Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam podobny problem.. w zime slabo sie nagrzewał.. tak 70-75 stopni.. a wczoraj po chwili jazdy po miescie (jakies 7 km) nagrzal sie do 90... co jest?

Poszukaj było kilku kolegów z silnikami ON którzy mieli podobnie, diesle widocznie w duże mrozy tak mają, ale jak już jest cieplej to kilka km i musi być 90oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec w zime silnik disla duzo dluzej sie nagrzewa ale wkoncu te 90C powinno zlapac dlatego jesli ktos robi krotkie odcinki po 2-3km disel jest zupelnie nie oplacalny moj rekord spalania w zime to 12L jezdzac nadzwyczaj spokojnie (praca - dom), natomiast w lecie 90C powinno byc po 5-10km wiecej niz 90 powinno byc tylko i wylacznie w upaly i w korku podczas normalnej jazdy zawsze 90 przy ostrej jezdzie max 100C jesli jest inaczej wisko do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale dzisiaj po 30 minutach jazdy juz było rowniutko 90 stopni a w zime jedynie 78 stopni.

Hmmm pojezdze troche i sprawdze jak sie sprawuje termostat. A moze to czujnik zaczyna szalec

Zrób prosty test.Zagrzej auto do 90st. na blacie bez włączania ogrzewania.Jak temp. na blacie będzie 90st. włącz ogrzewanie powiedzmy na 21st.Przy obecnych temp. wskaźnik nie ma prawa drgnąć z 90ts. przy sprawnym termostacie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale dzisiaj po 30 minutach jazdy juz było rowniutko 90 stopni a w zime jedynie 78 stopni.

Hmmm pojezdze troche i sprawdze jak sie sprawuje termostat. A moze to czujnik zaczyna szalec

Zrób prosty test.Zagrzej auto do 90st. na blacie bez włączania ogrzewania.Jak temp. na blacie będzie 90st. włącz ogrzewanie powiedzmy na 21st.Przy obecnych temp. wskaźnik nie ma prawa drgnąć z 90ts. przy sprawnym termostacie

A ja mam jeszcze lepszy test ... jedź wtedy po prostu przed siebie ... jak temp. spadnie to termostat :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok sprawdze to.

Ale najpierw zagrzej do 90oC ... potem jedziesz, ... jak temp. spadnie to - termostat :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej zmienic poprostu termostat w sklepie kosztuje ok 60zl i to wahlera wiec nie jest to najnizsza polka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby tak, ale jakbym wymienial to od razu z czujnikiem + robocizna to kilka stowek wyniesie.

Narazie musialem wpakowac sporo kasy w wymiany wiec jak sie wkurze i faktycznie nie bedzie trzymal temp. to wtedy niedlugo wymienie w cholere termostat z czujnikiem i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wymień sam termostat i będziesz wszystko wiedział a czujnik później zawsze możesz wymienić nawet sam, jak się okaże że jest wadliwy i wcale nie musisz wydawać dużo kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, w tym tygodniu bede jechal na swieta w dluzsza podroz wiec sprawdze czy sie grzeje. Jesli nie to bede musial wymienic, ale najpierw nowe buty trzeba dla niuni kupic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, muszę przeprowadzić ostateczną rozgrywkę z temperatura - pomóżcie :notworthy: Otóż:

- samochód łapał tylko 77-79 stopni, max. 83

- temperatura na blacie zgodna z klimą

Z powyższego wychodziło, że termostat. Kupiłem i założyłem nowy ori z ASO.

Po wymianie... sytuacja bez zmian :wallbash:

Temperatura max. 80 stopni (wskazówka wtedy na 90 stoi), ale zazwyczaj 77-79 stopni (wskazówka lekko odchylona od pionu).

Wskazanie na blacie nadal zgodne z klimą kanał 49.

Wskazówka nie wariuje, co eliminowałoby padnięte czujniki temp. Błędów na VAGu brak.

Z całej historii wynikałoby, że nowy termostat jest padnięty.

