geo78 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Witam, wiem, że forum jest dla posiadaczy A4 ale ze względu na stare czasy pozwolę sobie wrzucić tu logi od mojego Leona. Moją kochaną A4 złodzieje sobie pożyczyli w marcu i do tej pory się nie znalazła. Ponieważ kasy nie starczyło na audi wybór padł na Seata. Co mogę zaobserwować to, wg mnie spalanie lekko podwyższone (7l/100 przy delikatnej jeździe) duże kopcenie na czarno (brak kata może robić swoje) a do tego doszło po wymianie rozrządu, filtrów itp. falowanie (czasami) silnika w spoczynku (między 700 a 900 rpm). VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 038 906 019 KJ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 06402 Additional Info: VSSZZZ1MZ4R119817 SEZ7Z0C2335564 1 Fault Found: 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal P0101 - 35-00 - - Dynamiczne Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Statyczne Grupy: 000,000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003,003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Posklejały mi się logi z grupy BS z normalnymi. Logi 000 i 003 jako drugie są te właśnie z BS.
przemik Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Podpisz linki bo nie wiem w co klikam....
geo78 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2013 Linki poprawione... sorki za kłopot. A i przypomniało mi się, że Twoje porady odnośnie mojej A4 były trafione. Regeneracja pompek pomogła. Koszt 2 tys i tylko szkoda, że nacieszyłem się tym ledwie 5 m-cy. No cóż, ktoś na pewno się z nich ucieszy...
przemik Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Ten bład przepływomierza da sie skasowac ? Logi nie wygladaja źle, aczkolwiek pompki wydają się byc najslabszym elementem tej ukladanki. Znasz realny przebieg tej fury ?
geo78 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2013 Błąd przepływki kasuję ale za chwilę i tak wskakuje. W tej chwili mam zamówiony wkład pierburga i zobaczymy co potem. Co do pompek to wydawało mi się że nie jest tak źle. W audi wszystkie miałem na poziomie 1.8, 2.2 i dopiero wtedy zaczęły się objawy. Mocy wg mnie nie brakuje. Przed zmianą turbo wyskakiwał jeszcze jeden błąd. Nie pamiętam dokładnie jaki ale coś z doładowaniem, ciśnieniem coś takiego. Turbina potrafiła się wyłączyć. W tej chwili jest inna sztuka, błędu nie ma ale za to słychać gwizd. Przez weekend sprawdzę jak auto zachowuje się na wymienionym wkładzie w przepływce... może to coś da. Przebiegu nie znam. Nie ma nawet książki serwisowej. Stan środka autka jest dobry. Wszystko na swoim miejscu delikatne ślady zużycia. W porównaniu do skody octavii które też oglądałem z myślą o zakupie, można powiedzieć, że stan jest idealny.
przemik Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Po wymianie wkladu zrob logi dynamiczne - 003,008,010 i 011
geo78 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2013 ok, logi zrobię dziś i wrzucę na forum... zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, otóż po wymianie rozrządu, paska wielorowkowego itp. oraz napełnieniu klimy silnik zaczął falować na wolnych obrotach (tak jak napisałem na początku) a po wyłączeniu nawiewu falowanie ustaje. Czy mechanik mógł coś zepsuć przy tej robocie? Przed jego pracą silnik pracował równo. Fakt, że chłodzenie było słabe i dlatego nabijał mi klimę. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy raczej coś on nagrzebał. Aktualizacja: błąd przepływki znowu się pojawia, tak więc nic nie dała wymiana wkładu. Masakra
Lars_ZG Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Jak dla mnie to wina lezy po stronie turbosprezarki która mam wrazenie ze jest zle wyregulowana, pompuje wiecej niz powinna przez to przeplywka mierzy wiecej niz powinna.
geo78 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2013 hmm... ale czy od tego byłoby falowanie silnika przy włączonej klimie na wolnych obrotach? turbo wymieniałem bo poprzednie się zawieszało (mogę poprzednią turbinę wyczyścić i spróbować na niej) aha jak się okazało do wczoraj jeszcze miałem jednak założony katalizator ale jakiś mały (od benzyny chyba) lekko rozbity w środku (tak stwierdził mechanik). Od wczoraj nie mam kata w ogóle tylko jest wstawiona rura (spaliny są strasznie drażniące, o mały włos a bym się zatruł). Przypomnę jeszcze, że cały czas mam problem ze spalaniem (tak mi się wydaje). Jakbym nie starał się jeździć delikatnie (tak tak, wiem PSJ to nic dobrego) to i tak średnia wychodzi koło 7 l/100. Czyli na moje "oko" około litra za dużo. Rezerwa włącza się jak komputer pokazuje 60-70 km zasięgu.
