Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie mam 1,8t 150 KM 98a skąd ten kod dobry czy nie to nie wiem

W bagażniku na wlepce jest kod silnika albo na naklejce na osłonie paska rozrządu, podaj VIN na PW to Ci powiem, najprawdopodobniej [AEB] :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam przy sobie dowodu rejestr ale jutro sprawdze w garazu

lookałem na wątek z kodami i są 4 możliwości, muszę jeszcze sprawdzić z którego miesiąca mam bryczke

a tak na marginesie to kod ten jest mi potrzebny np. przy wymianie rozrządu czy to bez znaczenia? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytanko. Wrocilem z trasy i jednak bedzie termostat do wymiany, na klimatronicku temp caly czas kolo 77 stopni. Zatem wszystko jasne. Natomiast wczoraj zauwazylem, pecherzyki powietrza i spieniony plyn chlodniczy na gorze w zbiorniku wyrownawczym. Plynu nie ubywa, grzeje w srodku auto dobrze. Uszczelka niedawno wymieniana glowicy.

Czy to moze byc powiazane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka

Chłopaki jak myślicie czy takie czujniki z allegro to oryginały czy chińczyki:

http://www.motoallegro.pl/item942436492_czujnik_temperatury_vw_skoda_seat_059919501a.html

Ile kosztuje taki czujnik 059 919 501 A w ASO ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik taki kosztuje 27 € w "Magro Rybnik" 120 pln, więc sam sobie odpowiedz czy to możliwe żeby ten czujnik był oryginalny w takiej cenie. Było już wiele razy na taki temat, nawet w tym wątku, że to są odrzuty. Czujniki itp. TYLKO z ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka

Chłopaki jak myślicie czy takie czujniki z allegro to oryginały czy chińczyki:

http://www.motoallegro.pl/item942436492_czujnik_temperatury_vw_skoda_seat_059919501a.html

Ile kosztuje taki czujnik 059 919 501 A w ASO ???

To podróba ma identyczny kolor i czcionkę numeru który zakupił znajomy u allegrowicza skodexauto. Oryginalny w serwisie kosztował go 115 zł ponadto ten z serwisu ma ciemniejszy kolor i nie ma problemu z założeniem na niego wtyczki oraz z zdjęciem gdzie przy podróbce ciężko zasunąć i zdjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka

Chłopaki jak myślicie czy takie czujniki z allegro to oryginały czy chińczyki:

http://www.motoallegro.pl/item942436492_czujnik_temperatury_vw_skoda_seat_059919501a.html

Ile kosztuje taki czujnik 059 919 501 A w ASO ???

To podróba ma identyczny kolor i czcionkę numeru który zakupił znajomy u allegrowicza skodexauto. Oryginalny w serwisie kosztował go 115 zł ponadto ten z serwisu ma ciemniejszy kolor i nie ma problemu z założeniem na niego wtyczki oraz z zdjęciem gdzie przy podróbce ciężko zasunąć i zdjąć.

Było w tym wątku już powiedziane żeby takich rzeczy jak czujniki nie kupować na allegro - tylko ASO. Chińczycy w dzisiejszych czasach wszystko podrobią :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytanko. Wrocilem z trasy i jednak bedzie termostat do wymiany, na klimatronicku temp caly czas kolo 77 stopni. Zatem wszystko jasne. Natomiast wczoraj zauwazylem, pecherzyki powietrza i spieniony plyn chlodniczy na gorze w zbiorniku wyrownawczym. Plynu nie ubywa, grzeje w srodku auto dobrze. Uszczelka niedawno wymieniana glowicy.