Ale dlaczego zachowuje się dokładnie tak samo jak stary ???

Czy termostat się psuję zawsze w ten sposób?

A może jest jeszcze inna przyczyna "nie łapania temperatury"?

Dodam tylko, że przez prawie całą zimę wsio było OK - łapałem 90 stopni bez większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, muszę przeprowadzić ostateczną rozgrywkę z temperatura - pomóżcie :notworthy: Otóż:

- samochód łapał tylko 77-79 stopni, max. 83

- temperatura na blacie zgodna z klimą

Z powyższego wychodziło, że termostat. Kupiłem i założyłem nowy ori z ASO.

Po wymianie... sytuacja bez zmian :wallbash:

Temperatura max. 80 stopni (wskazówka wtedy na 90 stoi), ale zazwyczaj 77-79 stopni (wskazówka lekko odchylona od pionu).

Wskazanie na blacie nadal zgodne z klimą kanał 49.

Wskazówka nie wariuje, co eliminowałoby padnięte czujniki temp. Błędów na VAGu brak.

Z całej historii wynikałoby, że nowy termostat jest padnięty.

Ale dlaczego zachowuje się dokładnie tak samo jak stary ???

Czy termostat się psuję zawsze w ten sposób?

A może jest jeszcze inna przyczyna "nie łapania temperatury"?

Dodam tylko, że przez prawie całą zimę wsio było OK - łapałem 90 stopni bez większych problemów.

To, że czujnik nie pokazuje błędu nie oznacza, ze jest sprawny i wymiana termostatu nic nie pomoże. W dwóch a4 sam wymieniłem nie potrzebnie termostat a sprawcami problemów najzwyczajniej były czujniki temperatury. W jednym przypadku miałem jego błąd na VAG-u a w drugim dopiero pomiar rezystancji wskazał jego wadliwe działanie. Tak śledzę ten wątek i wskazuje się tu nagminnie termostat do wymiany ale to elektronika zachowuje się tak jak by ten termostat był uszkodzony. Spróbuj zdjąć wtyczkę z czujnika i psiknij jakimś środkiem do styków może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, muszę przeprowadzić ostateczną rozgrywkę z temperaturą ...

Jak czujnik G2 wskazuje temp. 77-79oC (klima i 17-Instruments), to sprawdź wtedy ile wskazuje G62 (01-Engine) :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, muszę przeprowadzić ostateczną rozgrywkę z temperaturą ...

Jak czujnik G2 wskazuje temp. 77-79oC (klima i 17-Instruments), to sprawdź wtedy ile wskazuje G62 (01-Engine) :cool1:

Sprawdzę jak tylko będzie możliwość, ale ... jakiś czas temu robione były logi (jeszcze na starym termostacie).

W momencie robienia logów klima pokazyła 85 a blat 90 stopni, a na logach ...

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t120206.0.html;highlight=logi

niecałe 60 stopni jak widać w powyższym wątku.

I tam też ktoś stwierdził, że termostat szrot.

Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,mam pytanko, u mnie tez nie zagrzewa się do końca osiąga jakieś 74-78st, spada gdy puszczam gaz włącze nawiew, po wyłączeniu silnika w kilka minut potrafi dojść do 90, dodam że testowałem klimą po rozgrzaniu kan49 75+-4 ,kan51 szybko rośnie do 90 nawet na wyłączonym silniku-włączonym zaplonie (nie kumam tego kanału).Czy potrafi ktoś napisać czy to na 100 termostat i o co chodzi z kan 51

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagrzej silnik do 90oC na postoju i potem jedź, jak temp. spadnie to termostat do wymiany. Interesuje Cie tylko kanał 49 - wskazania G2, ewentualnie możesz sprawdzić VAGiem w [01-Engine] wskazania G62. Wskazania G2 i G62 mają być prawie identyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ps co sądzisz o termost gates

Tylko ORI ew. WAHLER

Jaki masz silnik ? Bo na pewno nie [AWT] ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...