Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Przy jakich obrotach wstaje turbina


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie dot. obrotów przy jakich ciśnienie aktualne zrównuje się z wymaganym w logowaniu dynamicznym grupy 011. Ostatnio sprawdzałem swoje autko i aktualnie ciśnienie ponad 1900 mbar pojawia się przy około 2400-2500 obrotów. Dawniej na starych logach zadane ciśnienie zrównywało się z aktualnym przy około 2000. Dla przykładu - w temacie podwieszonym w FAQ jako wzór http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/b5-afn-prosba-analize-logow-4315/ log 011 wygląda podobnie jak u mnie. Czy tak może być czy w podwieszonym temacie też jest jakaś usterka??

Opublikowano

Na TDI to za późno wstaje turbina

2500-2600 to jest u mnie 1.8T (1850mbar)

Szukaj nieszczelności najlepiej sprężarką

zobacz np to:

11pg2.jpg

Opublikowano

Zrób logi, bez tego ani rusz.

Opublikowano

Ok zrobię logi, z tych co mam widzę, że przepływka troszke mało mierzy ( tak w okolicach 850) ale jeszcze nie tnie dawki więc wymienię niedługo filtr powietrza przy okazji zmiany oleju i porobię komplet nowych logów. Zauważyłem jeszcze, że doładowanie jest ok jak robiłem je rano i było chłodno, natomiast najgorzej wyglądają jak jest powyżej 20 stopni i wilgotno.

Odnośnie tych logów w FAQ to są do przyjęcia czy wprowadzają ludzi w błąd i nie powinne być podawane jako wzór?

Opublikowano

Może najzwyczajniej masz brudną turbinę i kierownica się zacina.Częsta usterka w TDI.

Może spróbuj dać mu gaz do dechy

Tapatalk

Opublikowano

Łopatki chodzą dobrze, w BS 011 kierownice ładnie się ruszają, turbina nie przeładowuje w dynamicznych. Moje podejrzenia padają na filtr powietrza, ma około 8 tyś km i rok czasu, po wymianie skontroluje ponownie. Jeśli nie to trzeba będzie się przyjrzeć przepływce. Wracam do pytania, czy post do którego podałem link powinien być w FAQ jako wzór czy nie?

Opublikowano

W pierwszym poście piszesz, że turbo późno wstaje, a teraz, że łopatki chodzą dobrze :decayed: Wymień filtr - praca łatwa i filtr nie drogi i zrób logi :wink: Normalne, że im goręcej to TDI "słabiej" jedzie - gorsze chłodzenie powietrza w intercoolerze

Opublikowano
Wracam do pytania, czy post do którego podałem link powinien być w FAQ jako wzór czy nie?

Wg mnie - nie. To nie jest prawidłowe wstawanie turbo w logu 011. Zarówno tamten log jak i objawy u Ciebie wskazują na konieczność sprawdzenia szczelności układu podciśnienia.

Opublikowano

Witam postanowiłem odgrzać wątek. Po wymianie oleju i wszystkich filtrów nadal mam problem z późnym wstawaniem turbo. Logi wyglądaja podobnie jak w wątku http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/b5-afn-prosba-analize-logow-203602/index2.html

Układ podciśnień wygląda na szczelny, pozmieniałem wężyki. Grupa 003 w BS zmienia się w zakresie 999-1030. Sztanga też ładnie podciągana jest do góry.

W dynamicznych wygląda to w ten sposób, że jak silnik dopiero co osiągnie 90 stopni to doładowanie rośnie, co prawda trochę późno bo przy około 2300 obrotów, natomiast jak parę razy zrobię taki log i mu podepczę to ciśnienie coraz później zrównuje się z zadanym, aż dochodzi do tego ze do 3000 obrotów staje na poziomie około 1850-1890. Przepływomierz też nie tnie dawki, grupa 008 w normie, w 003 podczas deptanie oscyluje w okolicach 800-830.

Teraz pytanie za co się zabrać. Czy uszkodzona turbina jak w przytoczonym wątku mogła by działać w miarę sprawnie nie rozgrzana na maksa a potem słabnąć? N75 myślę że ok skoro podciąga sztangę? A może coś z katalizatorem bo jest tam wstawiona jakaś większa puszka przez Niemca i mam naklejkę Euro3.