Czy to moze byc powiazane ?

termostat do wymiany, wygląda to wszystko na źle wykonaną wymianę uszczelki głowicy, pytanie czy głowica była planowana i sprawdzana na szczelność??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejżewam, że nie. To było robione przed kupnem przeze mnie auta u niestety mechanika, któremu nie ufam. Co do tych pęcherzyków ostatnio się przyjrzałem temu i już ich nie było. Nie pojawiają sie podczas pracy silnika. Gdy otworzyłem korek, sprawdziłem i nie ma w płynie oleju ani nie śmierdzi spalinami. Jak zamknąłem korek to po jakiś 10 minutach zauważyłem, tylko że się zrobiły "pęcherzyki" ale na górze zbiornika czyli to wyglądało jakby płyn parował i się osadzał na ściankach. Więc raczej wszystko jest dobrze.

Termostat niedługo będę wymieniał to wymienie też od razu płyn (bo nie było po kupnie ruszany) i zobacze jak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalny objaw, że gorący płyn skrapla się na ściankach zbiorniczka wyrównawczego :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff to ulga :) zatem został tylko termostat do wymiany :) męczyłem go cały czas i non stop koło 78 stopni. W trasie tak samo nic sie nie zmienia. Tylko dziwi mnie czemu raz mu sie zdarzyło, że ładnie po kilku kilometrach złapał i trzymał 90 stopni hmmm. Ale to już mało mnie interesuje, wymienie termostat i będzie spokój. No chyba ze to czujnik ale to sie okaże poźniej heh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, muszę przeprowadzić ostateczną rozgrywkę z temperaturą ...

Jak czujnik G2 wskazuje temp. 77-79oC (klima i 17-Instruments), to sprawdź wtedy ile wskazuje G62 (01-Engine) :cool1:

Sprawdzę jak tylko będzie możliwość, ale ... jakiś czas temu robione były logi (jeszcze na starym termostacie).

W momencie robienia logów klima pokazyła 85 a blat 90 stopni, a na logach ...

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t120206.0.html;highlight=logi

niecałe 60 stopni jak widać w powyższym wątku.

I tam też ktoś stwierdził, że termostat szrot.

Co Wy na to?

Dzisiaj dopatrzyłem się dziwnej rzeczy.

Samochód stał na dworze 8 godzin w temperaturze 10-11 stopni i przy odpalaniu grzał świeczki (lampka) jakiejś 10 sek, :blink:

Chyba tak to być nie powinno :mysli:

Chyba jednak jakiś czujniczek wariuje.

Możecie jeszcze raz napisać ktory czujnik za co dokładnie odpowiada, bo nie bardzi chce mi się kopać 50 stron aby się upewnić :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeden czujnik "dwusekcyjny G2/G62" G2 - zegary,klima (praktycznie nieistotny) sprawdzasz go w 17-instruments i G62 - ECU, wskazania w 01-engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za grzanie swiec odpowiedzialny jest czujnik przed chlodnica jesli sie nie myle, ale po mojemu powinienes sie tym nie przejmowac...... w vectrach swieca grzeje sie dopiero od -5 jesli jest wiecej kontrolka wogole sie nie wlancza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w vectrach swieca grzeje sie dopiero od -5 jesli jest wiecej kontrolka wogole sie nie wlancza
No właśnie- I dlatego w takiej temperaturze świece raczej nie powinny grzać - a już na pewno nie tak długo. U mnie też czasem tak wariuje i grzeje świece na ciepłym silniku. Czasem też po odpaleniu auto podnosi lekko obroty i po chwili się stabilizuje- jak podpinałem VAGa to mi wyskakuje często błąd "czujnik temperatury płynu chłodzącego- przerwa zwarcie do +" niedługo zabieram się za wymianę czujnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, muszę przeprowadzić ostateczną rozgrywkę z temperaturą ...

Jak czujnik G2 wskazuje temp. 77-79oC (klima i 17-Instruments), to sprawdź wtedy ile wskazuje G62 (01-Engine) :cool1:

Sprawdzę jak tylko będzie możliwość, ale ... jakiś czas temu robione były logi (jeszcze na starym termostacie).

W momencie robienia logów klima pokazyła 85 a blat 90 stopni, a na logach ...

