Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiany w układzie chłodzenia przy montażu haka holowniczego w A4 B8


A4B9

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym założyć hak, kupiłem Westfalia używany, pierwszy problem ze nie mam śrub mocujących,  ktoś wie jakie śruby będę potrzebował? długość, rozmiar . Z wcześniejszych postów czytałem o dodatkowym chłodzeniu itd. a więc mam 2 wiatraki i czerwoną kostkę w bagażniku po prawej stronie owinięta gąbką. Jaki moduł i wiązkę będę potrzebował? może ktoś podesłać numer części? coś więcej potrzebuje ? oczywiście oprócz kodowania. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ad7887 napisał:

Chciałbym założyć hak, kupiłem Westfalia używany, pierwszy problem ze nie mam śrub mocujących,  ktoś wie jakie śruby będę potrzebował? długość, rozmiar . Z wcześniejszych postów czytałem o dodatkowym chłodzeniu itd. a więc mam 2 wiatraki i czerwoną kostkę w bagażniku po prawej stronie owinięta gąbką. Jaki moduł i wiązkę będę potrzebował? może ktoś podesłać numer części? coś więcej potrzebuje ? oczywiście oprócz kodowania. Pozdro

Masz wszystko i montaż to 2h dla kogoś w miarę kumatego. Wracając do tematu to nie potrzeba ci żadnych śrub. Zdejmiesz zderzak 15 min, odkręcisz belkę i właśnie te śruby wykorzystasz do przykręcania haka. 

Schemat instalacji masz w 1 poście. Poczytaj w jaki sposób się go czyta. 

Tę kostkę którą masz w tej panice wtykasz w zakupiony moduł haka. Również instalację od haka wpinasz w moduł i koniec. Zostaje kodowanie. Mogę Ci zrobić zdjęcie modułu ale tam nie ma wyboru dobierz do swojego auta. Koszt to 150-300 zł. 

Edytowane przez andy-vip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Tak że potrzebuje jeszcze moduł i wiązkię od modułu do gniazda w haku . Ktoś ma numer tej wiązki?

Edytowane przez ad7887
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2018 o 21:07, lukas309 napisał:

 Koledzy założony hak westfalii i wiązki nowej po zakodowaniu modułu w STG 19, STG 03 wywala błędy związane z hakiem i samo włączenie modułu haka czyli STG 69 wali błędem co jest nie tak, w STG 10 nie przyjmuje kodowania haka manualnie ściąganego pisze error request..... 

Nie przyjmuje kodowania bo z tego co pamiętam potrzebny pin. Dlatego bije błędami. Zakoduj odpowiednio STG10 i po krzyku. Poszukaj jest gdzieś. 

Edytowane przez andy-vip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, ad7887 napisał:

Dzięki za odpowiedź. Tak że potrzebuje jeszcze moduł i wiązkię od modułu do gniazda w haku . Ktoś ma numer tej wiązki?

Najlepiej moduł kup z odciętymi wtyczkami. Oczywiście jak się da najdłuższe przewody. Bo będziesz miał kłopot z wtyczkami. Polutujesz i w koszulki termokurczliwe. Gotowe. Wiązka od haka do modułu może być jakakolwiek, oczywiście najlepsza oryginalna. Ale z uciętymi kablami przy wtyczkach to i tam musisz schemat mieć i lutowanko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, andy-vip napisał:

Nie przyjmuje kodowania bo z tego co pamiętam potrzebny pin. Dlatego bije błędami. Zakoduj odpowiednio STG10 i po krzyku. Poszukaj jest gdzieś. 

Ten moduł nie potrzebuje kodowania już temat rozwiązany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy to będzie pasować? Wystarczy wypiać ta czerwona wtyczkę i wpiąć ta co jest w samochodzie w bagażniku? Czy musi być moduł 8K0907383 ?

20180906_095836.jpg

20180906_095923.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hak holowniczy odpinany Steinhof za 990 zł z wiązką i modułem, moduł uniwersalny, podpięcie lamp pod moduł i z modułu do gniazdka, moduł pod stałe 12V, żadnych kodowań, do przyczepki lekkiej żadne dodatkowe wentylatory nie są potrzebne. 2 godziny roboty,  żadnych błędów, wszystko działa jak należy, koszt montażu zerowy. Spełnia swoją funkcję tak samo jak oryginał a PDC w trakcie cofania można wyłączyć żeby nie hałasował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

 

czy ktoś może mnie oświecić jak to jest z tym rozkładem pinów w avancie. Według instrukcji westfali podłączamy się pod pin 19 20 (CAN) w module komfortu. A według elsy/ schematów powyżej pin 13/14. Bardzo bym był wdzięczny gdyby ktoś to rozpisał!!!  :)

 

 

Ok chyba dobrze rozumiem ze oryginalnie w wiązce wchodzi to w kostkę t17f przez ktora łączy się to z czarna kostka pin 19/20 poprawcie mnie jeśli się mylę 

 

 

i jeszcze jeśli ktoś by mógł mi gdzie podłączyć pin 3 z kostki od strony instalacji auta aż do przełącznika świateł hamowania???

