima będzie uszczelniona czyli jak to jest do końca? jeżdżenie bez czynnika zarżnie sprężarkę?
Gość cwiara Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym uniemożliwiają także jazdę samochodem w przypadku niesprawnego układu. Sprężarka nie podłączona do układu, nie może być eksploatowana dłużej niż 5-10 minut nawet jeśli została zalana olejem. Wynika to z ciągłej pracy układu tłokowo-korbowego, a prowadzi do jej uszkodzenia. Więc sory za zamieszanie.
Przemots Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Panowie najłatwiej zdjąć pasek który napędza kompresor i po sprawie.W AWX jest osobny pasek na kompresor klimy
Dev Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 dokładnie, Radek, pamietaj aby koniecznie wymienic osuszacz i dławik
Skyliner89 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Taki dławik kupi się w Inter Carsie czy w innych tego typu sklepach? W zimie chłodnica w mojej Audi się rozszczelniła. Na szczęście uznali mi gwarancji na chłodnicę klimatyzacji, a odpowiedź dopiero dostałem po dwóch miesiącach... . Dopłaciłem do NRFa, Osuszacz NRF. Tylko kompletnie zapomniałem o dławiku... Jest szansa, że będą mieli go w jakimś sklepie motoryzacyjny w Krakowie na miejscu? ---------- Post dopisany at 23:47 ---------- Poprzedni post napisany at 23:36 ---------- Mógł by mi ktoś podać nr OEM tego dławika?
GreGoriO Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 polecam mój wątek o sprężarce.... ok dzięki panowie w poniedziałek klima będzie uszczelnionaczyli jak to jest do końca? jeżdżenie bez czynnika zarżnie sprężarkę? nie tyle brak czynnika co nieszczelność powodująca wyciek oleju z układu klimatyzacji. bo jak już ktoś zauważył, sprężarka w B6 czyli roczniki od 2001 w górę, mają inny typ urządzenia. pracujący cały czas aby uniknąć sytuacji, że następuje wyciek zimą. a wiosną włączenie układu zarzyna kompresor. dlatego sprężarka pracuje non-stop.... jedynie zmienia się obciążenie, spowodowane włączeniem układu klimatyzacji.
simon__75 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 ostatnio w B6 robiłem klime i klient przyjechał bez czynnika i na klimatroniku swieciła sie dioda na przycisku eco i nie można było wyłączyć trybu eco dopuki sie nie napełniło układu czynnikiem. Musi być możliwość rozłączenia sprężarki w przypadku naglego rozszczelnienia.---------- Post dopisany at 18:55 ---------- Poprzedni post napisany at 18:51 ---------- Spręzarka jest ze sprzegłem sztywnym i sterowana elektromagnesem i rzeczywiście pracuje cały czas. Potwierdzam
radek_m Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2013 czyli nawet przejechanie dwudziestu paru kilometrów do serwisu może spowodować uszkodzenie sprężarki? pozostaje jedynie laweta?
GreGoriO Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 niekoniecznie LAWETA, można zdjąć pasek. bo zdaje się w większości przypadków, osobno napędza kompresor. jeśli jesteś pewien, że instalacja jest szczelna, a ubyło tylko czynnika to również można jakiś czas jeździć JEŚLI SPRĘŻARKA ma olej w środku nic się nie powinno stać... ja założyłem nową i zrobiłem tak jak piszesz....ścierpła mi skóra jak doczytałem się w internecie czym to groziło... na szczęście moja sprężarka była nowa i zalana olejem więc nic cie nie stało, ale jeśli masz swoją i jakieś wycieki w instalacji to proponuję zdjąć pasek wielorowkowy do czasu uszczelnienia i napełnienia instalacji. na pewno będzie to bezpieczniejsze i tańsze niż późniejszy zakup nowej sprężarki...
greg2505 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 jeździłem ok 3 miesiące bez czynnika dziurawy przewód alu nad osuszaczem ,wymieniłem przewód ,dławik ,osuszacz ,nabiłem klimę (w kwietniu)i poprzedni sezon chodziła bez problemu więc chyba nic się nie stało
Magicbattle Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 no proste ze nic sie nie stanie jest olej w sprezarce wiec oki. przeciez to bylo by bez sensu jak by miala sie zatrzec czy cos. w zimie kiedy klima sie nie uruchamia skad mam wiedziec czy akurat mi sie nie przedziurawił uklad. mozesz spokojnie jechac te paredziesiat km
greg2505 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 ale powiem szczerze ,że się wystraszyłem bo przeczytałem o tym jak jeszcze jeździłem na pustym układzie
GreGoriO Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 wszystko zależy od nieszczelności...jeśli to będzie przy sprężarce, wtedy jest większe prawdopodobieństwo zatarcia.. tyle że, do czasu kontroli i napełnienia kontrastem nie jesteśmy w stanie określić gdzie ten wyciek nastąpił więc powinniśmy to traktować jak całkowity brak smarowania....więc gdy tylko zauważymy usterkę powinniśmy jechać na kontrolę. koszt wymiany kompresora i czyszczenia układu jest nie współmierny do kosztu uszczelki w kompresorze...PAMIĘTAJMY!!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się