Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 plus kompresor????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiegoś czasu jestem użytkownikiem audi a4 1.8 125 KM i zastanawiam się, czy można mu założyć kompresor, jakie będą wyniki w teorii itd itp...

Zanim kupiłem to auto zastanawiałem się nad hondą civic Vgen gdyż tam takie modyfikacje są dość proste do ogarnięcia i dają dobry przyrost mocy (1.6 vtec coś około 130KM po założeniu kompresora daje ponad 200KM).

Ostatecznie padło dość przypadkiem na audi ale jestem mega zadowolony z inwestycji. No i zastanawiam się nad tym czy można się w to zabawić i czy jest sens.

Myślałem o kompresorze Eaton m62 z elektrosprzęgłem od merca, chyba większość civic'ów jest tym robiona.

Także proszę o opinię znawców :wink:

(Próbowałem coś znaleźć na ten temat na tym forum, próbowałem coś wygooglować ale nie znalazłem więc pytam tutaj :decayed: )

Opublikowano

To tak jak dokładanie turbiny do 1.8, temat bez sensu po co przerabiać na cos co juz jest do kupienia w serii?:kox: kup 1.8t i masz moc.

Opublikowano

kompresor od turbo jednak trochę się różni...

poza tym wolałbym dołożyć coś do mojego silnika gdyż jest w wyśmienitej kondycji niż kupować inny silnik o zagadkowym przebiegu no i kondycji...

Dlatego chcę się dowiedzieć czy taka modyfikacja dałaby mi około 200KM jak w przypadku civica no i przy okazji czy cena modyfikacji byłaby porównywalna :wink:

Opublikowano

Moc 200 km szczerze wątpie, po za tym koszt przeróbek: kompresor, mocowania, rury, większe wtryski, korekta kompa, i Bóg wie co jeszcze czyni to kompletnie nie opłacalne, chcesz ok 200 Km sprzedaj to kup 1.8t jedż na program i masz co potrzebujesz.

Opublikowano

co do kosztów to kompresor byłby tu najdroższy... Około 1000zł, mocowania we własnym zakresie można wykonać, rury to chyba nie jest jakiś wielki koszt, intercooler, do tego zegary, blow-off i inne pierdółki, hamulce wiadomo większe, wtryski... W każdym bądź razie w przypadku civica koszt nie był jakiś nadzwyczajny... Około 4 tys zł byłoby wystarczające...

Opublikowano

skoro zostalo napisane ze nie warto to chyba cos w tym jest nie sadzisz ? :)

przeciez zawsze mozesz sprzedac audi i kupic civica

Opublikowano

no właśnie nie kolego! Kiedyś mówili że ziemia jest płaska... nie można we wszystko wierzyć :grin:

a z tego co wiem to kiedyś także użytkownicy hondy mówili, że nie warto...

poza tym każdy pisze "kup 1.8T i będzie moc, kup 2.8 będziesz zadowolony" ale wydaje mi się, że z 1.8 też coś można wyrezać skoro w hondach się da...

No ale OK, skoro się nie da wg was to zostaje mi tylko zbierać kasę na civica (bo audi nie sprzedam!) i wtedy coś majstrować...

Opublikowano

silniki audi i silniki hondy to zupelnie inne konstrukcje. w hondzie osiagasz moc bo krecisz wysoko, w audi zeby zakrecic silnik 1.8 naprawde wysoko czeka cie masa naprawde kosztownych modyfikacji.

Opublikowano

i to już jest jakiś argument! bo do tej pory nic sensownego się nie pojawiło... ktoś powiedział że się nie da, że się nie opłaca i teraz niestety każdy się tego trzyma. jeśli tylko uda mi się znaleźć kogoś do przestrojenia silnika, tzn komputera gdzieś w mojej okolicy to spróbuję to zrobić :decayed:

Opublikowano

niekoniecznie da sie wystroic auto na seryjnym sterowniku. jezeli nawet znajdziesz kogos kto sie tego podejmie to absolutne minimum za samo strojenie to 1600PLN. mysle ze zeby auto troche pojezdzilo to te 4tys o ktorych piszesz musisz pomnozyc razy dwa. a to juz chyba wiekszego sensu nie ma biorac pod uwage fakt ze spektakularnych efektow nie osiagniesz.

