ynos Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 witam, ma problemy z hamulcami - po 2-4 naciśnięciach pulsacyjnych pedał robi się twardy, płytki i hamulce prawie w ogóle nie są skuteczne. Z pompy vacum na obrotach silnika 0.9 mam ciśnienie 0.45 - czy ktoś wie jakie ciśnienie powinna dawać sprawna pompa i czy jest jakiś sposób na jej naprawę? Wycieków brak.
lukjar7 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 sprawne vacu daje 0,9-0,95 podcis
niestandardowy Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 zawsze bedzie robil sie twardy pedal hamulca jak go kilka razy nacisniesz. po nocy masz miekki czy twardy pedal hamulca? jak miekki nie masz sie chyba czym martwic ... na wyzszych obrotach dobrze Tobie pompuje...
ynos Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2013 ... jak miekki nie masz sie chyba czym martwic ... na wyzszych obrotach dobrze Tobie pompuje... po nocy jak włączę zapłon to pedał o czywiście opada = serwo sprawne ale po 2-4 naciśnięciach hamulec robi się twardy i prawie 0 siły hamowania - czyli jest czym się martwić. Vacum na wolnych obrotach daje -.85 do -0.9 więc zakładam, że jest sprawne, tylko nie wiem dlaczego przed N75 mam tylko -0.3. Czyżby n18 n235 puszczały ciśnienie pompowane przez vacum i to już nie docierało na turbo? Dziwne ale jak zostawię na vacum tylko serwo hamulców to daje radę i pedał nie twardnieje. Jak podłączę cały system podciśnieniowych wężyków to zaczyna się problem z twardym hamulcem. ---------- Post dopisany 29-04-2013 at 21:06 ---------- Poprzedni post napisany 24-04-2013 at 14:54 ---------- czy nikt nie naprawiał vacum, ewentualnie, czy istnieje możliwość naprawy zaworu podciśnieniowego pomiędzy zbiornikiem cieczy chłodzącej, a filtrem paliwa?
Dev Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 sprawdz szczelnosc od vacuum do serwa
bobikos Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 sam sobie odpowiedziałeś gdzie masz problem. Potrzebny Ci vacuumetr i sprawdzaj gdzie masz nieszczelność, podejrzani to n75 i n18 oraz ten od klapy gaszącej + wszystkie połączenia do nich i dalej do elementów wykonawczych. Sprawdź też końcówki wężyków na wejściach do egr, turbo i klapy gaszącej, jak trzeba obetnij, one na zgięciach lubią parcieć i puszczać. Sprawdź też krócieć na wyjściu z vacuum pompy, lubi się wyrabiać i puszczać. Nie wiem co ma mieć wspólnego zawór zwrotny paliwa z vacuum... Poza tym jeśli masz B6 to nie jest to AJM, chyba że coś rzeźbiłeś przy nim Powodzenia.
ynos Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Nie wiem co ma mieć wspólnego zawór zwrotny paliwa z vacuum... Poza tym jeśli masz B6 to nie jest to AJM, chyba że coś rzeźbiłeś przy nim Powodzenia. mam B5 AJM, zawór pomiędzy zbiornikiem cieczy chłodzącej, a filtrem paliwa ma tyle wspólnego, że jest podpięty do układu podciśnienia i zastanawiam się jaka jest jego konstrukcja - bo po podłączeni go do obiegu podciśnienie się zmniejsza o wartość 0.2. czy można go naprawić?
bobikos Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 W takim razie popraw tytuł, bo ja odpowiadam Ci jak jest w B6, a tam takiego elementu nie ma. W B5 jest chyba podgrzewacz paliwa na filtrze i sterowany podciśnieniem, zapewne możesz go na próbę odłączyć i zaślepic rurkę, w lato raczej nie jest niezbędny
ynos Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Opublikowano 1 Maja 2013 W takim razie popraw tytuł, bo ja odpowiadam Ci jak jest w B6, a tam takiego elementu nie ma. W B5 jest chyba podgrzewacz paliwa na filtrze i sterowany podciśnieniem, zapewne możesz go na próbę odłączyć i zaślepic rurkę, w lato raczej nie jest niezbędny sorry za pomyłkę-poprawiłem.
ogar Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 Witam.Nie chcę zakładać nowego tematu i zapytam tutaj.Ma problem z pompą vacum.Ropa leje się z sławnego króćca i auto zapala po 2-4sek. kręceniu a wcześniej paliło na dotyk,korekcje na pompkach O.K.Zanim wymienię pompę trzeba zmierzyć ciśnienie.Na wolnych obrotach pompa z auta z opisu ma dawać ciśnienie 0.9-0.95 czy są inne wartości w AWX?Pzdr
piotrsob1 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Pompa tandemowa , jak sama nazwa mówi , składa się z dwóch sekcji. Jedna odpowiada za wytwarzanie podciśnienia na potrzeby wspomagania hamulcy i sterowania osprzętem silnika. Prawidłowa wartość podciśnienia to od -0,8 do -1 bara Druga sekcja odpowiada za podawanie paliwa pod odpowiednim ciśnieniem do magistrali w głowicy, zasilającej w paliwo pompowtryski. Tutaj prawidłowe wartości ciśniena w zależności od obrotów silnika wynoszą ( jeżeli dobrze pamiętam ) od 4 do 12 barów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się