Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rdza na przednich błotnikach w A4 B6. Wybrać zamiennik czy oryginał?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, przemek2410 napisał:

Witam, jak rozpoznac czy błotnik jest oryginalny?, zauważyłem że na moim uszkodzonym oryginale, jest numer dwucyfrowy na dole przy mocowaniu, ten który kupiłem tez ma numer w tym samym miejscu. Lakiernik twierdzi ze to podróbka,  na zamiennikach sprzedawanych w internecie nie ma tego numeru, i ogólnie wygląd jest inny, zaczepu itp.. i sam juz nie wiem jak to jest...

na tych zamiennikach co widziałem był napis made in taiwan

Opublikowano

Zamówiłem zamiennik od tanie-czesci. Doszedł, na pierwszy rzut oka w miare ok ale nie przyglądałem się dokładnie. Dobrze zapakowany, na powłoke zewnętrzną polakierowaną naniesiona jakaś maź zabezpieczająca chyba. Dla chętnych zmierzę grubość powłoki lakierniczej

Pytanie, wymienie błotnik tylko na podniesionym aucie i zdjętym kole czy musze rwać zderzak? Jak najszybciej to zrobić? jak wymienie zdam relacje na temat spasowania. 

Opublikowano

Musisz zdjąć koło, zderzak i odkręcić listwę progową. Ja chyba na lekko podniesionym aucie to robiłem, już nie pamiętam.

Opublikowano (edytowane)

Duża jest trudność w spasowaniu elementów?

Nigdy tego nie robiłem, a chciałbym żeby auto po wymianie wyglądało jak oryginał. 

Druga kwestia: czy zamienniki są wysokiej jakości? Wymiary i wykończenie są identyczne jak w oryginalne? Widać różnicę? Czy na kilka lat będzie spokój z korozją?

 

Mam lakier LX7Z

Edytowane przez zapsu
X
Opublikowano
25 minut temu, nitroo napisał:

Musisz zdjąć koło, zderzak i odkręcić listwę progową. Ja chyba na lekko podniesionym aucie to robiłem, już nie pamiętam.

A nie wymienię błotnika bez ściągania zderzaka? Odkręcając samą osłone nadkola? Robił ktoś w ten sposób? 

23 minuty temu, zapsu napisał:

Duża jest trudność w spasowaniu elementów?

Nigdy tego nie robiłem, a chciałbym żeby auto po wymianie wyglądało jak oryginał. 

Druga kwestia: czy zamienniki są wysokiej jakości? Wymiary i wykończenie są identyczne jak w oryginalne? Widać różnicę? Czy na kilka lat będzie spokój z korozją?

 

Mam lakier LX7Z

Trudności dużej nie ma w spasowaniu, wiem z doświadczenia z wymieniania w innych samochodach. Wszystko zależy od jakości zamiennika. 

Szukałem oryginału do audi ponad rok w ładnym stanie i nie znalazłem więc kupiłem zamiennik. Spokój z korozją, może rok, może 5 lat, zależy od jakości zamiennika i malowania. 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, martin6230i napisał:

Zamówiłem zamiennik od tanie-czesci. Doszedł, na pierwszy rzut oka w miare ok ale nie przyglądałem się dokładnie. Dobrze zapakowany, na powłoke zewnętrzną polakierowaną naniesiona jakaś maź zabezpieczająca chyba. Dla chętnych zmierzę grubość powłoki lakierniczej

Pytanie, wymienie błotnik tylko na podniesionym aucie i zdjętym kole czy musze rwać zderzak? Jak najszybciej to zrobić? jak wymienie zdam relacje na temat spasowania. 

Ja jestem świeżo po wymianie, więc moge opisać mniej więcej kroki:

- podnosisz auto (ja użyłem żaby)

- zdejmujesz koło, odręcasz nadkole

- zdejmujesz podłogę pod silnikiem (być może niekonieczne, ale przydatne), wyjmujesz kratę (zaślepkę) zderzaka przy halogenie, wykręcasz lampę

- odręcasz 2 śruby mocujące zderzak do pasa przedniego (do jednej dobierzesz się przed ten otwór po kratce, druga jest powyżej) - jest to pomocne żeby odchylić zderzak w celu odręcenia przedniej śruby mocującej błotnik - ten krok pozwala na uniknięcie zdejmowania całego zderzaka

-  odręcasz śrubę mocującą ślizg zderzaka do karoserii oraz 3 nakrętki mocujące błotnik do zderzaka, wyczepiasz wąż z ślizgu - dość mocno siedzi i mocno ogranicza ruchy przy odręconych śrubach

- po wyczepieniu dolnej części zderzaka z błotnika i odchyleniu zderzaka odręcasz najgorszą wg mnie śrubę mocującą przednią część zderzaka (przykręconą do takiego plastikowego uchwytu pod lampą)  - po tych krokach masz przednią część odręconą

- demontujesz listwę progową - trzeba okręcić kilka śrub pod progiem, odchylić liswę z górnej części progu (na zatrzaski, uwaga, bo pękają) oraz odręcasz ukryte pod nią śruby tak, aby pozwoliło to na odchylenie całej plastikowej obudowy progu na tyle, by odręcić tylną śruby u doły zderzaka przy drzwiach.

