Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

witam ponownie chcialbym tylko postawic kropke nad "i" otoz dzis jest w okolicach zera od -2 do plus 2 wiec sobie wyciagnalem karton sprzed chlodnicy i jazda.. po 8km mialem 90 na budziku i trzymalo tak niezaleznie od predkosci.. a wiec u mnie sprawa wyjasniona pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również coś dopowiem , bo czytałem i czytałem i różnie się mówi,

u mnie wyglądało to tak 1.9 AWX A4 B6 :

Po wymianie płynu chłodzącego

- nie nagrzewanie płynu do 90 stopni , najczęściej wskazywało ok. 70-80 , czasem 90 stopni po czym na postoju ponownie 70-80 (niby to normalne ??? )

- wskazania temp. na kokpicie raz 80 stopni a raz 10 stopni (na vagu)

Co zrobiono:

- wymiana czujnika temp. 30 zł - 5 min roboty (wskazania prawidłowe)

- wymiana termostatu oryginalny (z Allegro 60 zł - , termostat wygląda identycznie , z opisami AUDI itd. jak istniejący , więc na pewno nie podróbka)

Po wymianie:

- temperatura w miarę szybko dochodzi do 90stopni (zwłaszcza przy trochę szybszej , ostrzejszej jeździe) i nie spada do 70-80 stopni , pomimo temp. na zew. 0 stopni , jak to było wcześniej

Wnioski

- jak temperatura wacha się raz 90 raz 80 raz 70 - wymień termostat , najlepiej na oryginalny (patrz np. allegro:)

O NR.KAT.044 121 113 ZAMIENIA SIĘ NA 03G 121 113A + oryginalny o-ring w ASO 5 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych nowości kolego tu nie napisałeś :cool1:

PS. oby ten termostat z allegro był tak jak mówisz "oryginalny" :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wiec nie bede zakladal nowego tematu. Zapytam tutaj. Mam dylemat czy wymieniac Teromstat czy nie.

Po dluzszej jezdzcie, czy to z 12 km do pracy po miescie, czy to po godzinnej przejażdzce po miescie temperatura jaka pokazuje kanał 49 na klimie wynosi maksymalnie 79, a caly czas praktycznie stoi na 77 stopniach. Na desce rozdzielczej nigdy nie bylo rowno 90 tylko tak z 85-88.

Aha no i dzis jezdzilem sprawdzalem z wylaczona zupelnie klimą i dmuchawą i ciagle magiczne 77 stopni. Fakt ze jezdzilem w korkach ale nawet w trasie wskazoweczka nie byla na 90 stopniach czyli tak naprawde realnie silnik nie osiagnal 80 stopni.

Zastanawialem sie czy moze taka temp byc z powodu braku oslony pod silnikiem i skrzynia. Teraz jest mokro i moze dlatego silnik nie osiaga 90 stopni.

Wymienic termostat czy poczekac na zalozenie oslon ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłony nie mają tu nic do rzeczy no chyba żeby było -40 to może ale i tak silnik powinien się rozgrzać do 90 tylko im zimniej tym dłużej mu to zajmie, także termostat masz do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yahoo, ty chyba masz auto od niedawna, więc takie podstawowe rzeczy jak: termostat, płyn chłodzący(G12++), czujnik temp, świece żarowe(ale to na zimę)

jak będziesz miał temp w okolicach 90*, to spalanie ci jeszcze spadnie :>

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie auto mam od 2 tygodni heh. Dlatego staram sie czegos nauczyc i auto doprowadzic do jak najlepszego porzadku. Świece podobno bylo wymienione. Zatem za tydzien albo 2 bede jechal wymienic, olej, filltr oleju i paliwa to od razu wymienie termostat z czujnikiem.

