alarec Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Witam Dzisiaj miałem sytuację która mnie dość zaniepokoiła. Wybrałem się w trasę i wszystko było ok w pierwszą stronę, w drodze powrotnej nagle auto straciło moc: - obojętnie jaki bieg, do 2tys obrotów ledwo ciągnął (gaz w podłodze), powyżej 2tys nagle dostawał mocy (tak jakby włączała się turbosprężarka), dało się jeździć, ale tylko na wysokich obrotach. - w połowie drogi nawet turbo się już nie włączało (chyba tryb serwisowy??), gaz w podłodze i z 1tys obrotów do 3tys rozpędzał się około 10sekund, mocy zero. Dowiedziałem się że żonie zdarzyło się też to 2 razy wcześniej, tylko trwało znacznie krócej. Przed chwilą byłem zrobić logi. O dziwo teraz jak wsiadłem do samochodu, to normalnie power był, turbo ciągnęło i jechało się normalnie (więc logi były robione jak auto było w dobrym stanie, ale może się coś okaże). Aha, temp. silnika cały czas 90*C, w czasie dnia było trochę ponad 30*C na zewnątrz. (jak robiłem logi wieczorem było ok. 20*C) ZRZUTY Z GRUP: grupy: 000, 001, 003 grupy: 004, 007, 013 grupy: 014, 018, 023 LOGI STATYCZNE: logi statyczne - grupa 000 Logi statyczne - grupa 003 LOGI DYNAMICZNE: Logi dynamiczne - grupa 003 Logi dynamiczne - grupa 011 Ogólny autoscan VAG'iem nie pokazuje żadnych błędów. Ostatnio zauważyłem że EGR trochę leje. Pomóżcie koledzy w zdiagnozowaniu problemu, bo zacząłem urlop a auto teraz akurat odmówiło posłuszeństwa Nie mogę się nim wybrać gdzieś dalej bo po prostu boje się że znów zrobi mi niespodziankę. ps. Proszę o szybkie odpowiedzi, żebym mógł jeszcze pojechać gdzieś na urlop.
Sztomel Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Przejrzyj cały układ podciśnień - nie tylko szczelność samych wężyków podciśnienia ale i tych plastikowych kapilar łączących wężyki. Najprawdopodobniej któraś kapilara (najczęściej ta przy samej przegrodzie czołowej) będzie przetarta i to zazwyczaj w miejscu jej plastikowych wieszaków. Miałem ostatnio identyczny problem z Passatem forumowicza - raz miał normalną dynamikę a raz prawie wcale. Przetarcie kapilary czasami przesłaniał inny materiał i wtedy było normalne doładowanie.
dave_86 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Cześć, To chyba jakaś plaga, bo wczoraj miałem dokładnie ten sam problem :/ 1.9TDI AWX Niestety nie dysponuje kablem a jutro muszę jechać ok. 180km :/ mam nadzieje, że się nic nie stanie... na miejscu będę już miał mechanika. Objawy identyczne, w trakcie jazdy nagle auto traci moc, za chwile moc wraca. Później już totalny brak mocy i chwile jakby turbo normalnie ładowało. Ponowny start silnika nic nie daje :/ Jak dorwe kabel to zrobie logi.
soszi Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Da się gdzieś kupić te plastikowe "łączniki" o których mowa w temacie ?
Sztomel Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Chyba tylko w serwisie albo ze szrotu a jeśli zakup się nie będzie cenowo opłacał to można w ich miejsce z powodzeniem zastosować wężyk.
alarec Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Dzisiaj przejechalem 200km i było ok, chociaż pod koniec drogi było czuć że auto ma mniej mocy, ale nie było to tak jak wczoraj. Pisząc o kapilarach masz na myśli te wężyki od EGR i turbo przy filtrze powietrza? A z logów można wyczytać cos ciekawego?
Sztomel Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Pisząc o kapilarach masz na myśli te wężyki od EGR i turbo przy filtrze powietrza?
dave_86 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Dziwna sprawa, samochód stał dwa dni w garażu (ok. 17st.C) i jak dziś rano go odpaliłem to jechał normalnie (moc standardowa), jak silnik osiągnął 90st.C przegoniłem go do prawie 4700RPM na 3 biegu. Myślałem, że usterka minęła, jednak po przejechaniu kolejnych kilometrów problem ponownie powrócił, ruszam z pod świateł i mocy nie ma i tak do końca trasy :/ Czy temperatura może mieć coś wspólnego z usterką?
spanky Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 moze, ale dopoki nie zrobisz kompletu logów ciezo bedzie cos stwierdzic ...
