Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 TFSI vs 2.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Po b7 przyszedl czas na b8 szukam benzyny rocznik 2012-2013 1.8 lub 2.0 ktory koledzy polecacie narazie widze tylko dobre opinie o CJEB 1.8 co z 2.0?

Opublikowano

Tez szukam podobnie jak kolega wyżej. Tylko ze mi zależy na quattro bo jest nie q to brałbym tył napęd f30 np ale materiały w f30 srednie o ile nie jest to jaka wersja mega napasiona czy jakiś indywidual. Prawdopodobnie będę robił chip w 2.0 211 może nawet stage 2 i celowanie w 280-290km bo skoro quattro to czemu nie. Nie wiem tylko czy manual czy stronic lepiej do tego celu. Kontaktowałem sir z większością obecnych sprzedawców poliftowych a4 2.0 211km i każdy zapiera się ze ich auto oleju nie bierze.Niektorym pisałem że zapewne chcącym w umowie punkt który wprost określi ze sprzedawca zgadza się na okres 2tyg lub przejechanie przez nowego nabywcę 2tys km i wykonaniu próby olejowej i jeśli np ubytek bedzir większy niż 0.3 na 1tys km to auto do zwrotu lub renegocjacja ceny. Tolerowane przez audi 0.5L wcale mnie nie satysfakcjonuje dlatego też te przykładowe 0.3 tym bardziej ze słyszałem o akcjach ze wlewali coś do silnika co pierwszy 1tys km ograniczało znacznie ubytki

Opublikowano

Diesle w manualu mają problemy z przeniesieniem powyżej 400 Nm. W benzynie może być podobnie.

Jeśli już to S-Tronic.

Opublikowano

Panowie... Zastanawiam się nad kupnem A4 B8, tylko silnik nie wiem który...
Nie zależy mi na quattro, ale trochę liczę na mniejsze spalanie, przez co nie wiem czy brać 1.8T czy 2.0T.
Oba silniki maja swoje problemy (olej w obu, 1.8 wiem że ma rozrząd spaprany) ale na 99% będzie robiony remont i poprawianie tłoków żeby oleju nie brał silnik.
Pytanie konkretne - brać 1.8 żeby było mniejsze spalanie, czy 2.0 bo ciut lepsze osiągi ma?
Prawdopodobnie kiedyś założę instalację gazową VI gen jak spadnie jej cena.

Opublikowano

Skoro będziesz robił remont to bierz 2.0 :)

Opublikowano

wystarczy wymienić jeden napinacz i jeden łańcuch najdłuższy bo tam jest przyczyna problemu

Panowie troche sie juz gubię - to ile tych łancuchów rozrządu tam jest ?

Też chyba niedlugo u mnie nadejdzie czas na wymianę więc pytam - może jakis nr części na łańcuch i napinacz?

Opublikowano

Od samego rozrządu jest jeden łańcuch.

U mnie było tak:

rozrz_d.jpg

No i pewnie warto niech od razu weryfikują zawór sterujący 06H 109 257 C i wspornik 06H 103 144J.

Opublikowano

W tabelce to ceny ASO?

A za ten zawór i wspornik to ile śpiewają ?

Opublikowano (edytowane)

Tak, ceny ASO jakoś ze stycznia.

Hmm. Zawór i wspornik nie mam zapisane, ale jakoś ~ 600 bo rabacie. Ale to opcja.

Edytowane przez komoornik
Opublikowano

U mnie było ciut taniej

Opublikowano

Ktora jednostka jest lepsza i mniej awaryjna?

Opublikowano
Ktora jednostka jest lepsza i mniej awaryjna?
Też jestem ciekawy. Chodzi o roczniki od 2012 :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

2.0tfsi petarda silnik polecam 

Opublikowano

1.8 TFSI tez od 09.2011 jest poprawiony? Chodzi mi o branie oleju i o wadliwy napinacz?

Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, łukaszenko258 napisał:

1.8 TFSI tez od 09.2011 jest poprawiony? Chodzi mi o branie oleju i o wadliwy napinacz?

Nie do konca, jest tam przejsciowy model tlokow, po pewnym czasie rowniez biora olej, mniej lub przy ciut wiekszym przebiegu ale rowniez.. napinacz ten najnowszy model byl wprowadzony bodajze 2013-14

Edytowane przez kixi4
Opublikowano

A juz myslałem ze od 2011 sa poprawione i wolne od wady brania oleju silniki. Powiedzcie mi jak sprawdzic czy auto bierze olej skoro w ksiazce nie ma zadnych wpisów? Głownie mam na mysli kupno auta w niemczech? Przerabiał ktos temat?

Opublikowano

No I jak to jest ?? wkońcu 

Opublikowano
W dniu 21.01.2019 o 16:19, narkil napisał:

Wynika z tego ze 2012 juz nie miały problemów  z poborem oleju. Jednak pisze ze niewielki procent silników miał problem z nadmiernym poborem oleju. Miał ktos z forum problem z silnikiem od 2012 roku?

Opublikowano

Nie wiem jak 2.0 ale przykładowo miałem okazję robić 1.8 CDAA z Superba z 2014 roku i te pierścienie olejowe to taka sama porażka jak na początku produkcji. Oczywiście brał olej niemiłosiernie. Jedynym plusem był poprawiony rozrząd tj. górny ślizg, główny łańcuch i napinacz i korby już na sworzeń 23mm, gdzie można było włożyć tłoki najnowszej generacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...