Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jakie są objawy zużycia górnych wahaczy???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

areckid, możesz mi powiedzieć coś więcej o gumach pod amortyzatorem ( gdzie one, jak sprawdzić itd) ponieważ sam się zastanawiałem czy nie amorek ale na trzepakach wypadł b. dobrze a stukanie występuje jak koło zacznie lekko skakać na jezdni no. małe nierówności wiec może to być to.

Opublikowano

Na samej górze. Możesz spróbować podnieść auto na lewarku, jak koło się oderwie od ziemi poruszaj nim góra\dół, powinno stukać.

Opublikowano
areckid, możesz mi powiedzieć coś więcej o gumach pod amortyzatorem ( gdzie one, jak sprawdzić itd) ponieważ sam się zastanawiałem czy nie amorek ale na trzepakach wypadł b. dobrze a stukanie występuje jak koło zacznie lekko skakać na jezdni no. małe nierówności wiec może to być to.

Mam na mysli gume, ktora jest w tzw kielichu, miedzy sprezyna (wraz z amortyzatorem) a karoseria. Jezeli jest ona wyrobiona lub sparciala moze sie zdarzyc, ze sprezyna stuka w nadwozie.

Opublikowano

a skąd wiadomo które wahacze zmieniać górne czy dolne bo mechanicy to by chcieli wszystko razem, słyszałem też od znajomego że przyczyną takich stuków mogą być gumy łączące te gnaty czy to prawda

Opublikowano

adam10 trzeba dobrze sprawdzic zawieszenie, najlepiej w 2 osoby (jeden rusza i szarpie, a drugi dotyka gum, laczen itp.) i tak nie zawsze udaje sie wykryc luz, czasem trzeba rozebrac zawieszenie, wkrecic wahacz w imadelko i dopiero widac :|

Uwazam, ze zawieszenie powinno sie wymieniac "cwiartkami", a mysle, ze stuki podczas jazdy prosto sugeruja, ze luz maja dolne wahacze, natomiast przy skreconych kolach-wahacze gorne (pomijam laczniki i koncowki). Z reguly luzy powstaja na laczeniach elementow gumowych i aluminiowych :P

Opublikowano
a skąd wiadomo które wahacze zmieniać górne czy dolne bo mechanicy to by chcieli wszystko razem, słyszałem też od znajomego że przyczyną takich stuków mogą być gumy łączące te gnaty czy to prawda

Z tego co się orientuję po ostatniej wymianie to te gumy jak je nazywasz są nierozłącznym kompletem poszczególnych wachaczy, czyli samych nie wymienisz

Opublikowano

areckid, wydaje mi się ze to( czyli guma o której piszesz) i za to się dzisiaj zabieram ( jak naciskam na maskę od góry i gdy auto wraca słychać to puknięcie) powiedz mi jeszcze jak sobie poradzić ze spręzyną podobno trzeba mieć specjalny sprzęt do zaciskanie sprężyny aby ją włożyć z powrotem.

Opublikowano

Witam co do sprężyny to są specjalne ściski co ją ścągają

Opublikowano
jak sobie poradzić ze spręzyną podobno trzeba mieć specjalny sprzęt do zaciskanie sprężyny aby ją włożyć z powrotem.
Witam co do sprężyny to są specjalne ściski co ją ścągają

Chyba, ze masz imadlo w dloniach ;)

Opublikowano

Jeżeli ktoś z was wymienił wahacze pojedynczo lub dwa to po jakim czasie wysypały się pozostałe. Chodzi mi głównie o to czy warto ćwiartkami wymieniać czy lepiej od razu wszystko?

Według badania na szarpakach mam do wymiany górny przedni i końcówki drążków, zastanawiam się czy nie wymienić od razu całości (przynajmniej z jednej strony) co radzicie

Opublikowano
Jeżeli ktoś z was wymienił wahacze pojedynczo lub dwa to po jakim czasie wysypały się pozostałe.

Ja w lipcu wymieniłem jeden górny i jeden dolny z prawej strony oraz jeden dolny z lewej strony. Zrobiłem do chwili obecnej 11 tys. i jest cisza .

Opublikowano
Chodzi mi głównie o to czy warto ćwiartkami wymieniać czy lepiej od razu wszystko?

Wszystko zalezy od funduszy :one: Jak sa wolne srodki finansowe wymieniaj calosc, jak nie za bardzo wymieniaj wadliwe elementy.