POWER-KRIS Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Zaślep EGR. Miałem takie przypadki ze jak się otworzył to cały czas wali spaliny i mocy brak i to właśnie po rozgrzaniu. Sony Xperia E dual Tapatalk 4
dave_86 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Dziś zdążyłem tylko sczytać błędy z silnika i był jeden: 17564 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - zwarcie do masy/przerwa brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY. Na jutro jestem umówiony na dalszą diagnostykę - logi (od razu wrzuce tutaj). Dziś ponownie spod pracy (samochód stał 8h), na początku wszystko było ok, ale po rozgrzaniu silnika i przejechaniu kilku km moc spadła i tak już do końca drogi :/ Wiem, że jeden mechanik w okolicy ma maszynę, pod którą podłącza samochód, działa ok. 2h i czyści cały układ - syf wylatuje tłumikiem... myślicie, że to coś pomoże, czy w tym przypadku to już coś poważniejszego... :/ ---------- Post dopisany 10-08-2013 at 11:41 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 23:30 ---------- Dynamiczne na zimnym silniku (normalna moc): Log (0 - 003,011) Dynamiczne po rozgrzaniu silnika (brak mocy): Log (0 - 003,011) Statyczne po uruchomieniu silnika (zimny silnik): Log (0 - 000,003)
alarec Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Dzisiaj poszukałem wśród przewodów, które miałem w zasięgu ręki. Przewód gumowy w oplocie od (chyba) siłownika klapy gaszącej (egr) jest przetarty w 3 miejscach, poniżej zaznaczyłem o co mi chodzi: Czy mogło to mieć jakiś wpływ na to że auto nagle nie ma mocy, czy dalej szukać przyczyny? Dzisiaj zamierzam przeczyścić EGR i wymienić ten wężyk, bo już go zakupiłem dzisiaj.
dave_86 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Alarec sorki ze podczepilem sie pod Twój temat, ale mamy podobny problem. Daj znać jak uda Ci sie zlokalizować usterke. ---------- Post dopisany at 20:23 ---------- Poprzedni post napisany at 16:43 ---------- Może ktoś rzucić okiem na moje logi? Będę wdzięczny ponieważ mi niestety nic nie mówią :/ @Spanky, a już miałem sie do Ciebie umawiac na "wirusa" do mojego AWXa...
PAWEL69 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Dzisiaj poszukałem wśród przewodów, które miałem w zasięgu ręki.Przewód gumowy w oplocie od (chyba) siłownika klapy gaszącej (egr) jest przetarty w 3 miejscach, poniżej zaznaczyłem o co mi chodzi: http://s8.postimg.org/peql59641/Bez_tytu_u.jpg Czy mogło to mieć jakiś wpływ na to że auto nagle nie ma mocy, czy dalej szukać przyczyny? nie miało szukaj w czujniku ciśnieniu doładowania
alarec Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Racja, wymieniłem wszystkie wężyki, egr nie ruszałem. Poprawy brak. Przy pierwszym odpaleniu zimnego silnika jest wszystko w porządku, jest normalna jazda, ale jak ciepły silnik się zgasi i odpali ponownie to już brak mocy. Turbo się włącza, ale do 2tys obrotów nie ma za dużej mocy. Pawel69, ale jak by to był n75 to by turbo się nie wlączało chyba? A turbina chodzi dobrze. Dziś w nocy muszę wyjechać, dystans 400km, mogę jechać czy czegoś należy się obawiać?
PAWEL69 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Racja, wymieniłem wszystkie wężyki, egr nie ruszałem. Poprawy brak.Przy pierwszym odpaleniu zimnego silnika jest wszystko w porządku, jest normalna jazda, ale jak ciepły silnik się zgasi i odpali ponownie to już brak mocy. Turbo się włącza, ale do 2tys obrotów nie ma za dużej mocy. Pawel69, ale jak by to był n75 to by turbo się nie wlączało chyba? A turbina chodzi dobrze. Dziś w nocy muszę wyjechać, dystans 400km, mogę jechać czy czegoś należy się obawiać? to wymień czzujnk auto masz po programku
alarec Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Właśnie przed, dlatego chce doprowadzić go do serii. A byłem umówiony juz na wirusa. I nowe turbo gtb czeka na założenie. Mówisz o czujniku g13 czy zawórze n75? Nigdzie w sklepach nie mogłem znaleźć g13 do b6,może szukać pod inna nazwą? A orientujesz się czy w silniku A6 C6 BLB 2.0tdi są te same czujniki? Bo bym mógł podmienić i sprawdzić.
Sztomel Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 nie miało szukaj w czujniku ciśnieniu doładowania a możesz mi wyjaśnić dlaczego w czujniku G71, bo ja nie widzę by miał jakąś usterkę ? alarec, koledze chodziło o czujnik G71 a nie G13 ale to nie jego wina więc go nie szukaj. Niestety na rozgrzanym silniku zrobiłeś już log od początku w trybie awaryjnym więc nie widać przyczyny. Loguj auto dynamicznie na krótko zanim będziesz się spodziewał objawów spadku mocy i to najlepiej grup 003 z 011 lub 008 z 010 - spodziewam się niedoładowania turbo z winy braku odpowiedniego podciśnienia na gruchę turbo.
alarec Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Błędy czujników Autoscan VAGiem by wyłapał chyba, ale błędów żadnych nie ma. Właśnie chodzi o to że spadek mocy jest po ponownym rozruchu dopiero. Logi były robione gdy auto miało normalną moc. Turbo ładuje dobrze uważam, chodzi tutaj bardziej o zakres obrotów 0-2000
Sztomel Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Jeśli spadek mocy jest od razu odczuwalny po ponownym odpaleniu silnika i ruszaniu z miejsca (wyczuwalny kompletny brak dynamiki) to podejrzewałbym najpierw instalację do czujnika G71 więc i błąd powienien się pojawić. Prosta sprawa - podmiana na inny/sprawny G71 od razu podpowie czy czujnik jest walnięty czy instalacja (jeśli tryb awaryjny znowu się aktywuje po odpaleniu silnika na podmienionym czujniku).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się