ofikruszon Opublikowano 30 Lipca 2018 Opublikowano 30 Lipca 2018 W dniu 29.07.2018 o 06:21, piotrsob1 napisał: No jak ma się szybko nie grzać, jak nie ma kiedy i jak wystygnąć w te upały ? A co z poszarpywaniem ? czkawką narazie się nie zdarzyła
Jacek96 Opublikowano 30 Lipca 2018 Opublikowano 30 Lipca 2018 Witam posiadam audi a4 b7 2.0 170 km. Mam problem gdyz auto na postoju (luz) szarpie zrywa silnikiem ? Egr jest ominiety wtryski działaja dobrze pompa olejowa tez, prosze pomozcie rozwiazac ten problem???
Rafal_a4 Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Opublikowano 4 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam, Mam audi a4 b7 z 2007 roku, silnik 2.0TDI kod BRD 170 km. Jeżdze nim od półtora roku bez wiekszych problemów, aż do kilka dni temu, kiedy zaczoł się problem z szarpaniem silnika. Problem jest taki, ze na wolnych obrotach auto ładni chodzi, nie kopci, a podczas jazdy czasami nim szarpie i brakuje mocy. Najczęsciej po mocniejszym przyśpieszeniu auto zaczyna szarpać. Ten sam problem jest na biegu jałowym. Gdyb dam mu wiecej gazu, to po chwili zaczyna szarpać. Przy diagnostyce komputerowej nie ma zadnych błędow, tylko gdy sprawdzam grupe 013 na komputerze to strasznie szaleja numerki przy szarpaniu. Jak nie szarpie, to numerki sa spokojne. Czy ktoś wie co to może byc? Pozdrawiam Edytowane 4 Sierpnia 2018 przez Rafal_a4 Dodanie informacji
piotrsob1 Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Opublikowano 4 Sierpnia 2018 W dniu 30.07.2018 o 20:10, Jacek96 napisał: Witam posiadam audi a4 b7 2.0 170 km. Mam problem gdyz auto na postoju (luz) szarpie zrywa silnikiem ? Egr jest ominiety wtryski działaja dobrze pompa olejowa tez, prosze pomozcie rozwiazac ten problem??? 30 minut temu, Rafal_a4 napisał: Witam, Mam audi a4 b7 z 2007 roku, silnik 2.0TDI kod BRD 170 km. Jeżdze nim od półtora roku bez wiekszych problemów, aż do kilka dni temu, kiedy zaczoł się problem z szarpaniem silnika. Problem jest taki, ze na wolnych obrotach auto ładni chodzi, nie kopci, a podczas jazdy czasami nim szarpie i brakuje mocy. Najczęsciej po mocniejszym przyśpieszeniu auto zaczyna szarpać. Ten sam problem jest na biegu jałowym. Gdyb dam mu wiecej gazu, to po chwili zaczyna szarpać. Przy diagnostyce komputerowej nie ma zadnych błędow, tylko gdy sprawdzam grupe 013 na komputerze to strasznie szaleja numerki przy szarpaniu. Jak nie szarpie, to numerki sa spokojne. Czy ktoś wie co to może byc? Pozdrawiam Na pewno przyczyny Waszych problemów nie mają nic wspólnego z przyczyną założenia tego tematu , objawy macie zgoła inne niż tu opisywane Nie podejmuję się zgadywać, przyczyn może być dziesiątki , podstawa na początek to rzetelna diagnostyka zrobiona przez kogoś kto zna te silniki i ich bolączki
Jacek96 Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Ja mam problem do dzisiaj z tym silnikiem. I juz nie mam pomysłu co to moze byc. Jezeli ktoś.sie spotkal z takim problem to powiedzcie?
