wampir Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Auto to Audi A4 B6 1.8 Turbo Quattro AVANT - model AMB o mocy 170KM Silnik: seria, po chiptuningu przez poprzedniego właściciela, ale nie mam wykresu. Szacuje, ze jest to ok. 185KM turbina: seria k03-029 - 058145703J -> upgrade k03-073 - 06B145703B Układ dolotowy:: seria - > upgrade TIP Układ wydechowy: seria - > upgrade przelotowy katalizator Układ paliwowy: wtryski seria - 0280156065 252 cc/min przy 3bar 12.0 ohm w A4 B6 z racji 4 barowego regualtora wychodzi ok 280cc - > upgrade 400cc Układ chłodzenia: seria SMIC w lewym nadkolu -> upgrade FMIC Układ napędowy: seria - 5 biegowa manualna skrzynia biegów Zawieszenie i układ jezdny: Seria – 1BA, Quattro Układ hamulcowy: Przód: Tarcze went. 288mm -> upgrade 312mm Tył: Tarcze went. 245mm -> upgrade 255mm Następnie przyszedł czas na wymiane -oleju (Motul) -filtry kabiny, powietrza, oleju i paliwa (Mann). -nowy rozrząd -pompa wody -koła pasowe, pasek i rolke przy alternatorze bo az żal nie wymienić gdy wszystko rozebrane. -czujnik hamulca bo przerywał tempomat Jeżeli chodzi o mody to w pierwszej kolejności musiałem zrobić porządek z hamulcami. Miałem w planach podnosić moc więc nadarzyła się okazja aby wymienić tarcze i klocki na odpowiednio wieksze. W audi A4 jest możliwość przejścia na większy rozmiar w pewnym zakresie zmieniając jedynie jarzma. Zaciski można przełożyć stare. Kupiłem większe jarzma na przod i tył, a oto efekt. Niestety reszte zdjec szlag trafil. Tył: zamiana z 245mm na 255mm: Przód: Zamiana z 288 na 312mm: Następnie przyszedł czas na wymianę SMIC na FMIC: Popularny hinczyk ver2 z fmic.pl o wymiarach 550x180x65mm do tego orurowanie o srednicy 51mm (wykonanie - Bakuś) Przy okazji zmieniłem też zawór DV na properfekt, ale potem znowu wrocilem do seryjnego. Wymienilem go tylko na nowke 06A 145 710P z ASO za jedyne 146zł. Kolejny do wymiany poszedł zawor N75 rowniez z ASO za grosze - 243zł 06A906283E W ASO jedna sztuka N249 kosztuje kosztuje 320zł wiec z pomocą przyszło allegro i kupiłem 2 sztuki plus przewody za .. 80zł 026906293H i J Reszta modów później
domialex Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Masz juz jakis wykresik? Stroiles juz calosc?
grzes1150 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 seryjny smic miałeś w prawym nadkolu??? fajna koza :decayed: czekam na wykres
wampir Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2013 lewym, widać jakaś pomyłka Ciąg dalszy opowieści Przy okazji montowania FMICa okazało sie, że seryjna turbina K03-29 ma luz wzdluzny na wirniku. Luz byl znaczny bo ok 4-5mm a dopuszczalny to rzad ok 0,2mm. Zaczęła sie historia pt "jaka wybrac turbine?". Stara turbina k03-029: Nowa turbina k03-073 czyli popularna k03s numer 06B 145 703 B : Poniewaz stara turbina miała duzy luz wzdluzny padlo podejrzenie, ze jest to spowodowane zapchanym katalizatorem. Tak przynajmniej stwierdzil przedstawiciel Borg Werner (KKK) w Polsce. Mialem w planie wyciac katalizator albo wymontować go i wstawic downpipe także wiadomosc ta mnie nawet "ucieszyla". Niestety wiele osob zaczelo mnie straszyc, ze moze byc problem na przegladzie. Nie daj bog ktos zobaczy, ze nie ma katalizatora, wlozy mi sonde do wydechu i bedzie problem bo od razy wyjdzie, ze nie spelnia normy spalin. Myslalem i myslalem, az tu znalazlem taki patent. Wyglada trochę badziewnie, ale przypomina puszke katalizatora. W srodku jest przelot. Srednica wlotu 2.5" natomiast 2.25" po stroniu wylotu także idealnie w seryjny wydech. Za jakiś czas będzie całkowita zmiana wydechu.