Opublikowano

zrób kompletne logi wstaw na forum:whistling:

Opublikowano

1200-1300obr u mnie już jest ognień:D mozna naprawde wiele zdziałać by turbo pięknie wstawało, no chyba że turbo wadliwe a takich jest wiele, prócz logów spradz wakuometrem podczas 011bs ile daje bar węzyk idący na gruszkę

Opublikowano
1200-1300obr u mnie już jest ognień:D mozna naprawde wiele zdziałać by turbo pięknie wstawało, no chyba że turbo wadliwe a takich jest wiele, prócz logów spradz wakuometrem podczas 011bs ile daje bar węzyk idący na gruszkę

Nie przesadzasz trochę?:wink: Wiadomo, że turbo afn czy awx to nie big turbo, ale że dają przeciąg od 1200obr to lekka przesada:decayed: Bezpieczniej byłoby powiedzieć, że wstaje ok 1600-1700:) Mi BRD zaczyna dmuchać 1,4bara przy 2000 czasem przy 2100obr.

Opublikowano

Postaram się porobić całe logi w wolnej chwili bo na razie mam tylko 011, 008 i 004 w dynamicznych. Zastanawia mnie jeszcze ten katalizator czy nie próbować poluzować śrub wydechu za turbo bo takie pytanko - czy spotkał by się ktoś że podciśnienie lub N75 nie działa prawidłowo ale tylko jak zrobi mu się kilka butów do końca? Pozatym jakie mam mieć podciśnienie za pompą i przy gruszce a AFN?

Przy ostatnich próbach logowania nagrzałem spokojną jazdą do około 85 stopni (termostat też ideałem nie jest) i log 011 wyszedł całkiem przyzwoicie, doładowanie zgrało się w okolicach 1900 obrotów, potem kolejne logi 004, 003, 008 nie budziły niepokoju, potem następnie 011 i już ciśnienie zgrywa się z zadanym przy 2700 obrotów. Działo się podobnie latem, przyczyną myślałem że jest temp powietrza lub brudny filtr, teraz zimą jest tak samo, ledwo zagrzany chodzi ok, przegazowany parę razy - słabnie doładowanie w logach, pod nogą tego tak nie czuć.

---------- Post dopisany at 21:43 ---------- Poprzedni post napisany at 08:56 ----------

Tak na szybkiego to co mam - wstawanie turbiny do 3 tys obrotów jak silnik dopiero co osiąga >80 stopni i po paru depnięciach w podłogę. Może ktoś coś wywróży z nich :)

Silnik dopiero co zagrzany:

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Silnik mocno dogrzany:

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano
1200-1300obr u mnie już jest ognień:D mozna naprawde wiele zdziałać by turbo pięknie wstawało, no chyba że turbo wadliwe a takich jest wiele, prócz logów spradz wakuometrem podczas 011bs ile daje bar węzyk idący na gruszkę

Nie przesadzasz trochę?:wink: Wiadomo, że turbo afn czy awx to nie big turbo, ale że dają przeciąg od 1200obr to lekka przesada:decayed: Bezpieczniej byłoby powiedzieć, że wstaje ok 1600-1700:) Mi BRD zaczyna dmuchać 1,4bara przy 2000 czasem przy 2100obr.

nie mam zamiaru Cię tu przekonywać, nie wierzysz trudno, ale ja się na tym znam i to jest moje osobiste auto którym jeżdżę już kupę lat i masę km, trochę poświeciłem czasu i pracy by osiągnąć dobry dół, bez czasu i pracy bym miał jak większości standardowe urywanie głowy i brak trakcji na 2 biegu od 1600obr:P, kiedyś miałem problem z przeładowaniem przy 1500obr:) jak się wszystko ustawi najlepiej jak można to nie potrzeba nie wiadomo jakiego doładowania by mieć mocny dół i zrywny, tam wcale nie potrzeba nie wiadomo ile powietrza by auto miało max Nm jaki napęd jest w stanie przenieść, obecnie przy 1350obr już mi turbo zaczyna zbijać a nie wstawać, zaczyna zbijać bo osiąga zadane i wcale to nie jest 1,4bar bo takie doładowanie jest po prostu zbędne

