Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.5 dlaczego krąży wokół tego silnika zła opinia?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciekawy jestem tego patentu,jaka różnica na krzywkach w RS4 do fabrycznych??

Opublikowano

Jest teraz w Szwecji, ale postaram się żeby wysłał skan dokumentów mailem
może wtedy uda się uzyskać więcej informacji


tutaj znalazłem ciekawy temat o wałkach rozrządu

http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=902&postdays=0&postorder=asc&start=15

cytat z tego forum
" Dalej drąze temat wałkow i tak wedlug etki wszystkie walki wydechowe/wylotowe w silnikach v6 30v sa takie same. Róznice sa od strony ssacej/wlotowej dla 2.4, 2.8, s4, rs4 i allroad 2.7. W 2.4 i rs4 walki sa identyczne. Walki ssace s4 AGB/AZB sa rozne od allroad/a6 ARE/BES "

ciekawe jakie są numery w etce tych z 2.5 tdi v6 i rs4 lub 2.4 b


Dowiedziałem się, że wałki z rs4 do 2,5 tdi v6 180ps pasują bez przeróbek. Ściągnął już tak zrobioną z Niemiec nawet o tym nie wiedział.
W Polsce przy wymianie rozrządu mechanik mu pokazywał te wałki. (nie były wytarte).


jednak gdyby ktoś chciał takie kupować niech się dobrze upewni i sprawdzi te informacje,
żeby mieć 100% pewność

pozdr. :hi:

Opublikowano

Hmm a jak maja pasowac skoro w benzynach są one napedzane łańcuchem a w tdi na zebattce?

Opublikowano

Wałki są połączone z kołem pasowym w 2.5 TDI a w 2.7 jest (myślę) zębatka na łańcuch a nie na pasek jak w 2.5 TDI :wink:

Opublikowano

A co dają wałki z rs skoro problem tego silnika to nie wałki tylko olej /jego świeżość /ciśnienie.

No przecież czy zwykle ,czy te rs'owe padną tak samo bo je hydro dojedzie :grin:

wysłane z htc

Opublikowano

:grin: Artur zanim je ciśnienie dojedzie,może 0.5sek. do setki ogarniesz :kox: .Znając Ciebie nie schodzisz niżej niż 2k na obrotomierzu więc jakie ciśnienie oleju?? :P Bójcie się jego 2.5 TDI na drodze,nie często widziane ale przez mało kogo omiatane :grin::naughty:

Opublikowano

Nie zrozumieliśmy się w benzynie jeden z wałków jest napędzany paskiem rozrządu a w głowicy jest łańcuch z napinaczem który przekazuje na drugi wałek. W 2.5 tdi jeden wałek z drugim są zazębione bezpośrednio.

Opublikowano

czyli zupełnie co innego ??dobrze zrozumiałem ??


czyli nie do wykorzystania w padle 2.5 :grin: ??

Opublikowano

Tak zupełnie co innego

Opublikowano

panowie, nnie ma szans zeby pasowały od rsa, tam jest 5 zaworów na cylinder, no i ten sposób napędu, chyba że w rsie są zębatki niema łańcucha, ale jak wtedy by zrobili zmienne fazy rozrzadu????

Opublikowano

Nie widziałem tego na własne oczy, także bierzcie na to poprawkę.
możliwe, że był u takiego fachowca tym swoim 2.5 tdi

Opublikowano (edytowane)

:grin: Artur zanim je ciśnienie dojedzie,może 0.5sek. do setki ogarniesz :kox: .Znając Ciebie nie schodzisz niżej niż 2k na obrotomierzu więc jakie ciśnienie oleju?? :P Bójcie się jego 2.5 TDI na drodze,nie często widziane ale przez mało kogo omiatane :grin::naughty:

Hmmm... możesz wyjaśnić?

Przy jeździe na 5 biegu, 70km/h jest jakieś 1200RPM. Czy to szkodliwe dla silnika?

Przy emerycko-oszczędnej jeździe auto na krótko wchodzi na wyższe obroty niż 2k...

Edytowane przez Damian_1821
Opublikowano

po to ktoś wymyślił zakres obrotów dla diesla do 4,5k by z niego korzystać :wink:

Opublikowano

panowie

ciśnienie oleju na niskich obrotach moze być za małe ale tylko wtedy gdy cos jest uszkodzone, inaczej żadne niskie obroty nie sa szkodliwe,.

to co jak by na jałowym chodził przez 24 godziny to by się cos wytarło??? u mnie na jałowym olej na wałkach przez otwór od wlewu widać że ejst go mnóstwo,.

po to sa zaworki zwrotne żeby nadmiar ciśnienia na wyzszych obrotach upuszczać, na wolnych są zamknięte,.

jak walniete zaworki i/ lub słabe panewki wtedy cisnienie bedzie za słabe, a jak pompa słaba to do wymiany,.

w 2.5 jak jest za mało oleju w głowicach robi sie głośne,.

pozdr

Opublikowano (edytowane)

Moje "szóstka" wróciła wczoraj z wakacji. Chciałem ją wyszorować, ale zagadała tylko i już nie odpala :angry:

Edytowane przez Damian_1821
Opublikowano (edytowane)

Ja swoją miałem 5 lat AFB. Zmieniłem pare razy olej, no i w sumie mnie nie zawiodła :P

Zmieniłem tylko odme, zregenerowałem pompe wtryskową i wymieniłem przepływomierz i jakieś tam wężyki ale to taniocha.. Wałki były ciągle żyleta :P

A olej Magnatec 10w40 i ja tam złego słowa na niego nie powiem :)

I emerycko nie było nią jeżdzone zakres dla diesla w pełni wykorzystywalny każdego dnia :)

Edytowane przez kubson
Opublikowano

Lepszy 5W40 na 10W40 turbo dostaje po duu......ce

Opublikowano

Mam prośbę. wiesz może gdzie umiejscowiony jest numer na pompę wtryskowej w audi a4 2.5 tdi musze mieć ten numer by zamówić nowy sterownik pompy

Opublikowano

Jest takie gładkie pole na pompie z boku i tam wybity jest numer pompy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...