majk8_6 Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 Hej, przepraszam za zaśmiecanie forum kolejnym tematem o adaptacji przepustnicy ale nie mogę znaleźć konkretnego tematu do A4 b5 1.8. Jesli ktoś mogłby mi podesłać konkretny link to będę wdzięczny. Pozdrawiam.
ja74687 Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 instrukcja (najlepsza i najszybsza) - jeżeli nie masz LPG to: odłączasz mu na noc aku, rano podłączasz, wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu czyli dmuchawa radio itp. dajesz samochód na luz i nie dotykając żadnego z pedałów przekręcasz mu zapłon na ok 40 - 60s. po tym czasie wyłączasz zapłon również nic nie dotykasz odbiorniki powyłączane, wyłączasz zapłon na ok 30s. po tym czasie odpalasz samochód i również nic nie dotykasz kiedy silnik odpali to daj mu chwilkę aż załapie temp. i się poustawia (sonda zacznie pracować itp. daj mu żebo złapał ok 65 stopni) i gotowe Jeżeli masz LPG to nie wyciągasz mu aku tylko podłączasz VAG-a do ECU i resetujesz (instrukcje znajdziesz w dziale VAG) i dalej robisz to samo Można również zrobić adaptację przez VAG-a wchodzisz w silnik, bloki danych przechodzisz na 098 blok potem przechodzisz na nastawy podstawowe i czekasz aż się skończy (robisz to na wyłączonym silniku tylko zapłon i tak samo odbiorniki wyłączone i nie dotykasz nic) ja tam wolę pierwszą metodę bo od razu skasuje błędy i według mnie jest lepsza, ale przez VAG-a też działa
marys Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 Kiedyś też robiłem manualną adaptacje i nic nie pomogło musiałem jechać na Vag-a wyczyścić przepustnicę i dopiero pomogło
majk8_6 Opublikowano 27 Lipca 2013 Autor Opublikowano 27 Lipca 2013 no i mnie też nie pomogło niestety ;/ spróbuje jeszcze wyczyścić przepustnice i zrobić adaptacje jeszcze raz. A jak nie to pozostanie VAG... Ogólnie jedyne co mnie irytuje w tej całej sytuacji to drgająca wskazówka obrotów. Co prawda minimalnie ale jakoś przy postoju na światłach itp. budzi mój niepokój
ja74687 Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 nie pomogło bo mogłeś źle sterownik zresetować aku musi być odłączone na co najmniej 10h :)Ale Vag-iem też działa, tylko warunek, dokładnie wyczyszczona przepustnica inaczej adaptacja się nie uda Wyskoczy po prostu błąd i oczywiście linka jeszcze odpowiednio naciągnięta jeżeli przegniesz z naciągiem to też nie pójdzie
cacek89 Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 Panowie że się tak zapytam: kiedy i w jakim celu robi się w/w adaptację?
ja74687 Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 adaptację robi się po każdym odłączeniu kostki od przepustnicy oraz przy resecie sterownika adaptacja to nic innego jak wpisanie nowych danych o przepustnice do ecu i prawidłowo ustawia przepustnicę Objawy złej adaptacji to: brak mocy szalejące obroty i czasami problemy z odpalaniem
cacek89 Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 aha podziękował, myślałem że może jest to czynność którą wykonuje się co jakiś czas
majk8_6 Opublikowano 27 Lipca 2013 Autor Opublikowano 27 Lipca 2013 aku był odłaczony grubo ponad 10 h. (rozumiem, że plus wystarczy?) W takim razie jak będę miał wolną chwilę to wyjmę przepustnicę i wyczyszcze oraz ponowię proces adaptacji. A przy okazji i dla pewności jeszcze zapytam. Żeby wyjąć przepustnicę wystarczy odkręcić te 2 gwiazdkowe śruby po zaślepką linki gazu?
ja74687 Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 aku odłączasz zawsze dwie klemy bo można sobie szkód narobić, a z przepustnicą do troszkę inaczej jest trzymają ją 4 śruby dwie są widoczne ale kolejne na wyczucie, dodatkowo przewody od płynu będziesz musiał odłączyć troszkę go poleci uważaj tylko aby nie do kolektora ssącego Gdzieś na forum jest instrukcja dokładniejsza, ciasno jak cholera tam jest i troszkę trzeba pokombinować
marys Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 Zrobiłem z wczoraj na dziś adaptacje manualną ponieważ mam objaw przerywania silnika myślałem, że to coś pomoże ale myliłem się, mimo wszytko mam pytanie czemu po odłączeniu akum... i przeprowadzeniu wszystkiego prawidłowo mam problem z szybami przed odłączeniem akum szyby działały mi na jedno kliknięcie na przycisk i jechała sama w dół jak i ku górze teraz by to zrobić muszę cały czas trzymać guzik i szyba wolniej się opuszcza czy lewa czy prawa nie ma różnicy czego to jest przyczyna?
ja74687 Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 mam to samo ale po kilku dniach się samo naprawia dlaczego tak się robi to nie mam pojęcia ale powinno ci się naprawić po kilku dniach
cacek89 Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 mam problem z szybami przed odłączeniem akum szyby działały mi na jedno kliknięcie na przycisk i jechała sama w dół jak i ku górze teraz by to zrobić muszę cały czas trzymać guzik i szyba wolniej się opuszcza czy lewa czy prawa nie ma różnicy czego to jest przyczyna? przytrzymaj na zapłonie przycisk od podnoszenia szyby ok 3s do samej góry aż usłyszysz takie cyknięcie i będzie ok
stomi Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 Ktoś tam pisał że do odkręcenia przepustnicy trzeba odłączyć przewody od płynu, pierwszy raz się z tym spotykam i sam nigdy nie odłączałem.
majk8_6 Opublikowano 30 Lipca 2013 Autor Opublikowano 30 Lipca 2013 dobra Panie i Panowie teraz bez śmiechu.... gdzie jest przepustnica? zazwyczaj można zlokalizować ją po lince gazu ale jak takowej nie widzę nawet u siebie. Proszę o namiary a najlepiej zdjęcie z zaznaczeniem
pox Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Przepustnica jest przy zbiorniczku z płynem chłodzącym. Przykręcona do kolektora dolotowego.
ja74687 Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 stomi żeby przepustnicę całkiem wyciągnąć musisz ściągnąć z niej przewody od płynu chłodniczego może wyciągałeś ją w innym silniku w ADR żeby ją wyciągnąć całkiem musisz odłączyć lub odciąć te przewody
majk8_6 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Oświadczam , że dziś wyjąłem przepustnice i był to pierwszy i ostatni raz kiedy to zrobiłem. Dostęp okropny, zarówno do śrub jak i węży. Co prawda za drugim razem już wiedział bym jak do tego podejść ale mam nadzieję , że się obejdzie Teraz stoi z odłączonym aku do rana i się okaże jak skutki.... ---------- Post dopisany 04-08-2013 at 10:17 ---------- Poprzedni post napisany 03-08-2013 at 17:08 ---------- Witam z samego rana forumowiczów. Podłączyłem akumulator , przekręciłem zapłon według instrukcji kolegi powyżej i po odpaleniu bez zmian. Wskazówka od obrotów dalej drga i co jakiś czas zadrży silnik... I o co tu chodzi? Silniczek krokowy? Egr?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się