Dzieki zatem narazie ostrozna jazda na niedogrzanym autku :)

Pozdrowienia[br]Dopisany: 01 Marzec 2010, 18:34_________________________________________________Aha i warto kupic czujnik temperatury plynu chlodzacego i termostat w ASO ? czy lepiej jakiegos zamiennika poszukac. Bo filtry to napewno kupie w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja sie podepne ...z tym ze ja mam b6

mam podobny problem i czy wystarczy wymienic sam termostat czy trzeba wymieniac tez te ten czujnik??

dodam ze Vag pokazal blad termostatu :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/size]_________________________________________________Aha i warto kupić czujnik temperatury plynu chlodzacego i termostat w ASO ? czy lepiej jakiegos zamiennika poszukac. Bo filtry to napewno kupie w ASO.

Sprawdź sobie czy masz dolny wąż chłodnicy zimny. Jak jest zimny to termostat jest sprawny a sprawcą jest czujnik temperatury miałem podobne problemy w swoim AFN i nie potrzebnie wymieniłem termostat. Może być tak, że termostat i czujnik nadaje się już do wymiany ale ja bym zaczął od czujnika i ze swojego doświadczenia polecam zakup tej części w ASO. Sam kupiłem sobie zamiennik działał do roku czasu, teraz już dwa lata użytkuje oryginalny i działał bez zarzutu nawet przy - 27. Na allegro są tez niby oryginalne czujniki i znajomy kupił taki czujnik u tego allegrowicza skodexauto http://www.allegro.pl/item930184554_czujnik_temperatury_zielony_vw_skoda_octavia_audi.html z tym, że u ciebie powinien być z kwadratową wtyczką. Czujnik był od razu wadliwy co wskazał dopiero pomiar jego rezystancji. Teraz Pan pisze w opisie, żeby uważać na Chińskie podróbki ale po zakupie takiego czujnika w ASO dobrze pooglądaliśmy sobie jeden i drugi. Na czujnik kupiony na allegro bardzo ciężko jest zapiąć wtyczkę i ciężko zdjąć, gdzie w oryginalnym wtyczka pasuje idealnie, czcionka w napisach różni się pomiędzy jednym a drugim ale zakładając, że producent tez mógł coś zmienić to wymiary chyba nie uległy zmianie. Spisałem się trochę ale to tak ku przestrodze jak to mówią tani chleb psy jedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz. Zatem pewnie zrobie małe zakupy w ASO i powymieniam kilka rzeczy w autku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Na allegro są tez niby oryginalne czujniki i znajomy kupił taki czujnik u tego allegrowicza skodexauto http://www.allegro.pl/item930184554_czujnik_temperatury_zielony_vw_skoda_octavia_audi.html z tym, że u ciebie powinien być z kwadratową wtyczką. Czujnik był od razu wadliwy co wskazał dopiero pomiar jego rezystancji. Teraz Pan pisze w opisie, żeby uważać na Chińskie podróbki ale po zakupie takiego czujnika w ASO dobrze pooglądaliśmy sobie jeden i drugi. Na czujnik kupiony na allegro bardzo ciężko jest zapiąć wtyczkę i ciężko zdjąć, gdzie w oryginalnym wtyczka pasuje idealnie, czcionka w napisach różni się pomiędzy jednym a drugim ale zakładając, że producent tez mógł coś zmienić to wymiary chyba nie uległy zmianie. Spisałem się trochę ale to tak ku przestrodze jak to mówią tani chleb psy jedzą...

Przez to takie części jak czujnik temp., termostaty, ... kupuje się wyłącznie w ASO a nie na allegro :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem u tego gościa: http://www.allegro.pl/item929106042_termostat_audi_seat_skoda_volkswagen_orginal.html

