Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana Rodzaje Lista Liczników - Monochromatyczne I Kolorowe (Wersja Europejska)


Slawek

Rekomendowane odpowiedzi

50 minut temu, pila24 napisał:

Nie wrzucamy liczników z b6 do b7 i odwrotnie. Inne immo(nie wiem jak z 1.8t b7,czy tam jest zwykłe immo3 czy po jakiś modyfikacjach),problemy z odczytem z niektórych czujników,brak menu z manetki w liczniku  z b6 i kilka innych.

Dzięki za potwierdzenie moich podejrzeń ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat immo3 zostało w w b7 w 1.8t / 2.0 i 1.9/2.5tdi  , immo4 to 2.0tfsi/3.2fsi i 2.0tdi/3.0tdi , chociaż liczniki z końcówki 1.9tdi chyba od 2007 są też immo4 jeżeli dobrze pamiętam.

Można kombinować z dopasowaniem  zegarów immo4 do  1.8t ale wymaga to wyłączenia immo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem częste pytania jaki licznik kolor w B7 mogę zastosować dlatego zmontowałem mała rozpiskę liczników A4 B7 wg ETKI. 

Jest to troszkę bardziej skomplikowane niż w B6 ponieważ w B7 weszły silniki nowej generacji z immobilizerem 4 ( 2.0TDI/3.0TDI i benzyny FSI/TFSI ) - dlatego najbardziej namieszane jest w roczniku modelowym 2006-2007 ze względu na zmianę generacji z Immo3 na Immo4 w dieslu 1.9 oraz wycofanie 2.5TDI z produkcji który do samego końca był Immo3. 

Liczniki Immo3 i Immo4 nie są zamienne pług and play - taka kombinacja wymaga wyłączenia immobilizera w komputerze silnika oraz wymianę pastylek immobilizera w kluczykach.

Druga sprawa apdatacja Immo4 a także dodanie nowych kluczyków nie jest wspierana w żaden sposób przez VCDS także wymaga zastosowania specjalnego sprzętu/softu.

 

 

Rozpiska liczniki A4 b7.png

Edytowane przez Banan
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał dobra robota, wrzuciłem do 1 posta, ogólnie widzę, że trzeba i tak ten 1 post trochę poprawić jak będę miał chwilę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O super. No bo chyba oddzielnego tematu dla b7 nie ma sensu zakładać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie, choć w teorii to 2 osobne systemy liczników jakby nie patrzeć... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i warto dodać iż dla a4b7 z immo4 transponder to id48-tp25,nie zawsze jest to oczywiste w opisach aukcji internetowych (często opis mówi iż transponder prekodowany jako tp25 może być stosowany tylko do 2005r,co oczywiście jest jakiś wymysł powielany przez sprzedających). Sprawdziłem na modelu 2007r 2.0tdi i działa bez problemu.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak w immo4 w B7 w całym zakresie produkcji jest stosowany transponder Tp25 ( czyli przekodowany id48 ) - nie wypisywałem szczegółów bo i tak w tym przypadku zwykły użytkownik mając dostęp do VCDS i tak tego nie ogarnie , co jest możliwe przy immo3 znając pin. 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Czy ktoś podpowie jaki licznik kolor mógłbym zastosować. A4 b6 2001 1.8T, WAUZZZ8EZ1A062692,

Licznik 8E0920930F, szukam z trzeci rok tego z końcówką H ale ciężki temat a jak jest to ponad 1000 PLN. Jak coś to już raz musiałem zmienić pływaki w baku po dołożeniu Quattro bo pokazywało na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz masz 8e0920900F , niestety tylko 930H , 930HX lub 932QX żeby nie ruszać pływaków - inna opcja wstawić nowszy ale wtedy już musisz pływaki wymienić

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam licznik N z dołożonym colormfa.ru, szwankuje mi immobiliser- błędy to cewka immo (D2). Cewka jest już wymieniona, lecz problemy cyklicznie powracają.

Elektronik na próbę wykonał immo off w ECU. Przy awarii immo mam wtedy ~10 minut świateł awaryjnych oraz nie działa klimatronik. Wg elektronika jest to trop wskazujący na awarię zegarów- one są bramką CAN dla innych modułów.

Wg Was- potwierdzacie jego diagnozę? Czy skupić się na wymianie okablowania pomiędzy zegarami a stacyjką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma rację to wina zegarow, bo przy poprawnie sparowanym liczniku z ECU immo off nie skutkuje miganiem awaryjek... Być może ten color mfa wykończył Ci licznik... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, kamil-vag napisał:

Ma rację to wina zegarow, bo przy poprawnie sparowanym liczniku z ECU immo off nie skutkuje miganiem awaryjek... Być może ten color mfa wykończył Ci licznik... 

Najlepsze, że awaria wystąpiła po 2 latach używania ColorMFA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, uosiek napisał:

Najlepsze, że awaria wystąpiła po 2 latach używania ColorMFA

Wadą tego moda jest to iż przewody są lutowane do płyty licznika. A lutowanie przewodów w aucie to średni pomysł. Taki pajączek przewodów może puścić po czasie i awaria w liczniku gotowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pila24 napisał:

Taki pajączek przewodów może puścić po czasie i awaria w liczniku gotowa.

Dokładnie to samo pomyślałem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zweryfikowałem tezę że zegary są uszkodzone.
Pierwszy rozruch jest okej, potem musi minąć kilka godzin (a na pewno więcej niż jedna) żeby zegary się wyspały i wtedy kolejny rozruch jest ok. Jeśli się nie wyśpią to SAFE i cały cyrk od nowa.

Może wyjęcie któregoś bezpiecznika pozwoli zasymulować ten sen, żebym jeszcze tych kilka dni przejeździł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do Elektronika z dwoma zegarami na wymianę (plus trzeci- ten uszkodzony zamontowany w aucie).
ŻADEN nie czytał kluczyków. Wg Elektronika walnięta jest wiązka lub pętla immo.

Cóż, akurat przyszła do mnie świeżo wystrugana wiązka między zegarami a pętlą, jutro jestem umówiony do serwisu kluczykowo-elektronicznego, niech ogarniają a może ta wiązka przyszła akurat rychło w czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim, 

Chciałbym zmienić w swoim a4 b7 1.8t 2006,modelowo 7 licznik z mono na kolor, ale kompletnie nie wiem, za jakim patrzeć na allegro. 

Nr vin: WAUZZZ8E17A103477

Chciałbym w przyszłości dograć też moduł vfiz, by mieć dostęp do monitorowania osprzętu, bez potrzeby montowania jakiegoś wiejskiego shitu w słupkach. Jednak żeby to było czytelne, to jednak trzeba pomyśleć o zmianie licznika. 

Z góry dziękuję za odpo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąć kompa lub wyciągnąć zegary i zobaczyć jakie mają numery, później przełączyć się na pierwszą stronę, gdzie jest gotowa cała tabelka. A co do zegarów w słupku, to jak nie masz radia 2din i nie planujesz go mieć, możesz pod klimatronikiem wykonać cały panel z zegarami, temperatura oleju, ciśnienie oleju i doładowanie, pasują tam idealnie 3 zegary, tańsze rozwiązanie tylko trzeba to już samemu wyrzeźbić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego jak szukasz nawet nie  ma na allegro - zegary b7 1.8 kolor t to ciężki temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...