przemik Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Jak dla mnie to wina lezy po stronie turbosprezarki która mam wrazenie ze jest zle wyregulowana, pompuje wiecej niz powinna przez to przeplywka mierzy wiecej niz powinna. Faktycznie dobra uwaga. Ta "druga" sprezarka - skad ją masz.. z innego auta, po regeneracji.... dedykowana do ASZ ??
geo78 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2013 po kolei: tą druga sprężarka czyli tą która jest teraz w aucie to dostałem od handlarza od którego kupiłem samochód (niecałe 2 tyg temu). Wg niego jest sprawna. Pierwsza zaraz po wyjeździe od kolesia z podwórka przestała działać. Po odpaleniu ponownym samochodu znowu działała i tak w kółko. Przy 110 km/h na 5 biegu wyłączała się od czasu do czasu. Zadzwoniłem do kolesia i powiedział, że wystarczy ją wyczyścić i będzie ok, ale jak chcę to da mi drugą i sobie mogę wymienić. Tak też zrobiłem (chociaż mogłem autko oddać i odzyskać kasę). Po tygodniu jeżdżenia na sprężarce która była oryginalnie zamontowana (domyślam się, że pochodzi od tego auta ale pewności nie mam bo jak wspomniałem autko jest na pewno kombinowane, nie ma nawet wężyka od spryskiwacza na tylną szybę) i złapaniu kilku zawiech postanowiłem wymienić ją na właśnie tą która w tej chwili jest w aucie (czyli ta co ją dostałem od niego). Teraz po przegonieniu autka na 4 biegu do 150 oto co wyskoczyło: VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 038 906 019 KJ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 06402 Additional Info: VSSZZZ1MZ4R119817 SEZ7Z0C2335564 2 Faults Found: 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal P0101 - 35-00 - - 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - czyli wracam do stanu pierwotnego... niepotrzebnie wychodzi na to wydałem 230 zł na wkład Pierburga do przepływki bo błędy nadal są te same... Mój mechanik nie ogarnia tematu, widzę to w jego oczach no i to wkurzające falowanie przy włączonej klimie...
Lars_ZG Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 po kolei:tą druga sprężarka czyli tą która jest teraz w aucie to dostałem od handlarza od którego kupiłem samochód (niecałe 2 tyg temu). Wg niego jest sprawna. Pierwsza zaraz po wyjeździe od kolesia z podwórka przestała działać. Po odpaleniu ponownym samochodu znowu działała i tak w kółko. Przy 110 km/h na 5 biegu wyłączała się od czasu do czasu. Zadzwoniłem do kolesia i powiedział, że wystarczy ją wyczyścić i będzie ok, ale jak chcę to da mi drugą i sobie mogę wymienić. Tak też zrobiłem (chociaż mogłem autko oddać i odzyskać kasę). Po tygodniu jeżdżenia na sprężarce która była oryginalnie zamontowana (domyślam się, że pochodzi od tego auta ale pewności nie mam bo jak wspomniałem autko jest na pewno kombinowane, nie ma nawet wężyka od spryskiwacza na tylną szybę) i złapaniu kilku zawiech postanowiłem wymienić ją na właśnie tą która w tej chwili jest w aucie (czyli ta co ją dostałem od niego). Teraz po przegonieniu autka na 4 biegu do 150 oto co wyskoczyło: VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 038 906 019 KJ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 5256 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 06402 Additional Info: VSSZZZ1MZ4R119817 SEZ7Z0C2335564 2 Faults Found: 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal P0101 - 35-00 - - 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - czyli wracam do stanu pierwotnego... niepotrzebnie wychodzi na to wydałem 230 zł na wkład Pierburga do przepływki bo błędy nadal są te same... Mój mechanik nie ogarnia tematu, widzę to w jego oczach no i to wkurzające falowanie przy włączonej klimie... Nie ma sie co dziwic błędom, turbosprężarka przeładowuje w całym zakresie a pomiar przepływki jest poza zakresem oczekiwanym przez ecu. Musisz sprawdzic te turbosprezarke bo bez tego bedziemy stac w miejscu. Jak mechanik tego nie ogarnia to albo jest specjalista w innej dziedzinie albo mechanikiem tylko z nazwy. Ja na Twoim miejscu wyczyscil bym stare turbo, zamontowal i wtedy 'paczał' co sie bedzie dalej działo w logach. A co do spalania to jezeli 7L pali to pytanie gdzie? trasa, miasto?
