Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 TFSI na łańcuszku rozrządu. Kiedy i jak serwisować?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 18.11.2017 o 19:00, Bartek11 napisał:

 

 

 

AKTUALIZACJA

 

Okazalo sie ze rzeczywiscie uszczelka Vaccum pompy przepuszczala i zostala zmieniona, a zapach spalonej chemii jak narazie nie pojawia sie w kabinie.

 

Co do korka miski olejowej, no wiec przepuszczal bo mial lekko zurzyty gwint i starta uszczelke. Myslalem ze wymiana lancucha wiaze sie rowniez z wymiana korka jesli jest zurzyty, ale chyba Karol nie zwrocil uwagi na korek i zostawil stary. Jak na razie korek wymieniony i niedlugo obejrze czy nadal cieknie. Natomiast Karol powinien wymienic uszczelke gornej pokrywy rozrzadu, ktora przepuszczala. Mechanik zdjal pokrywe i wymienil uszczelke. Jak obejrzelismy ja pod swiatlo, to sie okazalo ze byla sparciala na calej dlugosci, czyli nie byla wymieniona, co juz jest zaniedbaniem. Nie ogladalem jeszcze miski i gornej pokrywy od spodu, ale mam zamiar sie wybrac niedlugo i zobaczyc jak to wyglada. Male zaniedbania ale upierdliwe.

Kolejna rzecz po wymianie lancuszka u Karola, to fakt ze nadal slychac zgrzyt w czasie uruchomienia silnika, tak samo jak przed wymiana, przez okolo jedna sekunde w czasie zaplonu w okolicahc 1500 - 1700 obr./min. zgrzytnie, zawsze po postoju ponad 8 godzin, czyli kiedy olej splynie do miski. Karol mowil ze nowy napinacz tak ma z nowym lancuchem i musi sie dotrzec. Czy ktos z kolegow tak mial, ze po wymianie lancucha z napinaczem na poczatku zgrzytalo?? Szczerze mowiac powoli nabieram ochoty pojechac do serwicu na sprawdzenie tych czesci. Od wymiany lancucha zrobilem z 600 kilometrow,  bo malo jezdze wiec mysle ze bedzie mozna poznac nowe i stare czesci.

Jak by ktos mogl, niech napisze czy mu zgrzyta po wymianie lancucha i napinacza. 

KOLEJNA AKTUALIZACJA 22.11.2017

 

Kolega z forum kixi4 mowil mi, ze ten zgrzyt to moze byc drugi lancuch, ktory stabilizuje silnik i zapobiega drganiom. Karol o tym nie wspomnial, a mozna bylo sprawdzic czy nie jest rozciagniety. Uszczelke i korek sprawdze na dniach i napisze.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.11.2017 o 14:23, Bartek11 napisał:

KOLEJNA AKTUALIZACJA 22.11.2017

 

Kolega z forum kixi4 mowil mi, ze ten zgrzyt to moze byc drugi lancuch, ktory stabilizuje silnik i zapobiega drganiom. Karol o tym nie wspomnial, a mozna bylo sprawdzic czy nie jest rozciagniety. Uszczelke i korek sprawdze na dniach i napisze.

Raczej łańcuch wałków  wyrównoważających nie rozciąga się u mnie po 170tys  był tej samej długości co nowy 

Choć dla mnie to dziwne że mechanik go nie wymienił jak wchodzi on w komplet rozrządu ...

Edytowane przez witek1234
Opublikowano

Witam,

Moje auto: A4 B8 2008r., 1.8 TFSi, 160KM, 166000 km. wymiana oleju co 15000 km i przy odpalaniu przeskoczył łańcuch rozrządu..Czekam dzisiaj na odpowiedź od mechanika czy nie narobił większego bałaganu :(. Prześledziłem temat i widzę, że czeka mnie niezły wydatek.

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, adamo71 napisał:

Witam,

Moje auto: A4 B8 2008r., 1.8 TFSi, 160KM, 166000 km. wymiana oleju co 15000 km i przy odpalaniu przeskoczył łańcuch rozrządu..Czekam dzisiaj na odpowiedź od mechanika czy nie narobił większego bałaganu :(. Prześledziłem temat i widzę, że czeka mnie niezły wydatek.

Hey, a nie miales przy odpalaniu silnika zadnych zgrzytow ani diwnych dzwiekow? Mozesz teraz miec wydatek troche, nie wiadomo co jest zepsute.

Edytowane przez Bartek11
Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.11.2017 o 14:23, Bartek11 napisał:

KOLEJNA AKTUALIZACJA 22.11.2017

 

Kolega z forum kixi4 mowil mi, ze ten zgrzyt to moze byc drugi lancuch, ktory stabilizuje silnik i zapobiega drganiom. Karol o tym nie wspomnial, a mozna bylo sprawdzic czy nie jest rozciagniety. Uszczelke i korek sprawdze na dniach i napisze.