Opublikowano

Góre należy koniecznie parami wymieniać gównie z uwagi na to że sworznie trzymane są tą samą śrubą i po kiego ją zawsze rozmontowywać i wymieniać. Z dolnymi można ewentualnie pojedyńczo jeśli komuś zależy na finansach.

Opublikowano

Witam

Proponuje zalozyc jakis specjalny temat na forum w ktorym mozna by bylo dowiedziec sie jakiego rodzaju stuki spowodowane sa uszkodzinym tym czy innym wahaczem. Moge rozpoczac od wlasnych doswiadczen:

1) pojedyncze stukniecie z lewej strony samochodu przy naglym zahamowaniu:

- prawdopodobnie lewy dolny tylny wachacz do wymiany

2) pojedyncze stukniecie z prawej strony samochodu przy naglym zahamowaniu:

- prawdopodobnie prawy dolny tylny wahacz do wymiany

3) stukniecie przy opadaniu kola (np. zjazd z krawężnika, albo najazd na ogranicznik predkosci)

- sam bym chcial wiedziec :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Góre należy koniecznie parami wymieniać gównie z uwagi na to że sworznie trzymane są tą samą śrubą i po kiego ją zawsze rozmontowywać i wymieniać. Z dolnymi można ewentualnie pojedyńczo jeśli komuś zależy na finansach.

Ta srube sie wymienia , przy zmianie wahaczy :question: oraz czy ja sie wybija gdy chce zdemontowac wahacz :question:

Opublikowano
Ta srube sie wymienia , przy zmianie wahaczy oraz czy ja sie wybija gdy chce zdemontowac wahacz

Śrubę się wymienia, i się wybija!

Opublikowano
Ta srube sie wymienia , przy zmianie wahaczy oraz czy ja sie wybija gdy chce zdemontowac wahacz

Śrubę się wymienia, i się wybija!

tak jak pisze kolega staniek ,śruba musowo nowa koszt żadne w ASO 10 zł łącznie z nakrętką , śrube trzeba dobrze wypsikać jakimś WD40 i wybić.

Opublikowano
Ta srube sie wymienia , przy zmianie wahaczy oraz czy ja sie wybija gdy chce zdemontowac wahacz

Śrubę się wymienia, i się wybija!

tak jak pisze kolega staniek ,śruba musowo nowa koszt żadne w ASO 10 zł łącznie z nakrętką , śrube trzeba dobrze wypsikać jakimś WD40 i wybić.

WD40 jest marnym penetranetem spisikiwałem przed wymianą a potem 2 dni ze śrubą walczyłem na drugi dzien z kolesiem już tak napieniczaliśmy i tylko młotek pomógł, łeb śruby pomimo klasy 8.8 już na początku zjechaliśmy że żadem klucz nie łapał.

Opublikowano

U mnie stukanie słychać nawet przy bardzo małych wybojach na prostej (jazda po kostce itp.) Zawieszenie sprawdzał mi kolega (mechanik) i stwierdził e są do wymiany dwa górne wachacze z prawej strony (sam widziałen niewielkie luzy) Natomiast ja słyszę ze jest to coś ze strony lewej. Sprawdzałem to wjeżdżając na wyboje raz prawym a następnie lewym kołem. Dodam ze zawieszenie było sprawdzane na ziemi jak i na lewarku, dodatkowo używana była łapka do podważania (robienia dzwigni)

Opublikowano

Najprostsze co możesz zrobić to przejechać się właśnie po kostce brukowej.

Jadąc prosto - jeśli stuka - najprawdopodobniej są to wahacze dolne

Przy skręcaniu (nawet delikatnym slalomie) lub najeżdżaniu na krawężnik - jeśli słyszysz głuchy stukot - najprawdopodobniej wahacze górne.

Teraz auto na lewarek i machasz kołem na boki - najlepiej w 2 osoby - jedna macha kołem, a druga kładzie łapkę na każdej z główek elementów zawieszenia (końcówka drążka kierow.; wahacze górne). W ręce powinniśmy poczuć lekki stukot - szarpnięcie. Jeśli są duże luzy to skok wahaczy widać nawet gołym okiem.

Do dolnych wahaczy - łyżka rzeczywiście wydaje się być konieczna - podważamy każdy z wahaczy (znów najlepiej w 2 osoby) i sprawdzamy czy są luzy. Można próbować szarpać kołem w z góry na dół, lecz skuteczność tego jest dużo mniejsza)

Na szarpakach niestety często nic nie słychać (szczególnie w górnych wahaczach), a nie każdy mechanik kładzie łapki na wahaczach i sprawdza bicie - większość polega tylko na słuchu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...