cosmos7 Opublikowano 9 Lipca 2008 Opublikowano 9 Lipca 2008 Dzisiaj jechałem Ibizką kolegi, 1.9 tdi 110 koni. Byłem strasznie zdziwiony bo to auto ma spore przyspieszenie i niestety odniosłem wrazenie, ze jest ono lepsze niz w moim Audi. Fakt faktem wszelkie dane wskazuja że Audi 1.8 T (150 ps) do 100 km/h 8.3 sek. , natomiast ta Ibiza 10.2 sek. Ibizka ma lepszy moment, ale powinna być wolniejsza. Niestety nie mielismy okazji stanąc zderzak w zderzak i sprawdzić. Zastanowił mnie tylko fakt czy moje audi z przebiegiem 152 tys. i rocznikiem 1997 może być juz słabsze, czy to ja poprostu nie potrafie wykorzystać mocy. Szczerze mówiąc nie moge ogarnąć tego sprzęgła głębokiego(typowe w audi z tego co wiem) i tu moze jest pies pogrzebany, choć mam wraznie ze dobrze wysprzęglam (wczesniej miałem astre F GSI i bardzo krótkie sprzęgło). Mam LPG sekwencje, ale to nie powinno miec az takiego znaczenia. Gdzie te konie Czy możliwe że jest juz słabsza?? Na 2 robie 100 km/h i nie jest koniec, pewnie poszłaby dalej ale mi jej szkoda. Moze to tyko wrażenie że ta Ibiza mocniejsza... czy ktoś ma jakies przemyslenia lub ewentualne rady :gwizdanie: No i najważniejsze: Jakimi krokami pokolei odzyskać ewentualne utraty mocy z przyczyn starości. Znam sie raczej średnio wiec wiem tyle ile przeczytam na forum. Co najlepiej by było posprawdzać i powymieniać...??
ajax Opublikowano 9 Lipca 2008 Opublikowano 9 Lipca 2008 Kolego, przyspieszenie w dieslu moze sie wydawac lepsze ale jest to pozorne. Np jak bedziecie oboje przyspieszac z 60 to najpierw Cie odstawi diesel, pozniej bedziecie jechac z rownym przyspieszeniem a potem go lykniesz elegancko. na przyspieszenie wplywa nie tylko silnik ale tez np. skrzynia biegow. Dla przykladu AEB ma skrzynie podobna do silnika 2.8 ( stosunek przelozen ) a ADR ma bardzo krotka skrzynie... nie probuj sie scigac z ADRem jezeli masz w perspektywie krotkie przyspieszenia Nawet na krotkich odcinkach ciezko Ci bedzie lyknac 1.6 benzynke.... niby dziwne ale wszystko jest dosc logiczne. AEB ma swietna skrzynie jak dla mnie poniewaz mozna powalczyc na drodze a jak jedziesz po autostradzie to 160 bardzo przyjemnie sie jedzie... przy mniejszych silnikach ciezko sie juz rozmawia przy takiej predkosci A wynik przyspieszenia 0-100 nie jest wcale miarodajny.... ten diesel ma lepsze przyspieszenie a czas gorszy o 2 sekundy poniewaz trzeba wiecej razy zmieniac biegi AEB jedzie do 100 na 2 Niestey na drodze nie walczymy 0-100 tylko raczej 60 - 160 ( potem hebel i zakret ;D ) Jeszcze mozna tutaj polemizowac na temat wplywu dwumasowego kola zamachowego i doznan podczas zmieny biegow i przyspieszania.... bez dwumasa szarpie mocniej ale znowu jest to pozorne a do tego uciazliwe na dluzsza mete! Jak jezdzilem ze znajomym ktory mial A6 C5 2.5TDi to mozna bylo sie A moim nie czuc tak bardzo kiedy puszczam noge z gazu itd.... duzo przyjemniej ! Pozdrawiam
cosmos7 Opublikowano 9 Lipca 2008 Autor Opublikowano 9 Lipca 2008 Spoko podejrzewałem że to po 1 złudzenie a po drugie to moment i przełożenie, lubie czasm starty na światłach wiec jest to dla mnie dość istotne... a może ktos mi jeszcze poradzi jak "połapac" stracone konie
henias1987 Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 nieodwracalniestraciles konie po zalozeniu gazu, ktore powoli zdychaja
cosmos7 Opublikowano 10 Lipca 2008 Autor Opublikowano 10 Lipca 2008 Gaz mam od 3 tygodni wiec chyba to jeszcze za wczesnie, mam jednak prosbe o porade jak "zregenerować" silnik, w którym od zakupu nie odczuwam róznicy i chce tego uniknąć.Ta powyższa dygresja chyba troche nietrafiona...
Cristoforo Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 witnij katalizator.zrób profesjonalny układ wydechowy i dolotowy w jakies firmie załoz wiekszy intercoler podrasuj komputerek i bedziesz miał spokojnie 200 kucy i to bezpieczne kuce.a w tedy rozkoszuj sie dobrze.a jak sie znudzi to zmien turbine. pompe wtryski.oprogramowanie,sprzegło i bedziesz miał z 300 kucy.a jak to sie znudzi zmieniamy na rs4 a jak to sie znudzi wydajemy jakie 150tys.zł na modyfikacje rs4 i bedziemy mieli 800-900KM
cosmos7 Opublikowano 10 Lipca 2008 Autor Opublikowano 10 Lipca 2008 Fajnie, myslałem jednak o czymś w rodzaju zmierzeniu ciśnienia turbiny, zastanawiam sie nad zmianą przewodów zapłonowych (przy LPG to istotne chyba) i jeszcze kilku sprawach pomiarowych, zeby sprawdzić czy wszystko ok... ale dzieki Cristoforo, rozumiem że te 150 PS przy profilu to ściema a naprawde masz 300 - 400 PS
Cristoforo Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 ale dzieki Cristoforo, rozumiem że te 150 PS przy profilu to ściema a naprawde masz 300 - 400 PS słuchaj oczywiscie ja taki cicho ciemny słyszałem ze mozna podrasować lpg jak twoja kreci na drugim biegu do 100km/h to bardzo dobrze bo moja też tyle pojedzie wiec masz serie ok.pomiary zrób na hamowni.