Nm dawno temu miałem linia prosta "pozioma" od 1500obr do ilu się dało czyli 3200-3500obr, nigdy nie widziałeś wykresu na którym było 290-320Nm przy 1500obr w afn? nigdy nie miałeś do czynienia z afn który przy 1300-1400obr buczy silnik/napęd od dużego Nm? ja spotykam rożne auta i przykładowo ahu który ma turbo wiadomo jakie i wiadomo jak to wstaje potrafi przy 1500obr obudzić dwuamas dużym Nm, ja nie przesadzam:) mnie też to dziwi pozytywnie, i ta palpitacja nie jest z winy niskich obr bo ujmę minimalnie dawki i jest spokój a auto ciągnie przy 1500obr zdrowo, nie prawdopodobne żeby w ahu tak turbo wstawało co?:D ale mocny dół to nie tylko zasługa turbo, na to się składa wiele czynników, w dodatku jak napęd nie jest wyważony dobrze używanie obrotów 1000-1500obr niszczy i silnik i napęd, chodzi o to że jedno auto może spokojnie na 5 biegu jechać 1300obr, a inne niby identyczne chce się rozlecieć przy tych obr bo dwumas lub coś innego fabrycznie miał jakieś tam bicie niby w normie

wcześniej max Nm jaki napęd jest w stanie przenieś miałem od 1500obr, po prostu od tych obr jedynym ograniczeniem była palpitacja/buczenie silnika od dużego Nm na skutek nie równej mocy na cylindrach, a ostatnio jest o 200obr lepiej bo rozluźniłem trochę wydech i turbo dostało +200obr bonusa, w dodatku sztangę ostatnio wydłużyłem o 2mm w stosunku do tego co było fabrycznie i to nic nie pogorszyło wstawania, wydłużyłem ze względu na górę bo niestety przy końskich dawkach turbo odlatuje i trzeba było zmienić fabryczne wychylenie żaluzji, to turbo nigdy nie było rozbierane w celu poprawy jego wstawania, po rozkręceniu jest kilka magicznych miejsc które się modyfikuje i turbo zaczyna wstawać lepiej, poprawa czasem jest kolosalna, mam trochę rożnych turbin u siebie, GTB1756VK, brd, awx i afn, ostatnio testowałem przez trzy miesiące brd i bardzo się rozczarowałem, pod prawie wszystkimi względami było gorsze od awx, według mnie trafił mi się lipny model, na 3 biegu auto nie chciało tracić trakcji, wsadziłem z powrotem moje ulubione awx z 01r, pierwsze depnięcie na 3 biegu i trakcji brak, soft ten sam z doładowaniem 1,5bar i na awx całkiem inne auto, turbo afn nie powinno lepiej wstawać od awx, mowa o porównaniu dwóch zdrowych turbinach, znowu coś przesadzonego mówię co:D jak by afn miała 11 żaluzji jak ma awx to by wstawała lepiej od awx, a że ma 9 jest tak samo albo gorzej, przełóż muszle gorąca z awx do turbiny afn i ustaw żaluzje odpowiednio w z dłuż i w szerz, myślę ze doznasz szoku:)

1,4bara przy 2000obr to jest jak dla mnie abstrakcja no chyba że masz przy tych obr ponad 400Nm, a może masz bardzo niską kompresje i trzeba nadganiać większym doładowaniem?:) przy 2000obr naprawdę nie trzeba dużego doładowania by mieć max Nm jaki napęd przeniesie

cysiu100

możesz poluzować wydech za turbo i zrobić loga 011d, się porówna/zobaczy czy wydech drożny czy blokuje wylot spalin, tylko zrób normalnego loga od 1000obr do 4000obr