piotrsob1 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 (edytowane) 9 godzin temu, Jacek96 napisał: Ja mam problem do dzisiaj z tym silnikiem. I juz nie mam pomysłu co to moze byc. Jezeli ktoś.sie spotkal z takim problem to powiedzcie? Wszystko zależy od tego jak mocno tym silnikiem szarpie na jałowym. PD-ki kulturą pracy nie grzeszą , tym bardziej po 10-ciu minimum latach pracy i iluś tam set tysiącach przejechanych kilometrów nie można tego od nich wymagać Lekkie , delikatne i nieregularne, ledwo wyczuwalne w kabinie bujnięcia silnikiem podczas pracy na jałowym to w nich norma . Moje BPW miało je już w 2008 roku przy przebiegu 53 kkm i ma je do dzisiaj ( z wyjątkiem krótkiego epizodu po wymianie uszczelniaczy na pompkach ,trwającego może ze trzy tys. km ). Podejmując walkę z tym można się władować w niezłe koszta, z więcej niż mizernym zazwyczaj skutkiem ( na długą metę ) Do takich drgań się trzeba po prostu przyzwyczaić, a jak denerwują to taniej i skuteczniej będzie zmienić auto na benzyniaka Problem jest dopiero jak wibracje czy telepanie są na tyle duże że zauważa je od razu każdy kto do auta wsiądzie , albo stoi obok i widzi po drganiach karoserii ... Edytowane 5 Sierpnia 2018 przez piotrsob1
mamis638 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Witam wszytkich a4b7 2.0 bpw jako że też walczę w tym temacie to muszę potwierdzić skuteczność kryzy... mój egr jest rozwalony i sieje błędami bez kryzy ... gdy kryza jest błędy giną ale gdy wchodzimy w vcds (osobiście go nie mam) to w którejś zakładce widać że egr nie trzyma zadanych parametrów i pracuje w 100,6% co u mnie skutkuje tym że nawet na postoju potrafi załączyć się sama turbina (przy900 obr/min) -> stąd może być u niekórych to szarpanie silnikiem na wolnych obrotach o którym piszą .... gość który mi robił diagnostykę tym vcds (teraz tu możecie to nazwać fachowo <------ wyrównał ciśnienie w kolektorze dolotowym przez jakiś test - silnik na 1400obr sam sobie wszedł i włączał i wyłączał turbo ) po tym zabiegu silnik raz że zaczął chodzić ciszej 2 lepiej pracował ..... po kilku tyg znów było to samo bo egr mam popsuty i teraz zastanawiam się pomiędzy używką a wywaleniem go w ogóle.... może coś to komuś naświetli.... pozdrawiam
woj0 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 A nowy EGR Conti/Valeo kosztuje 450 złotych... czasami Panowie warto nie januszować i kupić grata niż poświęcać tryliard godzin na forum. Rozumiem gdyby wszystko było sprawne i nadal trzęsie, wtedy warto zasięgnąć rady. Swoje drgania wyeliminowałem właśnie nowym egr + przepustnicą + czyszczenie co 15-20kkm i jest święty spokój - Polecam.
piotrsob1 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 (edytowane) W dniu 5.08.2018 o 12:56, woj0 napisał: A nowy EGR Conti/Valeo kosztuje 450 złotych... czasami Panowie warto nie januszować i kupić grata niż poświęcać tryliard godzin na forum. Rozumiem gdyby wszystko było sprawne i nadal trzęsie, wtedy warto zasięgnąć rady. Swoje drgania wyeliminowałem właśnie nowym egr + przepustnicą + czyszczenie co 15-20kkm i jest święty spokój - Polecam. Założenie nowego EGR-a do BPW zazwyczaj pomaga, ale na krótko Po zamontowaniu kryzy ( w zdecydowanej większości przypadków ) nawet te wydawało by się "złomowe", działają dobrze Edytowane 17 Sierpnia 2018 przez piotrsob1 1
krzychuziom Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Kryza założona zrobione 250 km , auto jest żywsze , sam musiałem się przekonać ale tak jest , i co najważniejsze nie ma szarpania i dźwięku szurania :D:D:D Dziękuje piotrsob1 BRAWOTY !
woj0 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 W dniu 17.08.2018 o 07:51, piotrsob1 napisał: Założenie nowego EGR-a do BPW zazwyczaj pomaga, ale na krótko Po zamontowaniu kryzy ( w zdecydowanej większości przypadków ) nawet te wydawało by się "złomowe", działają dobrze Zapewne na 10-20tys km, bo po tym przebiegu wypadałoby go wyczyścić... U mnie po 15tys bez czyszczenia czasami telepało budą i podczas gaszenia silnika proces nie był "gładki", po czyszczeniu jak ręką odjął.
piotrsob1 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 5 godzin temu, woj0 napisał: Zapewne na 10-20tys km, bo po tym przebiegu wypadałoby go wyczyścić... U mnie po 15tys bez czyszczenia czasami telepało budą i podczas gaszenia silnika proces nie był "gładki", po czyszczeniu jak ręką odjął. No i weź mu i tłumacz To że u Ciebie czyszczenie EGR-a w czymś tam pomogło to wcale nie znaczy że w BPW też na poszarpywanie pomoże ... To oprócz dołu konstrukcyjnie praktycznie całkiem inne silniki, EGR też ma zgoła inną konstrukcję. Przyczyną poszarpywania w naszym przypadku jest wada fabryczna , którą kryza niweluje i po jej zamontowaniu auto wreszcie nadaje się do delikatnej jazdy
mamis638 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Witam ponownie.. i mam pytanie czy ktoś z was zrobił off EGR w systemie ?? Jaka kwota i jak się auto zachowuje ?? Chodzi o konkretne bpw !!