Norbi Opublikowano 12 Lipca 2008 Opublikowano 12 Lipca 2008 Kolego cosmos7dlaczego twierdzisz,że umarły, rozbiegły czy co tam jeszcze wymyśliłeś Twoje konie? Silnika się nie regeneruje :> tylko remontuje jak już umrze, zrób pomiar na hamowni i będziesz wiedział iloma KM dysponuje Twoja strzała. Cristoforo rady bardzo trafne
mati192 Opublikowano 12 Lipca 2008 Opublikowano 12 Lipca 2008 witam was chcialbym zapytac ile kosztuje taki pomiar na hamowni?? jesli ktos wie to bardzo bym prosil bo tez odczuwam tak jak by moja audiczka troszke oslabla.. wiec myslalem zeby cos pozmieniac zamiast sprzedawac ja i kupowac cos innego to pewnie zdecyduje sie na modyfikacje silnika tylko czy zna ktos jakas dobra firme na podkarpaciu ktora wie o co chodzi.. i z jakimi kosztami wiaze sie orientacyjnie uzyskanie 220 koni z 1.8 t<150> . za informacje dziekuje i pozdrawiam
szogun0 Opublikowano 12 Lipca 2008 Opublikowano 12 Lipca 2008 Na Podkarpaciu nie ma sensownej firmy, która zaczipuje auto. Możesz sobie jedynie zmierzyć moc. Aby osiągnąć taką moc, trzeba by zmienić turbinę i kolektor wydechowy. A szczegóły niech ci Poziek opisze.
loco87 Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 kierowca nie czuje mocy tylko moment obrotowy......
VR6 Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 W sumie , do 1.8T niepotrzebnie zalozyles instalacje LPG moim skromnym zdaniem . Ponoc delikatnie traci sie moc na jezdzie na gazie , oczywiscie taniej jazda wychodzi no ale cos za cos pozdrawiam
peya81 Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 ja mam dokaldnie takie same odczucia - odnosze sie do tematu i autora. Kumpel ma Ize 1,9tdi 2003 105km + chipa na jakies 125-130KM. To auto idzie jak burza, kola zapiszcza jeszcze na 3. Ale tez zdalem sobie sprawe, ze duzo sie traci na zmianie biegów: 1 - 30km/h, 2 - 60km/h, 3- 110km/h - takie przyblizone wartosci. W 1.8t spokojnie 100km/h na 2 biegu. Ale znowu z innej beki - masa jednego i drugiego auta bardzo sie różni. Postaram sie sprawdzic zderzak w zderzak i dam znac.
wafelek1987 Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 To tylko takie odczucie. Sam miałem takie watpliwosci. po tym jak przewiozłem sie GolfemIII 1.9TDI AFN 110PS. ale jednak kiedy stanelismy(ja i brat) zderzak w zderzak to Auta szły Rowno do momentu kiedy ja moim Audi ADR doszłem do 3 i 300rpm wtedy juz odchodził. Wiec Twoje Audi powinno isc jeszcze lepiej. A w moim ADR tez mam sekwencje. No chyba ze cos masz z autem. Ale jesli chodzi o Gaz w Twoim aucie to słyszałem ze niby turbina sie wyłacza kiedy auto chodzi na gazie. chyba ze masz specjalna instalacje pod ten silnik ktora kosztuje ok4500 w gore. pozdro
Wandej Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 turbina sie wyłacza A niby jak?? od gazu spalin nie ma??
Bogumił Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 Specjalna instalacja, która kosztuje 4500zł aby się "turbina nie wyłączał"? Turbina kręci się cały czas. Tylko przy bardzo dużych obrotach może spaść ciśnienie na reduktorze (przy złym zestrojeniu) co spowoduje niepodawanie gazu na wtryski, ale to nie jest jednoznaczne z "wyłączaniem się" turbiny.
wajhman Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 oj piszecie że ponoć słabszy na lpg że ponoć wolniejszy, ze żeby było ok to instalacja za 4500... a ja latam na polskiej instalacji z dobrym reduktorem i wtryskami i dobrze ustawionej za 2300 zł i jest super silnik AEB quattro po chipie we Włoszech nie wiem na ile koni ale doładowanie 1.1 bara. i wycięty katalizator 0-100 ze stoperem w ręce (naciskam stoper później gaz, nie odwrotnie) przy 7000rpm na 2 jest 100 - wynik na gazie 7,0 - 7,2 s mierzone 5 razy. Nie wierze żeby jakiś diesel 1,9 czy 2,0 mógł konkurować. merc c270 cdi z tyłu mazda cx7 2,3 turbo 260 ps z tyłu a4 2,5 tdi z tyłu ... itp Wiec ponoć a realia są inne, chyba ze aeb jest wydeptane i z kulawą instalką
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się