i nic nie mam do zarzucenia, kilku kolegów z forum, też zakupiło na tej aukcji i sobie chwalą. Co do czujnika to ci nie doradzę jakiejś alternatywy, bo jeszcze tego nie przerabiałem, więc zakup w ASO będzie najlepszym rozwiązaniem. Jeśli zakupisz w ASO Skody, to na pewno będzie tańszy niż w AUDI, CZY VW, a na pewno to samo.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też skorzystałem z usług allegrowicza, którego link jest powyżej, zakupiłem u nich termostat i czujnik. Niestety czujnik walnięty, termostat również (nie otwierał się) dobrze, że się woda nie zagotowała...odradzam zakup, gdyż gość tak kręcił jak chciałem reklamować, że w głowie się nie mieści. W końcu skorzystałem z prawa do zwrotu towaru bez podania przyczyny i wysłałem im obie części za pobraniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm dzis bylem w ASO kupic termostat i czujnik. Pogadalem z nimi bo chciel wiedziec czemu co i jak, no i narazie odradzili wymieniac. Powiedzieli ze jesli ta temperatura jest taka jak mam czyli z 78 stopni to lepiej sie wstrzymac jak bedzie cieplej bo podobno termostat przy 82-83 sie wlacza i wyglada ze silnik nie dogrzewa sie sam do tej temperatury. Poza tym powiedzieli ze jak sprawdzalem u nich na Vasi-e wszystko to raczej napewno by wywalilo blad czujnika albo termostatu.

Wiec nie wiem teraz czy faktycznie poczekac az bedzie cieplej czy olać ASO i wymienic czujnik i termostat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny fachowiec w ASO błysnął wiedzą :gwizdanie:

Do kiedy Ci kazali czekać, aż będzie 30 stopni w lato?Przecież nie ma u nas teraz jakiś niskich temperatur a wogóle co ma piernik do wiatraka? Jeżeli jest chłodniej to po prostu silnik się będzie dłużej nagrzewał do tych 90 i tyle, a jeżeli się nie rozgrzewa to termostat do wymiany i nad czym tu się zastanawiać i na co czekać :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yahoo nie czekaj wymieniaj!!

możesz podejść do jakiegoś salonu skody i spytać o cenę, ja w Częstochowie kupiłem ori BEHR+oring za 85..trochę taniej niż w ASO a takie same oznaczenia i jakość :>..Nie duże pieniądze a silnik zmianę odczuje na pewno!! :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i też będe robił. Nie mam zamiaru się słuchać magików z ASO :)

W środe jade troche rzeczy porobić no i umówiłem się na wymiane termostatu. Przez ostatnie dni sprawdzalem caly czas temp. i cały czas 77 stopni. Przegoniłem go po autostradzie to nawet czasem 75 stopni było. Zdarzyło sie 78 ale tak to ciągle 77.

Tylko się zastanawiam czy wymienić też czujnik cieczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mieć na dłuższy czas spokój to możesz wymienić odrazu ale jak jest dobry to raczej nie ma potrzeby. Wymiana czujnika to moment więc zawsze go możesz wymienić i płynu nie trzeba przy tym spuszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro wszyscy sie dziela to i ja opowiem :gwizdanie: a wiec jakie 5 miesiecy temu padl mi czujnik temp cieczy, wiec pojechalem do sklepiku i wzielem jak zapewnial mnie sprzedawca "orginal" za cale 58zl :naughty: po wymianie temp w cieple dni dochodzila do 80C poniewaz bylo tak od kad kupilem autko myslalem ze tak musi byc, po 4 miesiacach moj "orginal" przestal dzialac wiec pojechalem do ASO zaplacilem 142zl zalozylem niestety nie pomogl podczas mrozu samochod lapal max 70C :wallbash: nadszedl wiec czas na termostat za ktory w ASO zapłacilem chyba 130zl ...... Po tych wymianach silnik łapie 90C po przejechaniu ok 6km a w kabinie cieplo robi sie po 2km :good: wiec moral z tego taki ze nie ma co kabinowac z zamiennikami tylko odrazu ASO a twoj bolid bedzie zawsze cieply i sprawny :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wiec moral z tego taki ze nie ma co kabinowac z zamiennikami tylko odrazu ASO a twoj bolid bedzie zawsze cieply i sprawny :notworthy:

I po tej wypowiedzi zamknął bym już w końcu ten wątek :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...