Bartek11 Opublikowano 22 Listopada 2017 Opublikowano 22 Listopada 2017 W dniu 18.11.2017 o 19:00, Bartek11 napisał: AKTUALIZACJA Okazalo sie ze rzeczywiscie uszczelka Vaccum pompy przepuszczala i zostala zmieniona, a zapach spalonej chemii jak narazie nie pojawia sie w kabinie. Co do korka miski olejowej, no wiec przepuszczal bo mial lekko zurzyty gwint i starta uszczelke. Myslalem ze wymiana lancucha wiaze sie rowniez z wymiana korka jesli jest zurzyty, ale chyba Karol nie zwrocil uwagi na korek i zostawil stary. Jak na razie korek wymieniony i niedlugo obejrze czy nadal cieknie. Natomiast Karol powinien wymienic uszczelke gornej pokrywy rozrzadu, ktora przepuszczala. Mechanik zdjal pokrywe i wymienil uszczelke. Jak obejrzelismy ja pod swiatlo, to sie okazalo ze byla sparciala na calej dlugosci, czyli nie byla wymieniona, co juz jest zaniedbaniem. Nie ogladalem jeszcze miski i gornej pokrywy od spodu, ale mam zamiar sie wybrac niedlugo i zobaczyc jak to wyglada. Male zaniedbania ale upierdliwe. Kolejna rzecz po wymianie lancuszka u Karola, to fakt ze nadal slychac zgrzyt w czasie uruchomienia silnika, tak samo jak przed wymiana, przez okolo jedna sekunde w czasie zaplonu w okolicahc 1500 - 1700 obr./min. zgrzytnie, zawsze po postoju ponad 8 godzin, czyli kiedy olej splynie do miski. Karol mowil ze nowy napinacz tak ma z nowym lancuchem i musi sie dotrzec. Czy ktos z kolegow tak mial, ze po wymianie lancucha z napinaczem na poczatku zgrzytalo?? Szczerze mowiac powoli nabieram ochoty pojechac do serwicu na sprawdzenie tych czesci. Od wymiany lancucha zrobilem z 600 kilometrow, bo malo jezdze wiec mysle ze bedzie mozna poznac nowe i stare czesci. Jak by ktos mogl, niech napisze czy mu zgrzyta po wymianie lancucha i napinacza. KOLEJNA AKTUALIZACJA 22.11.2017 Kolega z forum kixi4 mowil mi, ze ten zgrzyt to moze byc drugi lancuch, ktory stabilizuje silnik i zapobiega drganiom. Karol o tym nie wspomnial, a mozna bylo sprawdzic czy nie jest rozciagniety. Uszczelke i korek sprawdze na dniach i napisze.
witek1234 Opublikowano 25 Listopada 2017 Opublikowano 25 Listopada 2017 (edytowane) W dniu 22.11.2017 o 14:23, Bartek11 napisał: KOLEJNA AKTUALIZACJA 22.11.2017 Kolega z forum kixi4 mowil mi, ze ten zgrzyt to moze byc drugi lancuch, ktory stabilizuje silnik i zapobiega drganiom. Karol o tym nie wspomnial, a mozna bylo sprawdzic czy nie jest rozciagniety. Uszczelke i korek sprawdze na dniach i napisze. Raczej łańcuch wałków wyrównoważających nie rozciąga się u mnie po 170tys był tej samej długości co nowy Choć dla mnie to dziwne że mechanik go nie wymienił jak wchodzi on w komplet rozrządu ... Edytowane 25 Listopada 2017 przez witek1234
adamo71 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Witam, Moje auto: A4 B8 2008r., 1.8 TFSi, 160KM, 166000 km. wymiana oleju co 15000 km i przy odpalaniu przeskoczył łańcuch rozrządu..Czekam dzisiaj na odpowiedź od mechanika czy nie narobił większego bałaganu . Prześledziłem temat i widzę, że czeka mnie niezły wydatek.