 

 

KOLEJNA AKTUALIZACJA 19.12.2017

 

Wymiana uszczelki i korka pomogla i nic nie cieknie. Jednak od czasu do czasu jest zgrzyt przy uruchomieniu silnika.

Edytowane przez Bartek11
Opublikowano
57 minut temu, Bartek11 napisał:

Hey, a nie miales przy odpalaniu silnika zadnych zgrzytow ani diwnych dzwiekow? Mozesz teraz miec wydatek troche, nie wiadomo co jest zepsute.

Nic takiego jak zgrzyty czy innych dźwięków nie zauważyłem, silnik pracował równo, spalanie w normie, uszczelnienie na olej zrobione jeszcze w niemeckim serwisie, auto serwisowane w niemczech jak i tutaj w Polsce. Po prostu pech mnie złapał i to na same święta.

Opublikowano

koledzy przymierzam się do wymiany rozrządu , przebieg u mnie 159 tys CABD, czy ktoś montował zestaw  zamiennika z hurtowni Fai?

koszt kpl rozrządu w ASO 4200 , 

Czy warto wymieniać kpl (3 łańcuchy , 2 napinacze i kpl slizgów?)

mechanik doradza mi wymianę tylko głównego łańcucha wraz ze ślizgami i 1 napinaczem 

Opublikowano
3 godziny temu, 15lolo napisał:

koledzy przymierzam się do wymiany rozrządu , przebieg u mnie 159 tys CABD, czy ktoś montował zestaw  zamiennika z hurtowni Fai?

koszt kpl rozrządu w ASO 4200 , 

Czy warto wymieniać kpl (3 łańcuchy , 2 napinacze i kpl slizgów?)

mechanik doradza mi wymianę tylko głównego łańcucha wraz ze ślizgami i 1 napinaczem 

Ile? 3lancuszki, 2 napinacze i slizgi 4500zl? Zamiennika nie polecam, ja biore wszystko z aso i napewno tyle to nie kosztuje..

Opublikowano
4 godziny temu, 15lolo napisał:

koszt kpl rozrządu w ASO 4200

Skąd takie ceny? W 2015 części w aso około 1,4-1,5 tys zł. Chyba że to kwota z robocizną. Gdy miałem robić to pisałem maila do aso i dostałem taki wykaz części i ceny na 2015 rok:

1.       Łańcuch  główny   307 zł brutto  i termin  realizacji czas realizacji   ok  2 dni

2.       Ślizg  od  strony  napinacza  63 zł  brutto  i czas realizacji  ok  2 dni

3.       Ślizg  od strony  prawej  41 zł  brutto  i czas realizacji ok  2 dni 

4.       Ślizg  górny  36 zł  brutto  i czas realizacji  ok  2 dni

5.       Napinacz  łańcucha  209 zł brutto  i czas  realizacji  ok  2 dni

6.       Łańcuch  napędu  pompy  oleju  292 zł brutto  i czas realizacji ok 2 dni 

7.       Ślizg prawy  36 zł brutto i czas realizacji  ok  2 dni

8.       Ślizg  górny  36 zł brutto  i czas realizacji  ok  2 dni

9.       Ślizg lewy  36 zł brutto  i czas realizacji  ok  2 dni

10.   Napinacz  łańcucha  209 zł brutto  i czas realizacji  ok  2 dni     

11.   Masa uszczelniająca  pokrywę  rozrządu  297 zł brutto  i czas realizacji ok  2 dni

Teraz pewnie są inne ceny ale te elementy podają że są do wymiany.

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, zabiello napisał:

Skąd takie ceny? W 2015 części w aso około 1,4-1,5 tys zł. Chyba że to kwota z robocizną. Gdy miałem robić to pisałem maila do aso i dostałem taki wykaz części i ceny na 2015 rok:

1.       Łańcuch  główny   307 zł brutto  i termin  realizacji czas realizacji   ok  2 dni

2.       Ślizg  od  strony  napinacza  63 zł  brutto  i czas realizacji  ok  2 dni

3.       Ślizg  od strony  prawej  41 zł  brutto  i czas realizacji ok  2 dni 

4.       Ślizg  górny  36 zł  brutto  i czas realizacji  ok  2 dni

5.       Napinacz  łańcucha  209 zł brutto  i czas  realizacji  ok  2 dni

6.       Łańcuch  napędu  pompy  oleju  292 zł brutto  i czas realizacji ok 2 dni 

7.       Ślizg prawy  36 zł brutto i czas realizacji  ok  2 dni

8.       Ślizg  górny  36 zł brutto  i czas realizacji  ok  2 dni

9.       Ślizg lewy  36 zł brutto  i czas realizacji  ok  2 dni

10.   Napinacz  łańcucha  209 zł brutto  i czas realizacji  ok  2 dni     

11.   Masa uszczelniająca  pokrywę  rozrządu  297 zł brutto  i czas realizacji ok  2 dni

Teraz pewnie są inne ceny ale te elementy podają że są do wymiany.

