Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak Zaślepić EGR w 1.9 TDi


CZIKITA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie. Też mam zamiar zaślepić egr i przy okazji chciałem wyczyścić kolektor dolotowy i teraz mam pytanie czy żeby w silniku 1Z/AHU wyjąć kolektor to trzeba wywalać turbo?

Kolego, ja dziś u siebie wywalałem stary kolektor i wrzucałem wyczyszczony i pomalowany z sharana, da radę wyjąć go bez wyciągania turbo i kolektora wydechowego:wink: Musisz mieć tylko kilka dobrych kluczy:wink: zaślepiałem u siebie też egr i ja odkręciłem sobie katalizator przy turbo bo miałem trochę wyrobioną nakrętkę od tej rurki od egr'a, radziłbym Ci też sobie odkręcić, jest dużo łatwiej odkręcić pierwsze 3 śruby od strony skrzyni biegów, dwie ostatnie też można łatwo okręcić, trochę ciężko jest z tą ostatnią, ale jest to wykonalne:wink: dobrze by było gdybyś miał taką łamaną przedłużkę na małą grzechotkę. od razu na sam początek wyciągnij filtr powietrza razem z całym "pudłem" i ściągnij przewód od powietrza idący do turbo i do filtra powietrza:wink:

---------- Post dopisany at 23:12 ---------- Poprzedni post napisany at 23:09 ----------

A co do flanszy to ta rura 53 mm której Frimuś użyłeś ładnie pasuje:wink: ten gumowy łącznik ładnie na ścisło wchodzi na flansze i jak się skręci cybantem to mocno trzyma, nie ma prawa nic zwalać:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Też mam zamiar zaślepić egr i przy okazji chciałem wyczyścić kolektor dolotowy i teraz mam pytanie czy żeby w silniku 1Z/AHU wyjąć kolektor to trzeba wywalać turbo?

Kolego, ja dziś u siebie wywalałem stary kolektor i wrzucałem wyczyszczony i pomalowany z sharana, da radę wyjąć go bez wyciągania turbo i kolektora wydechowego:wink: Musisz mieć tylko kilka dobrych kluczy:wink: zaślepiałem u siebie też egr i ja odkręciłem sobie katalizator przy turbo bo miałem trochę wyrobioną nakrętkę od tej rurki od egr'a, radziłbym Ci też sobie odkręcić, jest dużo łatwiej odkręcić pierwsze 3 śruby od strony skrzyni biegów, dwie ostatnie też można łatwo okręcić, trochę ciężko jest z tą ostatnią, ale jest to wykonalne:wink: dobrze by było gdybyś miał taką łamaną przedłużkę na małą grzechotkę. od razu na sam początek wyciągnij filtr powietrza razem z całym "pudłem" i ściągnij przewód od powietrza idący do turbo i do filtra powietrza:wink:

---------- Post dopisany at 23:12 ---------- Poprzedni post napisany at 23:09 ----------

A co do flanszy to ta rura 53 mm której Frimuś użyłeś ładnie pasuje:wink: ten gumowy łącznik ładnie na ścisło wchodzi na flansze i jak się skręci cybantem to mocno trzyma, nie ma prawa nic zwalać:thumbup1:

Dzięki kolego za rady. Jak nie trzeba wywalać turbiny to spoko a katalizator i tak wywalam bo plecionka mi już przepuszcza spaliny i wkładam nowy zamiennik od Gruchota. Mam nadzieję że jak w piątek się za to wezmę to do niedzieli to wszystko złożę do kupy :))) a i mam jeszcze takie pytanie czy jak zaślepię EGR w dwóch miejscach to jest jeszcze sens zaślepiać ten wężyk od podciśnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja go zaślepiłem tylko tam obok czujnika doładowania, w miejscu gdzie jest kawałek gumowego węża i łączy się z tym plastikowym:wink: Ja wczoraj to ogarnąłem ale robiłem sobie kilka przerw, takich jak obiad, wyczyszczenie i pomalowanie blachy która jest między turbo a kolektorem:wink: Ale tak to śmiało to w piątek ogarniesz:wink: Mi się zeszło bo jak coś robię to z niczym się nie spieszę, wszystko na spokojnie i dokładnie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka hamowania taki wynik, ale to nie znaczy ze nie jedzie:wink: tylko na tych gratach co widze w podpisie jak masz 165-170 to wszystko, po prostu paliwka mało:wink: zeby to była 230+10 bądź 216+11 to wynik ok, no ale nie dla 216+10 prawie 180 kunia:wink:

Kowi dzisiaj przy okazji zrobilem fotke pompy, zerknij czy to ori czy ktos wlozyl 11"

http://i57.tinypic.com/10mu1j4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyzej, no chyba ze to chybryda, ale bez rozkrecenia sie nie dowiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowi można wtryski 216 ustawić na ciśnieniu tym większym czyli 220 /300 na seryjnej pompie czy to nie uszkodzi silnika itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wygląda moja flansza , co prawda trzeba ją jeszcze troche wygłaskać ale nadal brak czasu żeby ją założyć do auta

Photo_Chooser_60e81282_6103_464b_a1b0_8153c2630b0.jpg

Photo_Chooser_535e083d_90ed_4ce5_b280_3d5ef266fd9.jpg

Photo_Chooser_afb61629_5ce2_49d5_850f_207e7099e04.jpg

Photo_Chooser_da2a646d_dd69_4325_b98b_2ae8a00594e.jpg

WP_000501.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie , znajomek zrobił , trzeba ją jeszcze trochę wygłaskać i zastanawiam sie czy pójdzie w czarny kolor razem z kolektorem czy pójdzie do ocynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi też sie podoba , jak coś robić to tak jak należy , teraz tylko troche wolnego czasu żeby go założyć . Jak wleci do auta to wstawię jakąś fotke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze u mnie też już leży w domu nowa flansza od prezesa a czasu na montaż brak

---------- Post dopisany at 19:07 ---------- Poprzedni post napisany at 19:06 ----------

:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, maluj na czarno razem z kolektorem, wygląda naprawdę git:naughty: Ja tak u siebie zrobiłem:wink: Kolektor z sharana? Mój jest taki sam:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, maluj na czarno razem z kolektorem, wygląda naprawdę git:naughty: Ja tak u siebie zrobiłem:wink: Kolektor z sharana? Mój jest taki sam:wink:
Nie pamiętam dokładnie ale albo z paska albo z a4 , może i faktycznie pójdzie w kolor czarny , czym najlepiej pomalować żeby ładnie wyglądało i żeby nie złaziła farba ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, postanowiłem założyć w końcu kolektor i oto jak to wygląda teraz w moim wydaniu ;),

uperugaq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...