Bartek11 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 (edytowane) 16 minut temu, adamo71 napisał: Witam, Moje auto: A4 B8 2008r., 1.8 TFSi, 160KM, 166000 km. wymiana oleju co 15000 km i przy odpalaniu przeskoczył łańcuch rozrządu..Czekam dzisiaj na odpowiedź od mechanika czy nie narobił większego bałaganu . Prześledziłem temat i widzę, że czeka mnie niezły wydatek. Hey, a nie miales przy odpalaniu silnika zadnych zgrzytow ani diwnych dzwiekow? Mozesz teraz miec wydatek troche, nie wiadomo co jest zepsute. Edytowane 19 Grudnia 2017 przez Bartek11
Bartek11 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 (edytowane) W dniu 22.11.2017 o 14:23, Bartek11 napisał: KOLEJNA AKTUALIZACJA 22.11.2017 Kolega z forum kixi4 mowil mi, ze ten zgrzyt to moze byc drugi lancuch, ktory stabilizuje silnik i zapobiega drganiom. Karol o tym nie wspomnial, a mozna bylo sprawdzic czy nie jest rozciagniety. Uszczelke i korek sprawdze na dniach i napisze. KOLEJNA AKTUALIZACJA 19.12.2017 Wymiana uszczelki i korka pomogla i nic nie cieknie. Jednak od czasu do czasu jest zgrzyt przy uruchomieniu silnika. Edytowane 19 Grudnia 2017 przez Bartek11
adamo71 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 57 minut temu, Bartek11 napisał: Hey, a nie miales przy odpalaniu silnika zadnych zgrzytow ani diwnych dzwiekow? Mozesz teraz miec wydatek troche, nie wiadomo co jest zepsute. Nic takiego jak zgrzyty czy innych dźwięków nie zauważyłem, silnik pracował równo, spalanie w normie, uszczelnienie na olej zrobione jeszcze w niemeckim serwisie, auto serwisowane w niemczech jak i tutaj w Polsce. Po prostu pech mnie złapał i to na same święta.
15lolo Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 koledzy przymierzam się do wymiany rozrządu , przebieg u mnie 159 tys CABD, czy ktoś montował zestaw zamiennika z hurtowni Fai? koszt kpl rozrządu w ASO 4200 , Czy warto wymieniać kpl (3 łańcuchy , 2 napinacze i kpl slizgów?) mechanik doradza mi wymianę tylko głównego łańcucha wraz ze ślizgami i 1 napinaczem
kixi4 Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 3 godziny temu, 15lolo napisał: koledzy przymierzam się do wymiany rozrządu , przebieg u mnie 159 tys CABD, czy ktoś montował zestaw zamiennika z hurtowni Fai? koszt kpl rozrządu w ASO 4200 , Czy warto wymieniać kpl (3 łańcuchy , 2 napinacze i kpl slizgów?) mechanik doradza mi wymianę tylko głównego łańcucha wraz ze ślizgami i 1 napinaczem Ile? 3lancuszki, 2 napinacze i slizgi 4500zl? Zamiennika nie polecam, ja biore wszystko z aso i napewno tyle to nie kosztuje..
zabiello Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 4 godziny temu, 15lolo napisał: koszt kpl rozrządu w ASO 4200 Skąd takie ceny? W 2015 części w aso około 1,4-1,5 tys zł. Chyba że to kwota z robocizną. Gdy miałem robić to pisałem maila do aso i dostałem taki wykaz części i ceny na 2015 rok: 1. Łańcuch główny 307 zł brutto i termin realizacji czas realizacji ok 2 dni 2. Ślizg od strony napinacza 63 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 3. Ślizg od strony prawej 41 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 4. Ślizg górny 36 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 5. Napinacz łańcucha 209 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 6. Łańcuch napędu pompy oleju 292 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 7. Ślizg prawy 36 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 8. Ślizg górny 36 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 9. Ślizg lewy 36 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 10. Napinacz łańcucha 209 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 11. Masa uszczelniająca pokrywę rozrządu 297 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni Teraz pewnie są inne ceny ale te elementy podają że są do wymiany.
kixi4 Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 (edytowane) 7 minut temu, zabiello napisał: Skąd takie ceny? W 2015 części w aso około 1,4-1,5 tys zł. Chyba że to kwota z robocizną. Gdy miałem robić to pisałem maila do aso i dostałem taki wykaz części i ceny na 2015 rok: 1. Łańcuch główny 307 zł brutto i termin realizacji czas realizacji ok 2 dni 2. Ślizg od strony napinacza 63 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 3. Ślizg od strony prawej 41 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 4. Ślizg górny 36 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 5. Napinacz łańcucha 209 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 6. Łańcuch napędu pompy oleju 292 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 7. Ślizg prawy 36 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 8. Ślizg górny 36 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 9. Ślizg lewy 36 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 10. Napinacz łańcucha 209 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni 11. Masa uszczelniająca pokrywę rozrządu 297 zł brutto i czas realizacji ok 2 dni Teraz pewnie są inne ceny ale te elementy podają że są do wymiany. Dokladnie, mozna sie jeszcze pokusic po pokrywe rozrzadu nowa 350zl i uszczelki gornej pokrywy, ale nie 4500zl.. Edytowane 1 Lutego 2018 przez kixi4
15lolo Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 małe sprostowanie, pojechałem dziś osobiście do aso i przeanalizowałem krok po kroku co i jak i wyszło mi z zebątką wału, śrubą centralna 2 tyś zł plus robota 1 tys w aso, czy ktoś z was posiada wykaz dokładnych numerów części ewe opis z elsy wymiany?
