Jump to content
10 10
matiteam3

zmiana turbiny od CAHA 170 KM do 143 KM 2008-2012

Recommended Posts

Witam czy jest taka możliwość zmiany turbiny bo seryjnie w swoim mam 143 km na 170 km czy ona podejdzie czy jest taka możliwość czy mógłby ktoś doradzić co i jak??

Share this post


Link to post
Share on other sites

montaz jest plug and play (auto chodzi bez updatu softu bez problemu wiec mozesz operacja zrobic na raty: najpierw mechanika a pozniej czip bez uziemiana auta)

zwracam uwage na zmiane w turbinach w jakism tam roku (polowa 2009?)... T do jakijs daty mialy "tłumik" (nie chodzi o wydech ale lacznik pomiedzy T a rura intercoolera) metalowy a pozniej plastikowy i w zaleznosci od tego tlumika jest inna flansza montazowa w T (masz na 99% metalowy "tlumik" wiec szukaj T z plaska flansza).

Przemek

P.S.

te turbiny wiele sie nie roznia... CAHA na jakby bardziej rozwiercona czesc zimna (sama "obudwa" jest identyczna w sensie wymiarow zewnetrznych) i wirnik jest doslownie jakis milimetr czy dwa szerszy

Do zmiany T kup sobie uszczelke pod przykrecenie wydechu, powrot oleju i badz ostrozny z wezem "zasilaniem" oleju bo tam chyba uszczelka jest czescia weza o ile pamietam. Srubki do przykrecenia tez warto miec nowe

Pod wersje "z metalowym tlumikiem" jest tez chyba uszczelka a pod plastikowy jest taki oring (nie wiem czy wymienny - raczej nie trzeba zmieniac ale ty i tak pewnie masz metalowy tlumik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile po zmianie turbiny przybędzie KM czy trzeba walić jeszcze program ?


Było: Audi A4 B8 Avant 2008r FWD 206PS 420Nm by Dynosoft

Było: Audi A4 B8 Avant 2012r Quattro 216PS 460Nm by Dynosoft

Jest: Audi A4 B8 Avant 2008r Quattro 320PS 640Nm by Kreator Mocy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ile po zmianie turbiny przybędzie KM czy trzeba walić jeszcze program ?

Pasuje zrobic program :wink: wyjdzie gdzieś 200-205 KM



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bez "programu" sterownik bedzie dawkowal paliwo przy pelnym bucie tak samo jak przy starej turbinie... podobnie tak samo bedzie wysterowywane turbo.. moze symbolicznie powietrze bnedzie mnie grzane w turbinie i jakies gratisowy konik sie trafi (ale traktuj to na zasadzie symbolicznego efektu)

Inaczej: zmiana T bez dopasowania softu jest rowne wrzuceniu pieniedzy na taka operacje w kibel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde to jest fajna sprawa bo powiedzmy że niewielkim kosztem możemy mieć 50-60KM więcej (T+Soft) więc różnica znaczna tylko te padające/kończące się sprzęgła ;/


Było: Audi A4 B8 Avant 2008r FWD 206PS 420Nm by Dynosoft

Było: Audi A4 B8 Avant 2012r Quattro 216PS 460Nm by Dynosoft

Jest: Audi A4 B8 Avant 2008r Quattro 320PS 640Nm by Kreator Mocy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbina uzywka powiedzmy 1200??? mechanik ze 200-300zyla??? srubki/uszczelki ze 100???, czipmacher z 1000-1700 w zaleznosci od marki i okolic... no w okolo 3kola mozesz sie zmniescic

Share this post


Link to post
Share on other sites

plus intercooler od 3.0 :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i trzeba od raz odłożyć na slizgające się sprzegło :P


Było: Audi A4 B8 Avant 2008r FWD 206PS 420Nm by Dynosoft

Było: Audi A4 B8 Avant 2012r Quattro 216PS 460Nm by Dynosoft

Jest: Audi A4 B8 Avant 2008r Quattro 320PS 640Nm by Kreator Mocy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

potem hamulce i tak dalej i tak dalej ... końca nie widać :grin::grin::grin::grin:


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale przynajmniej jest co robić :naughty:


:audi::giveheart::audi: Było : 80 B2 Coupe 2,2 Turbo; 90 B3 2,3 20V; 80 B3 Coupe Quattro 2,3 20V (cudeńko było, biała perła, full wypas); 80 B4 1,9 TDI 110 PS; A4 B5 Avant 1,9 TDI 110 PS; A4 B7 Avant 2.0 TDI 180 PS(program) :audi:Jest: A4 B8 Avant Quattro 2,0 TDI 200 PS(program) :audi:Będzie: :audi: jakie ??? :wink:

136717.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdecydowanie lepszym rozwiazaniem jest poszukanie turbo od 2.0 177 (po 2011) nie robi sie lag z dołu ,jak ma to miejsce w turbinie od cahy ,trzeba przerobic tylko smarowanie ,ale z tym tez nie ma problemu ,sprzeglo nie pojdzie bo moment oborotowy jest zalimitowany w sofcie ,wzrosnie maks do 350-360 nm ,sprzegło wytrzymuje do 420 nm wiec wynik na poziomie 200 km i 400 nm nie skrzywdzi motorowni

intercooler jest chyba taki sam w 3.0 ale nie jestem pewien

aa hamulce pasuja od q5 ,sa zdecydowanie mocniejsze :)

ps. identycznie mozna zrobic w 2.0 tdi 120 :) wtedy mamy przyrost na poziomie 80 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Próbował ktoś w polsce wyciągnąć więcej jak magiczne 200 ps? czy wie ktoś jakie jest doładowanie w oryginalnej turbinie na ori sofcie? i jakiej szerokości są łopatki części zimnej? Gdzie kolega znalazł dane, że sprzęgło wytrzymuje do 420 nm? Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Mam zamiar założyć do mojego auta turbo z silnika CAHA. Auto jest już po programie na 170km

W związku z powyższym mam kilka pytań.

Czy auto po założeniu turbo CAHA odpali i będzie można nim jechać na program?

Czy program który mam + turbo CAHA może działać poprawnie dając +/- 200 km, czy konieczne jest ponowne strojenie?

Gdzie kupić NOWE turbo?, sprawa poza ASO wcale nie jest taka prosta

Czy zapomniałem o czymś w poniższym kosztorysie :)

Lista części i ceny

- Turbina +/- 2000 zł

- przejściówka turbiny strona zimna 370 zł

- nowe uszczelki 30 zł

- demontaż/montaż turbiny 300 zł

- olej filtr 250 zł

- program 1000 -1300 zł



http://a4-klub.pl/index.php?/topic/342496-turbina-z-cglc-177km-do-cagb-czy-pasuje-p-p/#entry4691586

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto po zamontowaniu turbo od CAHA odpali i możesz nim jeździć (wszystko pasuje idealnie bez przeróbek) ale bez korekty softu nic Ci nie przybędzie, a może być nawet nieco gorzej.

Wiem, bo sam ostatnio tak robiłem i jeszcze nie mogę zebrać czasu na ogarnięcie korekty softu :)

Jeśli chcesz nowe turbo, na pewno dostaniesz w incercars ale cena też będzie wysoka, w google jak wpiszesz wyskoczy sporo firm z turbinami, pisz czasami tam gdzie regenerują, oni też często mają nowe sztuki. Możesz też napisać, do gościa, który robił Ci soft...też na pewno ma wejścia


I nie licz 1000zł znowu za program...korekta softu jest zazwyczaj tańsza

Edited by ziomek1988

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto po zamontowaniu turbo od CAHA odpali i możesz nim jeździć (wszystko pasuje idealnie bez przeróbek) ale bez korekty softu nic Ci nie przybędzie, a może być nawet nieco gorzej.

Wiem, bo sam ostatnio tak robiłem i jeszcze nie mogę zebrać czasu na ogarnięcie korekty softu :)

Jeśli chcesz nowe turbo, na pewno dostaniesz w incercars ale cena też będzie wysoka, w google jak wpiszesz wyskoczy sporo firm z turbinami, pisz czasami tam gdzie regenerują, oni też często mają nowe sztuki. Możesz też napisać, do gościa, który robił Ci soft...też na pewno ma wejścia

I nie licz 1000zł znowu za program...korekta softu jest zazwyczaj tańsza

Auto po zamontowaniu turbo od CAHA odpali i możesz nim jeździć (wszystko pasuje idealnie bez przeróbek) ale bez korekty softu nic Ci nie przybędzie, a może być nawet nieco gorzej.

Wiem, bo sam ostatnio tak robiłem i jeszcze nie mogę zebrać czasu na ogarnięcie korekty softu :)

Jeśli chcesz nowe turbo, na pewno dostaniesz w incercars ale cena też będzie wysoka, w google jak wpiszesz wyskoczy sporo firm z turbinami, pisz czasami tam gdzie regenerują, oni też często mają nowe sztuki. Możesz też napisać, do gościa, który robił Ci soft...też na pewno ma wejścia

I nie licz 1000zł znowu za program...korekta softu jest zazwyczaj tańsza

Turbo znalazłem w końcu nowe za 2100. Na soft jestem umówiony w środę w r-preformers.

