dwdziadzior Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 Nie dawno za kupilem A4. Auto smiga ok, mam tylko pewne zastrzezenia do pracy skrzyni. Odpalam wrzucam na D i auto rusza bez problemu zmienia biegi plynnie, rowniex redukuje. Problem zaczyna sie gdy z predkosci zatrzymam sie do zera i nie wrzuca 1 biegu po odjeciu hamulca, dopiero kiedy delikatnie dodam gazu ( 1300\1500) obrotow lub przeloze na N i znowu na D wrzuca bez problemu. Wsteczny rowniez pracuje ok. W czym moze tkwić problem ? Przymierzam sie do wymiany filtra i oleju moze to pomoze ? ---------- Post dopisany 24-05-2013 at 10:23 ---------- Poprzedni post napisany 22-05-2013 at 22:21 ---------- panowie ktos pomoze ??
Tobike Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 Wymień filtr i olej jak tego nie robiłeś, to nie zaszkodzi a może pomóc. Co do problemu to nie spotkałem się z takim.
dwdziadzior Opublikowano 24 Maja 2013 Autor Opublikowano 24 Maja 2013 Tak na dniach wymienie olej i filter. Moze ktos w miedzy czasie cos napisze :-).
tomesko Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Olej wymień ale na dobry nie oszczędzaj na nim. Filtry i uszczelka pod miskę obojętne, jeśli na magnesach miski będzie maź z opiłkami to nie dobrze . Problem może tkwi w elektrozaworach lub w elektronicznym wybieraku biegów . Po wymianie warto sprawdzić styki w kostkach czy nie zaśniedziały. A potem diagnoza komputerowa może coś pokarze. Napisz czy objaw występuje nie zależnie od temperatury. To co opisałem tyczy się skrzyni tiptronic 5HP19.
dwdziadzior Opublikowano 26 Maja 2013 Autor Opublikowano 26 Maja 2013 Mam kilka nowych info. Pierwsza taka kazałem się kuzynce zapytać w ASO jaki koszt ori oleju, sprawdziła mi po vinie ile litrów itd. W serwisie powiedzieli jej, że nie wymienia się filtra ..eee ? ( piszę co powiedzieli ) sam jestem po szkole samochodowej i ogarniam procedury eksploatacyjne i stąd moje zdziwienie. Wczoraj zrobiłem troche km i zaobserwowałem, ze zaraz po starcie auto jest mega toporne, ciężko się napędza, z upływem czasu/zagrzania się oleju wszystko ustaje i pracuje tak jak powinno. Początkowo muł, pod szarpuje, właśnie po z hamowaniu nie wrzuca 1 biegu, musze wrzucić na N pozniej na D. Po dłuższej jezdzie jak już wzsystko sie zagrzeje samochód pracuje idealnie. Biega wrzuca gładko, redukuje tak jak powinien no i zatrzymanie się pod swiatłami np nie wymaga zrzucenia na N, tylko czuć, że mam bieg . Napiszcie co z tym filtrem ? Poniżej info od Kuzynki jakie dostałem
tomesko Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Napisz jaką masz dokładnie tą skrzynię bo trudno mi coś dalej ci pomóc bez tego.
majkel_majki Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Na moje niedomaga sprzęgło hydrokinetyczne, ale trzeba sprawdzić sterownik skrzyni czy nie wyrzucił jakiegoś błędu, upewnij się też, że nie jeździsz w trybie awaryjnym.
dwdziadzior Opublikowano 29 Maja 2013 Autor Opublikowano 29 Maja 2013 Sprawdzałem Vagiem, brak błędów. Tryb awaryjny to wtedy kiedy podświetla PRND123 na liczniku ?. Podświetla mi tylko wybrany bieg.
majkel_majki Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Tak, w awaryjnym podświetlone są wszystkie pozycje.
dwdziadzior Opublikowano 29 Maja 2013 Autor Opublikowano 29 Maja 2013 W takim razie skrzynia nie pracuje w awaryjnym, bo tak ja wspominałem podświetla mi tylko wybraną pozycję. Gdzie można sprawdzić oznaczenie skrzyni ?
tomesko Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 W takim razie skrzynia nie pracuje w awaryjnym, bo tak ja wspominałem podświetla mi tylko wybraną pozycję. Gdzie można sprawdzić oznaczenie skrzyni ? Wchodzisz pod auto (skrzynie) i masz tabliczkę taka srebrno-zielona z napisem ZF zboku lub z dołu z rodzajem skrzyni ( 5HP 18 jeśli to 4 biegówka) który mnie interesuje z kodem i nr.
dwdziadzior Opublikowano 29 Maja 2013 Autor Opublikowano 29 Maja 2013 Ok po weekendzie napiszę jaka skrzynia, będę na wsi to sobie wjadę i sprawdzę na kanale. Powiedzcie mi jeszcze co z tym filtrem ? W ASO twierdzą, ze sie nie wymienia, czemu ? Up; Mam kolejne może istotne do sprawy zachowanie. Z hamowałem do zera Audi pod światłami, Wrzucony cały czas D, pusciłem hamulec auto stoi brak reakcji i mogę zmieniać sobie dowolnie przełożenia, Wciskam hamulec puszczam i blokuje mi sie lewarek. Dodam, że przy prawidłowym działaniu słychac po puszczeniu hamulca " Puk " i blokuje sie lewarek. W tej sytuacji jaka ma miejsce po z hamowaniu do zera i puszczeniu Hamulca tego " puk " nie słychać i nie blokuje się lewarek. Lampka kontrolna chyba się spaliła, w wolnej chwili muszę zajrzeć i wymienić. Być może to ma wpływ na to ? Czekam na jakieś info od was.