kixi4 Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 42 minuty temu, 15lolo napisał: małe sprostowanie, pojechałem dziś osobiście do aso i przeanalizowałem krok po kroku co i jak i wyszło mi z zebątką wału, śrubą centralna 2 tyś zł plus robota 1 tys w aso, czy ktoś z was posiada wykaz dokładnych numerów części ewe opis z elsy wymiany? Podaj rok produkcji mmrrrr
15lolo Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 2 minuty temu, kixi4 napisał: Podaj rok produkcji mmrrrr 2008r 170km kod cabd
Bartek11 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 W dniu 19.12.2017 o 12:56, Bartek11 napisał: KOLEJNA AKTUALIZACJA 19.12.2017 Wymiana uszczelki i korka pomogla i nic nie cieknie. Jednak od czasu do czasu jest zgrzyt przy uruchomieniu silnika. KOLEJNA AKTUALIZACJA 03.02.2018 Zgrzyt powoli zanika, a właściwie już dawno nie grzechotało podczas uruchamiania, tak wiec możliwe że problem zażegnany. Natomiast nowy przeciek oleju wyszedł: Nie wiem jak się nazywa okrągły element przykręcony do górnej pokrywy łańcucha rozrządu ale przepuszcza trochę i widać że olej ścieka powoli na dół. Ktoś może się orientuje dlaczego mogło się tak stać? W Listopadzie była wymieniana uszczelka pokrywy ale ten okrągły element nie wiem czy był odkręcany. Jaki może być koszt naprawy?
15lolo Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 1.02.2018 o 18:24, kixi4 napisał: Edytowane 14 Lutego 2018 przez 15lolo 1
15lolo Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 (edytowane) Koledzy po wymianie kpl rozrządu (napinacze i ślizgi org ASO, łańcuchy swag), po spuszczeniu napinacza i okręceniu kontrolnie wałem napinacz wychodzi mi na 3 kreski . Przeglądając zdjęcia i filmy widzę że napięcie łańcucha jest różne . Niektórzy maja 0 kresek lub nawet 2 , gdzie szukać przyczyny. Na starym napinaczu miałem 6 kreski Edytowane 14 Lutego 2018 przez 15lolo
zabiello Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 W dniu 14.02.2018 o 10:52, 15lolo napisał: łańcuchy swag może w tym.
muszysty Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 Siemka. 161 tys świeżo po wymianie rozrządu na oryginalnych częściach audi ale nie w aso. Koszta 1860 z motul xclean i nowymi świecami. Łańcuch rozciągnięty o 3 mm jeden ślizg zaczął się już wycierać ale na warstwie ścieralnej wiec był to dobry czas na zmianę. Po wyminie zupełnie inne auto brak drgań tu winie świecie. Ale sama praca silnika o niebo lepsza. Ogólnie polecam robić po zakupie i mieć spokój zamiast jeździć z tykająca bomba. Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kellys Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 Witam, W moim Audi mam silnik 1.8 tfsi 160KM CDHB, po wymianie oleju (na identyczny jak podczas wcześniejszej wymiany) podczas niektórych rozruchów, zwłaszcza pierwszego po nocy, pojawił się grzechot trwający ok.1-2 sekundy. Jak rozumiem konieczna będzie wymiana łańcucha rozrządu. Dodam jeszcze że przebieg to 128tyś. Pytałem o kosztorys takiej wymiany w paru serwisach i usłyszałem trzy różne wersje: 1. Wymienia się tylko jeden łańcuch + napinacz i ślizgi do niego - koszt części 400zł + 400 robocizna, 2. Wymienia się całość - koszt część oryginalnych 1900zł + 800 zł robocizna, (szef serwisu powiedział że robili tylko 2 wymiany łańcuchów i nie są specjalistami w tej kwestii) 3. Wymiana jednego łańcucha z osprzętem za 3500zł z robocizną lub całości za 4500 zł - części oryginalne lekko mnie to zszokowało porównując ceny które podajecie na forum i ogólnie rozrzut jest masakryczny Znacie może jakiś godny polecenia serwis na śląsku który wykonałby wymianę łańcucha w rozsądnej cenie ?? Jak na razie nie wiem co robić... Z góry dzięki za pomoc,
kellys Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 Koledzy, może ktoś z was polecić zaufne miejsce gdzie mógłbym wymienić rozrząd w okolicy Dąbrowy Górniczej, Katowic lub w drugą stronę Olkusz, Kraków ewentualnie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się