Zobaczymy czy złapie kilka nowych kucu :)

Edited by l.e.s.t.e.r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wymianie turbiny i po korekcie napewno koników przybędzie. Oby tylko owsa wystarczyło.


:audi::quattro: i wszystko jasne.                       

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wymianie turbiny i po korekcie napewno koników przybędzie. Oby tylko owsa wystarczyło.

intercooler siedzi już od S4 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie owsa to czy wtryski nie okażą się za małe? Może nie??


:audi::quattro: i wszystko jasne.                       

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie owsa to czy wtryski nie okażą się za małe? Może nie??

CAGB ma te same wtryski co CAHA 170 KM



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie owsa to czy wtryski nie okażą się za małe? Może nie??

CAGB ma te same wtryski co CAHA 170 KM

bardzie o sprzęgło się martwię abym nie pchał auta z wawki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzegło to niestety najsłabszy punkt .



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzegło to niestety najsłabszy punkt .

tak niestety się kończą kombinacje - trza było od razu brać 3.0 TDI i auto by jezdziło jako tako :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się właśnie zastanawiam...po nowym roku jadę na korektę softu po wymianie turbo na CAHA. Teraz przed, przy 170KM i momencie w granicach 400NM jak jadę załadowanym autem to na 5 biegu uślizguje się sprzęgło...po korekcie na pewno nic lepiej nie będzie i czeka mnie wymiana sprzęgła.

Kupić wzmocnione sachs czy może seryjne nowe sprzęgło to wytrzyma?

chodzi mi o to: http://www.performance-kupplung.de/shop10/index.php/catalog/product/view/id/700/s/sachs-kupplung-verstarkte-kupplung-audi-a-4/category/1072/

czyli wzmocnione 15% względem serii. Pewnie oddałbym zestaw do Radzikowskiego ale nie mogę sobie pozwolić na odesłanie rrazem z dwumasem bo będę uziemniony bez auta :(

Edited by ziomek1988

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile Nm ma CAHA w serii ???? bo chyba na tyle sobie tylko pozwolę


[sIGPIC][/sIGPIC]

było 1,9 TDi jest 2.0 TDi

Share this post


Link to post
Share on other sites

CAGA 320NM, CAHA 350NM ale bez przesady, do 380 możesz spokojnie podciągnąć i nic się nie będzie działo :)

Edited by ziomek1988

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie, mam silnik CAGB, poczytałem trochę i postanowiłem zrobić kilka zmian:

- kupiłem nowe turbo od CAHA,

- intercooler od 3.0 TDI,

- mam już założone mocniejsze sprzęgło od 170 KM, Sachs +15%

W przyszłym tygodniu założę turbo i IC i pojadę na program. Chcę zestroić auto na 210 KM i 400 Nm.

Chciałem was zapytać czy warto robić swap wydechu na podwójny z 3.0 TDI? Czy zmiana wydechu coś wniesie/poprawi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie, mam silnik CAGB, poczytałem trochę i postanowiłem zrobić kilka zmian:

- kupiłem nowe turbo od CAHA,

- intercooler od 3.0 TDI,

- mam już założone mocniejsze sprzęgło od 170 KM, Sachs +15%

W przyszłym tygodniu założę turbo i IC i pojadę na program. Chcę zestroić auto na 210 KM i 400 Nm.

Chciałem was zapytać czy warto robić swap wydechu na podwójny z 3.0 TDI? Czy zmiana wydechu coś wniesie/poprawi?

Jestem świeżo po SWAPIE wydechu na 3.0 TDI odnośnie poprawy to odczułem poprawę ale wizualną :grin:

Mam seryjnego CAHA 170 KM jeżdżę już od października z programem na 201 KM i 428 Nm jak na razie jest wszystko ok

Miałem obawy co do sprzęgła czy wytrzyma, piszesz że te w 170-kach są jakieś wzmocnione ???

Ile Nm ma CAHA w serii ???? bo chyba na tyle sobie tylko pozwolę

W mojej serii przed remapem na hamowni wyskoczyło 172 KM i 380 Nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 170KM nie jest wzmocnione, jest dokładnie takie samo :) to sprzęgło +15% jest z niemieckiej strony, też tam kupowałem. Ma trochę inny docisk i tarczę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
10 10

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...