mosqitt Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 autor buduje napięcie na finał : )
wampir Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Nic nie buduje Wymieniony został "przy okazji" : -koło dwumasowe -sprzęgło -uszczelka pod pokrywą zaworów -świece Bosch F5DPOR Całe opóźnienie przez to, że lokalna firma, która obiecała mi zrobienie pomiaru w Opolu delikatnie mówiąc ignoruje moje maile. Mam też do wymiany poduszki silnika i jeden wahacz. Chociaż nie ma to wpływu na pomiar jakos mi to tez zyc nie daje
wampir Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Tak, śruby i uszczelki z ASO
ArkadiuS Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Nic nie buduje Całe opóźnienie przez to, że lokalna firma, która obiecała mi zrobienie pomiaru w Opolu delikatnie mówiąc ignoruje moje maile. Mam też do wymiany poduszki silnika i jeden wahacz. Chociaż nie ma to wpływu na pomiar jakos mi to tez zyc nie daje Do Wrocka nie masz daleko....zadzwoń do Daniela z Ecu i będziesz zadowolony
wampir Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Tak, ale to pewnie 100 na Pb98 + 300zł pewnie za hamownie 4x4 i się zrobi ciekawie:) Jednak będę mierzył u nas, lokalnie na hamownie drogowej. Jestem już umówiony na maj po weekendzie.
ArkadiuS Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Za hamownie coś koło 100-150zł. jednak zadzwoń i się upewnij jeśli jesteś zainteresowany.
roman_tyk Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 No ciekawe ile z tego wyjdzie ile zamierzasz dmuchnąć na tym k03s?
grzes1150 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 No ciekawe ile z tego wyjdzie ile zamierzasz dmuchnąć na tym k03s? auto już po strojeniu dmuchane 1,2Bara czekamy na pomiary
wampir Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Jak wyjdzie mniej niż 220KM to udam, że nie było hamowania
Adrianus1980 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Witam, a ja mam głupie pytanie. Modując w ten sposób samochód, bierzesz pod uwagę wymianę dwumasu i sprzegła? Jeśli będziesz przenosił większą siłę układ przeniesienia napędu w serii możesz te elementy zajechać.
wampir Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2013 A czytałeś ten temat ? Pisałem, że jest nowe sprzęgło bo stare nie dało rady, zresztą poprzedni właściciel zapodał sprzęgło z AVJ. Dwumas wymieniłem profilaktycznie i trochę żałuję bo nic się z nim nie działo.. ---------- Post dopisany at 13:01 ---------- Poprzedni post napisany at 12:57 ---------- To było ... AVJ a to jest z BFB/AMB/BEX Przy okazji dwumas:
Adrianus1980 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Sorki, niedopatrzenie. Ja tez latam na Motulu tylko że 6100. MOTUL RULEZ PS Jaki przebieg ma ten dwu-mas? Mój ma nalatane 220tys i zastaniawam się ile jeszcze wytrzyma
wampir Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2013 (edytowane) Tego niestety nie wiem.---------- Post dopisany 14-05-2013 at 22:37 ---------- Poprzedni post napisany 30-04-2013 at 13:12 ----------Póki co nadal nie mam wykresu, ale jest zapis wszystkich moich logów z każdego etapu. Można sobie zobaczyć jak zmieniała się ilość g/s na przepływce. Nie wiem na ile można wierzyć takiemu przeliczaniu wartości przepływki na konie mechaniczne. Niektórzy dzielą ilość g/s przez 0,8 i niby wychodzi moc, ale GTO stwierdził, że to tylko dla seryjnych aut i u mnie niby moc miała wzrastać mimo, że wartości przepływki pod koniec obrotów nie rosły bardziej.