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t120206.0.html;highlight=logi

niecałe 60 stopni jak widać w powyższym wątku.

I tam też ktoś stwierdził, że termostat szrot.

Co Wy na to?

Dzisiaj dopatrzyłem się dziwnej rzeczy.

Samochód stał na dworze 8 godzin w temperaturze 10-11 stopni i przy odpalaniu grzał świeczki (lampka) jakiejś 10 sek, :blink:

Chyba tak to być nie powinno :mysli:

Chyba jednak jakiś czujniczek wariuje.

Możecie jeszcze raz napisać ktory czujnik za co dokładnie odpowiada, bo nie bardzi chce mi się kopać 50 stron aby się upewnić :notworthy:

Sprawdź na VAG-u błędy przypuszczalnie możesz mieć zapisany błąd czujnika temperatury. Miałem taki przypadek w a4 z silnikiem AVG. Jak prześledziłem na VAG-u temperaturę to do około 70 stopni wszystko się zgadzało gdy nagle pojawił się odczyt -11 stopni który po jakimś czasie powrócił do 70 i po jakimś czasie znowu pojawiło się -11. Dlatego ja osobiście uważam, że większość problemów z temp. jest po stronie elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w końcu dziś podjechałem do mechanika, akurat miałem głupią temperature bo zawsze mam prawie 80 stopni. Około 78-79 no i na desce pokazuje praktycznie 90 stopni. No i pokazalem odczyt na klimie i potem podlaczyl pod kompa i sie potwierdzilo.

No i ostatecznie jutro rano odstawiam auto na wymiane termostatu. Jestem cholernie ciekawy czy to będzie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwolicie ze wtrace tutaj swoj problem z temp. na szafie

Od kilku dni borykam sie z problemem prawidlowego wskazywania temp. na szafie

Wymienilem juz termostat (gdyby ktos pytal to zmienilem na nieorginalny Wahler[made in germany] i wiem ze nieorginalne czesci tez moga dzialac tak samo jak te 3x droższe ORI- wiec po co przeplacac..) i czujnik przy bloku silnika (4pinowy) (059 919 501A nr ORI - i tu gdyby ktos pytal to zalozylem ORI )

po podlonczeniu to VAGa pokazuje mi 90' ale na szafie i climatroniku ta temp. skacze jak poj...a czasami jest 60' po dluzszej jezdzie wskakuje na 90' a za chwile na 70' po czym na 50' wiec juz zglupialem.

Ktos powiedzal ze skoro na VAGu pokazuje 90' a na szafie ma takie wahania to moze to byc spowodowane jakims uszkodzeniem szfki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w końcu dziś podjechałem do mechanika, akurat miałem głupią temperature bo zawsze mam prawie 80 stopni. Około 78-79 no i na desce pokazuje praktycznie 90 stopni. No i pokazalem odczyt na klimie i potem podlaczyl pod kompa i sie potwierdzilo.

No i ostatecznie jutro rano odstawiam auto na wymiane termostatu. Jestem cholernie ciekawy czy to będzie to.

Ale Ty chłopie jesteś zdecydowany przez ostatnie 10 stron rozwodzisz sie na temat swojej temp zamiast działać. Oby jutro CI sie udało.

Panowie wymieniłem u siebie termostat na wahler od TOM_77 i wskazania niezależnie od prędkości na blacie zawsze pionowo 90*C bo wczęsniej przy prędkościach powyżej 140km/h temp potrafiła spaść nawet do 30*C na klimatroniku.

A teraz po wymianie na klimatroniku temp waha sie od 93-98*C co jest? Czujnik?

Pozytyw z wymiany potwierdzony na świątecznej trasie 980km spadek spalania o 1,5 l/100km :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... A teraz po wymianie na klimatroniku temp waha sie od 93-98*C co jest? Czujnik? ...

Porównaj jeszcze z temp. G62. U mnie też to wygląda podobnie tj. G2 wskazuje 93-98oC, a G62 90-93oC, uważam, że wszystko jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...