geo78 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2013 ok, to za turbinkę biorę się od poniedziałku. postaram się znaleźć fachowca (no chyba, że ktoś zna z kuj-pom kogoś takiego) i po wyczyszczeniu włożę ją ponownie i zobaczymy co się będzie działo. Co do spalania to głównie jeżdżę drogami krajowymi i wojewódzkimi i do miasta zaglądam rzadko. Fakt, nie robię długich odcinków (do 10 km) ale adekwatnie na takiej samej trasie jak miałem Audi 101kM (AVB) to spalanie miałem 5,5 (liczone średnio na podstawie tego co wlałem do zbiornika). Wiem, że tu musi być większe spalanie bo silnik jest mocniejszy, opony szersze (teraz Bridgstone Potenza 205/55/16) no ale liczyłem na coś mniej więcej 6 litrów przy bardzo delikatnej jeździe (7 litrów to pali koledze 130 audi a4 przy czym głównie miasto i zupełnie inny styl jazdy)
Lars_ZG Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 No to spalanie troche podwyzszone, mi przy tym silniku pali w miescie z 8 a zeby w trasie łyknął 7 to musze deptac.
geo78 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2013 No to spalanie troche podwyzszone, mi przy tym silniku pali w miescie z 8 a zeby w trasie łyknął 7 to musze deptac. masz w audi silnik ASZ?
Lars_ZG Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Nie. Mam AVF i o ile mi wiadomo to takie same silniki na pompowtryskach:wink:
geo78 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2013 aha, ok bo się zdziwiłem Przejechałem się do dziewczyny, trasa 10 km, po drodze jedna wieś, ograniczenie do 50, bez żadnych korków, autobusów przede mną, nawierzchnia idealna... nie przekraczałem 105 km/h, przyspieszanie normalne, zmiana biegów przy 2200 obr mniej więcej, w obszarze zabudowanym (odcinek 600 m) redukcja na 4 bieg i kulanie się 60 km/h... spalanie z takiego odcinka wg kompa 6.8 l i to po części dlatego, że kawałek jechałem na odcięciu i średnia spadała....
Sztomel Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Pierwszy raz spotykam się z błędem niewiarygodnego sygnału z przepływki skoro wiadomo, że rzeczywiste ciśnienie turbodoładowania przekracza normę zadaną przez sterownik silnika. Nie dziwiłoby mnie gdyby taki błąd przepływki pojawiał się przy nieszczelności w dolocie ale jak widać co sterownik silnika to i inny soft, który czasem dziwnie reaguje na odbierane wartości z czujników. Wyczyścisz zmienną geometrię w turbo i przywrócisz mu normalną wartość ciśnienia doładowania to błąd przepływki nie pojawi się z całą pewnością. Nowy wkład przepływki zawsze się przyda - jeśli nie do Twojego auta to zawsze można odsprzedać.
vauxhall95 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 z cała pewnoscia masz dziure w dolocie.wystarczy na log 010 spojrzec.
geo78 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2013 z cała pewnoscia masz dziure w dolocie.wystarczy na log 010 spojrzec. A podpowiesz co tam widać? tzn na co zwrócić uwagę w razie gdyby coś udało mi się poprawić w aucie. Pierwszy raz spotykam się z błędem niewiarygodnego sygnału z przepływki skoro wiadomo, że rzeczywiste ciśnienie turbodoładowania przekracza normę zadaną przez sterownik silnika. Nie dziwiłoby mnie gdyby taki błąd przepływki pojawiał się przy nieszczelności w dolocie ale jak widać co sterownik silnika to i inny soft, który czasem dziwnie reaguje na odbierane wartości z czujników. Wyczyścisz zmienną geometrię w turbo i przywrócisz mu normalną wartość ciśnienia doładowania to błąd przepływki nie pojawi się z całą pewnością. Nowy wkład przepływki zawsze się przyda - jeśli nie do Twojego auta to zawsze można odsprzedać. Co to znaczy wyczyścić zmienną geometrię w turbo? Sorry, że pytam ale nie czuję się mocny w tym temacie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się