Dokladnie, mozna sie jeszcze pokusic po pokrywe rozrzadu nowa 350zl i uszczelki gornej pokrywy, ale nie 4500zl..

Edytowane przez kixi4
Opublikowano

małe sprostowanie, pojechałem dziś osobiście do aso i przeanalizowałem krok po kroku co i jak i wyszło mi z zebątką wału, śrubą centralna 2 tyś zł plus robota 1 tys w aso, czy ktoś z was posiada wykaz dokładnych numerów części ewe  opis z elsy wymiany?

Opublikowano
42 minuty temu, 15lolo napisał:

małe sprostowanie, pojechałem dziś osobiście do aso i przeanalizowałem krok po kroku co i jak i wyszło mi z zebątką wału, śrubą centralna 2 tyś zł plus robota 1 tys w aso, czy ktoś z was posiada wykaz dokładnych numerów części ewe  opis z elsy wymiany?

Podaj rok produkcji mmrrrr

Opublikowano
2 minuty temu, kixi4 napisał:

Podaj rok produkcji mmrrrr

2008r 170km kod cabd

Opublikowano
W dniu 19.12.2017 o 12:56, Bartek11 napisał:

 

 

KOLEJNA AKTUALIZACJA 19.12.2017

 

Wymiana uszczelki i korka pomogla i nic nie cieknie. Jednak od czasu do czasu jest zgrzyt przy uruchomieniu silnika.

KOLEJNA AKTUALIZACJA 03.02.2018

 

Zgrzyt powoli zanika, a właściwie już dawno nie grzechotało podczas uruchamiania, tak wiec możliwe że problem zażegnany. Natomiast nowy przeciek oleju wyszedł:

 

uszcz.jpg

Nie wiem jak się nazywa okrągły element przykręcony do górnej pokrywy łańcucha rozrządu ale przepuszcza trochę i widać że olej ścieka powoli na dół.

Ktoś może się orientuje dlaczego mogło się tak stać? W Listopadzie była wymieniana uszczelka pokrywy ale ten okrągły element nie wiem czy był odkręcany. Jaki może być koszt naprawy?

 

uszcz2.jpg

Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.02.2018 o 18:24, kixi4 napisał:

:)

Edytowane przez 15lolo
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Koledzy po wymianie kpl rozrządu (napinacze i ślizgi org ASO, łańcuchy swag), po spuszczeniu napinacza i okręceniu kontrolnie wałem   napinacz  wychodzi mi na 3 kreski .

Przeglądając zdjęcia i filmy widzę że napięcie łańcucha jest różne .  Niektórzy maja 0 kresek lub nawet 2 , gdzie szukać przyczyny.

Na starym napinaczu miałem 6 kreski

Edytowane przez 15lolo
Opublikowano
W dniu 14.02.2018 o 10:52, 15lolo napisał:

łańcuchy swag

może w tym.

Opublikowano

Siemka. 161 tys świeżo po wymianie rozrządu na oryginalnych częściach audi ale nie w aso. Koszta 1860 z motul xclean i nowymi świecami. Łańcuch rozciągnięty o 3 mm jeden ślizg zaczął się już wycierać ale na warstwie ścieralnej wiec był to dobry czas na zmianę. Po wyminie zupełnie inne auto brak drgań tu winie świecie. Ale sama praca silnika o niebo lepsza. Ogólnie polecam robić po zakupie i mieć spokój zamiast jeździć z tykająca bomba. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Witam,

W moim Audi mam silnik 1.8 tfsi 160KM CDHB, po wymianie oleju (na identyczny jak podczas wcześniejszej wymiany) podczas niektórych rozruchów, zwłaszcza pierwszego po nocy, pojawił się grzechot trwający ok.1-2 sekundy. Jak rozumiem konieczna będzie wymiana łańcucha rozrządu. Dodam jeszcze że przebieg to 128tyś.  Pytałem o kosztorys takiej wymiany w paru serwisach i usłyszałem trzy różne wersje:

1. Wymienia się tylko jeden łańcuch + napinacz i ślizgi do niego - koszt części 400zł + 400 robocizna,

2. Wymienia się całość - koszt część oryginalnych 1900zł + 800 zł robocizna, (szef serwisu powiedział że robili tylko 2 wymiany łańcuchów i nie są specjalistami w tej kwestii)

3. Wymiana jednego łańcucha z osprzętem za 3500zł z robocizną lub całości za 4500 zł - części oryginalne 

:o lekko mnie to zszokowało porównując ceny które podajecie na forum i ogólnie rozrzut jest masakryczny 

Znacie może jakiś godny polecenia serwis na śląsku który wykonałby wymianę łańcucha w rozsądnej cenie  ??

Jak na razie nie wiem co robić...

Z góry dzięki za pomoc,

Opublikowano

Koledzy, może ktoś z was polecić zaufne miejsce gdzie mógłbym wymienić rozrząd w okolicy Dąbrowy Górniczej, Katowic lub w drugą stronę Olkusz, Kraków ewentualnie ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...