Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Dziwny dźwięk przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam mały problem, natomiast zauważyłem ostatnio, że przy ruszaniu (bez względu czy z biegu I czy na wstecznym) i tylko za pierwszym razem słychać jakiś chrobot, coś w stylu przeskakiwania zębatki :confused4: i to tak że da się to wyczuć pod sprzęgłem. Podczas dalszej jazdy nie powtarza się dolegliwość. Czy ktoś z Was może mi coś podpowiedzieć bo już zaczynam się martwić.

Opublikowano

Też to mam, może coś w skrzyni, wymieniłem u siebie dwumasę i kpl. sprzęgło i drapanie jest dalej...

Nie my jedni mamy ten problem.Może konstrukcja dwumasy, coś przesuwa się w skrajne położenie? Dwumasa ma pewien luz, nawet nowa. Mocno dokuczliwe nie jest.

Opublikowano

Witam, mam mały problem, natomiast zauważyłem ostatnio, że przy ruszaniu (bez względu czy z biegu I czy na wstecznym) i tylko za pierwszym razem słychać jakiś chrobot, coś w stylu przeskakiwania zębatki :confused4: i to tak że da się to wyczuć pod sprzęgłem. Podczas dalszej jazdy nie powtarza się dolegliwość. Czy ktoś z Was może mi coś podpowiedzieć bo już zaczynam się martwić.

Mam to samo i z tego co udało mi sie dowiedziec to maglownica jest do wymiany badz regeneracji

Opublikowano

Mam tak samo - chrupnięcie przy ruszaniu, przy czym w moim przypadku chodzi o automatyczną skrzynię biegów(multitronic). Większość opisywanych przypadku na forum dotyczy jednak manualnych skrzyń. Znajomy od którego nabyłem obecne auto, jeździ teraz takim samym furakiem tylko z jednostką 2.5 - i też ma w/w drapnięcie. Może to jakaś wada konstrukcyjna skoro występuje w tylu modelach? Ze względu na różnice konstrukcyjne między skrzynią manualną/automatyczną sprzęgło chyba można wykluczyć? Gdzieś na forum znalazłem info o wymianie poduszki pod skrzynią - ale nie jestem pewien czy to rzeczywiście rozwiązanie tego problemu. Z tego co pamiętam FLYER pisał, że można jeździć :) ale gdyby jakoś udało się znaleźć rozwiązanie dla tego problemu to :notworthy:

Opublikowano

No wlasnie... byl juz o tym temat. Ja mam u siebie to od samego kupna (ponad rok).

Wczoraj przyjechal do nas na spota swiezy kolega ladnym zdrowym AWXem - 122 tysie ori przebiegu - i ma to samo.

Opublikowano

wy piszecie o pojedyńczym chrupnięciu zaraz po ruszeniu (zaraz po uruchomieniu auta ) ?

Opublikowano

Dokładnie, j/w :)

Opublikowano

wy piszecie o pojedyńczym chrupnięciu zaraz po ruszeniu (zaraz po uruchomieniu auta ) ?

Yes, sir.

Opublikowano

Też mam ten efekt. Podejrzewam jakąś samoregulację sprzęgła czy coś :)

Opublikowano

Pytanie PRE_PL (kilka postów wyżej) sugeruje, że może on coś wie na ten temat ale... ostatnio jakoś się tutaj nie wpisuje :decayed:

Opublikowano

Mam nadzieje ,ze sie Przemas nie obrazi :)

wiesz... wydaje mi się, że to sterownik ABS czy tam ESP (nie pamietam), chrupnięcie pojedyńcze odczuwalne tylko na pedale gazu czy jakoś tak

tez tak miałem

Nawet wydawało mi się, że poruszalismy ten problem już i pisaliśmy właśnie, że to sterownik ABS. Tylko nie mogę teraz znaleźć tego tematu.

No chyba, że to zupełnie inne chrupnięcie u was :)

Opublikowano

Przemas ma rację. Jeżeli mówimy tutaj o jednorazowym "chrupnięciu" (po uruchomieniu silnika, ruszeniu i przekroczeniu 5 km/h), to jest to test pompy ABS/ASR. Dodatkowo w nocy można zauważyć delikatne przygasanie świateł. Ale to tylko jednorazowo... Pompa znowu się przetestuje po ponownym uruchomieniu silnika i ruszeniu z miejsca.

Opublikowano

Ale to tylko jednorazowo

dokładnie, ważne : jednorazowe zaraz po ruszeniu...

Głowę dałbym, że ten temat był poruszany u nas, ale nie mogę za cholery znaleźć :wallbash:

[br]Dopisany: 01 Sierpień 2008, 12:04 _________________________________________________

Mam nadzieje ,ze sie Przemas nie obrazi :)

gnida :evil:

:wink4:

Opublikowano

No to EXTRA. Mamy przyczynę ale co dalej? Czy temu "chrupaniu" można jakoś zaradzić (jak/koszty)?

Opublikowano

Jeżeli mówimy o tym chrupaniu, to tak ma być i nie ma czemu radzić. Napisane było, że to test pompy ABS/ASR.

Opublikowano

OK, aby ostatecznie to potwierdzić czy jeśli wyjmę bezpiecznik od sterownika i hydrauliki ABS (7,16,41) to pompa wtedy nie zadziała czyli nie powinienem usłyszeć tego chrupnięcia?

Opublikowano

jeśli Cię to pocieszy kolego to mam to samo...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...