terminator1985 Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 nie no jak od klekota;p od jakiego? z poczatku produkcji fsi 2.0 20v chyba jest podobne do alt..ale se łapy ucicac nei dam.. od paska 2.0 20v alt pasuje tyle wiem;p
Barca111 Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 dziś kupiłem cały kolektor od paska:decayed: gruszka przełożona kompletna:wink: żaden błąd nie wyskakuje więc chyba wszystko jest ok:decayed: moc zbyt wiele nie przybyło ale jest inny komfort jazdy bez szarpania rwania itd:wink:
C20NE Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 hey Panowie,mam zasadnicze pytanie odnośnie kierownicy,u mnie przerobiłem temat kierownicy powietrza,ale zastanawia mnie fakt że nawet po długim przy gazowaniu kierownica otwiera się na 1-1,5 sekundy i się zamyka,czy tak ma być?Gdy wkręcam go na obroty krótko i do 2-4 tyś chodzi super,natomiast to że zamyka się po osiągnięciu pewnego zakresu obrotowego może być spowodowane brakiem obciążenia w danej chwili tudzież na postoju(bieg jałowy).Czy macie tak samo?Pozdro
benyA4 Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 tak ja mam identycznie , jak przygazuje to tylko na chwilke sie otwiera.
Barca111 Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 a podczas wymiany gruszki wychodzi u was ten element plastikowy co steruje łopatkami w kolektorze ssącym? czy powinien pozostać w środku?
Lite44 Opublikowano 28 Maja 2014 Opublikowano 28 Maja 2014 Jak rozbierałem gruchę to ten element wyciągnąłem z kolektora
C20NE Opublikowano 28 Maja 2014 Opublikowano 28 Maja 2014 czy masz na myśli tzw.flet który jest w kolektorze?Jeśli o niego Ci chodzi to jest osadzony na dwóch asymetrycznych wpustach i dwóch klipsach zaciskowych,po między elementem łożyskowym jest oring i sprężyna.Ja wyjmowałem flet i wyczyściłem go rozpuszczalnikiem uniwersalnym z oleju piachu etc.
Barca111 Opublikowano 28 Maja 2014 Opublikowano 28 Maja 2014 pytam bo jak wymieniałem gruszkę w audi to wychodził ten flet z kolektora. a nową gruszkę mam od pasata i tam nie można wyjąć z kolektora. czy po wymianie jest jakieś znaczenie jak on ma byc wsadzony w kolektor? bo z tego co się orientuję to ma tylko jedno położenie. po wymianie jest potrzebne podpięcie pod komputer i kasowanie błędów albo coś takiego czy wszystko powinno być ok?
terminator1985 Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 ten flet wychdzi normalnie z kolektora audi i paska(czasem sie przyknebluje ale to trza szczypcami jakimis wyciagnac), on ma tylko jedno połozenie, kwestia jest takiego typu, ze masz rowki na flecie , jeden wiekszy drugi mniejszy i na gruszcze od strony łaczenia z fletem tez sa rowki mniejszy i wiekszy, wiec nie ma ciula zeby to inaczej skrecic, co do błedów jesli juz ci wyskoczyły to trzeba je skasowac
fronek22 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Opublikowano 22 Czerwca 2014 U mnie pękła membrana na samiutkim rancie skleiłem ją klejem obuwniczym zobaczymy czy pomoże.
Melman1980 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Panowie. Ja też jestem świeżo po rozebraniu gruszki. Od kilku miesięcy zapala mi sie check i dwoch mechanikow szukało przyczyny. Sonda, przepływomierz, wtryski regulator ciśnienia. Cały czas po przejechaniu od 50 do 200km wlaczal sie check 17545 za bogata mieszanka. Cholera mnie brała. Za namową kolegi z forum wziałem poradnik DAJMONA i do dzieła. U mnie bylo tak, że dzwigienka kolektora sie ruszała ale prawdopodobnie ktoś wcześniej źle złozył ja z sama klatką klap kolektora i prawdopodobnie nie przenosiła ruchu na klapy. Tam są scisle powiązane ze soba piny które muszą w siebie wejść. Więc niewykluczone, że ktoś skleił membrane a zle zmontował układ i nie ma zmian. Zrobiłem tak jak trzeba i pojechalem do znajmomego mechaniora ktory wczesniej zajmowal sie cała usterka check. Stwierdził, że teraz dopiero słyszy ruch klap kolektora. Moim zdaniem samochód odzyskał wigor na 1 i drugim biegu. Musze pojezdzić i wtedy zobaczymy czy check był tym spowodowany
Barca111 Opublikowano 23 Lipca 2014 Opublikowano 23 Lipca 2014 Melman1980 kolego nie ma mozliwosci zlego zamontowania tej gruszki z łopatkami, jest tylko jedno położenie gdzie zapina się na zatrzaski. chyba że ktoś jest uzdolniony i zamontował inaczej:grin:
chrzanio Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Witam, ja u siebie mam problem troche innej maści.. u mnie cały ten układ zmiennej długości kanału dolotowego powoduje jakby metaliczne ,,klepanie" w zakresie 2-4 tys obrotów. Doszedł do tego jeden kolega z forum naszego i podpowiedział co i jak. Po odłaczeniu wężyka od sterownia tym ustrojstwem jest aksamitna cisza wiec rewelacja bo mysłałem że to coś powaznego, no bo metaliczny dźwiek to nic dobrego. Jeżdże od 4 dni z odłaczonym układem zmiennej dł kol dol. no i silnik faktycznie z dołu słabo sie zbiera ale tak popwyzje 3,5 jest spoko na chwilę obecna żadnego checka nie mam wiec jest ok. Dodam że silnik teraz płynniej się wkręca na wolnych obrotach jak sie mu gwałtownie przygazuje a jak jest podłączone to to sie lekko dusił. Muszę obadac temat tego, może tez membrana nie domaga albo cos innego ....
