tommm Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 Witam wszystkich, jakiś czas temu zaczął się pojawiać problem z moim dwumasem... szarpanie silnikiem, telepotanie budą itp, ale, iż pojawiało się to dość rzadko więc zmiana została przełożona na niedaleką przyszłość, ale ze względu na to iż moja lalka została lekko zawirusowana, problem sprzęgła zaczął bardziej dokuczać, doszło również ślizganie się. Dlatego też po namowach kolegów i przeanalizowaniu wielu opinii na ten temat zostało zdecydowane założenie jednomasu:) auto odprowadzone do mechaników. Zakupiony nowiutki zestaw Luk, do tego zamach 1z, gęba aż się cieszy z tego iż niedługo auto będzie smigac. pierwsze odpalenie silnika po wymianie sprzęgła i jak najbardziej pozytywnie, cicho, pedał sprzęgła delikatnie się porusza, no to jazda próbna;D delikatne ruszenie 2, 3 delikatnie dodaje gazu i zaskoczenie... ;| sprzęgło się ślizga, szok... co jest nie tak... powrót do mechanika... po powtórnym wyjęciu i wlozeniu skrzyni, to samo;/ może coś nie tak z tym Lukiem. Ze względu iż znajoma pracuje w hurtowni części na szybko załatwiony zostal zestaw Sachs, ponownie wyjęcie skrzyni i zamiana na Sachsa, jazda próbna i to samo wszystko się ślizga;/ Oczywiście załamanie co może być nie tak... ponowna zmiana zamachu- może z tym coś nie grało, ale bez różnicy, po kilku wymianach zamachu i 2 zestawach sprzęgła nadeszła ostateczność (mogę źle się wypowiedzieć bo nie wiem na jakiej zasadzie to działało)- mechanicy zawieźli sprzęgło do nabicia podkładek aby tarcza była jeszcze grubsza, i pomogło, ale nie w 100%. Posiadam teraz inny problem, kiedy jest ciepło i auto sie rozgrzeje sprzęgło chodzi pięknie, nie ślizga się ani nic, lecz największy problem jest na nierozgrzanym samochodzie lub po 2-3 dniach kiedy auto stało,mianowicie przy 2 tys. obrotów się ślizga, a tak nie powinno być z jednomasem....;/ powiem szczerze, iż nie mam już siły z tym sprzęgłem, i naprawdę nie wiem co może być przyczyną takiego zachowania. Dodam również, że sprzęgło bierze wysoko, co jest oznaką końca atu przecież wszystko bylo założone nowe... Co to może być, ja już nie wiem co sie dzieje...
pioteros Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 słaby docisk? kuleje ci może hydraulika, na pewno wszystkie części dobrane odpowiednio? może sprzeglo ktore kupiles jest od jakiejs slabej benzyny
grabson765 Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 trzeba bylo nie kombinowac tylko zalozyc zestaw dwumasowy od awx
Tommy Gun Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 Wszystko zostało dokładnie sprawdzone ?? Bo skoro kilka zestawów sprzęgła dawało taki sam rezultat, to może przyczyna tkwi gdzie indziej. Sprawdzał ktoś wysprzęglik ?? Sprzęgło odpowietrzone ?? Masz nr seryjny koła zamachowego ?? Może faktycznie nie być od 1z...
Chadury89 Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 Gdzies czytalem ze w A4 B5 i Passatach B5 sprzeglo bierze wysoko nawet po zalozeniu nowego zestawu, na diagnostyce gosciu mowil ze moze byc w audi blokada przed spaleniem sprzegla ale nie wiem czy to prawda...
