przemek4net Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 mam exeo czyli a4b7 z motorem od b8, deska od a4b7cabrio i zderzakiem stylizujacym auto na seatowa linie. Decydujac sie na aut zadawalem sobie pytanie jak w tym watku....wiedzialem z gory ze bede bil kilomentry i bezawaryjnosc byla jednym z najw. priorytetow kupilem auto z 2010 jak mialo chyba ze 3 tys przebiegu, ja dolozylem do tego 115tys Jak do tej pory: olej (nie co 10tys bo nie mam czasu sie z mechanikami zaprzyjazniac), filtry, wycieraczki, opony, klocki, zarowki Raz zawiodlo podswietlenie lusterka oslonki przeciwslonecznej (wtyczkowa sprawa) i glupial silnik wycieraczki klapy (woda wchodzila przez trzpien wycieraczki) - bezkosztowe naprawy (no poza moim czasem). Nie bylo zadnych napraw czujniczkow, przybywania oleju, dziurawych chlodnic, klopot z EGR, klopotow z klima, napedem pompy ol., dpf, check enginem itp itd (tankowanie. & jechanie) Jak do tej pory auto jest dla mnie laskowe, przyjalem kiedys zalozenie, ze: - jak cos sie zwali to kazdy mechanik grzebal przy takim zawieszeniu, sprzegle, skrzyni, przegubach, chlodnicy itp itd wiec nie bedzie eksperymentow - dobra rozbudowana baza zamiennikow a w razie czego i na szrotach jest wszystko (no poza seatowymi rzeczami typu "plastikowa zaslepka plaster miodu w zderzaku") - 2krotnie reliftingowane zawieszenie wielow (uwaga: pierwsze a4b7 ma zawias od a4b6+passatb5fl) nie bedzie sie walic (nie widzialem by ktos na to sie skarzyl wiec chyba tak jest) - bedzie latwy upgrade czipowy bo wszystko bedzie rozpoznane i przetestowane (sprawdzilem empirycznie i potwierdzam) Przy okazji silniki 2,0tdi CR az tak zupelnie nowy nie jest bo to przebudowane 2.0TDI PD (nawet do 10.2009 walki wyrownujace sa z "ostatnich" a4b7 2.0tdi PD) Ogolnie jak sie kupuje auto majace 150-200tys przebiegu to prawd ze cos kleknie rosnie.... Im bardziej auto nakomplikowane tym wiecej sie zepsuc moze (ciezko porownywac awaryjnosci audi 80 /pewnie komus tam sie lezka w oku zakrecic moze na wspomnienie/ z a4b7 bo jedno auto jest proste jak duzy fiat a drugie jednak troche wiecej podzespolow/do psucia/) Generalnie starych nakomplikowanych aut lepiej unikac - jak stare to proste Przemek
martinus Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 Może inaczej: wyjedziesz nowym z salonu i na drugi dzień możesz już jechać na wymiany/reklamacje - znam przypadek nowej Toyoty, nie ruszyła którego dnia z pod bramy bo klęknął komputerek. I od razu do setna: nie masz kasy (czasu nie ma co liczyć) na utrzymanie B7 - a może to być w skali roku jak będzie mało szczęścia 10 000zł - to nie kupujesz tego auta. Masz kasę - prosta odpowiedź, każda jest Twoja .
ePasjonat Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 Pompa oleju pada i pompowytryskiwacze, które na szczęście wymieniają w ASO. Reszta gra chyba, że nie szanujesz auta, lejesz do baku zupę, piłujesz na zimnym, kupujesz olej z Tesco lub polecany przez Leszka Kuzaja, nie wymieniasz filtrów albo kupujesz wszystko najtańsze i robisz auto u Mietków to wszystko się posypie, od dolotu po DPF i wydech.
marcinx22 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Silnik 20 TDI BPW rok 2007 przy 120000km wymiana rozrządu obecnie 160000 brak usterek
thenaturat2 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Mam BRE 2007 przebieg 105 tyś, nie narzekam. Rozrząd wymieniony przy 100tyś. Trzeba tylko dbać o regularną wymianę oleju i filtrów i silnik będzie śmigał. A najważniejsze to nie piłować go na zimnym i odczekać po ostrej jeździe turbinę.
