Skocz do zawartości
IGNOROWANY

klekocze strasznie po wymianie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

nowa nowoczesna przypadłość po wymienia oleju jakieś 4 dni temu dziś strasznie silnik mi klekocze na budziku jest Audi a4 b5 240 tyś. 1.9 TDI AJM

coś czuje, że dostanie litanie co się może kończyć aż w końcu sprzedam samochód - bo już mi ciśnienie podnosi.

Olej: MOTUL specific 5w40 505.01 od dzik'a

skorzystam z jakiegoś filmiku z YT dokładnie mam podobny dźwięk:

Opublikowano

Przede wszystkim to sprawdź manometrem ciśnienie oleju, bo to wygląda tak, jakby wałek rozrządu był słabo smarowany.

Opublikowano
nie za rzadki ten olej? to twoja pierwsza wymiana oleju w tym aucie? moze handlarzyny coś dolały typu moto doktor .....:)

moja 4 wymiana oleju, z tego co się orientuje to gość nie był handlarzem :] czego za rzadki?

Przede wszystkim to sprawdź manometrem ciśnienie oleju, bo to wygląda tak, jakby wałek rozrządu był słabo smarowany.

samochód wczoraj poszedł do lekarza jutro okaże się co z nim się dzieje

ps: prawdopodobnie niskie ciśnienie oleju jest tak jak pisałeś, teraz tylko czego ktoś ma pomysł ?

Opublikowano

po wymianie oleju mogło wypłukać jakiegoś gluta i przytkał smok

Opublikowano

na dzień dzisiejszy wyglada to tak:

wszystkie popychacze hydrauliczne do wymiany ... nie wiadomo dlaczego wszystkie wywaliło

ciśnienie oleju jest wporządku

jeszcze dodam, że po odpaleniu przez chwilę kopci na siwo ... ?!

popychacze jaki powinny mieć luz nad tym się zastanawiam? czy tego luzu nie powinno być w ogóle?

Opublikowano

Sprawdź rozrząd, Miałem przypadek z kangoo 1.9 DTI i też przy wymianie oleju (przy odpaleniu aby zassal do filtra) chodzil chwilę normalnie a po chwili zaczał klekotać jak na filmiku czym wyższe obroty tym bardziej po sprawdzeniu wtrysków popychaczy wałka sprawdziłem rozrząd i przy kręceniu kluczem przy GMP coś blokowało a po chwili przeskok i szło dalej, co się okazało przeskoczył pasek(a był dobrze napiety) na wałku, po ustawieniu rozrządu wszystko wróciło do normy :)

Opublikowano

a czy przeskoczonym rozrządzie dyniamika samochodu zmieniła by się? bo u mnie nie ma odczucia braku mocy czy problem z odpaleniem też nie występuje

Opublikowano
na dzień dzisiejszy wyglada to tak:

wszystkie popychacze hydrauliczne do wymiany ... nie wiadomo dlaczego wszystkie wywaliło

ciśnienie oleju jest wporządku

jeszcze dodam, że po odpaleniu przez chwilę kopci na siwo ... ?!

popychacze jaki powinny mieć luz nad tym się zastanawiam? czy tego luzu nie powinno być w ogóle?

Jak auto świeżo w Twoich rękach, to popychacze są do wymiany już od dawna, a sprzedający dolał coś do oleum, żeby nie klepały :decayed:

A jak kopci, to lata świetności i duuuży przebieg ma już za sobą :whistling:

Opublikowano

nie jest swieżo w moich rękach, a co dziwne do czasu klepania nie było nawet dymka.

A jest możliwe, że wszystkie popychacze na raz padły ?

Opublikowano

Jak tak to zanim zaczniesz zmieniać szklanki, sprawdź broki na ośkach dźwinienek popychaczy pompowtrysków, może powypadały i nie ma ciśniena oleju w głowicy :whistling:

Opublikowano
a czy przeskoczonym rozrządzie dyniamika samochodu zmieniła by się? bo u mnie nie ma odczucia braku mocy czy problem z odpaleniem też nie występuje

W tym kangoo nie było zadnych innych problemów oprócz klepania z okolicy popychaczy. Palił od szczała i nawet jechał. Nie goniliśmy go zeby się coś więcej nie zjebało bo w sumie z początku nie wiedzieliśmy co jest grane. Ja bym sprawdził rozrząd. No chyba ze masz 100% pewności ze to szklanki. Ale dziwne jest to ze wszystkie na raz.

Opublikowano

no na 100% popychacze, oprócz tego jak już rozebrane pompowtryski wysłałem na diagnostykę do Hoffaman'a do Rzeszowa i uszczelniacze do pompowtryku też nowiutkie już czekają.

EDIT:

ma ktoś jeszcze pomysł dlaczego tak tłucze mi w silniku, popychacze nowe, wtryski w stanie b.dobrym, a jednak dalej coś tłucze ciśnienie oleju też jest no i rozrząd ustawiony w poniedziałek miska w dół idzie.

pomoże ktoś z jakimś pomysłem?

Opublikowano
pomoże ktoś z jakimś pomysłem?

Jak wygląda wałek rozrządu i pokrywy łożysk ślizgowych - oglądałeś go osobiście ?

Opublikowano

oglądałem i nie ma żadnych zastrzeżeń

Opublikowano

nie trafiłeś, dzisiajsza diagnoza - coś się w silniku upierdzieliło koszt naprawy 800zł + robocizna. Dokładnie jutro będę wiedział, widział napiszę.

Uwaliło się tulejka na korbowodzie na 1 i 4 cylindrze - pytałem dlaczego stwierdzono, że "zmęczenie materiału" no i wreszcie odzyskam samochód po 2 tyg. :banan::banan:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...