sterowanie po kilku depnięciach nie ma prawa zacząć inaczej działać

na biegu jałowym na wężyku zdjętym z gruszki ciśnienie -0,6bar

w basic setting gr011 będzie zero a po 10s ma gwałtowanie wskoczyć na -0,76bar

na wyjściu z króćca w grodzi z vacum pompy -0,9bar, zmierz i podaj wszystkie przypadki bo ja podałem przykładowe

do spr. szczelność układu podciśnienia, podejrzane wężyki wymień na nowe sztywne, spr. ustami zaworek zwrotny i akumulator podciśnienia(czarna plastikowa kulka), wywal całkiem z rozgałęźnika przy grodzi podciśnienie co idzie na egr n18, zatkaj wężyk, bo może tam jest nie szczelność, n75 też może być wadliwy

Opublikowano

dół zalezy od kondycji układu paliwowego, powietrzem mocy sie nie generuje, ale te 290nm na 1,5tys/obr przy samym turbo AWX to nie realne:wink: siedze grzebie po tych forach TDI i czegostakiego nie mozna zrobić, bo turbo nie jest w stanie tyle dmuchnać i trzymać bez wzrostu, takie parametry to masz jak przy max momencie łapie wartosci 400+nm:wink:

---------- Post dopisany at 20:58 ---------- Poprzedni post napisany at 20:44 ----------

no chyba ze to jakiś strzał przy 2tys i szybki spadek przy 3tys:whistling: myśle o aucie które nie łapie wiecej jak 150km:wink:

Opublikowano

Panowie jeszcze jedno pytanie czysto teoretyczne. Z braku czasu i braku wakuometra na razie nie dokonałem pomiarów. Za to mam nadmiar czasu spędzonego przy komputerze :) więc teoretyczne pytanko takie: czy na wolnych obrotach sztangę ma dociągać do ogranicznika - u mnie brakuje dosłownie pół milimetra, ręką niby nie czuć że można jeszcze coś dociągnąć jednak jak naciskam widzę że sztanga ruszy się jeszcze o dosłownie pół milimetra w górę. I jak to się ma do VAGa grupy 011. W BS 011 sztangę dociąga do ogranicznika, na wolnych obrotach nie dociąga ale wtedy w 011 w zaworze N75 wysterowanie jest zawsze 24,7 %. Czy to właśnie te pół milimetra i w każdym silniku komputer na wolnych tak minimalnie upuszcza sobie to podciśnienie? A jeśli tak to po kiego grzyba? Taka zagwostka na dzisiaj. Pozdrawiam

Opublikowano

wszystko co napisałeś się zgadza, wszystko tak ma być, a to że na jałowym jest wysterowanie 25% a nie 0% jak w bs jest wynikiem wizji projektantów na pewno wynikająca z czegoś

Opublikowano

Ok już nie zawracam gitary :) znajdę trochę czasu i porobię przy aucie, a nie będę teoretyzował. Obstawiam jednak wydech bo ta pucha to po numerach doszedłem, że jest to DPF dostawiany w Niemczech. Nawiasem mówiąc ciekawa tendencja u nas się tnie katalizatory na forum, a na niemieckich forach się dopytują jakie DPF wstawiać :)

---------- Post dopisany 24-02-2014 at 08:40 ---------- Poprzedni post napisany 19-12-2013 at 07:50 ----------

Zrobiło się trochę cieplej to można było przy aucie pogrzebać. Wężyki podciśnienia już wszystkie wymienione, poprawy brak. Przegoniłem auto trochę autostradą i po tej operacji po kilku depnięciach turbo zaczęło ładować od 2500 obrotów. Poluzowałem wydech, odkręciłem trochę śruby i zrobiłem 3-4 mm szpary, wtedy turbo zaczęło ładować po nagrzaniu od 2250-2300 obrotów. Skoro jest poprawa przy poluzowanym wydechu to wywalać ten dpf? Szpara była jeszcze zbyt mała by turbina wstawała poniżej 2000 obrotów czy takie poluzowanie powinno już spowodować jej prawidłową pracę?

Opublikowano

Wywal katalizator obligatoryjnie.

Po akcji pokaz logi dynamiczne - 011 i 010 oraz statyczne 011 Basic Settings.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...