---------- Post dopisany 12-06-2013 at 19:08 ---------- Poprzedni post napisany 14-05-2013 at 22:37 ----------Miał być pomiar ale wyszły problemy.Po zmianie poduszek silnika pojawił się dziwni pisk w zakresie ok 2500-3500 obr/min.Dzisiaj zrobiłem logi i cos jest nie tak, turbo wstaje wolniej i generalnie "uciekło" sporo z przepływki.Logi przedVAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COMlogi po:VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COMMoże zawór DV padł i dlatego jest ten pisk i spadek doładowania?---------- Post dopisany 15-06-2013 at 11:50 ---------- Poprzedni post napisany 12-06-2013 at 19:08 ------------------------------------------Opierając się na tym :: a4mods.com :: - The Premiere Audi A4 Modification Guide and Pictures Library zacząłem sprawdzać szczelność układu.Podczas sprawdzania szczelności przy pomocy specjalnej końcówki od kolegi Bakusia (polecam wszystkim) przy 0,8 bara nie mogłem znaleźć nic szczególnego. Dopiero jak zaczęliśmy dmuchać kompresorem ponad 1 bar to przy ezektorze pojawiły się bąbelki.Myślałem, że to wina opaski bo była tak luźna, że mogłem ją palcami obracać, ale po jej wymianie bąbelki nadal były widoczne. Pry okazji wymieniłem 3 opaski w innych miejscach w tej okolicy.Czy te bąbelki wychodzą z samego ezektora (okolice króćca) i trzeba go wymienić? Za co jest odpowiedzialny i czy ma wpływ na moc (doładowanie)?film z bąbelkowania: ---------- Post dopisany 17-06-2013 at 20:19 ---------- Poprzedni post napisany 15-06-2013 at 11:50 ----------Eżektor wymieniony i zrobione logiVAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM---------- Post dopisany 28-06-2013 at 20:52 ---------- Poprzedni post napisany 17-06-2013 at 20:19 ----------Po ostatnim poprawieniu docisku opasek na silikonach już nie słychać żadnych pisków podczas przyśpieszania, ale turbo nadal późno wstaje i max na przepływce mam 161g/s a było prawie 180g/s.Dzisiaj wymontowalem DV i dmuchnalem ustami dla sprawdzenia. Nie zauwazylem aby cos uciekalo, ale nie wiem czy człowiek ustami może takie ciśnienie wytworzyć.Wcisnalem tłoczek i przytrzymałem palcem cieńszy krócieć. Tłoczek nie opadl. Membrana widać cała. Dmuchalem w cieńszy króciec i nie slyszalem żeby coś syczało, generalnie opór był nie do przejścia.Co ciekawe to jak jechałem do kolegi który ma kanał to dwa razy uslyszalem swiergotanie czyli surge. Dlaczego się pojawil skoro membrana w DV jest cala?Może N249 jest zdupiony albo gdzies podcisnieniaŚciągnąłem wężyk z cieńszego króćca ten co idzie do N249 i przejechałem się. Chcialem sprawdzic czy N249 nie podciąga tloczka tworząc nieszczelność. Nie wiem czy coś zle skrecilem, ale auto jechalo dużo gorzej. Edytowane 5 Listopada 2014 przez wampir
Łukasz13 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Wydaje mi się że niski przepływ to wynik tego że turbinka nie osiąga zadanego ciśnienia i wysterowanie n75 jest na maksa, jesli wszystko szczelne musisz przyjrzeć sie turbinie i jej sterowanie, na początek odepnij i zaślep wężyk idący do gruszki turbiny i sie przejedz możesz zrobic loga turbo powinno przeładować, jesli dalej bedzie słabo to musisz sprawdzić ustawienie wg czy sie zamyka i czy przypadkiem nie jest uchylone.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się