krzysztof61 Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 dziwne , sam zakladalem jednomas do afn , dwa lata temu , wszystko jest ok . a czy kolo zamachowe miales nowe czy uzywane , bo ja kupiem uzywane dalem do przetoczenia aby bylo rowne
pioteros Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 ale tu przyczyna jest nie trzymanie sprzegla... wiec problem lezy po stronie docisku, a jesli docisk jest nowy i byly przymiarki z innymi to problem jest jeszcze gdzies wczesniej
tommm Opublikowano 28 Lipca 2013 Autor Opublikowano 28 Lipca 2013 Powiem wam, iż ten temat był toczony w Aleksandrowie przez kilku mechaników, ponieważ sprawa naprawdę jest dziwna. Wysprzęglik sprawdzony a cały zestaw odpowietrzony. Niestety nie mam numeru seryjnego zamachu ale był on od 1z mojego znajomego także niemożliwe aby było nie tak, koło było przetoczone aby powierzchnia była równa, jutro postaram się dać numery identyfikacyjne zestawu sprzęgła gdyż leżą gdzieś w garażu, i były również od 1z także opcja z pomyłką z benzyną nie wchodzi w gre;/
pioteros Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 a moze za bardzo bylo przetoczone i dlatego docisk slabo dociska je do koła? ma za duzy luz, w sumie nie wiem po co bylo przetaczac chyba ze bylo mocno przegrzane ale wtedy sie nie kupuje takiego szrotu
tommm Opublikowano 28 Lipca 2013 Autor Opublikowano 28 Lipca 2013 Koło było przetoczone bardzo delikatnie, nie mam pojecia czy to byłą przyczyna takich objawów, ale dziwne jest iż jest taka różnica na rozgrzanym aucie, a dopiero odpalonym;/ druga sprawa, skoro twierdzisz, że mogło być to przypalone koło to w innym które było włożone powinien być inny efekt a tutaj niestety takie same objawy;/
krzysztof61 Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 nawet jezeli kolo bylo przetoczone to tylko na plus , bo teraz tarcza bardzo dokladnie przylega do kola . to nie moze byc przyczyna , bo w kazdym samochodzie normalnie tarcza sprzegla sie robi coraz ciensza a sprzeglo musi dzialac , jezeli masz to rozebrane to zmierz odlegosc zmontowanego zestawu z dwumasem w stosunku do jednomasa , tzn chodzi o odleglosc od sloneczka docisku do bloku silnika
piotrsob1 Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 A z tak ciekawości, ile masz dołożone koksu , może masz tyle niuta że sprzęgiełko trzeba zrobić na zamówienie u Radzikowskiego ? Poza tym to samo sprzęgło założone na dwumasie przeniesie sporo większy moment bez poślizgu niż przykręcone do jednomasa
adrian998998 Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Ja tam problemów z 1 masami nie miałem... według mnie problem lezy po stronie wysprzeglika, moze a łapa wysprzęglika jest prosta?? Załatw numer tego sprzegła i docisku.
tommm Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Opublikowano 4 Lipca 2014 Zamach 1z- 026105269L, jeżeli chodzi o zestaw sprzęgła to był jako pierwszy Luk 623 113 900( audi 80 1.9tdi), niestety nie mam numerów teraz tego Sachsa który jest obecnie ale na nim jeżdżę, po pierwszej jeździe mogę stwierdzić, iż lepiej się zachowywał niż Luk. Jeżeli chodzi o moment to nie był mierzony na hamowni, ale program był robiony pod 130km/300nm także nie sądzę aby taki przyrost robił takie problemy, skoro wiele osób na tym zestawie jeździ z wiele większymi mocami:) ---------- Post dopisany 04-07-2014 at 15:46 ---------- Poprzedni post napisany 29-07-2013 at 11:33 ---------- Panowie, dnia 4.07.14 sprzęgło wymienione niecały rok temu się zesr**o...:/ tragedia zerwałą się sprężynka w tarczy... masakra. Jak sądzicie co może być przyczyną? przecież zestaw 1masowy jest bardzo mocny;/... eh właśnie wstawiam sprzęgło awx... mam nadzieje że problemów nie będzie;/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się