lezy1 Opublikowano 23 Maja 2013 Opublikowano 23 Maja 2013 Proszę o ocenę logów po regeneracji turbiny.Wymieniłem olej na Motul i wszystkie filtry również. Wyczyściłem EGR i wszyskie doloty, sprawdziłem N75 i przewody podciśnienia.Poniżej link do wątka ze zdjęciami turbiny po regeneracji : http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/zdjecia-turbiny-regeneracji-274734/ Logi statyczne : Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Logi Basic setting : Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Logi dynamiczne : Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Daniels18 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 A nie przeładowuje turbina od 2079 do 2373 bo jest troche za dużo.
Tomson23 Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Daniels18 a jaka powinna być wartość, w jakich granicach?
Daniels18 Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 No wg mnie jest trochę za dużo od 2079 do 2373 obrotów, niech wypowie się ktoś mądrzejszy
spanky Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Przekadowanie zostaw w spokoju bo to zadne przeladowanie .... Bardziej mozna sie przyczepic do troszke poznego budzenia sie sprezarki
lezy1 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 Co może być przyczyną późnego wstawania turbiny.
Sztomel Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Regulacja ciśnienia doładowania nie jest wzorcowa - w logu 010 dynamicznym widać spadki ciśnienia doładowania o ponad 100 mbar po krótkim przeładowaniu. Piszesz, że sprawdziłeś N75 ale w jaki sposób ? Jeśli faktycznie Twój N75 np. w innym aucie pracował prawidłowo i na N18 logi wyglądały identycznie to nie podoba mi się to ciśnienie doładowania na tej regenerowanej turbinie.
lezy1 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 Wyciągnęłem go podłączyłem pod napięcie i sprawdzałem czy prawidłowo pracuje tzn. puszcza ciśnienie i je blokuje (dodatkowo czyściłem go w myjce ultradzwiekowej) . Przekładałem N75 z innego samochodu i jak go przełożyłem to odrazu łapałem muła, tak samo było jak włożyłem spowrotem swój. Pożyczony N75 działał prawidłowo w innym samochodzie. Po regeneracji turbiny nie mam już problemu z zamuleniem.Czy przyczyną doładowania ciśnienia może byćźle wyrególowana sztanga ? (nie ruszałem jej i przy regeneracji również nie przestawiano jej)
Sztomel Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Czy przyczyną doładowania ciśnienia może być źle wyrególowana sztanga ? (nie ruszałem jej i przy regeneracji również nie przestawiano jej) Nie. Poza tym zbyt wydłużona lub skrócona sztanga nie powoduje spadków ciśnienia doładowania poniżej normy po przeładowaniu.
lezy1 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 To co w zwiąku z tym koledzy proponujecie?Po regeneracj napewno jest lepiej - przynajmniej nie ma muła.