- demontujesz taką plastikową osłonę od wewnątrz zderzaka (od strony drzwi), pod którą są 2 śruby mocujące zderzak

- odręcasz podzostałe śruby mocujące zderzak - jedną przy otwartych drzwiach - w pobliżu podszybia), pozostałe u góry błotnika pod maską.

Jeżeli nic nie pominąłem to wszystkie kroki.

Montaż w odwrotnej kolejności. Żeby spasować element trzeba lekko dociągnąć śruby i poprawiać do momentu osiągnięcia odpowienich szpar - ja do tego celu przygotowałem sobie proste narzędzie do sprawdzania szpar - na mały klucz imbusowy owinąłem taśmę i sprawdzałem czy spzpary są podobnej szerokości.

Edytowane przez speed1986
Opublikowano

Dzięki za super opis!

Proszę jeszcze o informację na temat jakości elementu z taniej części.

Opublikowano

Znajomy ma 3 rok i nic się nie dzieje , ale brał od gościa "zdrzakiwkolorze",nawet w jednym miejscu zarysował do gołej blachy i rudej nie widać

Opublikowano
3 minuty temu, greg2505 napisał:

Znajomy ma 3 rok i nic się nie dzieje , ale brał od gościa "zdrzakiwkolorze",nawet w jednym miejscu zarysował do gołej blachy i rudej nie widać

A jak spasowanie? Jest szansa na zdjęcia?

Opublikowano

Spasowanie ok , fotki poszukam , bo znajomy będzie dopiero w czerwcu autem

Opublikowano

Podsylam Wam blotniki AP kupione w intercarsie.

Ze swojej strony polecam.

20190413_113006.jpg

20190312_180708.jpg

20190312_180634.jpg

Opublikowano
2 godziny temu, Voucher napisał:

Podsylam Wam blotniki AP kupione w intercarsie.

Ze swojej strony polecam.

20190413_113006.jpg

20190312_180708.jpg

20190312_180634.jpg

Możesz napisać ile kosztowały i jak sztywność tych błotników względem ori

Opublikowano (edytowane)

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3321321719160-6504_04_0019312Q-O16049-blotnik-przod.html

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3321321719140-6504_04_0019311Q-O16049-blotnik-przod.html

Jakość porównywalna z oryginałem. Ładnie spasowane, grubość blachy również ok. Przetłocznie przebiega równo po całym aucie, nie wyginają się przy oparciu ani nic z tych rzeczy :). 

Wcześniej szukalem ori, ale każdy z nich miał ogniska rdzy. Skusilem sie na zamienniki i nie żałuje. Zobaczymy jak długo wytrzymają, ale forumowicze jeżdżą 2 lata i nic się z nimi nie dzieje.

Edytowane przez Voucher
Opublikowano (edytowane)

Ok dzięki , czeka mnie też wymiana , nie orientuje się ktoś czy poszycia drzwi są dostępne w zamienniku

Edytowane przez greg2505
Opublikowano
8 godzin temu, Voucher napisał:

Podsylam Wam blotniki AP kupione w intercarsie.

Ze swojej strony polecam.

20190413_113006.jpg

20190312_180708.jpg

20190312_180634.jpg

Gdzie lakierowane? Wydaje się lekko jaśniejszy od pozostałych elementów.

Opublikowano

U znajomego lakiernika.

Delikatna różnica jest, ale akurat tez tak pada światło. Musiałbym zrobić lepsze zdjęcia. Maska nie była cieniowana.

Opublikowano

Pany takie pytanie, a te pianki co są na rancie błotnika jak się otworzy maskę, jest to do zdobycia?

Opublikowano
Teraz, tomaszek12 napisał:

Pany takie pytanie, a te pianki co są na rancie błotnika jak się otworzy maskę, jest to do zdobycia?

Ja chyba mam jedną nadmiarową w garażu 

Opublikowano

Nową masz kolego? Powiem tak jak uda mi się odzyskać jakoś swoje stare to fajnie, a jak nie to bede musiał szukać ;)

Opublikowano
32 minuty temu, tomaszek12 napisał:

Nową masz kolego? Powiem tak jak uda mi się odzyskać jakoś swoje stare to fajnie, a jak nie to bede musiał szukać ;)

Nie jest nowa - została z wymiany błotnika. Mogę zrobić zdjęcie i wysłać ale dziś nie mam czasu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...