stjepan Opublikowano 7 Czerwca 2013 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Krótko i zwięźle: po 200 tyś. w moim B7 poszedł "trzpień" a z nim turbina, po tym był "dwumas", następnie uszczelka pod głowicą, owszem autko jeździ i wygląda fajnie ale chyba zrobione do 200 tyś. każda naprawa swoje kosztowała ); (na szczęście znajomy kolega-mechanik mnie oszczędza). Silnik 2,0 TDI 140 km do roku 2008 kiedy zrobili z niego "camanraila" jest niedopracowany to jest mój pierwszy diesel ale teraz trochę żałuje...., muszę dodać, że od roku po wymianie tego wszystkiego autko śmiga oby tak dalej (tfu tfu.... (.
ePasjonat Opublikowano 7 Czerwca 2013 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Uszczelka pod głowicą sama z siebie nie pada raczej wg mnie, coś musiało być nie tak w eksploatacji auta chyba. Korek nie wymieniany, płyny tanie czy coś.
marda16 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Uszczelka pod głowicą sama z siebie nie pada raczej wg mnie, coś musiało być nie tak w eksploatacji auta chyba. Korek nie wymieniany, płyny tanie czy coś. w 2007 poprawili uszczelkę pod głowicą
stjepan Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Co do uszczelki to trudno powiedzieć, wydaje mi się, że uautko jest przeze mnie szanowane i robione wszystko na czas, a ta usterka nie jest rzadkością w tych silnikach.
Robertos Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Przez "poleconego" mechanika zamiast 5 stówek pękło parę tyś,do tej pory tyłek mnie boli:grin:ale tak czy siak jestem zadowolony,z silnikiem nic się nie dzieje (BLB) a ma ponad 200tyś.
refrerefre Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 BPW kupiony na poczatku tego roku na dzien dobry dwumasa czeka mnie dpf przebieg 220
marda16 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 BPW kupiony na poczatku tego roku na dzien dobry dwumasa czeka mnie dpf przebieg 220 napisz jaki miałeś objawy dwumasy przy multitronicu?
refrerefre Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 przy dwumasie mialem metaliczny grzechot przy odpalaniu silnika
MaciejK Opublikowano 12 Czerwca 2013 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Krótko i zwięźle: po 200 tyś. w moim B7 poszedł "trzpień" . Trzpień z pompy oleju?? Jaki koszt wymiany??
przemek4net Opublikowano 12 Czerwca 2013 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Krótko i zwięźle: po 200 tyś. w moim B7 poszedł "trzpień" . Trzpień z pompy oleju?? Jaki koszt wymiany?? ten trzpien ze 20pln ... tylko pytanie gdzie go sobie wsadzic mozna jak gniazdo do jego osadzenia sie wyrobilo O peknieciu glowicy nigdy nie slyszalem (w sensie "zywy czlowiek" a nie "historia z forum") natomiast zanik napedu pompy oleju jak najbardziej znam taki przypadek z rodziny akurat w passacie (inny kod silnika niz w A4/bo w pasku silnik jest poprzecznie/ ale to bez znaczenia) Przemek
gucioslaw Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 BPW 2006 rok, u mnie od 2010. Kupiłem przy przebiegu 200 000 km (potwierdzony), zaraz po tym wyciąłem DPF. Obecnie czeka mnie niestety wymiana turbiny przy przebiegu 235 000 km. Wcześniej wymieniony rozrząd i tylko sprawy eksploatacyjny. Swoją drogą to całkiem nie tak źle prezentują się silniki BPW z tego co piszecie
Bartek-A4B7 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Czesc. Mam pytanie. Przymierzam sie do kupna A4 B7 z 2006r. [koncowka roku]. Przebieg ok 120 tys. wszystko bylo regularnie robione- od znajomego. Aha i silnik 8 zaworowy. Doradzcie co robic. Kupic czy nie. Czekam na szybka odpowiedz. Mam malo czasu, zeby odpowiedziec jemu. Dzieki
srb38vx Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Czesc. Mam pytanie. Przymierzam sie do kupna A4 B7 z 2006r. [koncowka roku]. Przebieg ok 120 tys. wszystko bylo regularnie robione- od znajomego. Aha i silnik 8 zaworowy. Doradzcie co robic. Kupic czy nie. Czekam na szybka odpowiedz. Mam malo czasu, zeby odpowiedziec jemu.Dzieki Miałem taki BPW 8 zaworowy służył mi 3 lata beż awari przelot 256 tyś i nadal smiga bez zarzutu (został na forum) i ma zrobiony program na 198 KM i 430Nm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się