Banan Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 W takim razie skrzynia nie pracuje w awaryjnym, bo tak ja wspominałem podświetla mi tylko wybraną pozycję. Gdzie można sprawdzić oznaczenie skrzyni ? Wchodzisz pod auto (skrzynie) i masz tabliczkę taka srebrno-zielona z napisem ZF zboku lub z dołu z rodzajem skrzyni ( 5HP 18 jeśli to 4 biegówka) który mnie interesuje z kodem i nr. I tu jesteś w błędzie bo czterobiegowe skrzynie w Audi to konstrukcja VW skrzynia AG4 ( w serwisówkach Audi nazywana 01N ) - na 99,999% założyciel tematu ma ta skrzynię Skrzynie ZF 5HP18 występowały w BMW , jak sama nazwa wskazuje ( 5HP ) są one 5 biegowe , czterobiegowe ZF 4HP18 były w A6 C4
tomesko Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 W takim razie skrzynia nie pracuje w awaryjnym, bo tak ja wspominałem podświetla mi tylko wybraną pozycję. Gdzie można sprawdzić oznaczenie skrzyni ? Wchodzisz pod auto (skrzynie) i masz tabliczkę taka srebrno-zielona z napisem ZF zboku lub z dołu z rodzajem skrzyni ( 5HP 18 jeśli to 4 biegówka) który mnie interesuje z kodem i nr. I tu jesteś w błędzie bo czterobiegowe skrzynie w Audi to konstrukcja VW skrzynia AG4 ( w serwisówkach Audi nazywana 01N ) - na 99,999% założyciel tematu ma ta skrzynię Skrzynie ZF 5HP18 występowały w BMW , jak sama nazwa wskazuje ( 5HP ) są one 5 biegowe , czterobiegowe ZF 4HP18 były w A6 C4 Ok pewnie masz rację. Ja w swoim życiu miałem przyjemność użytkować 5HP 19 i na jej temat mogę coś powiedzieć. Wracając do problemu kolegi dwdziadzior to wydaje mi się prawdopodobne niedomaganie samego wybieraka przez co elektromagnes nie blokuje lewarka i być może też nie informuje komputera o pozycji wybieraka czego skutkiem jest brak reakcji po puszczeniu hamulca. Nie wiem jak to jest u ciebie zbudowane ale podejrzewam problem mechaniczny. Co do mulenia na zimnej skrzyni to powodem może być niskie ciśnienie oleju zimnego które wzrasta wraz z temperaturą. Powód niski stan oleju lub zużyty olej oraz zużycie mechanizmów w skrzyni. Jeśli chodzi o wymianę oleju to ja bym sprawdził najpierw poziom oleju bo po wymianie może się pogorszyć jeśli olej nie był długo wymieniany lub nigdy. Ogólnie przydała by się porządna diagnostyka komputerowa bo tak to wróżenie z fusów. A filtr jeśli zdecydujesz się na wymianę to moim zdaniem dobrze było by wymienić. Ogólnie po zdjęciu miski na magnesach widać czy skrzynia się kończy. Poprawcie mnie jeśli się mylę nie chciał bym wprowadzić kokoś w błąd. Pozdrawiam
sokram Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 Czesc, Ja mam automat 4 biegowy AG4. Moja rada to wymien olej i filtr na poczatku. Jesli to nic nie da to do sprawdzenia jest sprzeglo w automacie tzw konwerter. Najlepiej jedz do warsztatu ktory naprawia skrzynie, pojedziesz z mechanikiem od nich na jazde probna i on ci powie co jest grane. Ja wymienialem olej i filtr juz 2 razy, praca automatu sie nie pogorszyla ani nie poprawila. Moj automat spod swiatel katurla sie do przodu, wciskam gaz i jedzie do dalej. Dobrze by bylo wykonac test. Podjechac pod jakas górke (srednia, jakis podjazd pod skrzyzowanie, niezbyt uczeszczane). Zatrzymac auto hamulcem do zera i zobaczyc co robi automat. Po zwolnieniu hamulca auto powinno powolutku wjezdzac pod gorke lub stac w miejscu. Jesli sie bedzie staczac w tył to bedzie oznaczac ze skrzynia juz niedomaga. Sokram
dwdziadzior Opublikowano 17 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2013 Trochę w temacie pajęczynki zarosły. Minął miesiąc od kiedy kupilem Audike i chyba wybadałem co jest nie teges ze skrzynia. W między czasie kupiłem ori olej w ASO i jestem już umówiony na wymianę. Teraz mogę dokładnie opisać co jest nie tak. Przy gwałtownym z hamowaniu auta skrzynia nie nadąża zbić biegi w dół. minie kilka sekund stojąc w miejscu gdy wskoczy ponownie bieg pierwszy. Tak dzieje się tylko przy zimnym silniku/skrzyni. po przejechaniu jakiegoś dystansu skrzynia całkiem ok pracuje, płynnie zbija biegi w dół przy hamowaniu, chodź dużo wolniej niż u mojego Ojca w paskub5 w tipie. tam jest to błyskawiczne. @Sokram - Stojąc pod górkę przy wrzuconym D samochód ciągnie do przodu, tutaj tkwi problem w tym, ze po nagłym z hamowaniu bardzo wolno zbija biegi z 4 do 1 ( Na zimnym motorze ). Ale odczuwam zaś szarpnięcia przy zmianie z 2/3 i z 3/4 nie cały czas lecz sporadycznie. Wymienię ten olełum i dam znać co i jak. Może mi coś w ASO powiedzą od razu.
Brancik Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 I jak po wizycie w ASO i wymianie oleju? Wysłane z mojego LG-P990 za pomocą Tapatalk 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się