Kosa64 Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 Witam, przeczytalem ten wątek na forum ale nie znalazłem odp na moje pytanie dotyczącej owej kryzy/zaślepki. Otóż mam silnik CAGA 2.0 tdi rok 2009 avant audi A4 b8 i mozecie mi powiedzieć jaka ja mam ta kryze zastosować czy wypłuka czy normalna dziura na środku i tyle. Taka jak tu? Zobacz ofertę: Zaślepka EGR AUDi SEAT SKODA VW 1.4 1.6 2.0 TDi CR http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7296917619 Ta jest do cr2 a ta do cr1 Zobacz ofertę: Zaślepka EGR AUDi SEAT SKODA VW 2.0 TDi CR1 http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7431410819 ktora bedzie git? Aha i jeszcze gdzie mam to zamontować? Tak jak tu pokazałem? Pozdrawiam Jacek
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 Ten wątek dotyczy silników na PD a nie CR i dokładniej chodzi odziwne zachowanie ich wersji z elektrycznym EGR-em i przepustnicą , które to trapi przedmiotowe poszarpywanie podczas delikatnego przyspieszania Jeżeli w CR-ze objawy masz takie same to musisz sam metodą prób i błędów sprawdzić czy kryza jest w stanie je zlikwidować Nie przypominam sobie jak tam masz EGR i czy kryza zamontowana w miejscu przez Ciebie zaznaczonym nie będzie blokowała pracy zaworu EGR-a. Jak dobrze pamiętam chyba ma postać przepustnicy i otwarty wychodzi poza obrys obudowy EGR-a ...
Kosa64 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 (edytowane) 43 minuty temu, piotrsob1 napisał: Ten wątek dotyczy silników na PD a nie CR i dokładniej chodzi odziwne zachowanie ich wersji z elektrycznym EGR-em i przepustnicą , które to trapi przedmiotowe poszarpywanie podczas delikatnego przyspieszania Jeżeli w CR-ze objawy masz takie same to musisz sam metodą prób i błędów sprawdzić czy kryza jest w stanie je zlikwidować Nie przypominam sobie jak tam masz EGR i czy kryza zamontowana w miejscu przez Ciebie zaznaczonym nie będzie blokowała pracy zaworu EGR-a. Jak dobrze pamiętam chyba ma postać przepustnicy i otwarty wychodzi poza obrys obudowy EGR-a ... Objawy mam identyczne czkawkę w przedziale 1800-2200 głównie na 4 i 5 biegu. Masz racje ta przepustnica od egr-a wchodzi w ta rurkę i kryza tu nie ma sensu montażu. A moglbym ja zamonotwoac od drugiej strony? rurka nr 12 i ona idzie do chłodniczki nr 1 Edytowane 16 Września 2018 przez Kosa64
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 Jeżeli ma dobrze działać to powinna być zamontowana jak najbliżej zaworu EGR-a W PD-kach 2,0 TDI 16V rozwiązanie jest podobne i tam kiedyś wymodziłem coś takiego :
Kosa64 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 17 minut temu, piotrsob1 napisał: Jeżeli ma dobrze działać to powinna być zamontowana jak najbliżej zaworu EGR-a W PD-kach 2,0 TDI 16V rozwiązanie jest podobne i tam kiedyś wymodziłem coś takiego : Jest to u ciebie do kupienia? Bo na alledrogo nie ma takiego typu
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 W niektórych egzemplarzach był problem z pasowaniem tej wypukłości do flanszy rurki idącej od chłodnicy spalin. Coś tam się musiało zmienić w jej kształcie , a może i wymiarach Tym bardziej nie mam pojęcia jak to by wyglądało w CR-ze ..... Zobaczę w piwnicy, wydaje mi się że jeszcze jedna gotowa się tam poniewiera
Kosa64 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 16 minut temu, piotrsob1 napisał: W niektórych egzemplarzach był problem z pasowaniem tej wypukłości do flanszy rurki idącej od chłodnicy spalin. Coś tam się musiało zmienić w jej kształcie , a może i wymiarach Tym bardziej nie mam pojęcia jak to by wyglądało w CR-ze ..... Zobaczę w piwnicy, wydaje mi się że jeszcze jedna gotowa się tam poniewiera Warto by było sprawdzić moze akurat bedzie pasować do CR ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się