Misiek1219 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) Przeczytałem cały temat, oczywiście przy najbliższej okazji sprawdzę wszystko u siebie, mam pewne objawy które niektórzy opisywali ale nie do końca takie same, u mnie od 2,5 tys obr jest jakby ostre przyspieszenie, tłumaczyłem sobie że to chyba te zmienne fazy rozrządu (jedziłem kiedys v-tek`iem) ale byc może to co innego, mam pytanie, jutro zakładam instalację LPG, jeśli po założeniu okaże się ze membrana lub dźwigienka jest do wymiany to czy po naprawie trzeba ponownie zestroić instalację lpg z silnikiem? dodam jeszcze że na Vag-u już dwa razy na przełomie 1000km zapalił się check, dotyczył katalizatora i mieszanki więc to mnie utwierdza co do membrany lub dźwigienki, sprawdzę dam znać.. Po sprawdzeniu okazuje się, że dźwignia przy gazowaniu ani drgnie, oddałem tak do gazownika, powiedziałem mu że coś z mieszanką jest nie tak ale na pierwszym przeglądzie po pierwszym 1000 będzie zrobione i wtedy będzie trzeba sprawdzić instalkę ponownie na kompie, jutro odbieram auto to będę działał z tą membraną, już szykuję łatki do dętek ------------------------------------------------------------------ Membrana była pęknięta, auto mułowate, membranę najpierw skleiłem silikonem, nie trzymało nawet 5 minut, potem taśmą, w ogóle nie pomogło, w końcu skleiłem zestawem do klejenia dętek rowerowych (całe 6 złociszy w rowerowym), pęknięcie miałem na samym rancie około 1cm, wyciąłem z łatki odpowiedni kształt i skleiłem z obu stron, po założeniu SZOK , audica zbiera się jakby ktoś zdjął jej kaganiec albo spuścił ręczny, polecam każdemu kto ma wrażenie, że jego ALT coś "słabo jedzie". Dodam jeszcze, że dźwignia bardzo ładnie pracuje przy dodawaniu gazu. Pozdrawiam Edytowane 28 Kwietnia 2015 przez Misiek1219
rozek Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Mam pytanko. Wiem ze chlopaki usuwaja te łopatki z kolektora i normalnie. Jezdza i to bez błędów. U nas tez mozna spokojnie? Probowal juz Ktoś? Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
tracer123 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 (edytowane) u mnie kierownica powietrza nawet nie drgnie. widzę że trzeba spuścić płyn z układu żeby całość wysunąć ;x w którym miejscu jest ta membrana co koledzy wcześniej wspominali? dobra, jest w gruszcze. jak tą gruszkę zdemontować, widzę że się nie odkręca, trzeba jakos siłowo? dobra x2 nic na siłę wszystko młotkiem. dźwignia cała, membrana cała, kierownica nie rusza z miejsca co jest dobra x3 u mnie ta kierownica powietrza nie działa w ogóle, mogę ją otworzyć na maksa i jeździć i nie ma kompletnie żadnej różnicy ;x Edytowane 21 Maja 2015 przez tracer123
benyA4 Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 u mnie kierownica powietrza nawet nie drgnie. widzę że trzeba spuścić płyn z układu żeby całość wysunąć ;x w którym miejscu jest ta membrana co koledzy wcześniej wspominali? dobra, jest w gruszcze. jak tą gruszkę zdemontować, widzę że się nie odkręca, trzeba jakos siłowo? dobra x2 nic na siłę wszystko młotkiem. dźwignia cała, membrana cała, kierownica nie rusza z miejsca co jest dobra x3 u mnie ta kierownica powietrza nie działa w ogóle, mogę ją otworzyć na maksa i jeździć i nie ma kompletnie żadnej różnicy ;x Musisz sprawdzic wezyk podcisnienia oraz zaworek elektryczny . Zaworek umiejscowiony przy gruszce, wezyk podlaczony do niego.
tracer123 Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 btw, zauważyłem w gruszce dziurę. ona tam ma być czy nie?
Dajmon Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 W membranie gumowej nie może byc dziury. Membrana jest umieszczona w plastykowej oslonie,która po złożeniu ze sobą z dwóch części również ma być szczelna. Oba te wymienione przeze mnie elementy zapewniają, że podciśnienie będzie mogło zassac membranę, a ona pociągnąć dźwignię. Jeśli brak jest szczelności, to podciśnienie będzie zasysalo powietrze z zewnątrz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się