kingsoft-grucha Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Przekadowanie zostaw w spokoju bo to zadne przeladowanie ....Bardziej mozna sie przyczepic do troszke poznego budzenia sie sprezarki Takie przeładowanie to nie problem, trochę nie masz racji. Turbo późno się budzi i dlatego turbo przeładowywuje. Takie pozostawienie tego bez poprawki skutkować może później jeszcze większym przeładowaniem. Źle ustawiona jest gruszka na turbinie lub pierścień do sterownia żaluzjami wew. turbo jest zamontowany w odwrotną stronę. Gdyby turbo wstawało prawidłowo i w średnim zakresie obrotów by tak było to wtedy jest to nie duży problem. Ale w momencie późnej reakcji turbo tak być nie może. Skróć sztangę turbo o 1-2mm
spanky Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Przekadowanie zostaw w spokoju bo to zadne przeladowanie ....Bardziej mozna sie przyczepic do troszke poznego budzenia sie sprezarki Takie przeładowanie to nie problem, trochę nie masz racji. Turbo późno się budzi i dlatego turbo przeładowywuje. Takie pozostawienie tego bez poprawki skutkować może później jeszcze większym przeładowaniem. Źle ustawiona jest gruszka na turbinie lub pierścień do sterownia żaluzjami wew. turbo jest zamontowany w odwrotną stronę. Gdyby turbo wstawało prawidłowo i w średnim zakresie obrotów by tak było to wtedy jest to nie duży problem. Ale w momencie późnej reakcji turbo tak być nie może. Skróć sztangę turbo o 1-2mm stad napisalem ze to nie probblem , bo najpierw trzeba zwrocic uwage na pozne budzenie ... rozwiaze sie problem z budzeniem [zabawa sztanga powinna pomoc - jak slusznie zauwazyles] - potem sie zobaczy jak bedzie dmuchac i trzymac doladowanie w ryzach
lezy1 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 Wydaje mi się że turbina jest dobrze złożona, a zamontowana napewno prawidłowo. a sztangę w jaki sposób skrucić (mam zaspawane śrubkę do gwintu - oryginalnie)?I czy napewno ruszaćsztangę - kolega Sztomel pisał - "Poza tym zbyt wydłużona lub skrócona sztanga nie powoduje spadków ciśnienia doładowania poniżej normy po przeładowaniu."
przemik Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Od siebie dodam ze szukacie dziurki w doopce..... Pozdrawiam
kingsoft-grucha Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Wydaje mi się że turbina jest dobrze złożona, a zamontowana napewno prawidłowo. a sztangę w jaki sposób skrucić (mam zaspawane śrubkę do gwintu - oryginalnie)?I czy napewno ruszaćsztangę - kolega Sztomel pisał - "Poza tym zbyt wydłużona lub skrócona sztanga nie powoduje spadków ciśnienia doładowania poniżej normy po przeładowaniu." To weź wydłuż sobie tą sztangę jeszcze o 1cm i sam sobie odpowiesz.Ma to znaczenie, i zęby sobie zjadłem z Łukaszem z KINGSOFT kiedy przerabialiśmy temat GTB2260VK na wtryskach race. Turbosprężarki robimy praktycznie od momentu kiedy firma istnieje, więc wiemy co ma znaczenie. Aczkolwiek zwracając honor każdemu wypowiadającemu się w temacie, na forum można sobie tylko domniemać o problemach. Problem rozwiązuje się u sprawdzonych mechaników Pozdro
lezy1 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 To w takim razie moze kolega mi podpowie jak skrócić tę sztange. ---------- Post dopisany at 12:12 ---------- Poprzedni post napisany at 11:46 ---------- A co do późnego wstawania turbiny to było też tak przed regeneracją turbo.Ale wtedy tez łapała muła.Tak więc może spróbuje skrócić tę sztange o 1-2mm, tylko mam pytanie jak to dokładnie zrobić (osobiście tego nie będe robił - ale chcem wiedzieć czy mechanik dobrze to zrobi). I czy nie będzi problemem to że śrubka (wydaje mi się że ta od regulacji) jest przyspawana i jak zrobić żeby było ok. Dzięki i pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Jak jest zaspawana to nic nie poregulujesz. Od siebie dodam, że nie grzebałbym w regulacji długości sztangi bo nie w tym problem. Gdyby winę ponosiła tylko zła regulacja długości sztangi to nie byłoby takich rozbieżności w logach dynamicznych pomiędzy grupą 011 a 010 a wręcz byłyby za każdym razem identyczne.
lezy1 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 Więc co proponujesz ? ---------- Post dopisany at 13:11 ---------- Poprzedni post napisany at 13:07 ---------- Może jescze raz zrobic logi ?? Były robione odrazu po zamontowaniu turbiny i wymianie oleji i filtrów. (wczesniej auto było uruchomione do nagrzania, wolna jazda około 10km , póżniej rura 10km i robione logi statyczne, bs, a nastepnie dynamiczne)
Rekomendowane odpowiedzi