Edytowane przez Afik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Czy ktoś może umieścić kodowanie do wersji poliftowej? Mam rocznik 2014, dwa wentylatory ale niestety wtyczki brak? Zakładam hak Westfalia i dedykowaną wiązkę z modułem Westfalia do tego modelu. Wszystko ogarnę oprócz kodowania. Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej czy są gwinty do śrub  haka w podłożnicy?? te tylne co jest zamontowana belka?? znalazłem w katalogu podkładkę, płaskownik metalowy  z wspawana nakrętką... śruby twardość 10,9...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Artur822 napisał:

Hej czy są gwinty do śrub  haka w podłożnicy?? te tylne co jest zamontowana belka?? znalazłem w katalogu podkładkę, płaskownik metalowy  z wspawana nakrętką... śruby twardość 10,9...

 

Jak odkręcisz belkę to te śruby możesz wykorzystać do montażu belki haka. One też są klasy 10,9. Jeśli chodzi o gwinty w podłużnicy to u mnie były tylko dwa, te od strony kabiny. Pozostałe dwa (od strony zderzaka) zastąpiłem nakrętkami, po dwie na śrubę tak żeby je skontrować. Jedynie żeby je skręcić to musiałem lekko opuścić zbiornik adblue po prawej stronie a po lewej tłumik. Ale to akurat nie jest dużym problemem. No i bardzo ważne żebyś miał tulejki które wchodzą w belkę. Śruba ma mniejszą średnicę niż otwory w belce i byłaby możliwość że przy ruszaniu lub hamowaniu slyszałbys stuki. Później tylko elektryka i kodowanie. Jak coś to pisz, pomogę. Wszystko sam robiłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ok ale ja mam oryginalne gwinty na płaskowniku... Tylko zastanawiam się bo mam dwa... A nie wiem czy nie potrzeba 4... Śruby od tylnej belki są wkręcone w gwinty, ale gdzie one są, w belce czy w podłużnicy? Elektryka jest już gotowa, teraz tylko zderzak masz/macie może fotki jego demontażu? 

IMG_20190525_194749.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Artur822 napisał:

Hej ok ale ja mam oryginalne gwinty na płaskowniku... Tylko zastanawiam się bo mam dwa... A nie wiem czy nie potrzeba 4... Śruby od tylnej belki są wkręcone w gwinty, ale gdzie one są, w belce czy w podłużnicy? Elektryka jest już gotowa, teraz tylko zderzak masz/macie może fotki jego demontażu? 

IMG_20190525_194749.jpg

U mnie było tak: w podłużnicy były płytki z gwintami w dwóch miejscach (te bliżej kabiny, w pierwszym rzędzie) czyli tam gdzie masz na zdjęciu same śruby. Te płytki z gwintami które masz, możesz wykorzystać  w drugim rzędzie ale będziesz musiał wiercić otwory w podłużnicy pod nity i później zanitować. Ja zamiast tych płytek zastosowałem podwójne nakrętki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm oryginalnie miałeś te gwinty w dziurach bliżej kabiny?hmm a te gdzie belka się trzyma nie ma gwintów? Płaskownik jest po to aby śruba oparła się na większej powierzchni podłużnicy... I tym samym nie wpadła przy skręcaniu w hak w jego tuleje... Dlatego potrzebowałeś dodatkowych tulei w konstrukcję haka, a wystarczyła szeroka podkładka...!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Artur822 napisał:

Hmm oryginalnie miałeś te gwinty w dziurach bliżej kabiny?hmm a te gdzie belka się trzyma nie ma gwintów? Płaskownik jest po to aby śruba oparła się na większej powierzchni podłużnicy... I tym samym nie wpadła przy skręcaniu w hak w jego tuleje... Dlatego potrzebowałeś dodatkowych tulei w konstrukcję haka, a wystarczyła szeroka podkładka...!)

Chyba mnie nie rozumiesz....albo nie czytasz ze zrozumieniem. W pierwszym rzędzie (tym bliżej kabiny) miałem gwinty w podłużnicy w które wkręcasz śruby. W drugim rzędzie nie było płytek z gwintami więc użyłem po dwie nakrętki żeby je skontrować. Oczywiście że dałem szeroką podkładkę fi 30x12x3 żeby nakrętki nie wpadły. Z piekarzem nie masz do czynienia. A tulejki dajesz w belkę haka. Masz tam otwory fi 20 a dajesz śruby M10 które mają średnicę 10,5mm. Czyli sporo luzu pomiędzy śrubami a tulejami. Dasz bez tulejek to przy hamowaniu i ruszaniu będziesz słyszeć stuki. Poczytaj w necie jest post o Audi A3. Oczywiście możesz zamiast tulejek osadzić na nity w drugim rzędzie płytki. Twój wybór. Ale może najpierw rozbierz to wszystko, zobacz co masz, jak chcesz mieć a później doradzaj o podkładkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, sprawdzę o będę działa... A może masz fotki demontażu zderzaka...? Może priv bo zaśmiecamy forum... Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Artur822 napisał:

Ok dzięki, sprawdzę o będę działa... A może masz fotki demontażu zderzaka...? Może priv bo zaśmiecamy forum... Dzięki

Niestety fotek nie robiłem. Była to bardzo szybka akcja. Naprawdę nie masz się czego bać. Zarezerwuj sobie jedno popołudnie i spokojnie wystarczy. Z mojej perspektywy to więcej jest zabawy z demontażem zderzaka niż z montażem haka. Jakby coś to pisz na priv. Chętnie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Może ktoś zmierzyć i podać wymiary oryginalnie wyciętego prostokątnego otworu na hak w dyfuzorze zderzaka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...