Opublikowano
Około 4 tys zł byłoby wystarczające...

dobre heble z S4 Przod i tył to 3 tysie:wink:

ps trzeba było kupic honde, i nie odbieraj tego zle ale szlaki przetarte i najlepsza droga to 1.8 T:wink:

Opublikowano

chyba, że się uprzesz to przynajmniej będziesz pierwszy w PL:decayed:

Nie wszystko należy kalkulować czy się opłaca czy nie, kupić taki czy sra.. silnik czy auto. Jak by tak dobrze policzyć to zamiast wyciskać 3xx z 1.8t też lepiej wrzucić 2.7tt. Jak byś się jednak chciał w to bawić to moim zdaniem lepiej wrzucić Vke (stary motor pogonić) i wtedy się bawić z kompresorem, bo doładowane (zwłaszcza kompresorem) 2.4 czy 2.8, ostatecznie to bidne 1.8 to zawsze coś innego, ciekawszego i drugiego takiego raczej nie spotkasz:wink:

Opublikowano

A ja zachęcam kolege do kontynuowania projektu :)

Patrząc się na to widać, że można zrobić ciekawe auta np.

Audi S4 B6 V8 4.2 + turbo http://www.proturbo.com.pl/index-2.html#s42

i chyba budzący większe zdziwienie

MATIZ + Turbo :)http://www.proturbo.com.pl/index-2.html#matiz

Generalnie wujek gogle może podpowiedzieć Ci co nieco o "Audi A4 B5 supercharged" :)

Opublikowano

Ja tez zachecam ale musisz byc realista i byc swiadom ze to napewno nie zamknie sie w 4 tysiach... I teraz jeszcze kwestia jaka bedzie zywotnosc takiego silnika... W kazdym razie powodzenia trzymam kciuki;-)

Opublikowano

licząc najtańszym kosztem

kompresor - 1000pln

wtryski - 500pln

fmic + orurowanie - 1200pln

porządny dolot - 500pln

mocniejsza pompa paliwa - 600pln

program - 1500pln

to już nam daje +- 5300pln

nie licząc robocizny

przydało by się też zrobić konkretny wydech, koszt też około 1500pln

ADR-y ogólnie są całkiem fajnymi silniczkami, głowica na szerokim kanale jak w AEB i ostrzejsze wałki,

spokojnie wytrzymają 300HP+ jeżeli jest w ok stanie

Opublikowano

turbo mimo wszystko bedzie bardziej wydajne bo nie powoduje takich strat mocy, wiec na kompresorze na bank spalanie bylo by wieksze

Opublikowano

Widzę, że to naprawdę ciężki temat a raczej silnik jest faktycznie ciężki w przeróbkach. Wybaczcie, że mimo to postanowiłem założyć temat ale nie widziałem na tym forum chyba żadnej racjonalnej odpowiedzi dlaczego się nie da... Zazwyczaj było tylko coś w stylu "nie da się, nie warto drążyć tematu". Dzięki za przybliżenie mi szczegółów.

licząc najtańszym kosztem

kompresor - 1000pln

wtryski - 500pln

fmic + orurowanie - 1200pln

porządny dolot - 500pln

mocniejsza pompa paliwa - 600pln

program - 1500pln

to już nam daje +- 5300pln

nie licząc robocizny

przydało by się też zrobić konkretny wydech, koszt też około 1500pln

ADR-y ogólnie są całkiem fajnymi silniczkami, głowica na szerokim kanale jak w AEB i ostrzejsze wałki,

spokojnie wytrzymają 300HP+ jeżeli jest w ok stanie

Nie wiem czy teraz się nie ośmieszę ale na naklejce jest kod silnika ARG... :wstydliwy:

Silnik jest w bardzo dobrym stanie, kompresje trzyma, oleju nie ubywa...

A jeszcze tak zapytam skoro już pojawiła się propozycja wrzucenia innego silnika: dużo jest roboty z przełożeniem silnika 2.7tt??? Chodzi mi o to czy w ogóle się tam zmieści, czy trzeba rezać jakieś uchwyty itd itp... Na Allegro takie silniki można dostać od 4000 zł kompletne, chociaż myślę, że można by się jeszcze dogadać i wymienić silnik mój za ich + moja dopłata.

Opublikowano

zmiesci sie, uderz do kolegi Nosb. nikt nie chcial cie zniechecac a to ze pisalismy ze nie oplaca sie nie wzielo sie z powietrza :) odnosnie Twojego silnika - ja tez dalbym sobie reke uciac ze mam zdrowy silnik przed rezaniem. i wiesz co ? teraz bym reki nie mial ;)

Opublikowano

będzie pasował P&P, przecież S4 2.7BiT ma tą samą budę

4K to raczej sam silnik bez osprzętu

z osprzętem i skrzynią to jakieś 8-10K pln

ale i tak mija się z celem pakować ten silnik do ośki

Opublikowano

Pytanie podstawowe dlaczego nie szukałeś wcześniej auta z 1.8t lub 2,7bit? Dla mnie to wyważanie otwartych drzwi, to nie honda że trzeba dokładać kompresory bo w serii tego nie było, to tak samo temat bez sensu jak dokładanie turbiny do zwykłej 1.8 temat wielokrotnie poruszany i nikt nie robił chyba takiej przeróbki bo po co.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...